Lihaksia vai pitsiä?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Ma Tammi 31, 2005 20:46

Olen kohtalaisen nirso yaoin suhteen. Jos en pidä piirrostyylistä, juoni (mikä juoni?) saa olla todella hyvä, että jaksan kiinnostua. Yleensä kestän melkoisen määrän juonen kompurointia kunhan vain piirrokset ovat nättejä. Hahmojen osalta ellotun yltiölihaksikkaista körmyistä ja suurisilmäisistä vinku-ukeista (Shuichi ja muut iki-ihanat tyhjäpäät). Seme voi olla vakuuttava ilman ylenpalttista pullistelua ja ukella ei aina tarvitse olla keskiverron nelivuotiaan kehoa. Vaan kyllä minä tietyissä tapauksissa (esim. Guilty Gear) kestän melkoisen määrän lihaksia ja suurisilmäisyyttä, kunhan joku järki pysyy touhussa mukana.

Minulla ei sinällään ole mitään perinteistä uke-seme -asettelua vastaan, mutta myönnän, että nautin enemmän pareista, joissa uken ja semen rajat eivät ole aivan niin selvät.

Feminiiniset piirteet ovat minulle hahmon ulkonäön kannalta tärkeimmät, eli siinä mielessä taidan kallistua enemmän pitsin puolelle. Vaikka pitsi tässä tapauksessa tarkoittaakin aika laajaa kirjoa hintahtavia pukineita ^^

kipupiste

Viesti Kirjoittaja kipupiste » Ti Helmi 01, 2005 19:00

No vastaanpa sitten minäkin... Miellän myös itseni aika nirsoksi yaoin suhteen. En kestä sellaisia kolmiopäisiä lampisilmäisiä pojanruipeloita. Melkeinpä vois sanoa että mitä realistisempi jälki, sen parempi, siinä määrin kuin yaoilta nyt realistisuutta voi vaatia. Onneksi sitäkin puolta löytyy... Yamane Ayano, Akira Norikazu, Mizukami Shin, Kazuma Kodaka, Shibuku Himatsu, Satosumi Takaguchi, Naono Bohra, Toyama Mako, Kunieda Saika, Sachiyo Sawauchi, Yamimaru Enjin, Asami Tohjoh, Uki Ogasawara... joitakin yleensä hyviä mainitakseni.

Pidän seme-uke -asetelmasta, kunhan sitä ei viedä ihan naurettavuuksiin. Itsekin sitä käytän... Vaikka joskus pintapuolisesti, uke voi hyvin olla se aktiivisempi ja kokeneempi osapuoli. Erityisesti pidän siitä että pistetään karskit heterot himoitsemaan toisia miehiä ja lankeamaan tahtonsa vastaisesti riettaisiin suhteisiin. En tiedä miksi tällainen minua viehättää, kukapa näistä pystyy sanomaan. Toisaalta myös esim. Toyama Makon Yuuwaku no Kaori ja Satosumi Takaguchin Sakende Yaruze ovat erittäin hyviä, ja niissä päähenkilöiden välinen suhde on aika tasa-arvoinen.

Jos puhutaan pelkästä seksikkyydestä, niin silloin kyllä synkän itsekkäät semet ja viattomat uket ja puoliksi ei-suostuvainen seksi kyllä voittaa minun kirjoissani. Ja toisaalta taas esim. Tori Maian sm-fantasiat ovat varsin sykähdyttäviä. Huokaus... :-)

vameq

Viesti Kirjoittaja vameq » Ma Helmi 14, 2005 02:21

Hmm. Henkilökohtaisesti pidän pitkistä ja hoikista miehistä. Hartioita ja lihaksia kuitenkin olisi hyvä olla. Hirvittävät lihaskimput eivät iske koskaan, mutta jos on miehekkään kulmikkaan lihaksikas.. Hmm. Riippuu kyllä paljon tapauksesta.

