Palautetta myyjistä

Yksityisille tarkoitettu osto-, myynti- ja vaihtopalsta anime- ja manga-aiheisille tuotteille.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

J

Re: Palautetta myyjistä

Viesti Kirjoittaja J » Pe Syys 05, 2008 18:12

Kauppoja olen tehnyt, itselleni täysin yllätyksenä kuinka monen kanssa, mutta eipä tässä taida olla ollut pahemmin mitään probleemaa käyttäjien kanssa. Muutaman kerran on kestänyt pidempään niin itselläni kuin ostajalla/myyjällä vastata, mutta mielestäni tuo on täysin ymmärrettävää. Aina ei ole aikaa tai vain mahdollisuutta käydä koneella päivittäin.
Spoiler: listaa ihmisistä joiden kanssa kauppaa tehnyt.
Fullmoon_, Ji, Shuna, Rala =), Meishin, Rikam, BakaNeko, jw, Fluor, shounen, DragonBall, AM, haplo, mazojedi, Leppis, Chobit, Emmaleena56, zenja, Raoti, elwyn, Mikoto, rithrin, Nakano, Berneri, Tk, ja Teukku.
Varmasti olen unohtanut muutaman henkilön kun on useampaa viestiä samasta esineestä. Mutta itselläni on kuitenkin vain positiivisia kokemuksia täältä.
Pitkäaikainen stalkkeri

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » La Syys 13, 2008 00:02

positiivistä ainakin Hide X (joka on lisätty muuallakin :P ) ja Cir (ööh unohtuiko joku, no lisätään kun tulee lisää/muistaa :)

negatiivistä: Jipii, ei negatiivistä (lainattu osittain Gmailistä "jipii, ei roskapostia" )
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

BakaNeko

Viesti Kirjoittaja BakaNeko » Ma Syys 15, 2008 22:19

Vaikka saan luultavasti vain ilkeitä katseita tästä viestistä, postaan sen silti. .__.
Olen tehnyt kauppoja ainakin näiden ihmisten kanssa: Na-ni, Laurel ja Heaben (+ monia muita joita en nyt enää muista). Kaikkien muiden kanssa onnistui ongelmitta, paitsi käyttäjän Heaben kanssa. Olemme selvittäneet asian jo aikaa sitten, mutta hän ei ollut kovinkaan asiallinen. Tarina meni siis kutakuinkin näin (siitä on aikaa joten saatan muistaa joitain kohtia huonosti):
Spoiler:
Hän laittoi foorumille myyntiviestin, joka oli hänen eka viestinsä. Minä tyhmä en sitä huomannut ja menin heti varaamaan häneltä melkein 40€ edestä mangaa. Maksoinkin nopeasti, koska käyttäjä tuntui mukavalta. Hän lupasi lähettää mangat viikon sisällä maksun saapumisesta tilille. Noh, kun kaksi viikkoa oli mennyt eikä tavaroita näkynyt, lähetin hänelle yksityisviestiä ja kyselin mangojen perään. Ei mitään vastausta. Lähetin toisen viestin jossa jo olin hieman kiukkuisen mutta asiallisen oloinen, jotta saisin vastauksen. Ei mitään. Kolmannessa yksityisviestissä uhkasin rikosilmoituksella jos mangoja ei näkyisi tiettyyn päivään mennessä. Tähän viestiin sainkin sitten vastauksen. Käyttäjä sanoi, ettei ole ehtinyt postittaa tavaroita eikä ole ehtinyt olemaan koneella. Lupasi lähettää mangat heti seuraavana päivänä. Päätin silti, että jos mangoja ei näy sovittuun päivään mennessä menen poliisin puheille (40€ on kuitenkin tällaiselle opiskelijalle iso raha ja olin tuolloin vielä alaikäinen). Mangat sitten saapuivat kuin saapuivatkin, tosin eivät siinä kunnossa jossa kuvittelin niiden saapuvan. Myyntiviestissä sanottiin mangojen olevan hyvänkuntoisia, paitsi yhdestä oli takakansi hieman suttuinen. Olihan se, kuten oli monen muunkin. Myös joidenkin mangojen sivut olivat liimautuneet yhteen ja kansien kulmat kuluneet. En kuitenkaan jaksanut tästä välittää, sainhan kuitenkin todella kalliin mangan parin euron hintaan. Tarina ei silti loppunut tähän.
Huomasin, että käyttäjä Heaben ei ollut postittanut muillekaan hänen mangojansa ostaneille tavaroita ajoissa. Hänen myyntiketjussaan kyseltiin jo ostosten perään, eikä myyjä ollut vastannut mitään. Vastasin ketjuun itse ja kerroin mitä minulle oli tapahtunut. Tästä myyjä vasta riemastuikin! Hän sanoi että hänellä on muutakin elämää kuin tietokone ja netti (kuten on monella muullakin) eikä hän ole koko ajan näytön ääressä vastailemassa viesteihin. Kuitenkaan hän ei mitenkään pyytänyt edes anteeksi tekemiään mokia, vaan oli todella töykeä ja epäammattimainen, ainakin minua kohtaan. Kehotin ihmisiä olemaan varuillaan kyseisen käyttäjän kanssa ja jätin asian siihen. Nyt kun katsoin hänen ketjuaan, on kaikki viestit poistettu (paitsi ensimmäinen myyntiviesti). Hän ei käsitykseni mukaan ole kovinkaan aktiivinen käyttäjä ja on postannut suurimman osan viesteistään omaan ketjuunsa.
En siis suosittele kauppoja hänen kanssaan jos tavaroilla on kiire, omat kokemukset puhuvat puolestaan vaikka mangat loppujenlopuksi sainkin. Ainoa hyvä puoli kaupassa oli se, että mangat tosiaan olivat TODELLA halpoja verrattuna niiden alkuperäisiin hintoihin ja osa oli ihan hyvänkuntoisiakin.
The last love song on this little planet ❤

