Omaa yaoita?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Charha
Viesti:

Re: pyytäisin mielipidettä...

Viesti Kirjoittaja Charha » Ti Syys 06, 2005 21:32

*hetken pohdinnan ja aivopukertamisen jälkeen:*

Kuulostaa aika riskaabelilta kuvata aikuisen silmää miellyttävää materiaalia lapsen silmien kautta. En halua kuulostaa miltään kukkahattutädiltä (oh no, quite the contrary), mutta mielestäni lapsuuden viattomuutta ja oikeaa erotiikkaa on erittäin vaikea ruveta yhdistelemään ilman, että mennään vähän vaarallisille vesille. Ainakin laaja-alaisen yleisön hyväksyntää on vaikea kalastella, jos jokin tunnelmaa rikkova tai muuten korostettu seksikohtaus vähentää sarjakuvan syvempää sanomaa. Mielestäni haastava aihevalinta vaatii kypsää - ja miksei silti aistikasta - lähestymistapaa.

Teen tässä oletuksen, että tehokeinona koko tarina olisi kerrottu lapsen vinkkelistä siihen malliin, että ennakkoluulot kyseenalaistettaisiin vieraannuttamalla lukija omasta todellisuudestaan lapsen todellisuuteen. Jos kuvaat maailmaa sellaisena, miten ennakkoluuloton nuori lapsi sen ymmärtää, niin voiko tämä sama lapsi ymmärtää vanhempansa seksuaalisena olentona? Laajempaan lapsikuvaukseen ujutettu irrallinen kiihkeä seksipätkä olisi tässä valossa tarpeeton, ylimääräinen ja ehkä keinotekoinenkin lisä. Seksikohtauksessakin lapsi olisi läsnä jo sen takia, että koko teos on kuvaus lapsen maailmasta.

*pyyhkii vaahtoa suupielistään* Osaisin kai selittää ajatukseni selkeämmin, jos opiskelisin kirjallisuutta kulttuurihistorian sijaan. >_^;;
candace kirjoitti:Aika tyhmää että olen tälläinen... säälittävä taiteilija, joka ei uskalla toteuttaa itseään...
Niinhän me kaikki enemmän tai vähemmän. Kypsyttele ideoitasi ja anna niiden muhia, äläkä hätiköi. Ei kai sinulla ole mikään erityinen hoppu? Minä ainakin aion piirtää yaoi-aiheisia kuvia vielä vanhainkodissakin. Oma läpimurtoni valmistunee joskus vuonna 2073. ^_^

Jos aihe on sinulle terapeuttinen tai muuten erityisen lähellä sydäntä, niin sitä suuremmalla syyllä sitä pitäisi pohdiskella ihan rauhassa ja kiinnittämättä liikaa huomiota muiden mielipiteisiin. Kuten esimerkiksi minun mielipiteisiini, jotka ovat toisinaan aika tyhmiä.
It's not the size, it's how much you use it.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ti Syys 06, 2005 21:47

Ei, Charha... puit sanoiksi minun epäilykseni ja todella selvitit minun usvaista mieltäni :D olet aivan oikeassa kun suoraan sanoit, että seksipätkä olisi turhaa tehostamista... miksi en tullut ajatelleeksi niin päivänselvää asiaa. Mutta... ymmärsit hiukan väärin ja sitten korjasit aihettani juuri sillä tavalla kuin sen tarkoitin! Sarjani poika ei miellä isäänsä niinkään seksuaalisena olentona, mutta on itsekin ottamassa ensi askelia aikuisten maailmaan johon myös seksi kuuluu ja pohdiskelee sitä, mutta luonnollisesti rakkauden näkökannalta :oops: tässä hänen kyseenalaisena apuna on hänen jumalattarensa jolle ihmisten tavat ovat hiukan hämäriä.

Haluan päähenkilöni olevan mahdollisimman viaton ja vapaa ennakkoluuloista ja pohdiskelevan asiaa ei ennakkoluuloisten aikuisten tai uskonnon näkökulmasta. Tosin riitelin ystäväni kanssa hetki sitten että kasvatus on suurin syy ennakkoluuloihin ja vanhoillisesti kasvatetut ihmiset tulee vain hyväksyä... totta... mutta kasvatus ei saisi olla tekosyy. Minutkin kasvatettiin vanhoillisesti ja kuulin homoseksuaaleista vasta ystäviltäni 11 v. joten voitte kuvitella että oman "taipumukseni" havaitseminen vei minut kauhun partaalle...

