Englanniksi julkaistut shounen ai- ja yaoimangat

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Loveless

Viesti Kirjoittaja Loveless » Ma Loka 01, 2007 23:21

saaks noita ostettuu muualta ku netistä? mä oon suurimman osan mangastani tilaillu fantasialinnasta. ku en tiijä mistä muualta saada käsiin ku sit jostai kaukaa tilailemalla :oops:
LOVELESS: one without love

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Loka 02, 2007 12:44

Loveless kirjoitti:saaks noita ostettuu muualta ku netistä? mä oon suurimman osan mangastani tilaillu fantasialinnasta. ku en tiijä mistä muualta saada käsiin ku sit jostai kaukaa tilailemalla :oops:

Vaihtoehtoja löytyy mm. (k)osto-oppaasta. Jos on mahdollisuus käydä Helsingin liikkeissä paikan päällä, niin ainakin Fantasiapeleissä ja Fennica Comicsissa on ihan hyvät valikoimat.

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Marras 07, 2007 19:21

*Kumartaa ja kittää listasta*
Olin huomaavinani sellaisen kustantajan kun Yaoi Press:in puuttuvan :D Ainakin AdLibristä löyty tälläisellä kustantajalla yaoi mangoja...
Se oli vihreä omena : D

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ke Marras 07, 2007 21:39

e_123 kirjoitti:*Kumartaa ja kittää listasta*
Olin huomaavinani sellaisen kustantajan kun Yaoi Press:in puuttuvan :D Ainakin AdLibristä löyty tälläisellä kustantajalla yaoi mangoja...

Eipäs kestä. ^^

Yaoi Press puuttuu listalta siksi, että sen kirjat taitavat olla enimmäkseen länsimaisilta tekijöiltä, ja on siis kyseenalaista ovatko ne ollenkaan mangaa vai eivät. Muutama tällainen julkaisu on kyllä listalle päätynyt jos on muuten tullut listalla jo olevalta kustantajalta vastaan, mutta noita järjestään "OEL-mangaa" julkaisevia kustantajia en ole alkanut lisäämään kun en sitä kenttää juuri itse seuraa. Aiheesta mahtuisi varmasti omakin ketju foorumille, eli jos joku tuntee näitä kustantajia ja sarjakuvia paremmin...

YP:lle siitä hatunnosto, että sen julkaisuja voi lukea pientä maksua vastaan myös netissä Netcomicsin sivuilla. Ainakin itse voisin kuvitella tutustuvani sitä kautta johonkin teokseen, josta en osaisi muuten tehdä ostopäätöstä.

Jatkanpa kysymyksellä. Nyt kun noiden englanninkielisten mangajulkaisujen määrä on tässä parin vuoden aikana kasvanut kasvamistaan ja paisunut paisumistaan (esim. parin viikon takaisen Yaoi Conin jäljiltä tuli päivitettyä kymmeniä uusia nimekkeitä), lista alkaa olla vaikeammin luettavissa kuin aikana jolloin käännöksiä oli kourallinen. Foorumiviestissä sille ei voi oikein ihmeitä tehdä, mutta onko kustantajien mukainen järjestys vielä ihan ok, vai onko koko kustantajalla edes merkitystä? Millä perusteella tietoa uusista julkaisuista etsitään? Olisiko esim. mangaka tärkeämpi tekijä, jonka mukaan aakkostaa? Kirjat (novels) ajattelin ainakin ottaa kokonaan erilleen mangoista, mutta en vielä saanut aikaiseksi.

AzaAza

Viesti Kirjoittaja AzaAza » Su Marras 25, 2007 09:06

starscream kirjoitti:Jatkanpa kysymyksellä. Nyt kun noiden englanninkielisten mangajulkaisujen määrä on tässä parin vuoden aikana kasvanut kasvamistaan ja paisunut paisumistaan (esim. parin viikon takaisen Yaoi Conin jäljiltä tuli päivitettyä kymmeniä uusia nimekkeitä), lista alkaa olla vaikeammin luettavissa kuin aikana jolloin käännöksiä oli kourallinen. Foorumiviestissä sille ei voi oikein ihmeitä tehdä, mutta onko kustantajien mukainen järjestys vielä ihan ok, vai onko koko kustantajalla edes merkitystä? Millä perusteella tietoa uusista julkaisuista etsitään? Olisiko esim. mangaka tärkeämpi tekijä, jonka mukaan aakkostaa? Kirjat (novels) ajattelin ainakin ottaa kokonaan erilleen mangoista, mutta en vielä saanut aikaiseksi.

