Evangelion - mikä?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Jonathon

Evangelion - mikä?

Viesti Kirjoittaja Jonathon » Ke Tammi 05, 2005 04:56

Heip, uusi käyttäjä tervehtii muita yaoi.fi hemmoja. Hei vaan, hei vaan.

Nuin, nyt ensimmäisenä kyselisin, josko joku sattuisi olemaan perillä tällaisesta mangasta kun Evangelion tai mikä lie. Se, jossa seikkailee Kaworu ja Shinji. Mikä sen idea ja juoni noin pääpiirteissään on?

Kiinnostaa vaan siksi, koska olen törmännyt Kaworu ja Shinji -paritukseen useasti yaoi -sivuilla surffaillessani. Olen käsittänyt, ettei Kaworu ja Shinji oo OIKEESTI niinku SELLANEN pari. Mikä heidän oikea suhde on?

Jonathon
Homo sapiens sapiens genius proksimaali

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Tammi 05, 2005 05:31

Neon Genesis Evangelion (NGE) on kohtuullisen hyvin tunnettu teos animemaailmassa. Manga on pääpiirteittäin samanlainen, tosin muistaakseni mangaversioita on parikin. Animena ei suomalaisittainkaan ihan tuntematon tapaus, koska...

- Subtv näyttää sitä tällä hetkellä
- PAN Visionin julkaisemat DVD:t löytyy kaupoista (toistaiseksi 2 ekaa)
- Animelehdessä numero 1 (tulossa 31.1) kertoillaan paljon lisää

Lyhyesti, kyseessä on mechasarja, tuntemattomat "enkelit" hyökkäävät maahan ja 14-vuotias Shinji tuntuu olevan ainoa pelastus. Hän pilotoi jättimäistä mechaa (Evangelionia) yhdessä parin muun pilotin kanssa. Sarjan ydin kuitenkin on siinä, että se käsittelee ihmissuhteita hyvin realistisesti, eikä pelkkä tappelu ja taistelu ole homman nimi.

En haluaisi kertoa Shinjistä ja Kaworusta mitään, ettei mene spoileriksi. Sanotaanko sen verran että hekin ovat mielenkiintoinen tarina. Tokikaan siis NGE on "tavallinen" ja nuoremmille sopiva sarja, eikä sisällä mitään ihmeellisyyksiä. Mutta tämä paritus on lähtenyt jostain liikkeelle ja mikä se jotain on, selviää jaksossa 24.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Jonathon

Viesti Kirjoittaja Jonathon » Ke Tammi 05, 2005 13:40

Kiits=)
Tuo valaisi paljon. Pitänee ruveta seuraamaan sitä subtv:ltä
Homo sapiens sapiens genius proksimaali

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Su Syys 18, 2005 20:13

Olen pässi... olen miettinyt jo 3 viikkoa mikä ihme on NGE. Se hiukan hämäsi... kun se mainittiin Yaoin yhteydessä. Kiusata nyt vanhaa naista...

Radiation
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Radiation » Pe Loka 07, 2005 22:31

Apropoo! Mistähän mahtaisi löytyä End of Evangelionin soundtrackia? Jos jollain on tietoa asian tiimoilta ja voisi valaista minua, niin arvostusta satelee.
Wings of my soul turn into leather

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ma Heinä 17, 2006 11:44

Radiation kirjoitti:Apropoo! Mistähän mahtaisi löytyä End of Evangelionin soundtrackia? Jos jollain on tietoa asian tiimoilta ja voisi valaista minua, niin arvostusta satelee.
Kysyjälle itselleen vastaus on varmasti selvinnyt jo aika päivää sitten, mutta jos joku muu nyt vaikka sattuisi samaa asiaa ihmettelemään, niin vastaus löytyy Mirri Musicin sivuilta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”