Pooooot pot pot pot

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ma Heinä 18, 2005 15:17

Keskusteltu doujinshi on Kodakan Seishun Gakuen Paradise. Ulkomuistiinkin syöpynyt tuo nimi, kun joskus viime vuonna etsin sitä kaikkien muiden potti-doujinshien seasta juuri nimenomaisen seksivalistuspätkän takia. Aivan ihana. Harmi, ettei eteen ole yhtään Kodakan InuKai-doujinshia sattunut eteen tuon lisäksi, kun se nainen tuntuisi olevan ainoa, joka piirtää Kaidoun itsensä näköisenä, eikä kiimaisena koulutyttönä. Ihan tosi, kaikki InuKai-doujinshit sisältävät Kaidoun, jolla ei ole oikeasti rätin ja hiusten lisäksi mitään yhteistä sen alkuperäisen kanssa. Ottaa aivoon.

Ja Kaidou on ihanin, koska sillä on ylähuuli. Ja rätti. Ja se sihisee.
Noretus kirjoitti:Olenko muuten ainut joka tykkää Tenipurin filleri-jaksoista kohta enemmän kuin muista jaksoista?
Et. Katsooko kukaan Tenipuria oikeasti tenniksen takia?
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Ke Heinä 20, 2005 03:38

Arana kirjoitti:Ihan tosi, kaikki InuKai-doujinshit sisältävät Kaidoun, jolla ei ole oikeasti rätin ja hiusten lisäksi mitään yhteistä sen alkuperäisen kanssa. Ottaa aivoon.
Indeed. Tähän mennessä olen itsekin törmännyt aivan liikaa noihin Kaidou-koulutyttöihin. Arvostan Kodakaa, koska hänen piirrostyylinsä on mielestäni lähimpänä alkuperäistä sarjaa. Kaikki muut tuntuvat haluavan piirtää käärmeksestä "siistityn", tyttömäisen version. Pyh pah.
It's not the size, it's how much you use it.

Kihaku

Viesti Kirjoittaja Kihaku » Ke Heinä 20, 2005 15:39

Hmm.. on niitä joitakin InuKai doujinsheja tullut luettua(gosh, miksi en muista nimiä...), ja minusta piirustustyyli on ollut kaikissa ihan miellyttävä. Tosin Kodakan tyllistä olen pitänyt eniten ja se, kuten on jo mainittu, muistuttaa lähinnä(niistä, mitä olen lukenut) alkuperäistä.
Arana kirjoitti:Katsooko kukaan Tenipuria oikeasti tenniksen takia?
Joo, joo ;). Pidän paljon otteluista, ja katsoisin sitä varmasti ihan niidenkin takia, mutta en välttämättä pitäisi sitä ihan yhtä paljon. ;)
Uskoisin, että yaoita ja chibejä inhoava pikkuveljeni katsookin sitä enimmäkseen tenniksen takia. No joo.. kyseessähän on shonen sarja. :).

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Pe Elo 05, 2005 11:51

No tämäpä on sarja, josta tuli hankittua pari ensimmäistä mangaa ihan tuon bishie-sekoilun takia, joka tämän ympärillä riehuu. Jonkin aikaa köllöttivät tuolla hyllyssä ostamisen jälkeen ja tämän topicin ansiosta kaivoin ne taas pitkästä aikaa esiin.

Jaa, suosikkiparitus. Ehdottomasti Inui & Tezuka. Rillipäät on vaan niin ihania ja kuva-arkistoihin on eksynyt aika monta kuvaa tästä parista. Ne eksyivät sinne jo ennen kuin edes tiesin mistä sarjasta on kyse eli minulle tämä pari on se joka toimii. Toisena on Momoshiro & Eiji, josta en taas ole löytänyt yhtään mitään. Ei taida olla muiden mielestä niinkään suosittu paritus...pahus, kun en osaa itse piirtää.

Jos nyt jotain inhoan, niin kyllä ne tytönheitukat ovat ihan turhaa kuvatilan tuhlausta. Senkin voisi mieluummin käyttää vaikka nyt sitten niiden Charhankin ihailemien pohkeiden esittelemiseen.

Muuten olin kyllä yllättynyt, että pidin tästä mangasta, sillä en yleensäkään voi sietää mitään urheiluun liittyvää. Pelijaksot olivat hienosti toteutettu ja tempasivat ainakin minut mukaansa. Tämän ansiosta olen himotellut toisenkin urheiluaiheisen mangan perään, joka tosin käsittelee koripalloa. Ja ne bishiet ovat kuitenkin se ensisijainen houkutin minkä tahansa sarjan kohdalla - ainakin minulla.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

vameq

Viesti Kirjoittaja vameq » Ke Elo 10, 2005 14:13

Arana kirjoitti:Et. Katsooko kukaan Tenipuria oikeasti tenniksen takia?
Ihan viihdyttävää se on. (Lisäksi juuri niissähän kohtauksissa saa upeita shotteja upeista pohkeista ja pelatessa ne paidat liehuvat, krhmköhköh.) Se vain harmittaa, että Ryoman pelit vievät kaikkein eniten ruututilaa, ja etenkin juuri pelikentällä se kakara ottaa minua valtavasti päähän.
Put on your red shoes and dance the blues.

