Loveless anyone? Ainakin YKSI SPOILERI.

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ti Syys 20, 2005 20:41

chrissu kirjoitti:Viettäkööt vaan. Soubi on mies ja Ritsuka vasta joku 6.-luokkalainen poika. Pussailu niitten välillä on vielä ok, mutta sänkyyn ne voi mennä vasta sitten kun Ritsukakin on tarpeeksi vanha.
Olen tosin nähnyt vain kuvia hahmoista, mutta jos Ritsuka on 6. luokkalainen, niin minä olen 18! Um, se on jyrkästi miinustettu oikeasta iästäni.....

Mutta tämän perusteella manga tuntuu olevan voitolla ainakin henk. koht. tasolla... mutta onko kukaan löytänyt Loveless fan-fictejä...? Minusta Ritsukasta ja Soubasta saisi herkullisia fictejä, mutta en ole toistaiseksi törmännyt yhteenkään... en kirjoita itse enää lainkaan, mutta nautin melkoisesti lahjakkaiden kirjoittajien teksteistä.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Syys 20, 2005 21:23

Olen tapani mukaan hidas ja katsonut tähän mennessä vasta ensimmäiset neljä jaksoa, ja jos en olekaan ihan tunteella mukana niin sanoisin silti tykkääväni. Piirros- ja animaatiojälki on mielestäni nättiä ja erottuu kivasti joukosta (tai viime aikoina olen katsellut lisäksi lähinnä Kyou Kara Maou:ta, joka on liiankin kiiltävä ja värikäs miellyttääkseni silmääni, ja sen hahmot niin yhden ominaisuuden varaan rakennettuja stereotyyppejä etteivät edes koskaan vaihda vaatteitaan, koska heitä ei ilmeisesti muuten erottaisi toisistaan? - ja silti on muka joku pakko katsoa), vaikka niitä perhosia ja muita tyylikeinoja voisikin liihotella ympäriinsä vähän vähemmän.

Mangaa olen vasta selaillut (näyttää vaikealta -> taidan odottaa suosiolla englanninkielisiä -__-;), mutta animesta puuttuvat chibi-Ritsukan ilmeet ovat loistavia. ^^

Narim

Viesti Kirjoittaja Narim » Ti Loka 04, 2005 00:17

Katsoin kaksi ensimmäistä jaksoa samoina päivinä kun ne epävirallisesti julkaistiin fansubbeina (siskoni ystävällisesti aina informoi minua kun jotain tällaista ilmestyy). En päässyt juoneen mukaan silloin, pidin sitä epäselvänä ja omituisena. Silloin en vielä ollut katsonut kuin melkein pelkästään helppoja söpöstelyanimeja (Daa! Daa! Daa!, Pokémon...). Sen jälkeen sitten on katsottu paljon muutakin.
Viime viikolla sain vihdoin aikaiseksi Lovelessin katsomisen, joka minun on pitänyt tehdä jo aikaa sitten loppuun. Katoin ensimmäisestä jaksosta lähtien, sillä en niin hyvin muistanut pitkän tauon jälkeen edellisiä jaksoja.

Katsoin sen 13 jaksoa sitten parissa päivässä (ts. "prologi", jossa oli ääninäyttelijöitten sun muitten höpinöitä ja 12 jaksoa)
Aivan ihana. Korviin ei lopulta edes niin kiinnittänyt huomiota ihmeellisenä asiana. Melkein huomaamattaan sitä katsoi oliko jollain korvat vai ei ja korvattomia hämmästeltiin. Ihan luonnollista.
Ritsuka toi mieleen hahmon eräästä tarinankerrontayhteisöstä. "Kaikki haluavat Ritsukan" pätee myös tähän toiseen hahmoon, jonka nimi tosin ei ole Ritsuka. Molemmat ovat tummahiuksisia, jossain määrin haavoitettuja, ailahtelevaisia ja niin kamalan viattoman oloisia.

Jaksojen nimet ovat ihania.
Mangaan pääsisin käsiksi, mutta en tiedä voinko aloittaa sen lukemisen juuri nyt, kun tiedän etten sitten pääse siitä millään irti ennen kuin se loppuu.

Yatsura-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsura-sama » Ma Loka 31, 2005 11:45

Loveless^___^

Aivan ihq anime.. Mangaa olen imuttanut netistä japaninkielisenä noin kolme kirjaa... Enkuksikaan en sitä löydä mistään :cry: Tokyopop kyllä julkaisee sitä sitten helmikuussa, kaiketi.. Päästään kaikki raiskimaan kauppoja, ellei ne tilaa sitä.. Loveless. You just must love it.

SPOILER Harmi kun ei tullut sitten sitä Yaoita mukaan.. Olisi ollut kiva nähä kun Ritsukalta "putoaa" korvat

Noh.. Täytynee sitten odotella että se tulee tokyopopilta enkuksi.. Ei sitä oikein muualtakaan tahdo löytyä.
Onko muuten totta, että se on vain vaivaiset 5 kirjaa pitkä O__o Kuulin myös huhuja josta tokasta tuotantokaudesta..

Oli joo pakko sitten tännekkin kirjoittaa.
"I am great warrior! Not some variety of flower!...YAY! Its crossdressing time <3"

"..Sure"

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Ma Loka 31, 2005 15:16

Yatsura-sama kirjoitti:Onko muuten totta, että se on vain vaivaiset 5 kirjaa pitkä O__o Kuulin myös huhuja josta tokasta tuotantokaudesta..
Piti plärätä vitoskirjaa, että varmistuin asiasta: kyllä tarina sen verran kesken näyttäisi jäävän, etten usko Lovelessin tuohon osaan jämähtävän. Etenkin kun uusimman(?) Zero-Sumin (siis se tiiliskivi, jossa julkaistaan muun muassa Lovelessia ja Saiyuki Reloadia) kannessa komeili Loveless-illustraatio.

