Nickeistä

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Nezumi-chan
Viesti:

Nickeistä

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » La Joulu 18, 2004 12:33

Lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä nickkinne tulee?

Nezumi-chan tulee äitini hellittely nimestä minulle. Hän kutsui minua aina hiirulaiseksi ^^

Minulla on myös toinen nickki, mutta yritän pitää sen erossa irl-persoonastani... eli käytän sitä vain englannin kielisissä piireissä ^^
Viimeksi muokannut Nezumi-chan, Su Helmi 01, 2009 02:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Peipponen

Viesti Kirjoittaja Peipponen » La Joulu 18, 2004 13:33

Niccini on tietenkin eräs lintulaji...
Joskus yläasteen alussa kaverit aina höpötti siitä että olen pirteä kuin peipponen ja muuttivat silloisen lempinimeni Reipon Peipoksi.
Sitten Peiposta tuli monien sattumien kautta Peipponen, Peipposka ja Pieppo....
Se on erittäin moniuloitteinen nimi ilmeisesti...
Olen käyttänyt sitä noin 5 vuoden ajan ja siitä on kehittynyt nyt melkeinpä kutsumanimikin.
Sen lisäksi pidän myös itse siitä linnusta josta olen tuon nimen ottanut.
Se on niin värikäs (koirasyksilöt siis, naaraat on ruskeenpunaisia) ja pitää kovaa tsirp tsirp-melua ja on tosi aggressiivinen.
Eli vähän niinkuin minä itse.

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » La Joulu 18, 2004 15:10

Charha on jonkin sortin alter ego...

Ihastuin jo joskus alle kouluikäisenä Ultima-nimiseen PC RPG-sarjaan (johon kuuluvista osista Ultima VI - the False Prophet - kosketti sydäntä varmaan kaikkein eniten). Tätä peliä varten loin Charha-nimisen hahmon. Hän on myöhemmin seikkaillut ja sikaillut Ultiman ulkopuolella... Tällä hetkellä pelaan häntä Ultima Onlinessa, eräällä tanskalaisella roolipelipainotteisella serverillä.

Charha näyttää tältä. Charha on ultimaversiona tuollainen gypsy treasurehunter. Hän pyöriskelee pitkin maailman kyliä ja pitäjiä nahkapöksyissään, tiirikat vyöllä kilisten. Iskipä se mokoma itselleen miehenkin, privateeri-palkkasoturin nimeltä Morgain Smith. Käyttämäni avatar on sekin Ultima VI:stä napattu potretti.

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » La Joulu 18, 2004 18:00

Minun niccini tulee omasta hahmostani (kuten saattoi jo huomata oma yaoi-topicissa). Hän on siis se puoli-demoni punapää seikkailija yms. joka on useimmiten pääosassa kaikissa juttusissani.

Mitral on ainakin lähtenyt alter egostani, joka oli alunperin nainen, mutta sitten jotenkin kummasti muuttui mieheksi jossain vaiheessa (johtunee yaoi valastumisestani silloin teini-iän herkkinä aikoina). Mutta tämä tyyppi on pyöriskellyt mieleni syvissä syövereissä jo monen monta vuotta ja muuttunut ulkonäöllisesti ja henkisesti useaankin otteeseen.

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » La Joulu 18, 2004 21:04

Sitä ei moni tiedä ja harva arvaa :P .. Chobits on yksi lempimangoistani. Itse vaan aina toivon, että immeiset huomaisivat sen pienen seikan, ettei nickissäni ole sitä maagistaa ässää lopussa :? .. Chobithan tarkoittaa robottia, jolla on inhimilliset tunteet :P .. Revitään sitten siitä jotain huumoria :P !

Shadow
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shadow » La Joulu 18, 2004 21:11

Joskus ala-asteella Charha pelasi tietokonepeliä, jossa seurattiin susilauman elämää. Innostuimme siitä sitten niin, että leikimme muistaakseni yli vuoden verran susia koulun välitunneilla. Päähahmoni oli Shadow, lauman beta-uros, ja vaikka vuosien kuluessa leikit vaihtuivat (nykyisin nautiskelemme lähinnä ihanista miehistä, jotka kuolaavat toisiaan), niin nickinä Shadow on säilynyt.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » La Joulu 18, 2004 22:08

Rimppu on ihan tylsästi ja tavallisesti oma lempinimeni; omituinen väännös sukunimestäni. Ala-asteen opettaja sen keksi, ja sittemmin en ole siitä päässyt eroon vaikka kuinka olen yrittänyt. Ihmiset kutsuvat minua nykyään Rimpuksi vaikkeivät edes tietäisi nimen alkuperää.

Kuljen tuon Rimppu-nimen alla mielelläni näissä Suomi-ympyröissä, sillä minusta tuntuisi yksinkertaisesti omituiselta, mikäli ihmiset kutsuisivat minua suomenkielisen tekstin seassa Foxie'ksi tahi Fokushii'ksi, jotka kumpainenkin ovat Suomi-piirien ulkopuolella käyttämiäni nimiä. Kyllä, nimellä on merkitystä.

En ole oikeastaan koskaan käyttänyt nickiä, joka olisi jonkin oman hahmoni nimi, sillä vaikka välillä tunnenkin oloni kovin skitsofreeniseksi, yritän pitää hahmojeni persoonat erossa omastani. Näin.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Joulu 19, 2004 00:39

Starscream on vanhan kunnon 80-luvun Transformers-piirretyn pahisrobotti, jonka maailmanvalloitussuunnitelmat päättyvät yleensä nolosti. En nyt sen kummemmin ko. hahmoon samaistu (mitä nyt välillä on sellainen mikään-ei-onnistu-ja-sitten-vielä-potkitaan-päähän -olo), mutta nimi on mielestäni sanana kiva.

