Piirrätkö omaksi iloksesi?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » To Elo 19, 2004 11:40

Minäkin olen piirrellyt yaoita huvikseni jo ehkä vuoden verran (sitä ennen ne kuvat olivat vielä yhteiskuntakelpoisia), ei ole oikein ollut vielä uskallusta näyttää niitä yhdellekään kaverilleni, jotka eivät yaoista ole kovin innostuneita... Ainoa uhrini on poikaystävä, joka hyppää varmaan kohta ikkunasta, kun kiikutan tuheruksiani hänelle :cry:

Suurin osa tuherruksistani on ihan omia keksintöjä, fan artista en saa ikinä edes kaukaisesti alkuperäisen näköistä ja menee hermo... Ja kyllä muutenkin kun kädet ja jalat osoittaa minne sattuu ja pusukuvat on niin kerpeleen vaikeita piirtää!

No, kai sitä pitää harjoitella ankarasti... snifu

Peipponen

Viesti Kirjoittaja Peipponen » La Elo 21, 2004 16:56

Ei fan arteista ainakaan minun mielestäni tarvitse orjallisen identtisiä alkuperäisen kanssa tulla.
Oma tyyli täytyy niissäkin säilyttää.
Esimerkiksi itselläni on paha tapa piirtää fanitöissä kaikki tavallista laihempina ja pidempinä ja erittäin paljon synkempinä...
Esimerkkinä tästä eräs piirtämäni gootti-Shuichi, josta tuli sen näköinen että semen tehtävät olisivat hoituneet rivakkaan.
Tiesvaikka joku päivä tekisin siihen photoshopilla jotain kivaa ja jaksaisin lähettää sen jonnekkin...
Mutta laiskuus on niin painava osa elämääni... :(

Mitral

Viesti Kirjoittaja Mitral » Ma Elo 23, 2004 16:28

Ei fan arteista ainakaan minun mielestäni tarvitse orjallisen identtisiä alkuperäisen kanssa tulla.
Oma tyyli täytyy niissäkin säilyttää.
Njoo, voihan siinä olla sitä pienoista itsekritiikkiäkin joukossa, jota allekirjoittaneeltakin löytyy roppakaupalla :roll:
Ja tietenkin, kun opin vaahtosammutimena piirtämään lukemalla Elfquestia ja Ryhmä-X:ää niin välillä tuntuu ettei mielikuva ja todellisuus oikein kohtaa paperilla...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Elo 23, 2004 18:21

Jos piirtäminen on yhtää kun laulaminen, väittäisin että kriteerinä on nauttiminen. Minä en jaksa uskoa että Repe Helismaa ja Toivo Kärki pahastuisivat kovasti jos heidän lauluja rallatellaan vaikkeivat ne ihan Tapsa Rautavaaran äänellä tulekaan pihalle. Eikös sekin ole lähellä fanartia - joku muu on tehnyt laulun ja sanat sekä esittänyt sen ensimmäisen kerran, minä vain imitoin sitä, joskus tarkoituksella vähän sovittaen sitä uusiksi lennosta.

Tottakai lauleskellessakin sitä pyrkii kunnioittamaan alkuperäistä, mutta loppuviimeksi minä olen minä enkä alkuperäinen esittäjä. Pikkuisen omaakin persoonaa saa sekoittaa.

Enkä tunne itseäni syntiseksi. Älköön fanart-piirtelijätkään.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Peipponen

Viesti Kirjoittaja Peipponen » Ma Elo 23, 2004 20:19

Mielenkiintoinen vertaus tuo lauluhässäkkä...en ole koskaan ajatellut tuolla tavalla, mutta nyt kun papu ajatuksesta on istutettu päähäni se kuulostaa itseasiassa aika järkevältä...
Mielenkiintoista... :shock:

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Su Syys 18, 2005 20:09

Kasumi kirjoitti:Siskoni katsoi kuvaa ja sanoi että se on hieno, mutta hän katsoi kuvaa tarkemmin ja näki siinä kaksi poikaa joten hän antoi piirustukseni heti takaisin ja huusi: Hyi, tossa on kaksi poikaa?!
Se oli aika ilkeätä häneltä... :(
Hukka-veikkani katsoi vuosikausia sitten piirtämääni Bishiä paita auki ja kysyi sanoin kuvaamattomalla äänellä "Eikö tuolla tytöllä ole liian pienet tissit?"

Mutta mitä Kyuu mainitsi niistä metelin pitäjistä, joilla on ovi raollaan epäilin kauan veikkani olevan sellainen, mutta nykyään hän on naimisissa ja 2 vuotiaan tytön isä... ehkä jotkut vain tempaavat oven takaisin kiinni niin, että pamahtaa, lukitsevat sen ja nielevät avaimen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”