Yaoi - tyttöjen juttu?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

eme
Viesti:

Yaoi - tyttöjen juttu?

Viesti Kirjoittaja eme » Ke Kesä 30, 2004 12:27

Pöö.
Minäpäs olen uusi tällä foorumilla ja aloitan teihin muihin tutustumisen ihan sillä että kysyn;

Onko yaoi tai shounen-ai enemmän tyttöjen kuin poikien juttu?

Siis minä en ainakaan henkilökohtaisesti tunne/tiedä kuin kaksi poikaa jotka katsovat shounen-ai'ta. Eikä yaoi'kaan ole heidän mielestään enää mitään hauskaa katsottavaa. Tietysti on nämä seksuaaliselta suuntautumiseltaan erilaiset pojat joille yaoin tai shounen-ai'n katsominen saattaa olla helpompaa ehkäpä jopa miellyttävämpää, kuin "tavallisen" shoujo-animen katsominen. Kuitenkin minusta tuntuu, että suurin osa shounen-ai'n katsojista edustaa toista sukupuolta kuin päähahmot.

Mutta niin, mitäs mieltä olette?

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » Ke Kesä 30, 2004 19:48

No ihanteellisin kohdeyleisö shounen-ai ja yaoi jutuille on kaiketi nämä naispuoliset oliot, koska jotenkin luonnollisempaahan se on naikkosten ihailla hyvän näköisiä miehiä. Sama pätee shoujo-aihin ja yuriin. Ukkelit ne on luotu naisia kuolaamaan.

(...ja vain kolmella lauseella onnistuin kuvaamaan miehet barbaareiksi, outs >.< Voitte vaihtaa sanojen "ihailla" ja "kuolaamaan" paikkoja jos häirihtee kovasti, hee...)

Tunnen monia miekkosia, jotka pitävät shounen-aista ja muutamille niistä kelpaa myös yaoi, mutta vähemmistö kuitenkin ovat nuo, vaikka kuinka yrittäisi levittää sanomaa ja pelastaa sieluja. Surullista... hih. No mutta siis. Suurin osa miehistä suhtautuu shounen-aihin ja yaoihin "kovasti kiroilua ja sormet kurkkuun" asenteella. Tätä en ole kyllä niin kovin tutkinut, mutta mitä tähän mennessä on tullut noteerattua ihmisten reaktiota, niin naiset eivät tunnu suhtautuvan niin aggressiivisesti shoujo-aihin ja yuriin. Ei kiinnostusta mutta ei sitä hyökätä haukkumaankaan jos joku niistä on kiinnostunut. Hyvä naiset. Tai sitten olemma vain passiivisia olentoja...

Yksi kysymys muuten tuli tässä mieleen. Jos naiset haluavat miehensä nätteinä, niin miksei miehet halua sitten naisiaan raavaina?
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

eme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eme » Ke Kesä 30, 2004 21:07

Onhan niitä miehiä, jotka rakastuvat näihin podari-naisiin.
Jotka ovat minusta aika "raavaita".
Tosin se saattaa olla aika pieni ryhmä... (mistä minä voisin tietää!)
Kuitenkin.
En oikeastaan voi selittää tätä. [Yritän kuitenkin.]

Ehkä meissä kaikissa piilee jokin pieni homo/lesbo-hormoni joka pulpahtaa aina silloin tällöin pintaan. Joskus vähemmän joskus enemmän ja joskus se valtaa koko kehon ja mielen. -.-''
No älkää naurako! Teoria sekin!

Niin ja sillon kun se pieni vihreä hormoni tulee pintaan vain sanoakseen hei niin me typerät ihmiset regoimme siihen niin, että alamme tykätä naiset shounen-ai'sta ja miehet sitten shoujo-ai'sta...
Vaikkakin toista sukupuolta katsomme, niin silti meitä ei ällötä ajatus nähdä kahta samansukupuolen edustajaa esim. suutelemassa. Sen tämä pieni vihreä hormoni saa aikaan. Minä en nyt sitten väitä että se olisi ollenkaan huono asia.

Sitten kun tämä pieni vihreä hormoni [on se vihreä!]
saa ystäviä tultuaan esiin ja tulee jäädäkseen pintaan niin sitten käy [hups vaan~!] niin, että pojat istuvat katsomaan yaoi'ta ja me tytöt töllötämme tv-ruudusta yuri'a.
Niin sen täytyy olla...

