Cherry Juice

Keskustelua Egmont Kustannuksen julkaisuista. Kysyä saa ja palautetta otetaan vastaan, sekä ruusuja että risuja. Toiveet uusista sarjoista ovat myös tervetulleita. Perinteisissä asiakaspalveluasioissa sinua palvelee osoite asiakaspalvelu.egmont@laserma.fi

Valvojat: Egmontin Yookai, Animeunionin Foorumiaktiivit

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » To Huhti 17, 2008 19:30

Kävelin kaupassa ja poikkesin sattumalta lehtihyllyn kautta, ja siinä se oli. Kiiltävänä, kirkasvärisenä, suomenkielisenä. Mehukasta sohjoa! Olin jo siinä vaiheessa päästäni niin täysin pyörällä, että se pokkari oli hetkessä myyty (kuten minäkin).

Pidin kyllä tästä ensimmäisestä osasta todella paljon! Se on jotenkin niin.. söpö. Ei turhan vakava. Ei vakava ollenkaan. Mikä kyllä kelpaa minulle paremmin kuin mainiosti. (Oli myös kieltämättä huvittavaa huomata, että jo eka osa hiukan toisti itseään. Onkohan Otome ajatellut hankkia parempaa tilanjakajaa?)

Vähän kyllä olen edellisen kanssa sikäli samaa mieltä, että 1) kylläpä tyyli muistutti paikoin paljon Tanemuraa! Mutta siihen on turhaa takertua, sillä eipä tuosta mitään kummoista pointtia aikaseksi saa. :D
2) Yksi kohtaus jäi hiukan mietityttämään, enkä oikein tajunnut että mitä siinä kävi. Muissa huomasin pysyväni hyvin mukana, vaikka mietinkin että ne eivät olleet mistään selkeimmästä päästä.
3) Kansimateriaali oli jotenkin tosiaankin hiukan ohkaista. Pokkarin kokoon nähden se olisi saanut olla tukevampaakin. Mutta kiiltokansista minä pidän!
"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow." - Mark Twain

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » Pe Huhti 18, 2008 15:40

Vähän liian sekava minun makuuni... Miksi muuten pokkarissa ei ollut ohjeita että miten luetaan oikealta vasemmalle? Ei se mulle oo ongelma mutta jollekkin muulle saattaa olla...?

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Pe Huhti 18, 2008 15:57

Momiji kirjoitti:Miksi muuten pokkarissa ei ollut ohjeita että miten luetaan oikealta vasemmalle?
Cherry Juice tuskin on kenenkään elämän ensimmäinen manga...

Taidetaan muuten olla ensimmäinen kustantamo näillä raukoilla rajoilla, joka jättää lukuohjeen välillä pois mangoistaan. Se on sitä scenen aikuistumista, nääs.
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

bakteeri

Viesti Kirjoittaja bakteeri » Pe Huhti 18, 2008 16:03

Egmontin Yookai kirjoitti:Cherry Juice tuskin on kenenkään elämän ensimmäinen manga...
Miksei voisi olla?

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Pe Huhti 18, 2008 16:26

bakteeri kirjoitti: Miksei voisi olla?
Pedataanko tässä nyt inttävää jankkausta, joka on hauskaa noin kolmesta lukijasta?

Lukujärjestyksen hoksaamiseen ei vaadita ruudinkeksijän kykyjä, joten menköön tällä kertaa lukijoiden aliarvioimattomuuden piikkiin tuo ohjeettomuus. Nrossa 2 ohjeita on ykköstäkin vähemmän... True mangaa true faneille!
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Pe Huhti 18, 2008 16:29