Ja animen suhteen on ymmärtääkseni sellainen tilanne, että tekijät tekisivät kernaasti toisenkin tuotantokauden, mutta toistaiseksi odotellaan ja katsotaan, tekevätkö dvd:t ja fanituotteet kauppansa, ja jos yleisöllä on selvää kiinnostusta, harkitaan toistakin kautta. Tilanne on toki saattanut muuttua siitä kun tuon kuulin.

GreyGranian

Viesti Kirjoittaja GreyGranian » Ke Kesä 07, 2006 16:10

Aaaah, Loveless. Katsoin kaikki osat viime kesänä, ja muistini ei ole maailman paras, mutta kuitenkin...
Toivon todellakin että uutta tuotantokautta tulee... Se loppu oli jotenkin niin hämmentävää, kun en ole mangaa lukenutkaan. *huokaus* Jos vain olisi enemmän rahaa ja jos osaisin japania...

Shotamaisuus ei lainkaan häiritse, Soubi on ihana, mutta Ritsuka voi olla minusta aika 'kummallinen' joskus.
The Paradise, Rakuen, exists only in ones own heart. We just have to find our place in the world.

Nyuu

Viesti Kirjoittaja Nyuu » Ke Kesä 14, 2006 19:56

Loveless sarjan olen kokonaan läpi katsonut ja kuolanut ja ensimmäisen mangan olen kanssa lukenut. :)
Loveless on suosikkini ja ihanin sarja jonka olen koskaan nähnyt/lukenut. Se on semmoinen että sen jaksaa katsoa uudelleen ja uudelleen.
Ja onhan se Soubi aikamoinen mies että ..huh.. Semmoisen kun itselleni löytäisin ja vielä sellaisen pikku pojan jolla olisi kissan korvat ja häntä. ;)

Yatsura-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsura-sama » Pe Kesä 16, 2006 13:04

GreyGranian kirjoitti: Toivon todellakin että uutta tuotantokautta tulee... Se loppu oli jotenkin niin hämmentävää, kun en ole mangaa lukenutkaan. *huokaus* Jos vain olisi enemmän rahaa ja jos osaisin japania..
Uutta tuotantokautta minäkin odottelen, eiköhäb sekin tehdä, jos faneja löytyy tämän verran.
Mutta se mangahan on käännetty tietääkseni myöskin englanniksi o.ô ainkin minulla on sitä...

Samaa mieltä:
Shotamaisuus ei haitannut tässä sarjassa, kun ne pysyttelivätkin vain ihan pusipusihali kohtauksissa.
"I am great warrior! Not some variety of flower!...YAY! Its crossdressing time <3"

"..Sure"

GreyGranian

Viesti Kirjoittaja GreyGranian » Pe Kesä 16, 2006 15:34

Mutta se mangahan on käännetty tietääkseni myöskin englanniksi o.ô ainkin minulla on sitä...
Niin, mutta kuin ne englanninkieliset ovat niin kalliita... Ehkä mä joskus ostankin sitä, mutta helpompaa olisi jos osaisi japania, japaninkieliset sarjikset ovat paljon halvempia... ^^
The Paradise, Rakuen, exists only in ones own heart. We just have to find our place in the world.

-Rudia-

Viesti Kirjoittaja -Rudia- » Pe Kesä 16, 2006 16:42

Animea olen katsonut (ja kuolannut Soubi "the Lolita Complex" Agatsumaa), mangaa olen ajatellut hankkia...

Jos anime OLI hyvä, vaikkakin lyhyt, niin mangaa on PAKKO saada!

Shota on omasta mielestäni kieroa (ja jollain tavalla ihanaakin, enkä vain osaa selittää miksi. Ehkä se johtuu omasta kierosta mielikuvituksestani, joka sanoo, että kaikki on sallittua yaoissa) xD mutta Lovelessissa se toimii. Voisinpa olla Ritsukan tilalla
Hate the sin -
but love the sinner

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » La Kesä 17, 2006 20:56

GreyGranian kirjoitti:mutta helpompaa olisi jos osaisi japania, japaninkieliset sarjikset ovat paljon halvempia... ^^
Totta, mutta niiden vääntäminen Suomeen korottaa yleensä hintaa. Ja jos ei itse saa niitä hommattua, kaupan setä tai täti tapaa kiskoa tuontimangoista melkoisia summia. Että sikäli enkkuversiokin on ihan kelpo vaihtoehto ^^
Lovelessin japaniversioissa on lisäksi vielä se jäynä, että puhekuplista puuttuvat usein furiganat (kanjihelpotukset), joten lukeminen on melkoista tahkoamista, ellei satu tuntemaan kanjeja erityisen hyvin. Ja ainakin nopean selailun pohjalta tuli sellainen olo, että furiganat vähenevät entisestään tuoreemmissa kirjoissa. Eipä silti, lukemalla sitä oppii ja ovathan nuo hirvittävän nättejä ^_^ (ja japanilaisista Lovelesseista on erikoisversiot, joissa tulee mukana pieni lisämateriaalia sisältävä vihko ja muuta pikkukivaa)

esuka

Viesti Kirjoittaja esuka » To Elo 10, 2006 21:24

Juu loveless on tuttu sillä sen ansiosta minä yaoitakin katson. ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”