MAMYn impromanga

Keskustelua MAMY:n toimintaan liittyen sekä yleisesti animesta, mangasta ja niiden oheisilmiöistä

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, MAMY / Modet

Karhumies
Viesti:

MAMYn impromanga

Viesti Kirjoittaja Karhumies » Ti Elo 19, 2008 16:48

Koskapa MAMYn foorumin piirustusnurkka ja jatkotarina ovat molemmat olleet suosittuja, ajattelin kysäistä, kiinnostaisiko MAMYläisiä impromangan piirtäminen. Eli jokainen piirustaa vuorollaan yhden sivun sarjakuvatarinaa eteenpäin. Sivunivaska kiertäisi fyysisesti henkilöltä toiselle. Tarina loppuu sitten kun se loppuu (mielellään ennen seuraavaa kesätaukoa).

Esimerkkinä JOTKUT ry:n Impromanga

---
MAMYn impromanga tähän mennessä!

Olen samaa mieltä Karhumiehen kanssa päälinjauksista, mutta laitetaan yksityiskohtaiset ohjeet vielä tähän, niin ei tarvitse etsiä kaikkien postauksien seasta:
- kerätään piirtäjälista, josta on helppo aina tarkistaa, kuka on seuraavana piirtovuorossa.
- homma toimii niin, että ensimmäinen piirtäjä piirtää yksi tai kaksi sivua mangaa, jonka ystävällisesti kipittää tuomaan meikäläiselle (Hinalle). Hieno juttu olisi, jos piirtäjä voisi ystävällisesti skannata työnsä, mutta jos se ei ole mahdollista, don't worry. Mahdollisesti skannatut työt voi lähettää joko suoraan meikäläiselle (tanssittaa miukumauku hotmail piste com) tai MAMYn omaan sähköpostiin.
- seuraava piirtäjä saa joko meikäläiseltä tiedon tai oma-aloitteisesti huomioi itse oman vuoronsa lähestymisen ja alkaa piirtää omaa settiään joko nettisivujen tai paperiversioiden pohjalta.
- piirtoaikaa on keskimäärin viikko. Joo, ymmärrän, teillä on muutakin elämää, mutta on myös aika harmi, jos manga jumittaa yhdellä piirtäjällä iäisyyksiä. (Sanotaan nyt näin, että hyvällä selityksellä deadlinen ylitykset annetaan anteeksi.)
- manga piirretään luettavaksi alkuperäiseen tyyliin oikealta vasemmalle A4-kokoiselle paperille.

MAMYN VIRALLINEN LISTA:
(suom. huom. Tämä on siis se järjestys, jossa manga kiertää piirtäjältä toiselle.)

Tarinamanga
(ei niinkään sekoilua, mutta randomius ei liene kiellettyä. Omaa tarinaa omilla hahmoilla.) Jännä koodinimi: 1.

- Säde
- Lasse
- Max
- Pake
- Jaakko
- Janne
- Petra

Sekoilumanga
(sisältää mm. parituksia ja crossovereita, eikä siinä vielä kaikki! luultavasti setti tulee olemaan randomia. Omaa tarinaa sarjoista lainatuilla ja omilla hahmoilla.) Jännääkin jännempi koodinimi: 2.

- Alisa
- Pake
- Säde
- Lasse
- Janne

(järjestys random, laitoin nimet lapuille ja nostelin ne sattumanvaraisesti silmät kiinni.)

Tähän mennessä manga on ollut aivan loistavaa, varmasti homma jatkuu samaan malliin!
Hina kiittää ja hiljenee vihdoinkin. ^-^
Viimeksi muokannut kyokugaisha, Ti Joulu 07, 2010 06:36. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Syy: lista-edit desu~
Kikko-Päkki kirjoitti:- - puskin eteenpäin mamylaiselle ominaisella "Hei, nyt me perseillään"-asenteella.

boycott
Viesti:

Re: MAMYn impromanga

Viesti Kirjoittaja boycott » Ti Elo 19, 2008 18:31

Mahtava ajatus! Luin vähän matkaa tuota jotkujen versiota, ja oon aivan saletti, että MAMYstakin löytyisi tuonsorttista lahjakkuutta ^-^
Mitä te muut ootte mieltä?
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control