Milloin ilmestyy seuraava osa? :3

sissin

Viesti Kirjoittaja sissin » Pe Huhti 18, 2008 21:22

Ostolistalla, hankin varmaan huomenna Tampereelta 83

Kaisa

Viesti Kirjoittaja Kaisa » Su Huhti 20, 2008 09:50

Luin tuossa äsken :) Oli oikein hyvä, ehkä jossain vaiheessa hieman sekava ja sai miettiä missäs kohtaa sitä ollaan, mutta toisessa osassa alkaa varmaan selkiämään kaikkea paremmin. Tykkäsin kovasti piirustustyylistä ja repeilin niille "PERVO"-jutuille. Kansimateriaali on kovin ohkaista pokkarin kokoon nähden, muttakun pitää koko pokkarin laatikossa/hyllyllä niin ei se ainakaan rypisty.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ma Huhti 21, 2008 20:58

Iltapäivällä näin opuksen kaupassa, livahdin kotiin ja soitin äidille, että ostaa sen. Meni nimpparipiikkiin sopivasti.
No ensinnäkin näin kannen. Todella nätti ja hahmot olivat suloisia. Tarinaa oli ihana seurata, tosin hahmot muistuttivat turhan paljon toisiansa ja ihmissuhde koukeroissa meni sekaisin. Milloin Minami pussasi Amanea tai Otamea ja huoh ;_; Mutta piirrosjälki oli muuten kivaa ja teksti helposti ymmärrettävää. Mutta seuraava osa tulee olemaan ostoslistalla ehdottomasti =)
Viimeksi muokannut soinap, Ti Huhti 22, 2008 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » Ti Huhti 22, 2008 14:39

Tämä oli kertakaikkinen heräte ostos...olin yksinkertaisesti niin tympääntynyt ettei Full Moon taaskaan ilmestyny ajallaan, joten ostin sitten pahemman puutteessa Cherryn ekan osan. Eikä kyllä tottapuhuen huonompi heräte ollukaan....taidan jopa kerätä koko sarjan ku se ei neljää osaa pitempi olekkaan :D Melko perus-sjojoahan tuo on mutta jotenkin kivaa silti...ja tykkään piirrosjäljestä :lol: Muistuttaahan se kuitenkin aika paljon Arinan tyyliä, mutta ei kuitenkaan mielestäni liikaa...on siinä silti sellainen oma vivahde :wink: harmi vaan kun tänkin julkaiseminen on ilmeisesti venytetty niin, että se ilmestyy aina joka toinen kuukausi...,mutta no...säästyypähän rahat joka toinen kuukausi :lol:
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Yoshen

Viesti Kirjoittaja Yoshen » Ti Huhti 22, 2008 19:32

Kun nyt mangahyllyt lähti tyhjentymään niin tuli tehtyä harvinainen heräteostos ja... no... se oli shoojoa. En ole vähään aikaan tämänkaltaisia sarjoja lukenut, mutta olihan se aika viihdyttävä. Osaako joku sanoa mihis suuntaan sarja tästä menee, onko yhtä tavanomaista?

Taidan ihastua helpommin sellaisiin mangoihin, joissa on komeat hahmodesignit ja paljon nättejä yksittäiskuvia, joita jää möllöttämään vrt. .hack, Nana, Negima, Aria ja Full Moon o Sagashite. Sama mätti tuossa Hana Kimissä. Mutta koulumangahan on koulumangaa..

Sanun

Viesti Kirjoittaja Sanun » Ke Huhti 23, 2008 16:28

Ihan kiva, en vain löytänyt sitä sarjan punaista lankaa, ja sarja oli siksi turhan sekava. Kaikki lukujan aloituskuvat osoittivat että he olisivat ihan in love, in love, mutta itse tarina ei minusta tukenut tätä.
"...voisi jopa luulla Arina Tanemuran parhammistoksi....", sanottiin muistaakseni Japanpopissa, ja tuohon lausahdukseen nähden petyin kyllä aika pahasti. Kuten jo olen aikaisemmin maininnut, minä olen sitä raskaan sarjan verimätön ystäviä, eikä sohjo edes kokeilumielesse kelpaa, ellei todella satu olemaan sitä Arina Tanemuran parhaimmisto. :)
Everyone stays quiet and slowly goes mad