Pukeutumisella on paljon merkitystä. Samoin kampauksella. Ah, pitkät ja/tai erikoiset hiukset ovat heikkouteni. <3

Krhm. No joo. Esimerkkejä voisi tässä vaikka aikansa kuluksi ladella. Hmm. Ensimmäisenä mieleeni tulee Yami no Matsuei, lähinnä sen mangaversio. Äyh. Ja sitten muistikatkesi kokonaan. Noh. Pitkiä, hoikkia, sopivasti lihasta. En kuitenkaan ole nirso.

Koulupukuiset pitsi/muuten yliherkät pojat saavat piuhat katkeilemaan, mutta ei siitä sen enempää.

Ramikuchan

Viesti Kirjoittaja Ramikuchan » Pe Helmi 18, 2005 22:47

No, jos tähän saa kerran laittaa oman mielipiteensä asiasta niin...

Kauniit pojat ovat ihania!

Minä en voi yksinkertaisesti vastustaa pitkähiuksisia, hoikkia poikia. (Jos saan poiketa hieman reaalisuuteen: mmm.... Negativen jätkät...)
Vaikka kun katsoo minun addiktiotani Zeroon, jolla on melkein maahan asti ulottuvat blondit hiukset poninhännällä, ja kun sitten vielä ne siniset silmät niin...

AWW!! ^__^
Mutta näin laajakatseisesti, minä pidän hoikista, kauniskasvoisista tai muuten vain ultra-cooleista jätkistä. Eihän Rurouni Kenshinistä tuttu Hikokaan ole mikään keijukainen...ja silti minä fanitan tyyppiä. ^_^

Että näin tällä kertaa.
Blood, sex, drugs and rock'n roll, people!

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Ke Helmi 23, 2005 13:56

Minulla on tullut jokin kummallinen kausi mieltymyksissäni. Pidän todella pitkistä hahmoista. Ja kun en sellaisiin ole vielä yaoi-jutuissa törmäillyt, niin piirtelen sitten itse joutsekaulaisia miehenkuvatuksia o.O Onneksi muutama "hetero-manga" tarjoaa tällaista silmän iloa. Kiroan sinut Lee So-young, kun piirrät juuri niitä oikeanlaisia miehiä, etkä sitten käytä niitä kunnolla! Myös terävyys tuntuu olevan tänään in miun päässäni, sellaisia polvia, olkapäitä ja neniä, joilla voisi vahingossa vaikka puhkoa silmän.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Nakki

Viesti Kirjoittaja Nakki » Ke Helmi 23, 2005 19:33

Tässä asiassa mielipiteeni on kovin häilyvä, mutta...
Juuri nyt minulla on menossa vastakohtakausi. Eli jopa ylilyöty uke/semeasettelu, puuliiterileukaiset semet ja yliluonnollisen feminiiniset, itkevät uket ovat pop.
Olemassaolo - loassa melo
- Alivaltiosihteerin palindromirunokirja

Arana

Viesti Kirjoittaja Arana » Su Huhti 17, 2005 12:20

Riippuu todella paljon toteutustavasta. Jos sarja onnistuu olemaan täynnä kuikeloisia androgyynibishejä ja niitä pitsikauluksia, kyllähän se menee, mikäli ei sorru ylisöpöilyyn tai -chibeilyyn. Eniten normaalissa massan sekaan hukkuvassa yaoitarinassa ärsyttävät yleensä ne uket, jotka ovat kaikki kopioita toistensa luonteista. Yhden vielä kestäisi, mutta sitten, kun vastaan hyökkää kokonainen armeija itsepäisiä ja kovaäänisiä, kyynel silmäkulmassa vikiseviä poikia, alkaa hermo pettää.

Nyt on ollut jo aika pitkän aikaa in sellaiset paritukset, joissa se, jonka luuli alussa olevan uke, osoittautuukin semeksi ja toisin päin. Toistaalta ne reversiparit eivät ole koskaan saaneet minun puoleltani kauheasti vastakaikua, joten siitä päätellen olen ilmeisesti enimmäkseen uke-seme-roolijaon kannattaja.