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ti Syys 16, 2008 09:46

BakaNeko kirjoitti:Vaikka saan luultavasti vain ilkeitä katseita tästä viestistä, postaan sen silti. .__.
Olen tehnyt kauppoja ainakin näiden ihmisten kanssa: Na-ni, Laurel ja Heaben (+ monia muita joita en nyt enää muista). Kaikkien muiden kanssa onnistui ongelmitta, paitsi käyttäjän Heaben kanssa. Olemme selvittäneet asian jo aikaa sitten, mutta hän ei ollut kovinkaan asiallinen. Tarina meni siis kutakuinkin näin (siitä on aikaa joten saatan muistaa joitain kohtia huonosti):
Spoiler:
Hän laittoi foorumille myyntiviestin, joka oli hänen eka viestinsä. Minä tyhmä en sitä huomannut ja menin heti varaamaan häneltä melkein 40€ edestä mangaa. Maksoinkin nopeasti, koska käyttäjä tuntui mukavalta. Hän lupasi lähettää mangat viikon sisällä maksun saapumisesta tilille. Noh, kun kaksi viikkoa oli mennyt eikä tavaroita näkynyt, lähetin hänelle yksityisviestiä ja kyselin mangojen perään. Ei mitään vastausta. Lähetin toisen viestin jossa jo olin hieman kiukkuisen mutta asiallisen oloinen, jotta saisin vastauksen. Ei mitään. Kolmannessa yksityisviestissä uhkasin rikosilmoituksella jos mangoja ei näkyisi tiettyyn päivään mennessä. Tähän viestiin sainkin sitten vastauksen. Käyttäjä sanoi, ettei ole ehtinyt postittaa tavaroita eikä ole ehtinyt olemaan koneella. Lupasi lähettää mangat heti seuraavana päivänä. Päätin silti, että jos mangoja ei näy sovittuun päivään mennessä menen poliisin puheille (40€ on kuitenkin tällaiselle opiskelijalle iso raha ja olin tuolloin vielä alaikäinen). Mangat sitten saapuivat kuin saapuivatkin, tosin eivät siinä kunnossa jossa kuvittelin niiden saapuvan. Myyntiviestissä sanottiin mangojen olevan hyvänkuntoisia, paitsi yhdestä oli takakansi hieman suttuinen. Olihan se, kuten oli monen muunkin. Myös joidenkin mangojen sivut olivat liimautuneet yhteen ja kansien kulmat kuluneet. En kuitenkaan jaksanut tästä välittää, sainhan kuitenkin todella kalliin mangan parin euron hintaan. Tarina ei silti loppunut tähän.
Huomasin, että käyttäjä Heaben ei ollut postittanut muillekaan hänen mangojansa ostaneille tavaroita ajoissa. Hänen myyntiketjussaan kyseltiin jo ostosten perään, eikä myyjä ollut vastannut mitään. Vastasin ketjuun itse ja kerroin mitä minulle oli tapahtunut. Tästä myyjä vasta riemastuikin! Hän sanoi että hänellä on muutakin elämää kuin tietokone ja netti (kuten on monella muullakin) eikä hän ole koko ajan näytön ääressä vastailemassa viesteihin. Kuitenkaan hän ei mitenkään pyytänyt edes anteeksi tekemiään mokia, vaan oli todella töykeä ja epäammattimainen, ainakin minua kohtaan. Kehotin ihmisiä olemaan varuillaan kyseisen käyttäjän kanssa ja jätin asian siihen. Nyt kun katsoin hänen ketjuaan, on kaikki viestit poistettu (paitsi ensimmäinen myyntiviesti). Hän ei käsitykseni mukaan ole kovinkaan aktiivinen käyttäjä ja on postannut suurimman osan viesteistään omaan ketjuunsa.
En siis suosittele kauppoja hänen kanssaan jos tavaroilla on kiire, omat kokemukset puhuvat puolestaan vaikka mangat loppujenlopuksi sainkin. Ainoa hyvä puoli kaupassa oli se, että mangat tosiaan olivat TODELLA halpoja verrattuna niiden alkuperäisiin hintoihin ja osa oli ihan hyvänkuntoisiakin.
Pakko kompata tuota viestiä. Sillä minäkin menin nyt tekemään kaupan kyseisen Heabenin kanssa ja kaksi viestiä olenkin jo hänelle lähettänyt eikä mitään vastausta. Ja itsekin maksoin rahat nopeasti ja siitä onpi kulunut jo vähän yli kaksi viikkon eikä vieläkään paketti ole tullut perille. Vaikka kyse olikin vain jostain 20€:sta niin onhan se vähän tyhmää että ostaja joutuu odottamaan niin kauan ennen paketin saapumista ja lähetellä niin monta viestiä myyjälle ilman saamista takaisin vastauksia..
Mutta kaipa ne sitten joskus tulevat..? Kun olin ennenkin kerran kauppoja tehnyt tuon anikilaisen kanssa ja tulivat silloinkin "pari" viikkoa myöhässä..

