Gravitation-fanit, selittäkääpäs minulle jotain...

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Sleepy Dancer
Viesti:

maa!

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Loka 09, 2006 12:16

Tänne on nyt pakko kirjoittaa jotain, sillä tämä keskustelu jäi häiritsemään. Minusta Gravitation on monella tavalla älykäs sarja. Pidän tosin mangasta paljon enemmän, sillä siinä on enemmän syvyyttää ja henkilöitä joihin tutustua. Oikeastaan hiukan harmittaa, kun anime jäi niin lyhyeksi ja jännittäviä henkilöitä jätettiin "vähäosaisiksi" tai kokonaan pois....
Shuichi on suurisilmäinen, tyttömäinen idiootti, mutta se sopii hänelle hyvin. Jostain syystä olen aina verrannut häntä anime-tyttöön, enkä poikaan. Kun aloin siirtyä pitämään shonen-aista Shuichimaiset hahmot olivat aivan korvaamattomia ja tärkeitä! Ja sitten mangassa hän saa aina useiten selkäänsä, päästä ja suusta vuotaa verta ja silleen... mutta se on vain koomisuuden vuoksi. Huomatkaa myös ne hullut ilmeet!
Yoshiki Kitazawa on ehdottamasti yksi suosikki mangahahmoistani, vaikka hänen osuutensa tarinan suhteen on lyhyttäkin lyhyempi, eikä hän esiinny animessa! miksiköhän.. Jotenkin se tyhjästä ilmestyminen oli viihdyttävää.
Gravitationin hyvä puoli on myös, että toisin kuin vaikka Sukisyossa, naishenkilöitäkään ei ole unohdettu. Rage kävi kyllä hieman hermoille, mutta kokonaisuudessaan ihan hyvä "valikoima".
Remixeihin olen myös ehtinyt osittain tutustua. (suunnilleen vain selaten läpi.) Niistä vielä hullunpaakin jatkoa on olemassa. Onko kukaan kuullut mitään Gravitation Megamixeistä? Pikku-Eiri ja Yuki Kitazawa... ne ovat jo aika (tuota) luonnottomia, eikä edes lukemisen arvoisia.
Minusta alkuperäinen manga on kuitenkin tosi hyvän näköistä ja toimivaa. Vaikka piirrostyyli muuttuukin sarjan aikana huimasti, se on paras manga, jonka olen koskaan lukenut. elämää, huumoria, yllätyksiä, tunteita, tapahtuu paljon ja mukavaa yhdessä oloakin (sitä meikä todella arvostaa!)
Gravitationia voivat mielestäni lukea sekä tytöt, että pojat ihan hyvällä omatunnolla, mikä ei yleensä onnistu kaikkien sarjojen kanssa. Eikä saa tietänkään unohtaa niitä aivan mahtavia lausahduksia, joita kirjat ovat täynä!
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”