Male-pregnancy, myth and biology

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Candace

Male-pregnancy, myth and biology

Viesti Kirjoittaja Candace » Ke Syys 21, 2005 14:59

Whou-key....

Ei ehkä yllätä, että tutustuin tähänkin genreen vasta täällä foorumissa... ja vaikka en ollut uskoa lukemaani, jätin sen silti omaan arvoonsa, mutta tänään netissä pyöriessäni törmäsin erään nuoren naisen ficti palstaan, jossa hän etusivulla julistaa, että: "There's nothing from with male pregnancy." Ja se suorastaan HUUTAA keskustelua. :twisted:

Myönnän ensi alkuun pari asiaa...

Minulla ei ole lainkaan äidin vaistoa mitä tulee ihmisvauvoihin, jos sellaisen jättäisi minulle hoitoon; en tosiaankaan tietäisi mitä sen kanssa tulisi tehdä, mutta eläin vauvoissa osaan hoitaa kaiken kilista tipuun, joten koko vanhemmuuden romantisointi ei oikein minuun vetoa. Paitsi ehkä vanhemmuuden teema isän puolelta, sillä miehillä ei ole sen kummempaa suhdetta vauvaan, kuin naisella joka sentään oli sen kanssa jumissa 9 kuukautta.... ja ylipäätään minua aina kiehtoo pohdiskella "isän vaistoja" ja suojeluviettiä :o

Mutta minun on myös pakko myöntää, että kuten useimmilla naisilla, yksi fetisseistäni on kun mies pitelee sylissään pikku vauvaa, en tiedä mitään seksikkäämpää näkyä :shock: ja minulla on ollut pitkään suunnitteilla tarina, jossa bishie ruhtinas jää yksin vauvansa kanssa tämän äidin kuoltua ja luonnollisesti paikalle saapuu toinen bishie auttamaan räpelön hoidossa..... mutta tämäkin bishie olisi räpelön ISÄ ei "äiti" tai mikä ikinä se sitten m-preg tarinoissa onkaan.

Silti on pakko myöntää, että kun joku täällä mainitsi, että jos kyseessä olisi jonkinlainen fantasia hahmo tai avaruus olento, niin tilanne olisi toinen. Kaikista hauskin yhtälö olisi jos toinen miehistä olisi ihminen ja ei tietäisi, että on mahdollista saattaa rakastettunsa raskaaksi :D kyllä siinä lystiä riittäisi, mutta tiedä häntä miten romanttisen tai surullisen romanttisen lopun siihenkin saisi yhdistettyä.

Hmm....? Ehkä tämä aihe ei olekaan niin mahdoton kuin luulin alkaessani kirjoittaa tätä :wink: täytyykin alkaa tehdä muistiinpanoja!

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ke Syys 21, 2005 15:15

Lapsilla on kurja tapa rauhoittaa ja sitoa ihmisten ( tässä tapauksessa miesten, joten puhutaan sitten niistä ) välejä, joten ne ei minun mielestä ole kovin hauskoja. Miesten pitää saada juosta villeinä ja vapaina. Söpöilyyn kyllästyy.

Malepreg on huumorimielessä ihan hauskaa ( Jee! Junior! ) mutta, jos joku yrittäisi saada minua katsomaan/lukemaan vakavalla naamalla kun joku mies on onnellisesti raskaana niin... öhm. Ajatus on sen verran absurdi, ettei siitä kunnon draamaa saisi aikaa millään, minun mielestä.

Shounenguroon tämän kyllä taas voi melko saumattomasti sotkea :twisted:

Itseasiassa eilen just yhdelle nukelleni väsäsin mahan joukki-kuvatarinaa varten ja mua hävetti kyllä sen puolesta XD;;
Noretus

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ke Syys 21, 2005 16:15

Noretus kirjoitti:Malepreg on huumorimielessä ihan hauskaa ( Jee! Junior! ) mutta, jos joku yrittäisi saada minua katsomaan/lukemaan vakavalla naamalla kun joku mies on onnellisesti raskaana niin... öhm. Ajatus on sen verran absurdi, ettei siitä kunnon draamaa saisi aikaa millään, minun mielestä.

Itseasiassa eilen just yhdelle nukelleni väsäsin mahan joukki-kuvatarinaa varten ja mua hävetti kyllä sen puolesta XD;;
Otan tämän haasteena :D ensin itsekin pidin tätä älyvapaana touhuna, mutta pohdittunuani asiaa noin 5 minuuttia huomasin sen mahdollisuudet, mutta en oikein ymmärtänyt tätä Shounen-guro liitosta.