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ke Kesä 30, 2004 21:10

Tytöille ja naisillehan noita etupäässä tehdään, niin eipä tuo suuremmin hämmästytä jos naispuoliset otukset niitä sitten enemmän fanittavat. Kyllähän romanttinen viihde on muutenkin enemmän tyttöjen juttu. Ihan kiva kuitenkin, jos pojatkin tykkäävät. Miespuoliset kaverini katsovat ainakin shounen ai animea enempiä valittamatta, mutta eipä noilla sen kummemmin kiinnostusta aiheeseen ole ollut.

Charha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Charha » Ke Kesä 30, 2004 22:06

Tähän mennessä en ole löytänyt lainkaan miespuolisia yaoifaneja...

Ainakaan paikallisessa animeseurassa en ole päässyt juttusille kenenkään yaoista -tai edes yurista- kiinnostuneen hemmon kanssa. Pitkäaikainen poikaystävänikin vain pyörittelee päätään, kun esittelen hänelle keräämiäni maukkaita sarjakuvia tai videopätkiä. Ei tuomitse, muttei myöskään ymmärrä. Minkäs teet. ó_ò <(*sob*)

Onneksi yaoista innostuneita tyttökavereita on sitten sitäkin enemmän.

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » To Heinä 01, 2004 17:33

Kyllä yaoista pitäviä poikiakin on olemassa, ja Suomessa varsin runsaastikin. Usein kuitenkin tuntuu että nais- ja miespuoliset yaoi fanit eiväŧ ole kovin paljon kosketuksissa toisiinsa.

Vaikka yaoi onkin alunperin lähinnä heteronaisille suunnattua, ei se tarkoita että sen fanien joukossa ei olisi monenlaista tallaajaa. Itse tunnen melkeinpä enemmän miespuoleisia yaoi-fanaatikoita...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Heinä 02, 2004 08:09

Taitaa olla sama vika itsellä, että tunnen enemmän miespuolisia yaoi/shounen ai-faneja kun naispuolisia. Tosin sukupuolet ovat niin usein dynaamisia.

Kun hain tuohon luonnonvoimakisaan tuomareita, vaati oikein työtä löytää kaksi kumpaakin sukupuolta tuomaristoon. Kyllä niitä poikia aina löytyy mutta jopa minä pelkään ylitarjontaa.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Peipponen

Viesti Kirjoittaja Peipponen » Su Elo 01, 2004 16:26

Itse en tunne kuin muutaman tyypin jotka ovat hurahtaneet yaoihin, ja nämä ovatkin sitten naisia.
Omassa ystäväpiirissäni löytyy enemmän niitä jotka ovat valmiita tuomitsemaan ja polttamaan jokaikisen julkaistun yaoi/shounen-ai-mangan... :cry:
Osoittaako se mielestänne tietynlaista suvaitsemattomuutta vai onko yaoi-inhon taustalla jotain muuta, miten on?
Henkilökohtaisesti olen aina ollut avoin kaikelle ja sen tähden itseäni kummastuttavat tällaiset huudahdukset:
"IIK, tuo on niin ällöttävää, miten sinä voit katsoa tuota?!"
Oletteko itse törmänneet tyttöihin jotka täysin tyrmäävät ajatuksen yaoista?
En tainnut tällä kyllä hirveästi ottaa kantaa mutta ei voi mitään.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Elo 01, 2004 18:34

Peipponen kirjoitti:Itse en tunne kuin muutaman tyypin jotka ovat hurahtaneet yaoihin, ja nämä ovatkin sitten naisia.
Huijaat. Naispuoliset yaoi-fanit ovat vain epämääräinen huhu, enemmän legendaa kun faktaa. Ainoa naispuolinen yaoifani jonka tunnen on musasabi eikä sekään ole naispuolinen.
Peipponen kirjoitti:Omassa ystäväpiirissäni löytyy enemmän niitä jotka ovat valmiita tuomitsemaan ja polttamaan jokaikisen julkaistun yaoi/shounen-ai-mangan... :cry:
Osoittaako se mielestänne tietynlaista suvaitsemattomuutta vai onko yaoi-inhon taustalla jotain muuta, miten on?
Täytyy nyt kuitenkin muistaa että erittäin monet yhteiskunnan osat (pääosa uskonnoista, suomessa mm. Väestöliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto) puhuvat jatkuvasti avoimuutta vastaan voimakassanaisesti. Ei ole mitenkään ihme että moni oppii tavoille sen mukaan mitä Suuri Yleisö(tm) puhuu. Jos kerran jatkuvasti rivien välissä sanotaan että erilaisuus on väärin ja sitä kannattaa tuomita, kyllä aika moni siihen lankaan menee.