Edit: Huoh, kaipa pitää vain jättää tämän asian olla kun ei vastannut kyseinen henkilö sähkäriossaankaan(ja on mennyt muutenkin jo yli 2 kk). Jäähän tämä tilanne harmittamaan mutta minkäs sille nyt voi.. : (
Viimeksi muokannut Fullmoon_, Pe Marras 07, 2008 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Ti Syys 16, 2008 13:45

Olen tehnyt kauppoja ainakin seuraavien kanssa: Meza, Tzibu, Nakira, Arashii, Sab, Ilkimys, Mazojedi, J, Kisuke-san ja Grekon.
kenestäkään ei ole varsinaista valittamisen aihetta, piraatteja ei ole tullut vastaan ja paketit on olleet aina riittävästi suojattuja. Jotkut vastailee yksityisviesteihin vähän hitaammin kuin toiset, mutta jos ei ole omaa nettiä se on ihan ymmärrettävää.

Erikoisbonus niille muutamille, jotka ovat muistaneet lähettää postin jäljitystunnuksen paketin lähdettyä.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Chiaki

Viesti Kirjoittaja Chiaki » Ti Syys 16, 2008 16:31

Hyvin on mulla tääl sujunu kaupat, kaikkien kanssa : )
Näiden kanssa lähiaikoina olen tehnyt kauppaa:
Liutti, fullmoon_, kisuke-san, Meishin, unohdin varmaan jonku??
Kiitoksia kaikille kuitenki ^^
Nuriko: Pitäisikö minunkin hukuttautua? Tasuki: Saisit kuolla pois *virn*|| Itooshii hito no tame ni <33

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ti Syys 16, 2008 17:00

Minullakin pelkkää positiivista kuvaa kaikista joiden kanssa olen asioinut, ja joo aika monen kanssakin on tullut kauppoja tehtyä. Kuitenkin suurimmat kiitokset annan Fullmoon_'lle ja Rala =)'lle, sillä heiltä olen ehkäpä eniten tehnyt ostoksia ja kaikki onnistuneita ja kivasella hinnalla. Heidän kanssaan haluan useamminkin asioida, kunhan myyntilistat siltä näyttävät.;D
Muita hyviä kauppijoita ovat olleet ainakin Kaze no Kizu, mogmi, Ji, Kira-chan, Nobody92, Sierra, Furinji ja iituska (anteeksi, otin nuo ensimmäiset yksäriviesteistä enkä muistanut enempää D:), mutta pointti on se, että jokaisen kanssa olen onnistuneen kaupan tehnyt ja tyytyväinen olen ollut. Maksu hoidettu tilisiirrolla tai postiennakolla (tai sitten conissa) ja kirjat ovat olleet hyväkuntoisia ja hinnat omalle kukkarolle mieluisia.

