Yaoi-inhokit

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

TAMPEE

Re: Yaoi-inhokit

Viesti Kirjoittaja TAMPEE » Ti Heinä 15, 2008 16:22

Kouyou kirjoitti:minua ärsyttää suunnattomasti sarjassa se,jos yli 50% sarjan henkilöistä on homoja(paitsi tietysti jos siinä on vain pari tyyppiä) Se on niin epäaitoa.Aika epäuskottavaa että jossain on koulu jonka puolet miesopettajista on homoja ja sama pätee oppilaisiin Ö__ö Jotenkin tuntuu oudolta sekin,että joku tyyppi yhtäkkiä tulee homoksi out of the blue.Kyllähän niin varmasti voi tapahtua periaatteessa mutta en ihan usko että on kauhean yleistä että joku ennen-niin-hetero 15-vuotias muuttuu homoksi kun joku hänen ystävänsä alkaa hipelöimään sieltä sun täältä.
Yhdyn noihin :D Realismi olisi ihan kiva asia yaoissa, mutta itse en ole sellaiseen vielä ikävä kyllä törmännyt (ainakaan ei tule mitään mieleen). Esimerkiksi Princess Princess on realismista kaukana, kun ottaa huomioon että kaikki opiskelijat fanittavat ja kuolaavat kolmea tytöksi pukeutunutta poikaa. Tässä vaiheessa järki sanoi ainakin minulla "....wait, what?"

Lisäksi juuri tuo "olen ainakin tähän asti ollut hetero mutta ohops, yhtäkkiä kaverini tunnusti olevansa gay ja hiplailee minua, tuntuu sen verran kivalta että taidanpa ryhtyä itsekin homoksi vaikka en ole tähän asti koskaan tykännyt kestään samasta sukupuolesta. Tehdään se vain, köriläs!" menee överiksi. Voihan tuollainen olla mahdollistakin oikeassa elämässä, mutta ehkei se tapahdu ihan noin äkillisesti ja oudosti.

Niin ja sitten myös niitä muita juttuja mitkä minua ärsyttävät:

- Shota. En vain jaksa enkä ehkä haluakaan ymmärtää niitä missä joku aikuinen, karvainen mies päättää ruveta pökkimään jotain 10-vuotiasta tenavaa samalla kun itse pirpana itkee silmänsä ulos. Paitsi että olen kai vähän ristiriitainen tämän kanssa, koska pidän Lovelessista, jostain kumman syystä. Kai siksi että Ritsuka vaikuttaa välillä ikäistään aikuisemmalta tai jotain. Mene ja tiedä D:

- Yli-angstailevat/pillittävät uket. Luin joskus jonkun oneshotin missä oli uke-opettaja, joka oli lyhyt, pillitti ja punasteli heti jos vaikka jonkun kokeesta tuli ykkönen niin että meinasi jo viiden sivun jälkeen mennä järki. Sitten joku tämän oppilaista (joka sattuu tietysti olemaan paljon pidempi, kookkaampi ja hyvänäköisempi) tulee ja rupeaa ahdistelemaan ja tämä uke punastelee ja angstaa minkä ehtii, ja samalla seme yrittää keksiä 24/7 sopivaa ajankohtaa paneskeluun, vaikka sitten luokkahuoneessa tunnin jälkeen ennen opettajan pullakahveja. En lukenut edes koko kirjaa loppuun, hypin hyvällä omallatunnolla sivuja yli ja viimeisellä sivulla nämä kaksi sitten tietysti saivat sen onnellisen loppunsa ja ratsastivat onnellisina auringonlaskuun. Jee.

- Ne tarinat missä henkilöt eivät mieti mitään muuta kuin suhdettaan. Tuntuu että tarinassa on kokonaan unohdettu kaikki ne normaalit asiat kuten koulu (no, kyllä koulukin saatetaan näissä mainita, koska jos se seme/uke nyt sattuu olemaan samassa koulussa niin siellä voi liikkatunnin jälkeen vaikka vähän hutaista) perhe, harrastukset jne. On myös niitä joissa käsitellään noita kaikkia aiheita, mutta luultavasti kaikkina niinä aikoina (yleensä se uke) ajattelee vain sitä suurta rakkauttaan ja rakkausongelmiaan. Vaikka esimerkiksi pesäpalloa pelatessa uke ajattelee vain sitä semeä ja pallo pongahtaa tämän päähän koska hän ei keskity. Familiar, anyone?