Ja himoitsen nukkejanne edelleen, joten jos Itou lähettää minulle hädissään sähköpostin, niin ryntään heti pelastamaan hänet julmista otteistanne :D

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ke Syys 21, 2005 20:08

Oi ei se Itou ollut ^^ Mutta hän ei kyllä tykännyt ajatuksesta.

Ja Shounen Guro x Malepreg:
http://www.livejournal.com/community/sh ... 46645.html
http://www.livejournal.com/community/sh ... 45957.html
Noretus

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ke Syys 21, 2005 20:37

Yow saa....

Candace on täysin sanaton...... tuo kyklooppi tarina oli kerrassaan upea!

Kiitos, kun jaoitte sen kanssani :D !

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » To Syys 22, 2005 02:08

Minun ja Shadown tarinoista löytyy yksi pseudo m-preg juttu, joten siihenkin lajiin ollaan kerran sotkeuduttu... Kaikkea täytyy kokeilla. Juttu vaan jotenkin lipsahti siihen, kun Shadown yliseksuaalinen - mutta konservatiivisesti kasvatettu - turboseme päätti tehdä sataprosenttisesti nujertamastaan ukesta itselleen ihan oikean vaimon. Pelkkä vihkisormuskaan ei enää miehelle riittänyt, kun piti saada laillisia perillisiä ja tuota... siinä vaiheessa D&D:ssäkin toisinaan kummitteleva "girdle of femininity" tarttui kauniiseen käteen. Tietysti tilanne oli oikeastaan siinä vaiheessa jo f-preg eikä m-preg, mutta kuitenkin kun tuo uke koki itsensä yhä vahvasti mieheksi eikä ollenkaan naiseksi, että tuota... Eh, nyt menen itsekin jo ihan sekaisin. Biologisesti hämmentynyt elämäntapamies saa lapsia ollessaan nainen? Fair enough. Henkinen sukupuoli ei kuitenkaan suinkaan aina näy päälle päin.

Ei miesten raskaus minusta muuten ole mitenkään erityisen kiinnostava tai kiihottava aihe, mutta näiden henkilöhahmojen tapaus vain kehittyi tuollaiseen outoon ja uudella tavalla seksikkääseen suuntaan. Eivät nuo nyt suinkaan mitään onnellista perhettä muodosta, mutta yritys hyvä yksitoista. Siihen en ole vielä ryhtynyt, että pakottaisin jonkun miespuolisen hahmoni synnyttämään lapsukaisen takapuolestaan. Öh, tai mistä sen sitten pitäisikään "luonnollisesti" syntyä...? :| (Jos tässä elämässä sanomiani asioita joskus siteerataan suuren yleisön edessä, niin toivottavasti edellinen lause jätetään huomiotta...)

Mutta joo. Täytyypäs minunkin lukea nuo stoorit heti, kun siihen löytyy sopiva tilaisuus.

Edit: *löysi tilaisuuden saman tien* Mielenkiintoista... :shock:
It's not the size, it's how much you use it.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » To Syys 22, 2005 02:18

Charha kirjoitti:(Jos tässä elämässä sanomiani asioita joskus siteerataan suuren yleisön edessä, niin toivottavasti edellinen lause jätetään huomiotta...)
Oi voi, minä tähtään tulla tunnetuksi taiteilijaksi tässä elämässä, mutta ottaen huomioon senkin aiheen mitä tällä hetkellä työstän ja mitä uusia ideoita olen saanut täällä foorumilla, niin todella alkaa epäilyttää haluanko tulla muistetuksi lainkaan..... :(

Mutta todella! Lue ihmeessä tarinat Noretus-saman linkeistä! Toisen oli varmaan tarkoitus olla hyvinkin 'etova'...(?) tai ehkä julma onkin oikea sana, mutta minulle tuli todella surullinen olo, vaikka en koko vanhemmuus teemaa sisäistäkään.

Keisarinleikkaus on aina yhtä miellyttävä keino. Niin minäkin onnekseni synnyin :D mutta missä ihmeessä se vauva sitten kehittyy...? Tietysty jos kyseessä todella on fantasia olento niin silloin hänellä on mahdollista olla kohtu.

Jumpsi! Mutta sen kykloopin hahmo on yksinkertaisesti niin kaunis, että en saa sitä mielestäni...