Toki, monesti on kyse vain ujoudesta ja itsensä tuntemisen vaikeudesta, epävarmuudesta yms. Kun on oma "status" vähän haussa niin sitä ei paljoa uskalla puhua ajatuksiaan.
Peipponen kirjoitti:Oletteko itse törmänneet tyttöihin jotka täysin tyrmäävät ajatuksen yaoista?
Olen törmännyt useisiin tyttöihin jotka ovat tuominneet alimpaan helvettiin miespuoliset shounen ai/yaoi-harrastajat. Itse asiassa omituisen moneen sellaiseen. Tosin, tähänkin on helppo löytää useita perusteluja.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Su Elo 01, 2004 20:51

Huijaat. Naispuoliset yaoi-fanit ovat vain epämääräinen huhu, enemmän legendaa kun faktaa. Ainoa naispuolinen yaoifani jonka tunnen on musasabi eikä sekään ole naispuolinen.
Yritä nyt tuskailla tarkoittaako tuo etten ole tarpeeksi tyttö (nyyh), vai että olen tarpeeksi poika että voin harrastaa yaoita vaikka olenkin tyttö.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa että erittäin monet yhteiskunnan osat (pääosa uskonnoista, suomessa mm. Väestöliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto) puhuvat jatkuvasti avoimuutta vastaan voimakassanaisesti. Ei ole mitenkään ihme että moni oppii tavoille sen mukaan mitä Suuri Yleisö(tm) puhuu. Jos kerran jatkuvasti rivien välissä sanotaan että erilaisuus on väärin ja sitä kannattaa tuomita, kyllä aika moni siihen lankaan menee.
Erilaisuus on kovin pelottavaa - tosin homojen pelkääminen tuntuu jotenkin nurinkuriselta. Tosin eipä Suomalaista yhteiskuntaa voi muutenkaan järkevyydestä syyttää...

Seksuaalivähenmistöihin suhtautumisessa pitää itse kunkin oppia hieman malttia. Tunnen itsekin pari heteroa, jotka ovat ihan mukiinmeneviä...
Toki, monesti on kyse vain ujoudesta ja itsensä tuntemisen vaikeudesta, epävarmuudesta yms. Kun on oma "status" vähän haussa niin sitä ei paljoa uskalla puhua ajatuksiaan.
Juuh, pojille on vaikeaa tunnustaa pitävänsä yaoista kun heti seuraava kysymys on "Olet sä joku homo?" Onneksi asenteet ovat menossa parempaan suuntaan tässäkin asiassa vaikkakin tuskallisen hitaasti.
Olen törmännyt useisiin tyttöihin jotka ovat tuominneet alimpaan helvettiin miespuoliset shounen ai/yaoi-harrastajat. Itse asiassa omituisen moneen sellaiseen. Tosin, tähänkin on helppo löytää useita perusteluja.
Tunnen pari tyttöä jotka eivät yaoista välitä laisinkaan, mutta ne ovat muutenkin outoja. Sitten on lauma yaoi-fanityttöjä ja joitakin joille se ei herätä tunteita suuntaan eikä toiseen.

Poikien keskuudessa saa kuulla usein aika negatiivista yaoista - tosin usein samat pojat ovat homofobisia...

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ti Elo 03, 2004 14:05

Itse asiaan hiukan vaikea vastata siinä mielessä, että en kuitenkaan tunne itseni lisäksi moniakaan manga/anime-harrastajia, ainakaan paikallisia ja kaiken keskusteluni aiheestä käyn lähinnä erillaisilla foorumeilla. Ystävilleni en todellakaan uskaltaisi edes kertoa harrastukseni ns. epänormaalimpaa puolta, he pitävät minua jo muutenkin hiukan hassahtaneena...

Mielestäni ei pitäisi kuitenkaan leimata, että yaoi on vain tyttöjen juttu (vaikka itse olenkin tyttö) ja yuri olisi vain poikien juttu (pidän siitäkin paljon).
Olettaisin kuitenkin että nykyisten ajatussuuntausten mukaan miehetkin uskaltavat olla turhamaisia menettämättä kuitenkin maskuliinisuuttaan, pointtini on siis kauneuden arvostus. Ja mielestäni ei ole syytä epäillä seksuaalisuuttaan, jos pitää kauniiden saman sukupuolen edustajien katsomisesta, tai myöskään lähteä ketään tuomitsemaan sen peruusteella. Vaikka totta kuitenkin on että niistä voi innostua hiukan liikaakin :oops:

Kauneutta on niin monenlaista, ja pitää paikkaansa että kauneus on katsojan silmistä (ja arvoista ja ajatusmaailmasta) kiinni, mutta ei sukupuolesta.