Enpä kai muuta tähän hätään keksinyt :D

pusikoira

Viesti Kirjoittaja pusikoira » To Heinä 31, 2008 17:48

"hidastettu haikeasti lentävä glittermälli" *nauraa katketakseen* :D Kiitos!

writa

Viesti Kirjoittaja writa » Ma Maalis 16, 2009 21:00

Pakko laittaa tahan ketjuun:

Haru wo Dateita (Embarcing Love) ja monet muut Youka Nittan sarjat (Esim. Boku no Koe) ovat todellakin lukemisen arvoisia!

Miehet ovat kauniita _miehia_, juonet ovat hyvia ja roolit eivat ole suhteissa kovin selvat. Alkaa tuomitko Haru wo Daiteitaa ekan osan perusteella, joka kylla mielestani oli myos mainio. :) Taide on myos noissa kahdessa mainitussa sarjassa aivan mahtavaa.

sorry hehkutus, mutta hc fanina en halua kenekaan missaavan naita mainioita tarinoita :mrgreen:

Raisuki

Viesti Kirjoittaja Raisuki » Ti Maalis 17, 2009 22:09

Mielenkiintosen aiheet oot ottanut puheeksi (:
Yaoi-inhokit...suoraan sanoen, jotkut Yaoista "pitävät" (aka. Ihquttajat) eivät edes suoraan sanoen osaa erotella sarjoja, löytää niiden hyviä tai huonoja puolia ja tuloksena on kaoottinen tilanne, jolloin katselija vaipuu eräänlaiseen horrostilaan ja katsoo mitä nenän eteen laitetaan. (No ryhdyinpä taas syvälliseksi...)

Kuitenkin, minulla ei ole vielä nokan eteen ilmestynyt suorasanaisia inhokkeja, mutta vähän ristiriitaisia tunteita kylläkin muutamia sarjoja kohtaan. Otetaan nyt hienona esimerkkinä tämä monen tuntema "Gravitation". (Voi kyllä, en keksinyt muutakaan.) Pidän henkilökohtaisesti ideasta ja henkilöistä, mutta sitten niihin ihastuttaviin varjopuoliin...
- Mielestäni Gravitationin englanninkielinen duppaus on aivan syvältä. Äänet ovat jotenkin epä-aidon kuuloiset, eikä sitä eläytymistä löydy sitten ollenkaan. (Tiedän, voisin katsoa alkuperäiskielelläkin, mutta en löytä subitettua versiota sitten mistään!)
- Henkilökohtaisesti en pidä Gravitationin animessa kokonaisvaltaisesta silmienpiirto tyylistä. (ainakaan Shuijin kohdalla. Nyt pelkään, että tuli typo. Tähän aikaan illasta kun en ole ihan parhaimmillani.)
Olen siis melko kriteerinen animeitten ja mangojen suhteen, keskityn ehkä jopa liiaksi piirtojälkeen (enemmän kuin juoneen.) Toisaalta, hyvä piirtojälki selkeyttää lukemista / katselua huomattavasti.

Papa to kiss in the dark taasen oli melko mielenkiintoinen. (No, mitä nyt kolmi-osainen sarja voikaan olla.) Kuitenkin, sarjan epärealistisuus jäi pahasti häiritsemään tuonne takaraivoon. Koulussa on aivan tajuttomasti poikia, mutta kaikki sinkut sattuvatkin sitten olevaan jollakin tavalla poikiin suuntautuneita?
Silloin tuli vähän sellainen ''...justiinsa'' - fiilis.
Jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan?
Viimeksi muokannut Raisuki, To Maalis 19, 2009 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
私は本当に爪をしたいのですが
I'd really like to nail you~

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ke Maalis 18, 2009 01:57

writa kirjoitti:Pakko laittaa tahan ketjuun:

Haru wo Dateita (Embarcing Love) ja monet muut Youka Nittan sarjat (Esim. Boku no Koe) ovat todellakin lukemisen arvoisia!