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » To Syys 22, 2005 02:25

Juuu-u... Sain juuri luettua. Ei ihan meikäläisen teekuppi, mutta en minä suinkaan näppäimistölle yrjönnyt. Jotenkin vain ihmisten suolet ovat mielestäni sen verran intiimi ja muutenkin henkilökohtainen asia, etten omissa piirrustuksissani tapaa tuoda niitä mitenkään korostetusti esille. *grin*

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » To Syys 22, 2005 02:27

Charha kirjoitti:Jotenkin vain ihmisten suolet ovat mielestäni sen verran intiimi ja muutenkin henkilökohtainen asia, etten omissa piirrustuksissani tapaa tuoda niitä mitenkään korostetusti esille. *grin*
Niinkö? Minulla taas katkaistu pikkurillikin riittää viemään ruokahalun pitkäksi aikaa, mutta nyt kun oli katkaistu kaikki raajat......

Mutta yhtäkaikki, taide näytti upealta :D

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » To Syys 22, 2005 03:35

Charha kirjoitti:Juuu-u... Sain juuri luettua. Ei ihan meikäläisen teekuppi, mutta en minä suinkaan näppäimistölle yrjönnyt. Jotenkin vain ihmisten suolet ovat mielestäni sen verran intiimi ja muutenkin henkilökohtainen asia, etten omissa piirrustuksissani tapaa tuoda niitä mitenkään korostetusti esille. *grin*
*reps*

Ai? Niinkö XD;;

Höpöhöpöä tuommoinen häveliäisyys. Veri ja suolenpätkät on ihan luonnollinen asia. Kaikilla on sellaiset, kyllä niitä kelpaa esitellä. Jos ihmiset olisivat vähän suvaitsevaisempia tällaisten asioiden suhteen niin maailma olisi paljon parempi paikka ^^

vitsi
Noretus

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » To Syys 22, 2005 03:37

Wow! :D Ilman Noretus-Samaa en varmasti tulisi ikinä näkemään mitään tällaista!

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » To Syys 22, 2005 14:06

Candace, joko olet käynyt vilkaisemassa gurochan-sivustoa? Se ei ole mitenkään erityisen yaoi-painotteinen, mutta friikahtavaa taidetta ja suolenpätkiä sieltä kyllä löytyy. Itse vilkaisen gore- ja scat-osastoja vain toisinaan, mutta tuolta freakshown puolelta löytyy toisinaan jotain ihan... öh, mielenkiintoista.

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » La Syys 24, 2005 14:05

Minä koen m-pregin ideana todella epäviihdyttävänä ja typeränä, tekisi mieli melkein vielä lisätä, että inhottavana. Charhan mainitsema asetelma vielä toimii ja muistin perukoilta kaivelen, että eräässä ystäväni ja minun jatkotarinassa esiintyy lyhykäisesti neljän lapsen äiti, joka alunperin oli mies (tämä ei itse tekstissä käy ilmi, koska kyse on todellakin ainakin toistaiseksi pienenpienestä sivuhenkilöstä). Mutta ajatus siitä, että miesruumis tulee raskaaksi, nauraa biologialle vielä räkäisemmin kuin yleensä mangatyyli tai mitkään fantasiatouhut. Vaikka kyseessä olisikin jonkinlaista humanoidimeininkiä tai vastaavaa, sanoisin silti ei m-pregille, mutta tämä sitten alkaa luisumaan jo ihmisen näköinen avaruusolento -kielteisen aseenteeni puolelle. Myöskään eivät oikein sellaiset sukupuolenvaihdos- tai yleiset sukupuolettomuus -hommat oikein iske, joten kauheasti ei jää tilaa m-pregille, josta voisin pitää.

Mutta sitten ovat tosiaan ne guroilut, joissa miehillä on iso vatsa. Gurosta pidän pieninä annoksina ja niitä lukiessani asennoidun siihen, että tapahtua voi aivan mitä tahansa ilman minkäänlaisia rajoituksia. Tuosta Noretuksen linkittämästä kyklooppi-tarinasta pidin sen sietokykyä koettelevan ja äärimmäisen julman kuvakerronnan takia. Ja gorettavaa m-pregiähän voi alkaa vaikka Alien-leffoista bongailemaan.