Ne saippuakuplat ja kukkasetkin menevät sopivina annoksina, samoin lihakset. Olen aina ollut aika kaikkiruokainen viihteen kanssa, eikä yaoi tai manga yleensäkään tee poikkeusta. Kauniita poikia pitää tietysti olla, samoin tyttöjä, mutta ei se nyt aina se pääasia ole. Sadismi, manipulointi ja angsti piristävät aina, mutta eipä niitäkään ihan saavitolkulla varmaankaan jaksaisi.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Su Huhti 17, 2005 18:11

Sadismi, manipulointi ja angsti... Mmm-mm. Tuossa on kolmiyhteys, joka ei voi mennä pieleen.

Hyvä kun muistutit. En ole plärännyt omaa rakasta Midareani vähään aikaan. *hykertelee karvaisia käsiään ja poistuu paikalta*
It's not the size, it's how much you use it.

Candace

Viesti Kirjoittaja Candace » Su Syys 18, 2005 16:16

Minun sangen stereotyyppisen Bin ongelma on pitää angrogyynisistä henkilöistä, joten ei haittaa vaikka sukupuoli paljastuisi vasta kun housut on otettu pois... mutta minun on pakko myöntää, että pidän molemmissa sukupuolissa, fiktiossa ja todessa, tietyistä fyysisistä eroavaisuuksista.

Miesten pitkät, luiset sormet, lantion muoto (siksi olen oppinut rakastamaan nuorison roikkuvia housuja jotka paljastavat pojan lantion... :oops: ) toisaalta pidän uken ruumiin ja silmien tyttömäisyydestä (ikuinen shotan rakastaja-perverssi, henkinen kehdon ryöstäjä ämmä kun olen), mutta en siedä sitä, että uke käyttäytyy akkamaisesti ja ei ymmärrä mihin tarkoitukseen oman ruumiinsa uloke on. Myös pidän siitä, että seme on VAHVA, joten kai siihen sitten tarvitaan lihaksia... mutta vaikka tosielämässä ihailen suunnattomasti kehon rakentajia, niin Yaoissa toivoisin, ettei mentäisi liiallisuuksiin.

Hmm... lihaksia vai pitsiä...? Minä en pidä lateksista tai mustasta nahasta s/m:ssa... minusta se on jotenkin mautonta. Pidän 1800 luvun fetissi varusteista. Olen myös romantikko (jonkinlainen) joten pidän pitsístä. mutta Semeä tai ukea se ei pue. Täytyisi mennä Yurin/Hentain puolelle ja tämähän on Yaoi palsta :D

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Ti Touko 13, 2008 03:12

Kuksaistaanpas vähän kuolleita. On niin tylsiä olennon unettoman yöt, että aloin lueskella vanhoja topiceja.

Katsotaanpas, edelliset vastaukset ovat vuosilta 2004 ja 2005. Maku on jokseenkin muuttunut sen jälkeen. En enää oikein pidä ultimate angsty-pretty -poikuleista, yaoissa siis. Sellaisenaan käyvät vielä, mutta miesten sänkyihin niillä ei enää ole asiaa. Nyt menee vaikka bear, kunhan ei ole koomista. Mutta yleisesti ottaen olen alkanut pitää sellaisista parikymppisistä ja sen näköisistäkin nuorukaisista. Terveistä ja ulkoilmassa liikkuva näköisistä. Reippaista. Salskeista. Möhömöhö.

Ei joo, olen vain tässä viimeiset 10h tuijottanut Final Fantasy XII:n Vaanin "rear view"iä ja alkaa tuntua siltä, että se pylly pitäisi parittaa jonkun kanssa. Ihan kenen tahansa. Paitsi sellaisten, joita olen maininnut vuosien 2004 ja 2005 viesteissä. Vaikkapa Vaan ja Van, se oisi voisi olla aika riemuisaa~

Mutta siis, pitseistä on siirrytty vähän sinne lihaksen puolelle. Tai en tiedä. Onko olemassa kolmaskin suunta? Menen sinne.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

Kodou

Re: Lihaksia vai pitsiä?