Miehet ovat kauniita _miehia_, juonet ovat hyvia ja roolit eivat ole suhteissa kovin selvat. Alkaa tuomitko Haru wo Daiteitaa ekan osan perusteella, joka kylla mielestani oli myos mainio. :) Taide on myos noissa kahdessa mainitussa sarjassa aivan mahtavaa.

sorry hehkutus, mutta hc fanina en halua kenekaan missaavan naita mainioita tarinoita :mrgreen:
Joko jollakin on poikkeuksellinen tapa inhota sarjoja tai sitten ei taaskaan osata lukea, koska otsikossa lukee selkeästi INHOKIT

writa

Viesti Kirjoittaja writa » Ke Maalis 18, 2009 10:31

Asagi kirjoitti:
writa kirjoitti:Pakko laittaa tahan ketjuun:

Joko jollakin on poikkeuksellinen tapa inhota sarjoja tai sitten ei taaskaan osata lukea, koska otsikossa lukee selkeästi INHOKIT
huomasin kylla otsakkeen, ja yrittelin ekalla lauseella anteeksipyydella tahan kirjoittamista :mrgreen:

luin vaan topicin lapi ja oli jotain mielestani outoa kritiikkia kys. sarjaa kohtaan, etta paatin kertoa muutakin kuin ekan osan lukeneena oman mielipiteeni, ettei keneltakaan jaa todella hyva sarja lukematta. sorry 8)

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » To Maalis 26, 2009 19:30

Jos mennään oikein äärimmäisyyksiin, inhoan Yaoita.

Rakastan miehiä ja miesten välistä rakkautta ja seksiä.

Yaoi-sanasta minulle tulee kuitenkin yhä useammin mieleen uke/seme kyltit ja t-paidat, punastelevat kissakorvaiset pinkkipäiset pojat, takapulpetin otakut, joita koulun tytöt eivät huomaa, mutta jotka nuolemalla toisia poikia saavat animeskenessä ympäröivät tytöt menemän iik, crossplayaavat kaverukset esittämällä seksiakteja conialueen puistossa koska haluavat että heidät huomataan, 16v vampyyrihomot jotka haluavat tappaa itsensä, tytöiltä käyttäytyvät pojat, hirveä draama, fandomien joko yhteen tiettyyn (ja usein aivan älyttömään) käyttäytymismalliin jämähtäminen tai vastavuoroisesti mahdollisimman outojen OOCeiden harrastaminen.

Suurin osa fanituotteisesta yaoista halventaa homoseksuaalisia suhteita, miehiä ja alkuperäisteosta. Se riipii tarinanakerojan sieluani.
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ti Heinä 07, 2009 12:10

Nezumi-chan kirjoitti:Jos mennään oikein äärimmäisyyksiin, inhoan Yaoita.

Rakastan miehiä ja miesten välistä rakkautta ja seksiä.

Yaoi-sanasta minulle tulee kuitenkin yhä useammin mieleen uke/seme kyltit ja t-paidat, punastelevat kissakorvaiset pinkkipäiset pojat, takapulpetin otakut, joita koulun tytöt eivät huomaa, mutta jotka nuolemalla toisia poikia saavat animeskenessä ympäröivät tytöt menemän iik, crossplayaavat kaverukset esittämällä seksiakteja conialueen puistossa koska haluavat että heidät huomataan, 16v vampyyrihomot jotka haluavat tappaa itsensä, tytöiltä käyttäytyvät pojat, hirveä draama, fandomien joko yhteen tiettyyn (ja usein aivan älyttömään) käyttäytymismalliin jämähtäminen tai vastavuoroisesti mahdollisimman outojen OOCeiden harrastaminen.

Suurin osa fanituotteisesta yaoista halventaa homoseksuaalisia suhteita, miehiä ja alkuperäisteosta. Se riipii tarinanakerojan sieluani.
Huh, olipas rankkaa tekstiä. O__O
Mutta ymmärrän hyvin näkökantasi, vaikka en nyt ihan samaa mieltä kaikesta itse olekaan. Suuresta osasta olen, joskin en ehkä ihan yhtä jyrkästi.

Itse en ole koskaan katsonut yhtään hyvää yaoi-sarjaa. En ikinä. Ei vain ole sattunut kohdalle, saattaa toki johtua siitä, etten kovin usein katso mitään yaoi-sarjoja. Tämä taas saattaa johtua niistä traumoista, joita Kirepapa, Papa to kiss in the dark, Sukisyo ja se pieni pätkä jonka näin Enzaista (tms.), ovat aiheuttaneet. Varsinkin tämä viimeinen sai välittömästi "WTF? Ei näin, kiitos!" - kohtauksen aikaan. Enkä katsellut kuin muutaman minuutin keskeltä.

