Interview with the vampire and yaoi

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Su Syys 18, 2005 18:40

candace kirjoitti:Mutta edesmennyt mummonikin olisi sopinut rooliin paremmin kuin Cruise.
Täytyy myöntää, etten niin hirveästi ehtinyt itse elokuvaan keskittyä, kun suurin osa huomiostani meni Cruise-Lestatille naureskelemiseen. Koko ajatuskin oli mielestäni aivan utopistinen ensimmäistä kertaa kuullessani Lestatin näyttelijästä (ja on yhä). Silloin koin varsin huolestuttavan näyn, jossa Lestatin peruukilla varustettu Cruise rullaa lavalle Syntynyt neljäs heinäkuuta -pyörätuolillaan M:I-tunnarin soidessa taustalla. Isäni, joka seurasi syrjäsilmällä leffaa kanssani sen tullessa telkkarista, piti minua kummallisena, kun selitin hänelle, miten naurettavaa on se, että joku idiootti meni palkkaaman Tom Cruisen sellaiseen rooliin.

Mutta jos se Ricen nainen on niin tarkka töistään ja leffakin ilmeisesti tehtiin jotensakin hänen valvonnassaan, niin miten sellaiset roolijaot kuin Lestat -> Cruise ja Armand -> Banderas olivat ylipäänsä mahdollisia?
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Su Syys 18, 2005 18:46

Arana kirjoitti: Silloin koin varsin huolestuttavan näyn, jossa Lestatin peruukilla varustettu Cruise rullaa lavalle Syntynyt neljäs heinäkuuta -pyörätuolillaan M:I-tunnarin soidessa taustalla.

Mutta jos se Ricen nainen on niin tarkka töistään ja leffakin ilmeisesti tehtiin jotensakin hänen valvonnassaan, niin miten sellaiset roolijaot kuin Lestat -> Cruise ja Armand -> Banderas olivat ylipäänsä mahdollisia?
*Korinaa...*

Koska se Ricen nainen myi suurimman osan oikeuksistaan rahanhimoissaan elokuvan tekijöille, niin ettei hänelle jäänyt pahemmin sananvaltaa lopputuloksen suhteen. Luin tämän vuosia sitten jostakin...

Jokseenkin ristiriitaista, ehkä hän oli velkaantunut tai himo shoppailija?

rxqueen

Viesti Kirjoittaja rxqueen » Ti Syys 20, 2005 21:15

Candace kirjoitti: Ja helvetti soikoon (anteeksi) sitä Phoenixia kun meni ja kuoli ennen kuin veti Lestatin roolin, johon oli alunperin tarkoitettu. Mutta edesmennyt mummonikin olisi sopinut rooliin paremmin kuin Cruise.
Ai... Hmm... mulla oli jonkinlainen pinttynyt mielikuva siitä, ettei Phoenixin kuulut esittää Lestatia vaan sitä haastattelijaa, jolle Louis paljastaa elämäntarinansa (Slaterhan hoiti leffassa tämän roolin).

Kuitenkin, olen lukenut joitain vampyyrikronikoista suomeksi ja alkuperäiskielellä ja on myönnettävä, ettei Cruise ollut mielestäni hassumpi Lestatina. Stuart Townsend oli huomattavasti kammottavampi valinta QotD leffassa. Toki ottaen huomioon mitä QotD leffa oli muutenkin, ei ole mikään ihme ettei siihen palkattu laadukkaita näyttelijöitä, vaan yritettiin rahastaa rokahtavalla goottimusiikilla ja Aaliyahilla (aikoivat julkaista leffan suoraan videolle, mutta kun "päätähti" heittikin henkensä, oli niiden pakko ratsastaa julkisuudella ja mainostaa sitä roskaa "tähden viimeisenä elokuvana")... Sigh, ainakin musiikki oli hyvää.

Ricea kunnioitan kirjailijana, mutten ymmärrä tuota "omistushalua", joka pakottaa pilaamaan fanien ilon. On tullut itsekin väännettyä QotD aiheista yuria, mutta missäs julkaiset? Ricen luoma vampyyrien historia ja henkilöhahmot ovat upeita. Kyllä mieluimmin katselen Ricen kirjaan pohjautuvaa "Veren Vangit" leffaa kuin vaikka jotain niistä kymmenistä Dracula muunnelmista.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Ti Syys 20, 2005 21:51

rxqueen kirjoitti:Ai... Hmm... mulla oli jonkinlainen pinttynyt mielikuva siitä, ettei Phoenixin kuulut esittää Lestatia vaan sitä haastattelijaa, jolle Louis paljastaa elämäntarinansa (Slaterhan hoiti leffassa tämän roolin).
Tosiaanko? No, minun muistiini ei aina ole luottaminen :D mutta Slater on aika namipala, joten ei häiritse hänen pyrähdyksensä missään leffassa. Epäilinkin jo hetken, sillä Phoenix olisi ollut liian nuori Lestatin rooliin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”