Palaute ja kommentit

Keskustelua Urumin toiminnasta: palautteet, kysymykset, tuotetoiveet sekä tapahtumat.

Valvojat: Urumi, Animeunionin Foorumiaktiivit

=)

Re: Palaute ja kommentit

Viesti Kirjoittaja =) » Ke Marras 23, 2011 01:27

Onkohan Urumi ainoa suomalainen kauppa, jossa myydään kahdesta sivusta hajonnutta säilytyslaatikkoa 45 eurolla? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi edes kullattu tuote, tai jotain vastaavaa.
Itse olen hyvin pettynyt kaupan hintoihin. Ymmärtäähän sen ettei suomessa ole kilpailu suurta tällä tuotesaralla, joten myyjät voivat itse hinnoitella tuotteet, ja usein tulee halvemmaksi vain itse lähteä tilaamaan tuotteita ulkomailta. EU:ssakin muutama hyvä japanituotekauppa jossa hintasuhteet on aivan erilaiset, toki postimaksuissa saa muutamalla eurolla joustaa.

Halvempaa tuotetta vaan myyntiin! Olette oikealla asialla tuodessanne kulttuurituotetta suomeenkin myyntiin, muttei meillä köyhillä opiskelioilla ole vara niin paljoa ylimääräistä maksaa siitä. (Taino monella vaikuttaa olevan kun yritys kasassa on niinkin kauan pysynyt)
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Marras 23, 2011 18:46

Tuo on siis reilusti yli 20 vuotta vanha tuote eikä noita ihan yleisesti marketeista löydy. Niitä oli alunperin kolme, mutta nyt on enää yksi jäljellä. Viat on toki kuvauksessa kerrottu, koska olisi aika ilkeää ostajaa kohtaa olla kertomatta, missä kunnossa tuote on.

Noita on Japanissakin 60 euron hintaan näkynyt, joten en pidä tuota hintaa pahana. Kuten aiemmin kerroin sinulle, niin Hopeanuoli-oheistuotteet ovat kaikki enemmän tai vähemmän harvinaisia eikä niitä ole valmistettu käytännössä ollenkaan sitten animen ilmestymisen 80-90-luvun jälkeen, joten ne ovat toki hintavampia, jos alkaa vertailla hinta/laatu/koko-eroja nykypäivänä ilmestyviin tuotteisiin.

Keräilyharvinaisuuksista joutuu yksinkertaisesti maksamaan enemmän kuin ihan yleisesti saatavilla olevista tuotteista.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ke Marras 23, 2011 19:57

Noista vocaloid- petit nendoista sen verran, onko mitään tarkempaa ajankohtaa tiedossa,
milloinka asiakkaat tulisivat ne saamaan?
Ilmestyneethän nuo figuurit ainakin jo ovat niin mietin vain.. : )
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » To Marras 24, 2011 00:04

^Niiden ilmestymispäiväksi on merkitty marraskuu (ei sen tarkempaa), mutta tavaroilla menee aina jonkin verran aikaa, että tulevat Japanista Eurooppalaisille tukuille.

Jos laitat asiakaspalveluun mailia, voin laittaa sinulle ilmoituksen, kun ne saapuvat.

Edit: Tarkistin asiaa ja tukku olettaisi niiden tulevan tämän viikon aikana. Siitä vielä viikon verran, että tulevat Suomen puolelle.
Urumi.fi - Chibicon.fi

=)

Viesti Kirjoittaja =) » Ke Marras 30, 2011 23:39

Noh, kun ei kerta tämä riitä niin moititaanpas vielä kerran. Eli otan tällä kertaa puheeksi "jo kauppanne valikoimasta poistuneen" Death note DVD:n ja sen hinnan (95-100 ihmeellistä euroa), jota ei ole selitettävssä japanista kuljettamisella tai muulal hölynpölyllä, kun naapurimaamme hollanti pystyy myymään samaa tuotetta 59 eurolla! Aivan sama tuote ja myös ihan aito, ei sen enempää piraatti kuin teidänkään tuotteenne. Ihmettelen että te tuon boxin saitte myytyä.