Viesti Kirjoittaja Kodou » To Heinä 24, 2008 18:04

Nahkaa, piiskoja ja bishejä.

Zinnia

Viesti Kirjoittaja Zinnia » Pe Heinä 25, 2008 09:51

Mie en erityisemmin tykkää pitsiin ja mekkoihin pukeutuvista pojista. Liian söpöä, ei minulle kiitos.
Eniten ehkä kiehtoo koulupukuiset/asiallisesti pukeutuvat (mm. opettajat ja bisnes) miehet.
Ei ninjoja tai keijuja sunmuita, eih .____.
Sillälailla että sarjan hahmo voisi olla kuka tahansa noista kaupungilla tallustavista miekkosista.
Esimerkkinä Yamane Ayanon ja Takashima Kazusan ukkelit miellyttävät silmääni.
Superpitkiä kutreja en hyväksy. Enintään vähän yli olkapään ylettyvä letti. >w<

Sadismi ja alistaminen iskevät minuun. Ja nuori x vanhempi äijä-asetelma on paras. Kunhan molemmat ovat täysi-ikäisiä.
Eivätkä ihan ikäloppuja.

Liika lihas on miusta kuvottavaa, eli sellainen sopusuhtainen pikkulihasvartalo on passeli. :3
Give me that warm welcome again.

pusikoira

Viesti Kirjoittaja pusikoira » To Heinä 31, 2008 16:21

No ei hirveästi pitsit kiinnosta, ei drag, ei pikkupippeli-pikkupojat, eikä hikisesti kouluikäisen tytön näköiset.
Tosin ei niitten tarvitse olla mitään hormoneilla pumpattuja pakaste-arkku lihaskimppujakaan, mutta parasta on kun miespuoliseksi tunnistaa. Saa olla hartioita ja lihaksia vaikkapa Shiuko Kanon tyyliin, mutta mega muskeli bara osasto menee minulla joskus jo ihan huumorin puolelle.
Jos tykästyn piirrustus tyyliin tai tarinaan niin ei sillä niin ole väliä, ja omasta preferenssistä riippumatta luen kyllä käytännössä kaikkea mahdollista Yaoita ^^

ChEn-kun

Viesti Kirjoittaja ChEn-kun » To Elo 21, 2008 18:13

No.. Ei ainakaan ylilihaksisia DBZ maisia tyyppejä oo kiva katella. En myöskään katso mitään minunmielestä kovinhuonosti piirrettyä.
Eikä nyt ehkä sellaisia poikiakaan joita ei tunnista miehiksi kuin vain hameenallekurkkaamalla. ^^;; Mutta Gravitationin piirrostyylistä pidän vaikka animessa se kyllä poikkeaa aika paljon. x__x'' Mangoissa Shuichi näyttää enemmän pojalle. XD Vaikka Shuichikin muuttuu jotenkin.. söpömmäksi ja pallopäämaisemmaksi mangan edetessä jos vertaatte ekaan mangaan hieman myöhempiä. :xx Mutta eise minua ainakaan haittaa. XD Ja ah kyllä shounenaita vaikka onkin yaoista kumminkin ilmeisesti kyse?... No toivottavasti kukaan ei syö minua. :x

tahikun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tahikun » Pe Syys 05, 2008 09:48

Samaa mieltä edellisen kanssa, ei ylilihaksikkaita eikä mitään yli-tyttömäistäkään. Joskus olin ihan sekaisin hameisiin pukeutuvista pojista mutta se aika on mennyt ohi (JES!).
Ite en ole kovin nirso yaoille 8'D periaatteessa mikä tahansa päätönkin sekoilujuoni menee, kunhan sitä on kiva katsoa. Kaikkeen muuhun olen sitten todella nirso. On vain pari sarjaa joista tykkään, mutta yaoilla ei sinäänsä ole väliä. Piirrostyyliä katson sen verran, etten siedä mitään mahtavia anatomia virheitä ja että tyyli on muutenkin silmääni miellyttävä.
Duhhuh. Ei muuta sanottavaa.
tahikun @ twitter

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”