Rora

Viesti Kirjoittaja Rora » Su Syys 28, 2008 10:08

Mogmin, Madderin ja Haplon kanssa ollaan tehty kauppoja. Yhteydenpito hoitui nopeasti ja selkeästi, tavara tuli perille myös kiitettävää vauhtia ja oli vielä erinomaisessa kunnossa. Erityiskiitos vielä Haplolle erinomaisesta pakkaamisesta.
Viimeksi muokannut Rora, To Loka 23, 2008 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ma Loka 06, 2008 09:06

Yhdestäkään kauppakumppanistani ei ole oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa. Kerran odottelin turhaan rahoja yhdestä mangasta, mutta kun en ollut ehtinyt laittaa sitä postiin, laitoin sen uusiksi myyntiin ja menikin pian kaupaksi. Näissä tapauksissa sitä toivoo, että ainakin ilmoitettaisiin jos suunnitelmat ovat muuttuneet. Vastausten nopeudesta ei mitään huomautettavaa, minua ei haittaa jos pari-kolme päivää vierähtääkin kun olen ollut itse tilanteessa jossa konetta ei aina ollut saatavilla.

Tässä kuitenkin listaa niistä henkilöistä joiden kanssa (ainakin) olen käynyt kauppaa tavalla tai toisella. Jos oma nimimerkki puuttuu, siihen on syynä ainoastaan minun muistini rajoittuneisuus. Kiitokset vielä kaikille tästäkin käsin kaupoista!
Spoiler:
Aralys, BakaNeko, Decility, Dubu, emmeny, Fubuki, Fullmoon_, gigim-xul, Hibine, indio, isokana, J, josei, juuk, Mantsa, mazojedi, Migreeni, Miriami, Miss_Excel, Momoto, Neko-musume, katara, Lonkeroitsija, Neon, pottums, rain-, Rora, Shuna, starscream, Tuc-keksi, Vendela
Viimeksi muokannut haplo, Ke Heinä 27, 2011 11:45. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ke Loka 08, 2008 17:09

Osaakos kukaan neuvoa tähän kun en oikein tiedä mihin voisin tämän viestin muutenkaan pistää..: Elikkäs elikkäs, tilasin n. vähän päälle kahdenkympin arvoista tavaraa yhdeltä anikilaiselta ja kun itse maksoin nopeasti ja olin toivonut saavani paketin melkein yhtä nopeasti itselleni mutta olen joutunut odottamaan nyt jo reilusti yli kuukauden tuotteiden saapumista eivätkä ole vieläkään tulleet perille. Myyjälle olen laittanut viestiä muttei siihenkään näkynyt mitään vastausta.. Eli mitenkäs tämmöisissä tilainteissa sitten tehdään? Odotetaanko vielä pari muutakin kuukautta vai? : D Eihän se vähän päälle kaksikymppiä nyt NIIN paljon ole, mutta jäisi kuitenkin harmittamaan tämä tilanne.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ke Loka 08, 2008 18:04

Fullmoon_ kirjoitti:Osaakos kukaan neuvoa tähän kun en oikein tiedä mihin voisin tämän viestin muutenkaan pistää..: Elikkäs elikkäs, tilasin n. vähän päälle kahdenkympin arvoista tavaraa yhdeltä anikilaiselta ja kun itse maksoin nopeasti ja olin toivonut saavani paketin melkein yhtä nopeasti itselleni mutta olen joutunut odottamaan nyt jo reilusti yli kuukauden tuotteiden saapumista eivätkä ole vieläkään tulleet perille. Myyjälle olen laittanut viestiä muttei siihenkään näkynyt mitään vastausta.. Eli mitenkäs tämmöisissä tilainteissa sitten tehdään? Odotetaanko vielä pari muutakin kuukautta vai? : D Eihän se vähän päälle kaksikymppiä nyt NIIN paljon ole, mutta jäisi kuitenkin harmittamaan tämä tilanne.
Valitettavasti vaihtoehdot ovat näissä tilanteissa hieman vähissä. Jos sinulla on kyseisen käyttäjän sähköposti, niin kannattaa ehdottomasti kirjoittaa myös mailia yksityisviestien lisäksi. Tälläisiä tapauksia toki sattuu aina välillä, mutta käsittääkseni onneksi sentään yleensä tapaukset ovat selvinneet. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka toinen osapuoli olisi sairastunut tms. Toisaalta syyttävää sormea sopii osoittaa myös kauppiaiden suuntaan, sillä joillakin tuntuu kiire kaupan kanssa loppuvan siihen kohtaan, kun itse saavat rahat ja paketti valuu postiin sitten vasta joskus.