Kilpailutusta suomeen enemmän! On minun mielipiteeni.

Edit: http://www.archonia.com/mangashop/en/ar ... es+dvd+uk/
tuossa vielä linkki hollantilaiseen vastineeseen.
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » To Joulu 01, 2011 12:12

No, jos vertaillaan Urumia ja Archoniaa, niin erona on se, että Archonia on Euroopan (maailman?) suurimpia kansainvälisiä manga/anime firmoja, jolla on ikää reilusti yli 10 vuotta ja kooltaan sen verran iso, että sille valmistetaan välillä erikoistilauksesta oheistuotteita. Siinä missä Urumi ostaa tukuilta, isot firmat voivat ostaa suoraan valmistajilta yhtä isoja eriä kuin tukut. Ihan jos tavaramäärää katsoo, niin Urumin katalogista on ollut reilut 6000 tuotetta, Archonia taas juhlisti joku vuosi sitten 90 000 tuotettaan... Eikä Hollanti käsittääkseni ihan naapurimaita ole...

Itsekin tavaroita mieluusti halvemmalla myisin, mutta kun kyse Suomen puolella on melkoisen pienestä bisneksestä isoon maailmaan verrattuna, ei tavaroita voi ostaa valmistajien tarjoamia satojen tai tuhansien kappaleiden eriä. Se luonnollisesti vaikuttaa hintoihin.

Jokos kolmas kerta toden sanoo vai jatketaanko vielä samasta aiheesta? :P

Edit: Ja kaikki mitä madu sanoi, jota en itse ehtinyt selittää, kun Chibi-valmistelut käy päälle.
Urumi.fi - Chibicon.fi

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » To Joulu 01, 2011 14:23

Suomessa on aina suomihinnat kun markkinat on pienemmät, mutta toisaalta Suomesta ostaminen on monelle huomattavasti helpompaa kun se onnistuu ilman luottokorttia/paypalia/postiennakon takia ei tarvi nettipankkitunnuksiakaan. Asiakaspalvelu pelaa kotimaisella kielellä, tavarat saattaa saada seuraavaksi päiväksi ja kuluttajansuojaakin vähän eri tavalla ja saattaahan ne kotimaahan maksetut ALVitkin jotakuta lämmittää, eli ihan asennointikysymys miten haluaa rahansa käyttää.

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ke Tammi 04, 2012 01:49

Jokos ne vocaloid-petit nendoroidit ovat Suomeen saapuneet?
Yhä odottelen ~ : /
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Tammi 04, 2012 12:24

Ne postitettiin minulle eilen, joten ensi viikolla pitäisi saapua Suomen puolelle, jos posti ei pyöritä niitä mystisiä reittejä.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Tammi 11, 2012 16:25

Ja Petit Vocaloidit lähtivät matkaan ennakkotilaajille. Figuja jäi ennakkotilauksesta yli ruhtinaalliset viisi kappaletta, joten niitä voi ehkä bongata Frostbitesta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Batto

Viesti Kirjoittaja Batto » Ke Helmi 22, 2012 00:21

Nyt seuraa hieman risuja: pari kertaa on tullut tilattua ja pari kertaa ostettua coneista, mutta en oo oikeen lämmennyt Urumille. Yksi syy on et se on niin kallis. Tuotteet kyllä toimitetaan nopeesti, mutta välillä tuntuu et tuotteiden postikuluihin menee paljon enemmän rahaa kuin pitäisi. Ärsyttää, kun se pitää tulla erikseen.