Olin kai fiilistellyt sarjan parissa yrittäessäni rekisteröityä huuto.nettiin, jossa pari muuta käyttämääni nimimerkkiäni oli jo varattu (henkilöllisyyden vieminen oli aika hämmentävää), ja sitä kautta se sitten päätyi animeboardien nimekseni kun taisin rekisteröityä animeunioniin samoihin aikoihin.

Llumia

Viesti Kirjoittaja Llumia » Su Joulu 19, 2004 02:12

Minun nickini tulee kaikessa yksinkertaisuudessaan siitä, että jouduin vääntelemään "vakituista" nickiäni muille kielille.

Joskus ala-asteella sain aivan valtavan hienon oivalluksen siitä, että Sade on hieno nicki. Sen kun voi käsittää luonnon voimana, ihan vain nimenä tai sanana. Vau, olin fiksu lapsi. Sittemmin nimi vain jäi ja pysyi, ja kirjoittelin Sadena.

Tänne kirjautuessa rakas ah-niin-omaperäinen nimeni oli kuitenkin jo käytössä, jolloin jouduin ottamaan käyttöön tämän aiemmin vääntämäni espanjan kielisen vastineen. Punnitsin pitkään laitanko sanan japaniksi vai espanjaksi (islantikin taisi olla vaihtoehto) mutta tämä nyt vain kuulosti parhaalta.

Joten, Llumia it is.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Joulu 19, 2004 05:25

Lyhyt versio: Nickini on etunimeni. Juu, oikeasti.

Pitkä versio: Ehkäpä jokin päivä...
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ma Joulu 20, 2004 07:05

Noora - Nore - Noretus... syntyi joskus väsyneenä kun jotain juttua kirjoitin kouluun ja vittuillessani halusin käyttää hienoa "taiteilijanimeä". Koko hienous kuuluu että Noretus Hapatus. Se nyt sitten jäi päälle. Mutta lukuun ottamatta sitä, että sanana Noretus tarkoittaa jollain kielellä jotain, muuten esim. googlessa kaikki Noretukset taitavat liittyä minuun, hähää.
Noretus

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Ma Joulu 20, 2004 19:03

leonichan vain ryömi esiin jostain pimeästä kolosta... No ei sentäs. Huruskooppini on leijona ja harjani on jotakuinkin oranssi(htava ainakin vielä, vanhuus tulee kohta), joten olen koko pienen ikäni käyttänyt leijonaa (as in olentona, ei nimenä) alter egonani. Sitten kun törmäilin internetin ihmeelliseen maailmaan ja tarvitsin itselleni nimen, lione hyppäsin esiin. Ehdin käyttää sitä sellaisen vuoden, ennen kuin kyllästyin siihen, että kuulostan nimeni perusteella mafiosolta. "Haa, Don Lioone~ Piizza, Paasta, Spagheetti~" Muutama kirjain vaihtoi siis paikkaa ja lionesta tuli leoni. Tuohon liittyy myös jonkin verran omaa päänsisäistä kieltäni, mutta ei enempää siitä. Se on lähinnä vain jotain, jota käytän korvaajana kun unohdan oikean sanan. Sitten vaihtaessani honkkarit animeen perään ilmeistyi chan. Outo ajatus. Jos en olisi koskaan löytänyt animea ja mangaa, olisivat hyllyni nyt varmaan täynnä itäisiä leffoja o.o Oikeastaan aika harmi. Rahat kun ei riitä molempiin, hädin tuskin enää mangaan. ...ja kaikki googlen leonichanit on minä ^^

Sitten on pari muuta nikkiä, mainitsemisen arvoinen taitaa olla vain Jingizu. Napattu Taru kolmesta miekasta- kirjasarjasta ja tarkoittaapi murhetta. Olen miekka~ Oikeastaan tuo on ns. hienostelu nimeni. Kääntyypi usein muotoon Lady Jingizu, pelikäyttöön ja sellaiseen.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Lontsi

Viesti Kirjoittaja Lontsi » Su Joulu 26, 2004 15:23

Oikeanimeni on Lorena niin isäni keksi siitä lempinimen Lontsi(ja hän on oikeastaan ainoa joka sitä käytää ^^)

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Su Tammi 23, 2005 18:31

Oikea nimeni on Armi ja joskus kiksubileiden sekaisessa tunnelmassa Armin van buurenista väännettiin Armin van Rauman (asunhan raumalla), silloin vitsille naurettiin mutta se kuitenkin jäi elämään ja olen Armin joka paikassa, irkissä sekä foorumeilla, muutamat ihmiset jopa kutsuvat livenä Arminiksi.

Vaikka monet olettavat minun olevan nickini perusteella mies (persialainen miehen nimihän se on) ja siitä seurauksena on tullut hyvinkin hupaisia kommelluksia. ;)
Rekka Shinen!

Meta

Viesti Kirjoittaja Meta » Pe Tammi 28, 2005 09:33

Oikeastaan se lyhenne alkuper. nickistä Metaleath = Metal Leather...
Metal, kuuntelen metallia ja leather, käytän nahkatakkia...
~Meta~/Manijai~
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”