*menee takaisis Les Bijouxin pariin kuolaamaan*
Rekka Shinen!

Kasumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kasumi » Ti Elo 03, 2004 17:56

En tiedä tuosta, että Yaoi ja Shonen Ai olisi vain tyttöjen juttu, mutta minä pidän paljon homo animesta. Poikarakkaus on jotain niin söpöä mitä tiedän joten sen takia ainakin minä pidän siitä. Kyllä tiedän poikiakin jotka pitävät Yaoista ja Shonen Ai:sta.. Minä en itse Yaoista paljon pidä vaan Shonen Ai:sta..
너의 목소리기 들려
이무리 애를쓰고막아보려하는데도

Petu

Viesti Kirjoittaja Petu » Ke Elo 04, 2004 20:46

Onko shounenai vain tytöille? Juu, ei. Minulla on mies puolinen kaveri, joka suorastaan repii aina uuden Gravitationin käsistäni, kun uuden osan saan. Katsoi myös FAKE dvd:ni ihan mielellään. Joten taitaapa tämä shounenai myös pojille kelvata, jos mukana on myös aimo annos huumoria. En kuitenkaan usko, että kovin moni poika hankkisi omasta tahdostaan pwp-yaoia. En ainakaan tällaista henkilöä ole tavannut. :?: (en silti väitä, etteikö heitä ole *tähyilee*)
Itsekkään en henkilökohtaisesti shoujoaista ja yurista pahemmin välitä, mutta ei minulla ole mitään niitä vastaan. Jos joku minulle sellaista näyttäisi, niin kyllä katsoisin. Jeps.
Ja mitä se Kyuu loruilee, etteikö naispuolisia yaoi-faneja ole? Olen kyllä 100% nainen ja kaikki yaoit on koluttu läpi mitä vain löytyy. Nyt tosin olen törmännyt pienoiseen propleemaan, kun mistään ei enää löydy yaoi animea, mitä jo en olisi nähnyt.("se harrastus toimintaa haittaa")Mangaa sen sijaan löytyy pilvin pimein. .....onneksi.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Elo 05, 2004 02:35

Petu kirjoitti:Onko shounenai vain tytöille? Juu, ei. Minulla on mies puolinen kaveri, joka suorastaan repii aina uuden Gravitationin käsistäni, kun uuden osan saan. Katsoi myös FAKE dvd:ni ihan mielellään. Joten taitaapa tämä shounenai myös pojille kelvata, jos mukana on myös aimo annos huumoria. En kuitenkaan usko, että kovin moni poika hankkisi omasta tahdostaan pwp-yaoia. En ainakaan tällaista henkilöä ole tavannut. :?: (en silti väitä, etteikö heitä ole *tähyilee*)
Noh, ehkäpä en tietoisesti (ellei ole joku kovan asteen fiksaatio joihinkin hahmoihin) hankkisi tällaista, mutta kun sitä arpoo aina välistä tilattavaa esmes JP Queenistä, ei sitä tiedä mitä tulee. Joten silloin tulee hankittua ihan omasta tahdosta pwp-yaoita.
Petu kirjoitti:Ja mitä se Kyuu loruilee, etteikö naispuolisia yaoi-faneja ole? Olen kyllä 100% nainen ja kaikki yaoit on koluttu läpi mitä vain löytyy. Nyt tosin olen törmännyt pienoiseen propleemaan, kun mistään ei enää löydy yaoi animea, mitä jo en olisi nähnyt.("se harrastus toimintaa haittaa")Mangaa sen sijaan löytyy pilvin pimein. .....onneksi.
Tämä on huhuja alusta loppuun. Naispuoliset yaoi-fanit ovat joku valtion salaliitto, jonka tarkoituksena on...öö... no, sen selvitän myöhemmin.

Petu

Viesti Kirjoittaja Petu » To Elo 05, 2004 22:54

kyuu kirjoitti:Naispuoliset yaoi-fanit ovat joku valtion salaliitto, jonka tarkoituksena on...öö... no, sen selvitän myöhemmin.
Pahus, paljastuin!! :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”