Ainoat yaoi- tai shounen-ai-mangat olen löytänyt netistä. Yleensä ne ovat olleet fanien tekemiä sarjakuvia eri mangoista tai animeista (joissa ei itsessään luultavasti ole yaoi:ta ollenkaan ollut). Pitäisikö niitä kutsua doujinsheiksi? En ole varma. tyhmä kun olen.
Muuten, Laira87-faneja, anyone?
TAMPEE kirjoitti: Yhdyn noihin :D Realismi olisi ihan kiva asia yaoissa, mutta itse en ole sellaiseen vielä ikävä kyllä törmännyt (ainakaan ei tule mitään mieleen). Esimerkiksi Princess Princess on realismista kaukana, kun ottaa huomioon että kaikki opiskelijat fanittavat ja kuolaavat kolmea tytöksi pukeutunutta poikaa. Tässä vaiheessa järki sanoi ainakin minulla "....wait, what?"
Huomasin juuri, että minulla on kyseisen sarjan juliste seinällä. En ole katsonut kyseistä sarjaa, mutta päädyin johonkin mangakauppaan, kun olin ulkomaanmatkalla. Ostin julisteen, koska se oli niin halpa ja siinä oli hörhelöisiä mekkoja. Minulla ei ollut tähän asti hajuakaan, että sarja on yaoi-sarja...
Älkää ottako mallia.

Tatl

Viesti Kirjoittaja Tatl » Ti Syys 08, 2009 22:53

Inhokkeja...

1) Liian tyttömäiset hahmot.
So true. Jos yaoin idea on kuvata kahden mieshenkilön välistä suhdetta, mikä idea on tehdä toisesta osapuolesta tytön näköinen? Kyllä se ukemaisuus on tarpeeksi selkeästi esillä muutenkin, vaikka hahmo ihan oman sukupuolen edustajalta näyttäisikin. Samaan kategoriaan vedän vinku-uket.

2) Isot ikäerot
Hahmot mieluiten suurinpiirtein saman ikäisinä (ja saman ikäisen näköisinä...). Isot ikäerot koen henk. koht häiritsevinä. Ei uppoa Lovelesskaan.

3) Ylisöpöstely
Eieiei. Pätee tosin kaikkeen animeen.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ke Syys 09, 2009 00:33

Oho tuo Nezumi-chanin viesti olisi voinut tulla ihan hyvin minulta :'D

Mutta siis.... Olen ihan aikuisten oikeasti yrittänyt lukea yaoita ja jopa tykätä siitä. Joka ei ollutkaan kovin hyvä idea, koska minulla käy hermoon ja selkäytimeen pahasti se, että suurimmasta osasta sarjoissa huokuu sellainen fiilis ettei tiedetä pätkääkään joko miesten anatomiasta tai miesten välisestä toiminnasta, pahimmassa tapauksessa kummastakaan. Ja vaikka yaoi pitäisi enimmäkseen ottaa ihan fiktiona/fantasiana, se on siltikin ihan äärettömän hankalaa kun varsinkin vakavammassa tarinassa tulee näitä repliikkejä että "voi ei, unohdimme päättää kumpi on päällä ja kumpi on alla!", jolloin ei enää voi edes jatkaa sillä varjolla että tarina pitäisi ottaa fantasiana, koska se menee ihan liian överiksi. Ja tuo lause oli peräisin vihonviimeisestä yaoimangasta johon ikinä suostuin enää koskemaan.
(poikkeuksena kuitenkin A.N.A.L, toiselta nimeltään All Nippon Airlines, ainoa joka on hyllyssä eikä tule sieltä mihinkään lähtemään koska se menee niin överiksi että se on jo riemukasta. Tosin se tapahtuu eri teemoilla kuin tuossa esimerkissäni ja A.N.A.L.in voi melkein jo ottaa itse-ironiana).
Sensurointi, joka pahimmassa tapauksessa viedään niin pitkälle, että peniksen tilalla on hohtava valkoinen aukko. Hennommin piirretyt viivat tai strategisen peittelyn vielä ymmärtää, mutta jos manga-ka ei kerta kaikkiaan suostu piirtämään sukupuolielimiä, tämän kannattaisi miettiä kahdesti piirtääkö väärälle kohderyhmälle ja harkita alan vaihtoa.
Jostain bara-blogista itseasiassa luin että Japanissa olisi jonkin sortin laissa kielletty ettei sukuelimet saa näkyä, joista sitten seuraa näitä säälittäviä sensuuripalkkeja ja joissain tapauksissa kropan läpileikkauksia jolla sensuuri kierretään. Sama ilmiö on myöskin doujinsheissa joita ei ole edes tarkoitettu isoimmille markkiinoille. Joku voi korjata jos tuo väittämä on väärässä, mutta aika loogiselta kuulostaa, varsinkin kun doujinsheihin asti tuo sensuuri ulottuu.