BabyDoll

Viesti Kirjoittaja BabyDoll » Ti Elo 19, 2008 19:04

Ehdottomasti!!!!Loistoajatus!Vuosisadan neronleimaus^-^Siitä tulisi ihan huippu varmasti.Kannatan!

firesong
Viesti:

Viesti Kirjoittaja firesong » Ti Elo 19, 2008 19:53

Juu, idea on hyvä.
Mutta mutta, kuka ottaa tämän vastuulleen? Sen verran on mulla hommia, että voisi nimetä jonkun vastaamaan tästä. Eli siis se, joka... emt... päättää kai vuorojärjestyksen, jolle sivut lähetetään ym. (jos siitä muuten tulee jotain käsittämättömän pervoa, niin sen voisi laittaa johonkin random freewebs-sivulle, eikä siis MAMYn virallisille xD

boycott
Viesti:

Viesti Kirjoittaja boycott » Ti Elo 19, 2008 22:08

Jos idean esittäjä eli Karhumies ei taho tästä itelleen ristiä ottaa, ilmottaudun vapaaehtoiseksi ^-^
I'm not breaking down
I'm breaking out

firesong
Viesti:

Viesti Kirjoittaja firesong » Ke Elo 20, 2008 10:27

Loistavaa hina-kulta ^^

Kikko-Päkki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kikko-Päkki » Ke Elo 20, 2008 13:28

jesh samaa mä tässäkin mietin^^
mutta hyvä idea se on^^
oon mukana iha kybällä!!!
Got a secret,
Can you keep it
Swear this one you'll save
Better lock it, in your pocket
Taking this one to the Grave
If I show you, then I know you
Won't tell what I said
'Cause two can keep a Secret
If one of them is DEAD~

Karhumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karhumies » Ke Elo 20, 2008 14:15

boycott kirjoitti:Jos idean esittäjä eli Karhumies ei taho tästä itelleen ristiä ottaa, ilmottaudun vapaaehtoiseksi ^-^
Ota sinä vain. Minä olen aika kiireinen jo muutenkin, enkä osaa piirtää kovinkaan hyvin.
Kikko-Päkki kirjoitti:- - puskin eteenpäin mamylaiselle ominaisella "Hei, nyt me perseillään"-asenteella.

Kikko-Päkki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kikko-Päkki » Ke Elo 20, 2008 19:13

eliii, mitäää täs ny periaattees pitää tehä, selventäkää hieman, esim. sitä järjestys juttua.
siis, mie sain tällasen kuvan:
joku piirtää kuvan,
antaa sen kuvan toiselle, toinen päättelee kuvasta ja piirtää seuraavan sarjisruudun tai jotaa..oonko oikeessa..
anteeksi, olen tyhmä. -__-
mutta voin olla seuraava vuorossa hinan jälkeee^^
Got a secret,
Can you keep it
Swear this one you'll save
Better lock it, in your pocket
Taking this one to the Grave
If I show you, then I know you
Won't tell what I said
'Cause two can keep a Secret
If one of them is DEAD~

Karhumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karhumies » To Elo 21, 2008 13:01

Kikko-Päkki kirjoitti: - - selventäkää hieman, esim. sitä järjestys juttua.
Sivu tai kaksi sivua kerrallaan per ihminen (riippuen siitä, miten sovitte keskenänne). Aikaa kullakin piirätjällä on tietenkin käytössä enemmän kuin yksi päivä saada sivu(t) valmiiksi (vaikka viikko aikaa per ihminen, riippuen ihan siitä miten sovitte keskenänne). Impromangan ylläpitäjä huolehtii vuoroista ja kaikkein tärkeimpänä asiana siitä, että manga ihan oikeasti etenee eikä vuorossa oleva piirtäjä jää jumimaan (tai otetaan vuoro pois). Kunhan yleisesti tiedetään, ketkä kaikki osallistuvat mangaan, niin piirtäöjät osannevat kierrättää mangaa keskenään ihmiseltä toiselle. Pitäkää vaan huoli siitä, ettei joku saa piirtovuoroa esim. 3 kertaa useammin kuin kukaan muu.

boycott
Viesti:

Viesti Kirjoittaja boycott » To Elo 21, 2008 19:12

Karhumies kirjoitti:Sivu tai kaksi sivua kerrallaan per ihminen --. Aikaa kullakin piirtäjällä on tietenkin käytössä enemmän kuin yksi päivä saada sivu(t) valmiiksi --. Impromangan ylläpitäjä huolehtii vuoroista ja kaikkein tärkeimpänä asiana siitä, että manga ihan oikeasti etenee eikä vuorossa oleva piirtäjä jää jumimaan (tai otetaan vuoro pois).
Täysin samaa mieltä, mutta kirjoitetaan nyt vielä kertauksen vuoksi uudelleen:
- kerätään lista mamyttajista, jotka todella tahtovat osallistua impromangan tekemiseen eivätkä heti ensimmäisen sattumuksen kohdatessa luisu hommasta pois. Vaikka impromanga ei olekaan kuolemanvakava asia, on ihan tyhmää jos siihen ei keskitytä kunnolla.
- piirtoaikaa voisi olla viikosta kahteen viikkoon piirtäjästä riippuen. (Tästä voidaan siis keskustella, mutta mielestäni kaks viikkoa on aika maksimiaika.) Deadlinea ei mielellään ylitellä, ettei kellekään tule paha mieli. :<
- henkilö X toimii ensimmäisenä piirtäjänä ja raapustaa paperille yksi tai kaksi sivua (A4 olisi mun mielestä ihan ok sivukoko, korjatkaa, jos olen väärässä) mangaa. Tämän jälkeen hän antaa työnsä fyysisen tuloksen listassa seuraavalle, vaikkapa henkilö A:lle, ja homma jatkuu.
Juu, ja vielä muistutuksena, että tästä MAMYn mangasta ei tarvitse tulla mikään haudanvakava stoori (kummaa jos tulisi, mutta silti) vaan saa käyttää sitä häiriintynyttäkin mielikuvitusta, jota tuolla jatkotarinan puolella on näkynyt oikein mukavasti.

MAMYN VIRALLINEN LISTA: (suom. huom. Tämä on siis se järjestys, jossa manga kiertää piirtäjältä toiselle.)
1. Aukku
2. Säde
3. Hina
4. Alisa
5. Lasse
6. ?
jne. ei ylärajaa (ainakaan tähän mennessä!)
Ja näin on siis tullut päätetyksi, että meidän ikioma Hitlerimme aloittaa impromangan, tarina jatkuu em. järjestyksessä.
Kaikki messiin! :>
I'm not breaking down
I'm breaking out

BabyDoll

Viesti Kirjoittaja BabyDoll » To Elo 21, 2008 20:24

Mä voin ihan hyvin olla neljäntenä piirtäjänä,niinkun tossa edellisessä viestis oli..käy mulle^^Pitääkin ruveta jo suunnittelemaan>:DThis is gonna be veeeery interesting..*suunnittelee jo L x Raito-paritusta*

Nyankii

Viesti Kirjoittaja Nyankii » To Elo 21, 2008 20:48

Mää tahtoisin myös mukaan tähän, mutta haluaisin hoitaa aluksi nuo syksyn kirjoitukset pois alta. Mutta jos mun edellä on about 5-6 ihmistä ja jokaisella menee vähintään viikko sivun/sivujen tekemiseen niin silloin luulisi kirjoitusten olevan jo ohi. Eli mun nimi listaan vaan!
You can't stop your heart from loving, really--it's like standing out there in the ocean yelling at the waves to stop

boycott
Viesti:

Viesti Kirjoittaja boycott » To Elo 21, 2008 21:05

Tosi hieno juttu, Alisa ja Lasse!
Ja juu, kyllä mä uskon, että ehdit hyvin kirjoituksesi kirjoittaa, tuskin vuorosi tulee ihan ennen sitä, riippuen nyt tietysti piirtäjien innokkuudesta ^-^
I'm not breaking down
I'm breaking out

juures-

Viesti Kirjoittaja juures- » To Elo 21, 2008 21:05

ilmoittautuu hän seuraavaan vapaaseen paikkaa ^^
so you run and you run to catch up with the sun but it's sinking

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “MAMY - Mikkelin Anime ja Manga Yhdistys”