Juniorin leffa-ansiot eivät kummoiset olleet, edes komediana. Se oli kaikessa naurettavuudessaankin epähauska ja pateettinen teos.
Candance kirjoitti:Mutta minun on myös pakko myöntää, että kuten useimmilla naisilla, yksi fetisseistäni on kun mies pitelee sylissään pikku vauvaa, en tiedä mitään seksikkäämpää näkyä ja minulla on ollut pitkään suunnitteilla tarina, jossa bishie ruhtinas jää yksin vauvansa kanssa tämän äidin kuoltua ja luonnollisesti paikalle saapuu toinen bishie auttamaan räpelön hoidossa..... mutta tämäkin bishie olisi räpelön ISÄ ei "äiti" tai mikä ikinä se sitten m-preg tarinoissa onkaan.
Tarinasi idea kuulostaa kieltämättä aika herkulliselta, vaikken tuota mies-vauva-näyn seksikkyyttä allekirjoitakaan. Yaoimangan puolellahan leikitään useastikin yksinhuoltajaisä-teemalla, tosin lapsukaiset taitavat olla sellaista viiden tai kuuden vuoden ikäluokkaa. Yleensä yksinhuoltajaisä on suhteen seme, eikä pidä lainkaan moraalisesti kyseenalaisena tekona hipelöidä ukeaan mahdollisimman pervoilla tavoilla pikkupoikansa nähden, mistä lapsonen puolestaan ottaa mallia ja saattaa aivan hyvin kohta itsekin olla uken takapuolta puristelemassa. Eikä kaikkein hömpimmissä sarjoissa edes jäädä tähän, vaan seme alkaa jossain määrin jopa kokea poikansa jonkinlaisena kilpakosijana. Mielestäni tällainen huumorin vääntäminen on melko törkeää ja säälittävää. Sympatiani menevät automaattisesti lapselle, jonka täytyy kasvaa sellaisessa ympäristössä, oli sitten kuinka fiktiivinen ja epätodennäköinen tahansa. Toki löytyy ihan asiallisiakin yksinhuoltajuusyaoeita, mutta näihin kuvailemiini olen useammin törmännyt ja aika karvas maku jäänyt suuhun.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » La Syys 24, 2005 14:30

Arana kirjoitti:Yaoimangan puolellahan leikitään useastikin yksinhuoltajaisä-teemalla, tosin lapsukaiset taitavat olla sellaista viiden tai kuuden vuoden ikäluokkaa. Yleensä yksinhuoltajaisä on suhteen seme, eikä pidä lainkaan moraalisesti kyseenalaisena tekona hipelöidä ukeaan mahdollisimman pervoilla tavoilla pikkupoikansa nähden, mistä lapsonen puolestaan ottaa mallia ja saattaa aivan hyvin kohta itsekin olla uken takapuolta puristelemassa.
Tähän mennessä olen itse törmännyt vain pariin hassuun yksinhuoltaja-seme-uke-skenaarioon. Muistaakseni luin parikin osaa sellaista mangaa, joissa kaksi nuorta kaverusta huomasivat, että heidän vaimottomilla isukeillaan oli suhde... Ja siitä - tai jostain jo vireillä olleesta kiinnostuksesta - sitten rohkaistuivat ja hyppäsivät toistensa pöksyihin. Mikä ihme sen nimi oli? DNA... DNA jotain?

Joka tapauksessa niissä parissa sarjan tarinassa, jotka luin, teemaa oli käsitelty ihan siististi. Nuorten suhde esitettiin *krhmn* aktiivisena, kun taas isäukkojen välille kehittynyt suhde perustui lähinnä ystävyyteen - ja suurin osa actionista jäi jonnekin suljettujen ovien taakse. Se oli mielestäni ihan kiva ratkaisu. Huumoriakin löytyi.

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » La Syys 24, 2005 20:04

Yamane Ayanon Koi wo Suru sopinee kuvaukseen. Toisen chapterin nimi ainakin oli Koi wo Suru DNA. Uken isä tosin oli muistaakseni naimisissa, ainakin siellä oli joku kolmas pyörä ruokapöydässä dearittelemassa miestä. Siitä tykkäilin ihan hauskana lyhkärinä ja isukkien suhde oli jotenkin übersöpösti kuvattu, ja ne ihan oikeasti näyttivät keski-ikäisiltä äijiltä. Yleensä kun yaoimangassa keski-ikäinen mies tuntuisi olevan kaksikymppinen, jolla on silmäpussit. Pojat nyt olivat poikia, ei siitä enempiä. Semen isä pitsiesiliinassaan oli rawr.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”