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ke Elo 10, 2005 17:18

vameq kirjoitti:
Arana kirjoitti:Et. Katsooko kukaan Tenipuria oikeasti tenniksen takia?
Ihan viihdyttävää se on. (Lisäksi juuri niissähän kohtauksissa saa upeita shotteja upeista pohkeista ja pelatessa ne paidat liehuvat, krhmköhköh.) Se vain harmittaa, että Ryoman pelit vievät kaikkein eniten ruututilaa, ja etenkin juuri pelikentällä se kakara ottaa minua valtavasti päähän.
Muttamutta, sittenhän sitä voi katsoa niiden hienojen pohkeiden ja liehuvien paitojen takia, eikä välttämättä tenniksen? Nojuu, muttakun itse en koskaan ole ollut tippaakaan kiinnostunut urheilusta, kaikkein vähiten sen seuraamisesta. Joskus vaan on niin huvittavaa, kun ihmiset ovat ihan tohkeissaan joidenkin MM-kisojen takia ja meikä ei käsitä. Tenipurissakin se _juttu_ on juuri tätä ihmissuhteiden seurausta (ja näin yaoimielessä vähän niiden sorkkimistakin) ja huumoria. Siinä vaiheessa, kun Ryoma pelaa yhtä samperin peliä randomin vastustajan kanssa yli kolme jaksoa peräkkäin, alkaa haukotuttamaan. Eivät edes pohkeet jaksa jaksotolkulla pitää yllä mielenkiintoa, varsinkaan jos se toinen pelaaja todellakin on Ryoma, jota seuraan aika lailla yhtä innoissani kuin pölyn kerääntymistä DVD-kokoelmani päälle. Siinä vasta harvinaisen epäkiinnostava hahmo, jopa pojun jalkalihakset ovat tylsää katsottavaa. Joka ikisen pelin aikana ranttaan mielessäni, että pliis, sinä enemmän tai vähemmän randomi vastapeluri, murskaa se ipana.
ShyHi kirjoitti:Momoshiro & Eiji, josta en taas ole löytänyt yhtään mitään. Ei taida olla muiden mielestä niinkään suosittu paritus...pahus, kun en osaa itse piirtää.
En koskaan edes ajatellut tuollaistta shippinkiä, mutta nyt kun rupesin miettimään, niin sehän voisi olla oikeasti jotain mielettömän sokerista ja söpöä (ehkä vähän liiankin kanssa, tosin). Valitettavasti en tuota voi enää tässä vaiheessa kauhean vakavasti ottaa, kun tuo GP on niin voimakkaasti syöpynyt tajuntaan, muuten olisi kyllä taatusti pirtsakoin paritus ikinä.

Lueskelin tätä ketjua vähän ja tuli mieleen Kodakasta, että sen naisen piirustustyyli tuntuu soveltuvan jotenkin todella hyvin moniin shounen-sarjoihin, mikä voi tietysti johtua osittain siitä, että Kodakan tyyli on muutenkin aika shounenmaista. Hahmot hänen doujinsheissaan näyttävät todella uskottavilta ja käyttäytyvät uskottavasti esikuviinsa verraten, mutta heissä on kuitenkin aina jotain, mikä saa heidät erottumaan kaanonin versioista. Olen lukenut Kodakan doujinsheja Tenipurin lisäksi myös Hikaru no Gosta ja sama tyyli sopii todella hyvin molempiin, vaikken sanoisi, että itse sarjat muistuttavat toisiaan ulkonäöllisesti juurikaan.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Kihaku

Viesti Kirjoittaja Kihaku » La Elo 13, 2005 18:50

Kuten jo mainitsin pidän monista parituksista, ja EijixMomo(joo, Eiji semenä :P) on yksi sellainen, (vaikka pidänkin paljon enemmän GP:stä ja MomoRyo:sta ;)).
Erityisesti Hyotei-pelin jälkeen. :) Muutenkin pojat vaikuttavat aika läheisiltä jo entuudestaan, ja yhdessä ovat aika energinen ja huvittava kaksikko (jotenkin huvittaa ajatella millaisia ongelmia he voisivat kahdestaan mahdollisesti aiheuttaa..). Erityisesti suloista oli kun Eiji oli jaksossa 112 nimittänyt Momon "shateikseen". ;)
Inui ja Tezuka paritusta en ole pahemmin ajatellut.. *alkaa pohtia*

Arana kirjoitti:Tenipurissakin se _juttu_ on juuri tätä ihmissuhteiden seurausta (ja näin yaoimielessä vähän niiden sorkkimistakin) ja huumoria.
Joo ehdottomasti. Vaikka nautinkin ihan yleensäkin urheilusta, en luultavasti kestäisi katsoa "tavallista" tennisottelua hirveän kauan. PoT:n vahvuuksia ovat sen loistavat henkilöhahmot ja suhteet, joita on kiinnostava seurata "lähietäisyydeltä".
Ja pelin hengessä on enemmän mukana, kun on tietoinen muista kokemuksista, ja kokee henkilöt jotenkin läheisimmiksi.

Todella.. Ryoman otteluita ei ole kiinnostavaa seurata, eikä hahmo tunnu mielestäni erikoisen sympaattiselta. Pikemminkin sellaiselta ylimieliseltä kakaralta, joka yleensä saa ansaitsemansa opetuksen.
Ryoma vs Sanada ottelu oli todennäköisesti yksi ärsyttävimpiä. *huokaus*
Tosin. esim. Tezuka vs Atobe oli hienoa katseltavaa ja loistava tunnelmaltaan.

Eivät ihmiset ole niin kamalan tohkeissaan MM kisoista, mutta on se hienoa, sillä ne ovat kotikisat ja harvoin niitä tänne saadaan ;).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”