Yksityisviestien suhteen kannattaa myös vilkaista salapoliisiapua täältä.

Ongelmatapauksissa kannattaa myös kysyä vinkkiä Anikin Valvojilta.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ke Loka 08, 2008 20:09

Fullmoon_ kirjoitti:Osaakos kukaan neuvoa tähän kun en oikein tiedä mihin voisin tämän viestin muutenkaan pistää..: Elikkäs elikkäs, tilasin n. vähän päälle kahdenkympin arvoista tavaraa yhdeltä anikilaiselta ja kun itse maksoin nopeasti ja olin toivonut saavani paketin melkein yhtä nopeasti itselleni mutta olen joutunut odottamaan nyt jo reilusti yli kuukauden tuotteiden saapumista eivätkä ole vieläkään tulleet perille. Myyjälle olen laittanut viestiä muttei siihenkään näkynyt mitään vastausta.. Eli mitenkäs tämmöisissä tilainteissa sitten tehdään? Odotetaanko vielä pari muutakin kuukautta vai? : D Eihän se vähän päälle kaksikymppiä nyt NIIN paljon ole, mutta jäisi kuitenkin harmittamaan tämä tilanne.
Aiemman ketjuun laittamasi viestin perusteella oletan tietäväni, ketä tarkoitat.

Ongelmaan itseensä en osaa sanoa mitään parempaa kuin Furinji jo esittikin, mutta laitoin ko. henkilölle itsekin jo kuukausi sitten viestiä, jossa jouduin perumaan varaukseni, eikä sitä ole vieläkään luettu. Furinji ehdotti sairastumista, ja voihan se olla kun tämä ei selvästikään siis ole yksittäistapaus, jossa rahat olisi vain kiinnostaneet. Jos näin olisi, uskon että minuakin (jos olisin ollut tuolloin kykenevä ostamaan) olisi vedätetty. Kuitenkaan en usko että tästä on kyse, juurikin siitä päätellen ettei omaakaan yhteydenottoani ole luettu.

Indio

Viesti Kirjoittaja Indio » Ti Loka 14, 2008 23:45

Itse olen tähän asti tehnyt vain onnistuneita kauppoja täällä (toisin kuin vaikkapa eräällä toisella nimeltämainitsemattomalla nettifoorumilla, jossa minua yritettiin vedättää - lopulta asia hoitui poliisin avulla). Koskapa tässä ketjussa näyttää olevan tapana listata kauppakumppaneita, teen minäkin siis niin - pahoitteluni niille muutamille, joiden nimimerkkejä en enää muista ja joiden viestit olen poistanut.

Kiitokset hyvistä kaupoista siis mm. seuraaville käyttäjille: haplo, Minnake, Sonar, Gabriel Knight, Kisu, Hokuto, TLein, Lilith-chan, Furinji, Miss_Excel, Ji, rama, Neon, Ripsa, Meishin, Momoto.

Mevski

Viesti Kirjoittaja Mevski » La Loka 25, 2008 11:25

mullakin onneksi vain onnistuneita kauppoja täällä =) rahat tulleet nopeasti, tai ainakin suhteellisen nopeasti perille ja samoin maksamani paketitkin. varauksetkin on suhteellisen usein pidetty, toisinaan on jätetty vain varaukseen ja jätetty sitten koko homma mutta myytyä olen kuitenki saanut :D Ja listaanpa sitten vielä minäkin

kiitos kaupoista Madder, Meishin, Tk, Sennax ja starscream (sekä ne neljä muuta joiden nickkiä en löytänyt arkistoistani ><)

kameli

Viesti Kirjoittaja kameli » Pe Marras 07, 2008 18:38

Hyvin positiivisissa merkeissä ovat minunkin kauppani täällä sujuneet, häiriköintiä tai kiusaavia väärinkäsityksiä ei ole tullut tielle :)

Listaamaan en ala, kun tietokonekin jo hävittänyt osan näistä yksäreistä... mutta kiitän ja kumarran!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Osto- ja myyntipalsta”