Haaveeni on... ei käännyttää ihmisiä hyväksymään homoseksuaalit vaan antaa ihmisille rauhallinen tilaisuus pohdiskella asiaa uudelleen. Ja ehkä jos todella suuntaan mangani teineille, kuten tavallaan ehdotit... niin ehkä voin auttaa minunlaisiani...

You may say i´m a dreamer, but i´m not the only one...

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Ti Syys 06, 2005 22:15

Hyvä homma, jos jorinoistani oli jotain hyötyä. En itsekään oikeastaan olettanut, että tarinassasi olisi mitään edes etäisesti shotaan vivahtavaa. Ajattelin vain, että jos itse lukisin kertomusta, jossa käsitellään lapsen maailmaa, niin rinnastaisin alitajuisesti silmiin pomppaavan seksikohtauksen osaksi lapsen käsitemaailmaa vain sen takia, että sarjakuvan "kertojaääni" on löytänyt sille paikan tarinassa.

Näin asian reunaa hipoen voin puolestani kertoa, että olen itse kasvanut sangen keskiluokkaisessa ja vapaamielisessä perheessä. Vanhempani ovat aina olleet omien luovien ratkaisujeni tukena. Olin melko pettynyt ja hämilläni huomatessani, etten olekaan ihan niin lesbo, kuin mitä aluksi oletin. Hahaa, mikä järkytys! Kai se käy näinkin päin? :P

Joka tapauksessa toivotan onnea projektillesi. Uskomme unelmiin, koska niihin on piilotettu elämän portti.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ti Syys 06, 2005 22:26

Wow! Tuo oli aika yllättävää...sillä mikään ei ole raskaampaa kuin elää "siitä kun ei puhuta!" ilmapiirissä... etenkin kun yrittää olla vakavasti otettava taiteilija. Sillä jos haluaa olla vakavasti otettava tulee varoa shokeeraamista, sillä se on ikävä kyllä lapsellista ja menee helposti parodian puolelle... myös minun tulee varoa saarnaamista... päädyn vain molempiin niin usein, kuten muutama päivä sitten eräs tuttava mies (autuaan tietämättömänä tosin minun vakaumuksistani...) tokaisee ettei sellainen vain sovi hänen aaltopituudelleen... siitä nousee ensin suru ja sitten kiukku ja sitten helposti alkaa liioittelu taiteessa. Unohdan tällöin oman kultaisen sääntöni että jokaisella on oikeus mielipiteeseen...

On myös vaikeaa saada ihmiset näkemään, että vaikka eroottinen taide kiehtoo minua enemmän, siltikin sana taide painaa enemmän... useimmiten....

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Ke Syys 14, 2005 04:43

Minä niin... himpskatisti (sainpas hillityä rumia puhuvan käteni) inhoan sitä, että joutuu pitämään töitään piilossa tai jopa olemaan luomatta niitä ympäristön ahdasmielisyyden takia. Kuten jo joskus aiemmin siinä yhdessä pientä ihmistä pelottavia puritaaneja koskevassa topicissanikin itkin, niin lähiympäristöni on ikävän täynnä sellaisia. Nyt vain on tapahtunut sellainen kehitys miun pienessä päässä, että en enää pelkää noita ihmisiä. Ne vain ärsyttävät minua. Parhaimpina päivinä jopa yllyttävät minua. Tästä tuloksena esimerkiksi grafiikan kurssin luonnokset ja työt, joissa esiintyy lähinnä miehiä ilman rihmankiertämää.. Ihan vain piruuttaan sen takia, että eräästä kurssin ensimmäisenä päivänä piirtelemästäni duudelista kehdattiin alkaa vineämään. Minulla oli kritiikki-päivänä hauskaa ^^ (tyypit vain ei tajunnut, että se hyypiö on suihkussa)

Hirveän vähän on ihmisiä, jotka haluavat nähdä minun "sellaisia" töitäni. Niitä katsotaan vain niin kauan kuin ne ovat tavallisia, ehdottoman heteroita kissanpentuja :P Tuntuu, että jos joskus haluaisin menestyä kuvataiteilijana, pitäisi minun tehdä kuvia joita minun päässäni ei liiku, vaan joita muut haluavat minun päässäni liikkuvan. Pahin oli varmaan juuri ensimmäinen aiheeltaan avoimen eroottinen piirrokseni (hirveetä mainostusta ^_~). Olisin hyvinkin helposti saattanut jättää sen viimeisekseni ympäristön reaktioiden takia. Eräs kaverinikin sanoi suoraan hyi, eikä suostunut katsomaan. Noh, jatkoinpa kuitenkin. Kentien se "ihan piruuttaan" muhi jo jossain pinnan alla silloinkin.

