Englanniksi julkaistut shounen ai- ja yaoimangat

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Huhti 17, 2005 02:03

Kihaku kirjoitti:Hmm.. ehkä siihen voisi lisätä vielä Here is Greenwood, kun on noita muitakin shoujo/vihjaileva- mangoja. Ja CCS:n
Lisätty. CCS ainakin ansaitsee olla listalla siinä missä muutkin clampit. ^^' Here is Greenwoodia en ole vielä ehtinyt itse lukemaan, vaikka ensimmäinen osa on ollut hyllyssä useamman viikon (kerrankin niin harvinainen tilanne että on enemmän mangaa kuin mitä ehtii lukemaan).

Vähän kahden vaiheilla pitäisikö lisätä myös Hana-Kimi.
Kihaku kirjoitti:Sama yhtiö oli kuulema lisensoimassa Love Mode:n, mutta ei sitten "uskaltanut".... toivottavasti joku sentään.
Näin olen kuullut. Ehkä parempi niin, siitä ei varmaan BeBeautifulin jäljiltä olisi jäänyt paljoa luettavaksi. Saksaksihan tuota kuulemma aletaan julkaisemaan, itse tosin osaan japania paremmin, että ei siitäkään apua.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Su Huhti 17, 2005 14:45

starscream kirjoitti:Vähän kahden vaiheilla pitäisikö lisätä myös Hana-Kimi.
No onhan siinä ainakin kovasti painiskelua oman seksuaalisuuden kanssa, kun Nakatsu luulee olevansa homo ihastuttuaan Mizukiin.
Toisaalta minä olen ehkä puolueellinen puhuessani tästä mangasta, sillä se on juuri se joka sai minut sekoamaan tähän maailmaan... Hana-Kimin pojat...*drool*

Shyhi edit: poistettu kuollut linkki. Mutta muuten asiaan kuuluvaa - Umeda on kyllä asiaan kuuluvaan suuntaan kallellaan ^_^.
Viimeksi muokannut ShyHi, Ti Joulu 26, 2006 18:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Huhti 17, 2005 16:15

ShyHi kirjoitti:Ja ainakin minä odotan (SPOILER!... tavallaan) tätä innolla.
*ihailee* ... *laittaa pari seuraavaa osaa tilaukseen*

Kihaku

Viesti Kirjoittaja Kihaku » Ti Huhti 19, 2005 21:34

Love Mode aletaan julkaista Saksassa? Ihan tosi? Wow... Vaikka luen mieluiten englanniksi, osaan saksaa melkein yhtä hyvin.. Olisi hienoa, jos sentään jollain kielellä, vaikka en tiedäkään saksitaanko Saksassa mitään..

Tosiaan Here is Greenwood on tietääkseni vihjaileva... vähän kuuten Furubakin (ai niin sekin vielä ;) ).. mutta kakkososassa on shonen-ai sivutarina.. En minäkään ole sitä lukenut.. nähnyt vain OVA:n.

Hana-Kimi:stä on tullut kuultua... Ooh... onko siinä tosiaankin tuollainen suloinen kohtaus... *kiroaa surkean rahatilanteensa*
Joo.. ja tuosta tuli mielen The Wall Flower. En ole lukenut mangaa, mutta selailun perusteella se vaikutti samantyyliseltä kuin Hana-Kimi... Turhan paljon poikia asumassa yhdessä :P

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Touko 15, 2005 17:07

Lisäilty viime aikoina: Tokyopopilta Sanami Matoh'n Trash ja samalta kustantajalta amerikkalaisen tekijän Off*Beat.