Yksi asia mikä yaoissa sekä varsinkin fanficeissä mättää suuresti, on se väkisin suoritettu anaalipano, jossa se 100% seme vääntää väkisin ja huutaa että "kestä nyt vielä vähän, kohta tämä on ohi" ja se 100% uke itkee että "lopeta ny, sattuu!". Koska ensinnäkin jos kyseessä on rakastavaiset/pariskunta/tms, tuntuu äärimmäisen julmalta että toinen ihan selkeästi satuttaa ja vieläpä tarkoituksella, koska toinen kurkku suorana huutaa että lopeta. Josta päästäänkin siihen, että anaaliin ei _ikinä_ pidä laittaa mitään väkisin eikä ilman liukkaria, koska silloin syntyy pahaa jälkeä. Oikeasti. Ja tämä biologinen fakta onkin iloisesti unohdettu joka ikisessä teoksessa missä kyseistä aktia olen saanut valitettavasti todistaa.

Fandom on sitten asia ihan erikseen joka on oikeastaan vielä pahempi ilmiö kuin itse yaoi pahimmillaan. En voi ymmärtää miten varsinkaan aikuiset ihmiset voivat tosissaan olettaa että yaoissa kuvattu miesten välinen olo ja varsinkin se ***tun seme/uke asetelma olisi totta myös elävässä elämässä, koska SE EI OLE. Piste. On _äärettömän_ harvinaista että kukaan olisi ehdottoman 100% aina pelkästään joko hallitseva tai alistuva. Jos ette usko niin.... kasvakaa aikuisiksi, pliis.

Ja etten nyt ihan koko ilmentymää lyttää, niin voin lopuksi sanoa että vieläkin jaksan ylistää Legend of blue wolvesia, koska se on ainoa hyvä mies/mies animaatio mitä olen ikinä nähnyt. Tosin kyseinen teos meneekin jo enemmän baran puolelle. Ja bara se vasta nannaa on, suurimpana syynä ehkä se että tekijät ovat suurimmaksi osaksi miehiä (sarjat myöskin suunnattu miehille) ja tekevät tarinansa ihan eri otteella kuin naismangakat yaoinsa.

Vayandil

Viesti Kirjoittaja Vayandil » To Syys 10, 2009 10:53

Asagi kirjoitti: Yksi asia mikä yaoissa sekä varsinkin fanficeissä mättää suuresti, on se väkisin suoritettu anaalipano, jossa se 100% seme vääntää väkisin ja huutaa että "kestä nyt vielä vähän, kohta tämä on ohi" ja se 100% uke itkee että "lopeta ny, sattuu!".
Niin, yaoihan on (valitettavasti?) tehty lähes yksinomaan naislukijoita silmällä pitäen. :roll: Tästä johtuen ukesta on väkisin tehty käytännössä nainen, jota on tarkoitus vain pökkiä... Tuo väkisin suoritettu anaalipanokin on yleensä viittaus naisen neitsyyden menettämiseen, joka oikeasti on kivuliasta erään naisen biologisen ominaisuuden takia. Ite ainakin olen huomannut, että yaoissa lähes aina ekalla kerralla uke huutelee sitä "Stop... I'm splitting in half!", mutta seuraavilla kerroilla ei siitä kivusta enää vingutakaan. Mies menettänyt neitsyyden - enää ei satukaan?