Okei, minä en edes muista/tiedä mihin topiciin olen vastaamassa, tuli vain mieleen tuosta candacen ja Charhan keskustelusta, joten meni todennäköisesto off-topiciksi.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Pe Syys 16, 2005 02:56

Muistaakseni näin tuon piirroksesi kotisivuillasi. Silloin ajattelin vain, että onpas maukas ilmestys (ah ha ha, "mau"kas, huomasittekos?)... Noin vakavasti puhuen, minä ja Shadow tässä juuri tokaistiin että luulisi laajan yleisön nyt jotain tuollaista sulattavan ihan helposti... Ainakin jos internettiin on kerran tai pari uskaltautunut, niin vastaan on jo tullut jos minkämoista erotiikan muotoa. Ei siis luulisi, että "pikkaisen poikkeavat" kuvat nostaisivat karvat pystyyn (AHHH HAHAHAHAHA... "KARVAT"!!!)

._.

Anteeksi nuo puujalat. En halua loukata kättesi työtä, vain ainoastaan nolata itseni. Pidän itse kovasti furry-henkisistä kuvista, ainakin silloin kun ne ovat esteettisiä, eivätkä mene täysin yli hilseen.

Anyway, kyllä minusta on tärkeää uskaltaa piirtää just eikä melkein sitä, mistä itse tykkää. Ei maailma muuten muutu, ellei yksilö ota kantaa ja ole näkyvillä.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Pe Syys 16, 2005 14:23

*Tirskuntaa*

Ahem... vakavasti puhuen, minua todella masensi mitä sanoit ystävästäsi Ieonichan... minusta se oli kauheasti sanottu sinun piirrustuksestasi... mutta hän on silti ystäväsi ja tuo oli kauheasti sanottu minulta...

Kun minä löysin Yaoin pari vuotta sitten olin aivan fiiliksissä ja en oikeastaan muusta puhunutkaan (siis lähimmälle ystävälleni...) ja kerran humalassa hän tokaisi minulle, että hänelle on yhdentekevää minne miehet peniksensä työntävät... se loukkasi, koska Yaoi on minulle muutakin kuin miehiä jotka työntävät peniksiään milloin minnekin (suurimman osan ajasta tarkoitan). Mutta nykyään hän on oppinut näkemään asian minun näkökulmastani, ei hän tosin vieläkään pidä Yaoista tai mangasta ylipäätään, mutta hän ei pahastu, kun puhun siitä.

Tosin viimeksi kun kerroin hänelle puhulimessa miten onnellinen olen kun löysin tämän palstan ja nämä ihmiset ja miten itseasiassa olen uskaltautunut tämän avulla pääsemään eroon monista estoista joita ympäristöni minulle asettaa taiteessani, hän sanoi minulle, että olen turmeltunut, turmelen hänet ja minun tulisi mennä kirkkoon, mutta tuskin minun tarvitsee sanoa, että hän sanoi sen leikkisästi!

Minulla on taas uusi manga työn alla, johon sain rohkeutta tehdä tämän palstan JA Charhan upeiden kuvien ansiosta :D ! Periaatteesta se tarkoittaa, että se menee osastoon PWP... ho ho! Mutta olen todella nauttinut käsikirjoituksen tekemisestä ja vaikka minun perheeni tulee minut hylkäämään jos onnistun sen julkaisemaan niin ajattelen sen olevan
"sen ajan murhe"...

Ja muutenkin... olen päässyt "en piirrä sukupuolielimiä edes ase ohimolla" periaatteestani! Olen huomannut, että sekä miehen, että naisen sukupuolielimet voi kuvata sangen kauniisti! (tosi elämässä kestänee vielä hetken ennen kuin koen ne mitenkään kauniiksi...ugh).

Ajattelin laittaa tänne mainoksen, kun saan prologin tarinasta valmiiksi ja lähettää sen niille jotka mahdollisesti haluaisivat sen nähdä... mutta olen mokannut niin monta kertaa aiemminkin, että tämä voi olla vain rohkea suunnitelma ja tosiasiassa yritys masentaa minut täysin ja päädyn viimein Paiholaan mitä olen tähän mennessä onnistunut välttämään...

Ieonichan, piirroksestasi vielä... Purrrrrrrr 8)

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Pe Syys 16, 2005 17:46

Minä ainakin haluan nähdä sen prologin! Äläkä masennu, vaikka suttupaperia kertyisikin ensialkuun... Itse pääsen yleensä luomisessa vauhtiin vasta sitten, kun pilaan menneitä yrityksiä on ensin kerääntynyt sellainen kasa, että niillä voisi täyttää patjan. <_<

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Pe Syys 16, 2005 18:31

Yay! Candace on onnellinen!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”