Trashia olen tuon toistaiseksi (?) ainoan osan selaillut läpi, ja ihan hauskalta vaikuttaa; tuollainen New Yorkiin sijoittuva yksityisetsivätarina vähän Fakea nuoremmilla pojilla, mutta jotain niidenkin välillä näyttäisi olevan... Oikeastaan tästä tulee mieleen Makoto Tatenon sarja Yellow, jossa taas on jotain samaa kuin Fakessa. ^^;

Uudelta kustantajalta Go! Comilta on puolestaan tulossa You Higurin Cantarella (jonka piti olla tulossa jo aiemmin toiselta kustantajalta, mutta se hanke sittemmin kaatui johonkin).
Kihaku kirjoitti:Joo.. ja tuosta tuli mielen The Wall Flower. En ole lukenut mangaa, mutta selailun perusteella se vaikutti samantyyliseltä kuin Hana-Kimi... Turhan paljon poikia asumassa yhdessä
Mitä nyt parin osan perusteella voi sanoa, niin ei mainittavaa juonen kehitystä siihen (tai oikeastaan mihinkään) suuntaan. Kauheaa bishien tuhlausta. ;__;

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Su Touko 15, 2005 21:47

Here is Greenwood kelpaa ainakin osiltaan shounen aiksi. Siinä esiintyy kuitenkin ajoittain poikien välistä romanssia, vaikkei mitään graafista. Muutenkin kaunis ja erinomainen manga - suosittelen.

Lisäksi voi aina omassa pienessä mielessään parittaa Shunia. Koska oikeastihan Shun palvelee koko kampuksen lutkana Shinobun ja Mitsurun semettämä (tai siis minun märissä unissani, tyhmä manga ei vain mainitse asiasta missään).

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Touko 23, 2005 21:52

Luotettavuusaste vasta huhun tasolla, mutta lisätty Love Mode ja Shinobu Kokoro wa.

Edit. Tai näkyväthän nuo nyt jo Tokyopopin sivuillakin eli uskottava kai se on. ^^;

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Heinä 03, 2005 22:15

Lisätty viikonloppuisen Anime Expon uutisoinnin perusteella ainakin Loveless, Wild Rock, Gravitationin kirjaversio (Tokyopop) sekä Only the Ring Finger Knows -kirjasarja (DMP). Digital Mangalta luvassa ilmeisesti jotain muutakin, lisäilen kunhan kuulen lisää.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Marras 01, 2005 16:04

Lisäilin yaoiconin jälkeisiä juoruja ja ajattelin siitä ilmoittaa saadakseni ketjun takaisin toiselta sivulta. :p

Kaikennäköistä tulossa kauppoihin nyt syksylläkin.

Ossi-kun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossi-kun » Pe Marras 04, 2005 06:18

Hmmm.... Your Wings Are Mine on alunperin oikeastaan englannin kielinen... ja oikeastaan vaikka käännänkin sitä suomeksi para-aikaa, niin suosittelen silti ennemmin alkuperäisen lukemista, sillä käännöksethän ei ikinä ole alkuperäisen veroisia.

Käännösprojektistani saakin sitten aivan vapaasti tulla kyselemään, jos niikseen tulee...

Hieman kyllä arveluttaa, että onko tämä nyt ihan asiallinen viesti nyt kuitenkaan, kun YWAM on kuitenkin jo ainakin kerran täällä mainittu. :oops:

Terv,
Ossi-kun

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Pe Marras 04, 2005 06:57

Ossi-kun kirjoitti:Hieman kyllä arveluttaa, että onko tämä nyt ihan asiallinen viesti nyt kuitenkaan, kun YWAM on kuitenkin jo ainakin kerran täällä mainittu.
Niin no. Taisit itse tehdä tuonne linkkiwinkkien puolelle YWAM-ketjun, jossa sanoit pitkälti samat asiat. Mutta toisaalta, kyllähän tuo on englanniksi julkaistu ihan kirjanakin, joten eiköhän tämä ole koko lailla validi viesti.

Eri asia tietysti on, sisällyttääkö parahin Starscream YWAM:n paperiversiota listaansa. Lista kun tuntuu keskittyvät enemmän kustantamojen tuotteisiin, eikä niinkään yksittäisten nyrkkipajojen tuotoksiin (mikä kyllä sikäli on ihan kiva juttu, että nyt lista pysyy kasassa, eikä täyty mistään puolivillaisista koti-doujinsheista ^^)

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Pe Marras 04, 2005 13:55

Haluaisin tuon ensimmäisen viestin pitää rajattuna käsittelemään sellaisia mangoja, jotka on alunperin julkaistu Japanissa japaniksi ja sittemmin lisensoitu englanniksi käännettäviksi ja julkaistaviksi jonkin "oikean" kustantamon toimesta. Syy tähän on ihan se, että olen niistä itse eniten kiinnostunut ja seuraan aihetta sen verran aktiivisesti että pystyn pitämään listan ajan tasalla.