Juuri tuosta sun monesta muusta syystä olen alkanut kaipaamaan yaoihinkin vähän realistisempaa otetta. Oikeasti kiinnostaisi lukea tarinoita muustakin kuin ainaisesta semeXuke-asetelmasta... Erityisesti uken vinkuminen ja passiivisuus ottavat jo vakavasti päähän, sillä eivät edes kaikki naiset ole sellasia. Itteäni en ainakaan pysty ukeen samaisemaan... Kovalla penkomisella mieleisiäni yaoi-tarinoita löytää, mutta niitä on tosiaan valitettavan vähän.

Vielä on mainittava toinen inhokkini, eli yliherkät uket (joskus semet). Tarkoittaen siis sellasia, jotka näkevät ah-niin-ihanan semensä menemässä kilpailija-uken huoneeseen tai (gasp!) puhumassa tälle kilpailija-ukelle, mistä välittömästi vedetään pahat angstit ja lukittaudutaan kotiin viikoiksi. Eikä edes yritetä selvittää asiaa, josko se olikin väärinkäsitys... Siis, ei näin! :x

100% semet myös ärsyttävät. Mikä siinä on, että kun törmään niinkin harvinaiseen tarinaan, jossa uke ehottaa olevansa välillä seme, niin 100%seme on välittömästi että EI. (Embracing Lovessa taitaa olla ihana poikkeus) Roolien ehdottomuus on minusta auttamattoman tylsää...

No, inhoilustani huolimatta olen päässyt rakastumaan joihinkin perus-semeXuke-asetelmisiin yaoi-tarinoihinkin, kuten Zetsuaihin ja Bronzeen. Mutta niissä on se oma tarinallisuuden ja tunnepuolen kauneus.
Akumetsu... Hän, joka tuhoaa pahuuden.

Shaiana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shaiana » To Syys 10, 2009 18:54

En ole katsonut miesmies-animua juurikaan, joten puhunpa lähinnä mangasta ja myös fanficeistä.

Minä vihaan sitä, kun mies tulee, eikä kukaan vaivaudu pyyhkimään spermaa pois. No problemos, housut vaan takas jalkaan ja paita päälle, mennääks röökille? Hei oikeasti! :--D Ymmärrän toki, että joku 14-vuotias Harry/Draco -rakastaja ei kokemattomuuttaan hoksaa, ettei sperma ole mitään vettä, joka vaan kuivuu ja häviää itsekseen, mutta... kai sen nyt voisi edes siivota, jos nyt tarinastaan on kerta tehnyt niin yksityiskohtaisen että pojjaat ihan tulevat? Tai edes ne vanhemmat kirjoittajat? Eikö?

Toinen juttu liittyy peppupanoon. Ei se oikeasti ole vaan notta otetaan ja heitetään sisälle ja pannaan niin kuin naisen kanssa voitaisiin panna, eli rajusti. Hei c'mon, se on PYLLY, ja ensinnäkin jo sisällelaitossa on omaa vaikeuttaan, se voi sattua, AINA, ja raju paneminen voi oikeasti laittaa paikkoja rikki, eikä se paikkojen ahtaus tunnu välttämättä pökkijästäkään (vihaan sanaa, mutta en nyt keksi tähän hätään parempaakaan) hyvältä. Minua myös ällöttää ajatus toisen perseeseen tulemisesta. :D

Ymmärränhän minä fiktion fiktiona, ja onhan se ihan kiva, että kaverit X ja Y voivat nauttia vilkkaasta seksielämästä ilman huolenhäivää, mutta on se nyt kuitenkin kyse ihan eri asiasta kuin pimppiin panemisesta tai muusta sekstailusta (hyväily, runkkaminen) niin sitä vähän toivoisi toisenlaista lähestymistapaa. Nämä nyt pätee ehkä lähinnä näihin mangoloihin, jotka näyttävät puhdasta ja rajua NC17 -panemista, sillä romanttisiin söpöstelykertomuksiin sopii enemmän söpöstelty ja siloteltu kuva anaaliseksistä.

Mut, öö, joo. Uke/seme ei vittu. Ylläolevat viestit on niin asiaa.
6 leaves left

Ze Shoopuf

Viesti Kirjoittaja Ze Shoopuf » To Syys 10, 2009 23:50

Pitääköhän tänne enää edes sanoa mitään, kun kaikki on aika lailla jo sanottu?

