Haru wo Daiteita

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Ma Touko 09, 2005 14:04

Sarjaa on tullut luettua aikaa sitten, ja sen verran vaikuttava oli, että pitänee sitä ruveta ostamaankin, vaikka yritinkin lupailla itselleni, että jättäisin englantijulkaisut rauhaan. Enpä sitä luultavasti kuitenkaan tule tekemään, koska himoitsen Nittan töitä omaan hyllyyni sen verran innokkaasti.

Pidän yleisesti Nittan mangoista, sillä niissä on käytetty sellaista hieman realistisempaa sävyä, jota ei monesta yaoimangasta löydä. Nittan hahmot eivät ole yleensä yaoistereotypioita, mutta toisaalta ne eivät ole kovin vaihtelevaisiakaan naisen eri mangoissa. Pidän myös henkilöasetelmista, ja kilpailuteemasta, joka nousee esiin, kun uke ja seme ovat aina samasta ammattiukunnasta. Muuten tosiaan hieman yksipuolista tavaraa, mutta ainakin artti on kaunista ja persoonallista.

Haru wo Daiteitan ensimmäisessä alpassa Katou ärsytti minua niin, että olin jatkuvassa kiusauksessa raapia äijän kasvoparkoja. Ensimmäisen jälkeen Katoukin muokkaantui luettavammaksi, muuten en olisi sarjan kanssa jaksanutkaan enempää. Ensimmäinen OVA tuli katsottua muutama päivä sitten ja tykkäsin sinänsä, hyvin oli kursittu kokoon, vaikka paljon oli mangasta pudotettukin.
Noretus kirjoitti:Harmittamaan jäi huumorin puute. Nitta kun itse piirtää niitä Chibi-pätkiä sarjakuviinsa. Toisaalta, sellainen olisikin ollut sekä tyylirikko, eikä olisi oikein istunut muuhun animaatioon.
Ehkä käy tuuri ja tuosta tehdään anime ja sinne sitten väliin tungetaan niitä chibi-juttuja X3
Toivottavasti ei, vaikka itse kyllä tykkään niistä söpöistä chibeilyistä atogakien yhteydessä, mutta en mistään hinnasta haluaisi nähdä itse sarjassa mitään ilkeää chibittelyhirmiötä. Mangana Harussa on mielestäni mukavasti huumoria ihan normaalimoodisilla henkilöilläkin, mutta OVAsta tuli kyllä vähän kuiva. Chibien puuttumien ja hillitty komiikka ovat juuri ne avut, jotka saavat minut pitämään tästä sarjasta enemmän kuin Kizunasta, joka muuten on melko paljon samankaltainen.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Kihaku

Viesti Kirjoittaja Kihaku » Ti Touko 10, 2005 19:44

Ooh.. olen lueskellut tätä yhdeksänteen numeroon asti (kyllä, ihan scanlationeita) ja olen todella ihastunut tähän! Se nousee aika korkealle suosikkimanga listallani... Kahden näyttelijän suhde(jep, minäkin pidän siitä, että heillä on sama ammatti ;) ) on niin suloinen, ja on hienoa miten sitä kehitetään, vaikka henkilöt ovatkin jo yhdessä.
Tosiaan... vaikka en pahemmenkaan osaa arvostella piirustusta, minunkin mielestäni tyyli ja jälki ovat todella kauniita ja sopivat hyvin kokonaisuuteen.

OVA sarjaa en ole vielä nähnyt, mutta eiköhän sekin tule kohta nähtyä. Tuo englanninkielinen manga kiinnostaa kovasti, mutta epäilen vähän, mitä se tulee olemaan. Silti, haluan tätä ihan konkreettisena...
Joo.. ja ehdottomasti muitakin Nittan töitä :D:

Noretus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noretus » Ke Touko 11, 2005 01:58

Arana kirjoitti:
Noretus kirjoitti:Harmittamaan jäi huumorin puute. Nitta kun itse piirtää niitä Chibi-pätkiä sarjakuviinsa. Toisaalta, sellainen olisikin ollut sekä tyylirikko, eikä olisi oikein istunut muuhun animaatioon.
Ehkä käy tuuri ja tuosta tehdään anime ja sinne sitten väliin tungetaan niitä chibi-juttuja X3
Toivottavasti ei, vaikka itse kyllä tykkään niistä söpöistä chibeilyistä atogakien yhteydessä, mutta en mistään hinnasta haluaisi nähdä itse sarjassa mitään ilkeää chibittelyhirmiötä. Mangana Harussa on mielestäni mukavasti huumoria ihan normaalimoodisilla henkilöilläkin, mutta OVAsta tuli kyllä vähän kuiva. Chibien puuttumien ja hillitty komiikka ovat juuri ne avut, jotka saavat minut pitämään tästä sarjasta enemmän kuin Kizunasta, joka muuten on melko paljon samankaltainen.
Itseasiassa katselin tuossa Sukisyon ( jotain ihan hirveää... )kokonaisuudessaan ja jäi vähän sellainen fiilis, että ehkä sittenkin arvostan HWD:tä ilman chibejä. Mutta huumoria olisi silti saanut olla enemmän.
Noretus

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”