Mut se mikä mua eniten kismittää Urumissa on noi Hopeanuoli-tavarat. Niillä on ihan järkky-hinnat. Ymmärrän kyllä et ne on keräilykappaleita ja ties mitä palkintoja, mutta että 2000 euroa yhdestä pehmolelusta?!? Kuka idiootti ikinä edes maksais niin paljon, etenkin kun ton sarjan fanit on suurimmaksi osaksi jotain alle 20-vuotiaita rahattomia nuoria. Jotain rajaa pitää ahneudellakin olla.... :roll: Noi muutkin tavarat on vähän niin ja näin hintojen suhteen, ku usein kyseessä on kuitenkin vanha käytetty kama, joka ei välttämättä oo kunnoltaan niin hyvä, niinku joku kellastunut keräilykortti. Eikä noi kaikki tavarat oo läheskään niin harvinaisia kun Urumi suureen ääneen mainostaa. Muista kaupoista saa parhaimmillaan puoleen hintaan tavaraan. Ja esim. noi Weed-figut on jo nykyään niin yleisiä, et niitä saa huuto.netistä jo parilla eurolla, mutta Urumissa ne on vielä aika ryöstöhinnoissa... Musta on tosi väärin et Urumi yrittää hyötyä sillä et se myy tollasilla hinnoilla tavaroita sarjasta joka on suomessa sairaan suosittu, ja josta on valmistettu hirveen vähän kamaa.... :x Esim kännykänkuori maksaa omilla kotisivuillaan noin 37 eukkoa, Urumissa hinta on 100 e , eli yli kaksinkertainen. No kai jollain ne vuokratkin pitää maksaa.... Sääli et Hopsu-kauppa lopetettiin, mut onneks on vielä Futagoshop jäljellä. <3

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » La Kesä 02, 2012 21:32

Oletteko raahaamassa noita Mahou Shoujo Madoka Magican petit nendoroideja Desuconiin?

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Loka 02, 2012 00:44

No pitäähän sitä nyt itsekkin palautetta antaa.
Urumista on suurin osa fanitavarasta tullut ostettua, kun tietää että saa laatua niin ei ole mitään hätää. Jos jotain ongelmia on ollut niin on tieto puolin ja toisin kulkenut ja pienistäkin viimästyksistä ilmoitetaan :).
Ehkä nuo One piece sarjan (P.O.P)figuurien hinta on hieman kallista että selkä nahasta kirpaisee, mutta mielummin ne urumin kautta ostan. Kokemusta nimittäin ulkomailta tilaksesta on, tuote oli huomattavasti kärsinyt matkalla sekä rahat jäi silletielle...

Harmi etten liikkessä ikinä kerennyt pyörähtää kun tuota matkaa on hitusen liikaa, mutta nettikauppa on hyvin pyörinyt mitä nyt minä yli "kaksi" vuotta sieltä tavaraa tillannut. (ei mitään muistikuvaa milloin eka tilaus oli trinity bloodiin se kyllä liittyi)

Mutta lyhyesti ja ytimekkäästi. Onneksi liike on olemassa helpottaa elämääni, jatkakaa samaan malliin :).
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

upikka

Viesti Kirjoittaja upikka » La Kesä 29, 2013 16:21

Olen Urumilta jo pidempään tilaillut nettikauppanne kautta tuotteita ja aina olen ollut todella tyytyväinen ja olette saaneet minun 100% luottamukseni tuotteitanne ja palveluanne kohtaan :D

Nettikauppa on selkeä ja etsimänsä löytää helposti, ja todella tyytyväinen olen ennakko tilauksistanne joita olen käyttänyt Desucon frostbiten ja Desuconin aikoihin, asiakaspalvelunne on loistavaa ja viesteihin saa nopeasti vastauksen :)

Halusin vain kiittää hienosta työstänne ja tulen myös jatkossa tekemään tilaukseni Urumilla :)

Noa-chan

Viesti Kirjoittaja Noa-chan » To Heinä 04, 2013 11:37

Itse olen ostanut Urumilta aina coneissa tuotteita ja olen ollut tyytyväinen niihin C:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Urumi”