No, kuten muita, minuakin ärsyttävät nuo seme- ja ukeroolit, pantavan vinkuminen, pantavan (paremman sanan puutteessa sanotaan sitten, että uken) naismaisuus, seksin epärealistisuus, ylikaunis piirtojälki, ällöttävä ylisöpöstely, kukkaset ja pallerot taustoissa, tyhmät chibistelyt (no nämä nyt ärsyttää vähän missä tahansa mangassa) ja keskittyminen pelkästään seksiin tai seksuaaliseen vetovoimaan ilman, että tarinaa on ollenkaan. Suhteiden naurettavuus ja se, että seme on aina hirveän hyökkäävä ja uke juoksee yli puolet sarjasta karkuun, kunnes se vihdoin ja viimein suostuu juuri ja juuri, mutta sitten huomaakin, että nauttii peppupanosta, rakastaa toista jne, tuo on myös aika ärsyttävää.

Mutta toisaalta, milloinka porno koskaan olisi seksin osalta realistista, ei kaunisteltua ja täynnä juonta? Suurin osa yuristakin on lähinnä, no. Joko H-kuppisten naisten kolmekymmensivuisia seksikohtauksia tai ällösöpöä "tyttöjen välistä ystävyyttä", jossa ei ole hajuakaan oikeasta seurustelusuhteesta.

Ja olen kyllä Vayandilin kanssa samaa mieltä, Bronze ja Bronze - Zetsuai ovat hyviä sarjoja, kun niissä keskitytään ihmisen psyykkeeseen, elämäntilanteeseen, ammattiin ja niin moneen muuhunkin asiaan, kuin romanttiseen asetelmaan ja peppupanoon. Myöskin ne hahmot ovat ihanan kieroutuneita.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

Sadmik

Viesti Kirjoittaja Sadmik » Ke Heinä 28, 2010 01:45

Tuo on muuten niin totta! Sisäinen feministini nosti hieman päätään: jos siitä voi tässä yhteydessä puhua (eipä oikeastaan). :D

En tosin ole kuullut kenenkään homoseksuaalin (miehen) mielipidettä yaoista. Olisi todella mielenkiintoista kuulla, mitä he ajattelevat asiasta. Tuntevatko he suhteensa halvennetuiksi/esineellistetyiksi? (Tosin eivät kaikki naisetkaan pidä heteropornoa esineellistävänä - tai heitä ei vain kiinnosta: porno on pornoa.)

Mutta jotta tämä ei menisi nyt aivan offtopicailuksi mainittakoon, että oma(kin) inhokkini yaoi-rintamalla on toistuva ja puuduttava juoni - jota harvoin edes on. (Joku voisi kysyä, tarvitseeko niissä ollakaan. Minä kuitenkin sellaisen vaadin.) Alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään, kun lukee saman tarinan kahdensadan eri mangakan piirtämänä. Tosin tietyntyyppiset tarinat tuntuvat vain myyvän enemmän, ja ihmiset haluavat niitä: onko siis ylläri, minkälaistä tarinaa (kuraa) meille tuotetaan? Usein tulee yaoita lukiessa fiilis, että älykkyyttäni aliarvioidaan.

Lopetan valitukseni. Etsivä löytää hyvääkin tavaraa ja oppii jopa pikku hiljaa välttämään inhokkejaan. Ehkä. ^^

-Rudia-

Viesti Kirjoittaja -Rudia- » La Heinä 31, 2010 14:16

Sadmik kirjoitti:
En tosin ole kuullut kenenkään homoseksuaalin (miehen) mielipidettä yaoista. Olisi todella mielenkiintoista kuulla, mitä he ajattelevat asiasta. Tuntevatko he suhteensa halvennetuiksi/esineellistetyiksi? (Tosin eivät kaikki naisetkaan pidä heteropornoa esineellistävänä - tai heitä ei vain kiinnosta: porno on pornoa.)

Tunnen homon joka on lukenut yaoia, ja sanoi että se se todellakin vääristää asioita, mutta sehän on pornoa ja porno on (naisten) viihdettä. Mutta tämä oli vain yhden mielipide, muista en tiedä. Ja tämä ihminen muuten dissaa kaikkea mahdollista - tämä asia esitettiin vain siistittynä versiona.
Hate the sin -
but love the sinner

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”