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » To Huhti 24, 2008 01:27

Sanu-chan kirjoitti:"...voisi jopa luulla Arina Tanemuran parhammistoksi....", sanottiin muistaakseni Japanpopissa, ja tuohon lausahdukseen nähden petyin kyllä aika pahasti. Kuten jo olen aikaisemmin maininnut, minä olen sitä raskaan sarjan verimätön ystäviä, eikä sohjo edes kokeilumielesse kelpaa, ellei todella satu olemaan sitä Arina Tanemuran parhaimmisto. :)
Toivottavasti eivät näin ole Japan Popissa sanoneet tai sitten asiat ovat aika pahasti pielessä, sillä Cherry Juicehan ei ole Arina Tanemuran, vaan Haruka Fukushiman manga ;)

Tyylillisesti Tanemura ja Fukushima muistuttavat kyllä toisiaan aika paljonkin. Lienisiköhän jompi kumpi ollut toisen assistenttina? Esimerkiksi Hiro Mashima (Raven piirtäjä) on ollut Eiichiro Odan (One Piecen piirtäjä) avustajana, mikä taas näkyy Mashiman tyylissä melko selkeästi...
Bubukuuti | niidelj@Twitter | jussikari.fi | Desuconin ex-pääjärjestäjä | lovers gonna love

hide X

Viesti Kirjoittaja hide X » To Huhti 24, 2008 03:01

Huomasin viime viikolla kaupassa käydessäni tosiaan tämän uuden sarjan, josta en ollutkaan koskaan ennen kuullut. Kansi ja heti ensimmäinen sivu antoi perus-shoujo -vaikutelman, joten jätin siihen. Kotiin päästyäni en kuitenkaan antanut asian olla, vaan katsoin wikistä yhteenvedon juonesta. Ajatuskin insestivivahteisesta sarjasta mutristi suupielet, mutta taas toisaalta oli ollut pitkä aika kun luin/katsoin edellisen kerran (hyvää) shoujoa, joten lopputulos oli kauppareissu ja kaupasta poistuminen CJ kourassa. Jo ensimmäiset 20 sivua koukuttivat sen verran pahasti, että oli pakko lukea koko pokkari siltä istumalta. Alkuasetelmista huolimatta fiilikset sarjasta ovat erittäin positiiviset, enkä malttaisi odottaa kahta kuukautta seuraavaan osaan (miksi, voi miksi ihmeessä julkaisette sitä joka toinen kuukausi? Kääntäjän toive? Taktinen veto kiduttaa sarjaan koukuttuneita?). Shoujo-mangaksi Cherry Juice on yllättävän "mieslukijaystävällinen" ja toivoisin, että tällaisia nähtäisiin myös jatkossakin enemmän.
Egmontin Yookai kirjoitti:Taidetaan muuten olla ensimmäinen kustantamo näillä raukoilla rajoilla, joka jättää lukuohjeen välillä pois mangoistaan. Se on sitä scenen aikuistumista, nääs.
<semitotinen>Jo oli aikakin.</semitotinen> Kyllähän tuo lukeminen oikealta vasemmalle luonnistuu jo aloittelijoiltakin parin sivun jälkeen, ei siihen ohjeita tarvita (toki joillekin logiikan käyttö on melko rajoittava tekijä, mutta jätetään ne tästä keskustelusta ulos).

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » To Huhti 24, 2008 08:40

niidel kirjoitti:Toivottavasti eivät näin ole Japan Popissa sanoneet tai sitten asiat ovat aika pahasti pielessä, sillä Cherry Juicehan ei ole Arina Tanemuran, vaan Haruka Fukushiman manga ;)
Sanoivat kyllä, tarkoittaen että sarja muistuttaa Tanemuran sarjaa. Eli sitä voisi siis sellaiseksi luulla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Egmont Kustannus”