Kieltämättä tuolla on seassa muitakin aiheeseen liittyviä kirjoja ja sarjakuvia samoilta julkaisijoilta, ja jos joku tähän ketjuun haluaa lisätä jatkoksi tietoa paperimuotoisista omakustanteista tai pienkustantamoiden julkaisuista (esim. Yaoi Pressin, joka käsittääkseni kustantaa mangatyylistä, amerikkalaisten / ehkä muualtakin olevien tekijöiden teoksia; on näkynyt Amazonissa) niin ei minulla oikeastaan mitään sitä vastaankaan ole, mutta toisaalta olisi parempi jos joku alaa harrastava voisi perustaa erikseen niitä koskevan ketjun. Saatavuus olisi muuten ainakin fiksua mainita, jos oikeista kirjakaupoista ei löydy.
Ossi-kun kirjoitti:Hieman kyllä arveluttaa, että onko tämä nyt ihan asiallinen viesti nyt kuitenkaan, kun YWAM on kuitenkin jo ainakin kerran täällä mainittu.
Olen sen verran vastarannan kiiski, että jatkuva mainonta aiheuttaa minussa yleensä päinvastaisen reaktion kuin toivottua. ^^; Täällä on sen verran vähän porukkaa ja keskusteluja, että suurin osa on varmaan mainoksen ehtinyt huomata, mutta voisithan tehdä vaikka käyttäjätietoihisi YWAM-linkillä varustetun allekirjoituksen ettei sen olemassaoloa tarvitse jokaisessa viestissä tuoda erikseen esille?

Ossi-kun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossi-kun » Pe Marras 04, 2005 16:41

starscream kirjoitti:
Olen sen verran vastarannan kiiski, että jatkuva mainonta aiheuttaa minussa yleensä päinvastaisen reaktion kuin toivottua. ^^; Täällä on sen verran vähän porukkaa ja keskusteluja, että suurin osa on varmaan mainoksen ehtinyt huomata, mutta voisithan tehdä vaikka käyttäjätietoihisi YWAM-linkillä varustetun allekirjoituksen ettei sen olemassaoloa tarvitse jokaisessa viestissä tuoda erikseen esille?
Ajattelin itsekkin juuri tuota samaa ja tottapuhuen hävettikin aikalailla tehdä tuo postaus, mutta ajattelin kuitenkin lisätä sen listaan. :oops:

Varsinaiseksi mainokseksi en kuitenkaan tuota miellä, koska tuo on se alkuperäinen YWAM, eikä käännösprojektini, mutta noh... olet kyllä oikeassa. Toisaaltaan hyvänä puolena on YWAM nyt mainittu aikapitkälti kaikkialla jossa voi, joten enpä usko, että otan sen taas esiin ihan nopeasti. hih.... :D

Terv,
Ossi-kun

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Su Elo 19, 2007 13:36

Hrm, krhm... (Äänenavausta pitkän hiljaisuuden jälkeen =))

Pieni ehdotus moderaattoreille: Voisiko tästä aiheesta tehdä tiedotteen, ettei se painuisi tuonne jonnekin aina etsittäväksi. Starscream pitää listasta niin hyvää huolta, että sille on jatkuvasti käyttöä. Minulla ainakin tulee käytyä tämän kautta kurkkimassa uutuudet, sillä olen laiska niitä itse etsimään.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Elo 19, 2007 15:49

ShyHi kirjoitti:Pieni ehdotus moderaattoreille: Voisiko tästä aiheesta tehdä tiedotteen, ettei se painuisi tuonne jonnekin aina etsittäväksi. Starscream pitää listasta niin hyvää huolta, että sille on jatkuvasti käyttöä. Minulla ainakin tulee käytyä tämän kautta kurkkimassa uutuudet, sillä olen laiska niitä itse etsimään.
Näin tapahtui.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”