Aakkosellinen mangaka järjestys voisi olla aika hyvä ratkaisu. Kustantaja sitten vaan opuksen perään että tietää mistä alkaa etsiä ostoaikeissa.
Kiitos vaan listasta, todella kevyempää surffailua kun tietää mitä on saatavilla.

ShyHi

Viesti Kirjoittaja ShyHi » Ma Joulu 03, 2007 10:27

Vihdoin mahdollisuus vastata tähänkin.

Kannatan myös aakkosellista mangaka järjestystä, mutta nuo kustantajien linkit ovat olleet myös kullan arvoisia. Minulla kun tuo visuaalinen muisti toimii paremmin kuin pelkät nimet, niin kuvista on paljon apua. Äskenkin juuri huomasin ihan muuta DramaQueenilta etsiessäni, että Not/Love on tulossa. YAY! Eli jos ne voisi jossain kulmauksessa säilyttää, niin olisin onnellinen ^^.
“There is much more to the world than you think. Perhaps it is really a doorway, and if you choose to go inside, you'll find many unexpected things.” ~ Shigeru Miyamoto ~

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Helmi 10, 2008 22:05

Ja tapahtui suuri päivitys. Nyt on tekijänmukaisessa aakkosjärjestyksessä, josta erilleen on poimittu novelit ja manhwa.

tumppu

Viesti Kirjoittaja tumppu » Ma Maalis 03, 2008 01:58

Kiitos ja kumarrus.
Lista on aivan mahtava idea ja myös todella hyödyksi muille ^3^
"knock,knock" "who's there" "me, i kill you"

Jeff Dunham - Achmed the Dead Terrorist
http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Huhti 13, 2008 14:01

Oijoi, tästä listasta on aina yhtä paljon hyötyä. Suurkiitos siis starscreamille listan hyvästä huolenpidosta ja päivittelystä n____n

Tuossa tänä aamuna Hybrid Childia selatessani kuitenkin huomasin, että sen ikäsuositus oli +16, ei suinkaan +18. Tuo +18 vain sattui silmääni tuolta listasta, kun sitä hetki sitten jälleen kerran läpi selailin.
Lisäksi tuota Hajin Yoon Totally Captivated -manhwaakin näyttäisi olevan tulossa ainakin 5 osaa. Viides pokkari ilmestyi vissiin tämän vuoden alussa.

EDIT: Eek, ja eikös se muuten ole Nanae Chrono, eikä Nanao Chrono, joka tuota Vassalordia tekee? Vai olenko aivan väärässä? Mulla on ainakin koneella Vassalordia jonkin verran, ja ihan siinä alkuperäisessä japaninkielisessä skannauksessa taitaapi jossain lukea, että (c) Nanae Chrono.

Pilkkua nyt kyllä menin viilaamaan, mutta jos ketä häiritsee, niin saa tulla potkimaan :'''D

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Pe Touko 16, 2008 17:06

Hibine kirjoitti:Tuossa tänä aamuna Hybrid Childia selatessani kuitenkin huomasin, että sen ikäsuositus oli +16, ei suinkaan +18. ... Lisäksi tuota Hajin Yoon Totally Captivated -manhwaakin näyttäisi olevan tulossa ainakin 5 osaa. ... Eek, ja eikös se muuten ole Nanae Chrono, eikä Nanao Chrono, joka tuota Vassalordia tekee?

Niinpä näyttää. x 3 Hyvä vaan, jos listaa jaksaa lukea tarpeeksi tarkkaan viilatakseen vielä pilkkuakin. :D Kiitokset korjauksista ja pahoittelut myöhäisestä reagoinnista, olin matkoilla.

Viime kuukausien lisenssitkin ovat vielä lisäämättä, selvittelen asiaa kunhan ehdin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”