Salapoliisi Conan

Keskustelua Egmont Kustannuksen julkaisuista. Kysyä saa ja palautetta otetaan vastaan, sekä ruusuja että risuja. Toiveet uusista sarjoista ovat myös tervetulleita. Perinteisissä asiakaspalveluasioissa sinua palvelee osoite asiakaspalvelu.egmont@laserma.fi

Valvojat: Egmontin Yookai, Animeunionin Foorumiaktiivit

Egmontin Yookai

Salapoliisi Conan

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » To Joulu 21, 2006 16:59

Tämä on Rmäen toimittamaa mangaa, joten allekirjoittanut seurailee vain kulisseista. Käännöksestä vastaa Punaisen jättiläisen magnaatti (mangaatti?), joka varmasti löytää ruusunsa ja risunsa tätä kautta...
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Ma Joulu 25, 2006 19:06

Säännöllisesti tulee huomattua, että käännökseen on Saksan kautta tarttunut aika ikäviä epätarkkuuksia - ensimmäisenä nyt tulee mieleen pari viimeisintä tapausta. Toisin sanoen se miten pöytähautakiveä sanottiinkin yhtäkkiä valokuvaksi, ja se mitä auton alle jäänyt poliisi itse asiassa nyt rikolliselle sitten loppujen lopuksi huusikaan.

Edellinen nyt on pieni moka, mutta jälkimmäinen haittasi vakavasti koko tapauksen ymmärtämistä. Harmi.

Howler

Viesti Kirjoittaja Howler » Ti Helmi 13, 2007 20:36

Satuin tässä huomaamaan että uusin Conan (vol 30) julkaistiin jossain tapahtumassa viime lauantaina. Tuleeko se myös kauppoihin tämän kuun aikana?

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ti Helmi 13, 2007 21:06

7.3. kaupoissa, jos ei tule mutkia painoksen matkaan...

Yookain työaika loppuu klo 16, ja vielä sorvin ääressä. Heti kotiin!
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

Drasa

Viesti Kirjoittaja Drasa » Ke Helmi 14, 2007 00:36

Saattaa tämäkin olla Saksasta tullut virhe, mutta ganguro-muoti oli vääntynyt pokkarissa 29 "ganguruksi" :D. Sitten yksi aika hauska anglismi oli jossain kirjassa, kun Kogoro sanoo "Olenko se vain minä, vai haiseeko täällä kummalliselta?" Kyllä, se olet vain sinä, joka haiset X). En tiedä onko saksassa englannin is it only me -rakennetta vastaava, mutta jostain se siihen eksyi. (En kyllä tuota hirveän pahanakaan pidä, tuolle on tullut naurettua sen verran makeasti :P)
Sang Drake

Heaven

Viesti Kirjoittaja Heaven » Ti Maalis 20, 2007 20:52

Mä oon aika suuri Conan-fani, mun lempimanga^__^ Mä kyllä vaan seuraan sitä täältä saksasta (joo, asun saksas). Täällä meillä ilmesty viime kuukautena 48. manga^^ Mutta pitää kyll sanoo, että ne käännökset on aika useesti menny väärään täällä XD
esimerkiks niissä kirjoissa, joissa on Shuichi Akai mukana (onks se suomes jo olemassa?^^' en tiedä miten mones kirja teillä on. ._.')
Se puhuu nimittäin kokoajan jostain vihollisesta, vaikka siinä okeastaan puhuttiin välillä sen entisestä tyttöystäväst (pikkunen ero XD) Saatiin se yhes saksalaises foorumis selville o,,,o Aoyama oli kirjottanu siihen "koibito", joka voi tarkottaa sekä vihollista että rakastettua ^^" Mun mielest tällasia virheitä tulee vähän liian usein >< vaikka ne ei oikeestaan voi sille mitään...

Mutta muuten mä rakastan sitä mangaa ^___^ eteenkin nyt ku ei tuu enää niin useesti niitä lukitun huoneen tapauksii~.~ ne ärsytti hieman ><
Ai niin, mun lempi-henkilöt on muuten Shinichi, Ai, Ran ja yks lady in black joka tuli ekaa kertaa #48:sa^^
We can be both, god or devil...

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ke Elo 08, 2007 01:46

HOHOO! :D Luojan (Egmontin) kiitos! Mahtavaa mangaa...ja vielä niiden epäluulojen keskeltä uskallauduin esiin ja tartuin Conan-pokkariin! Kaunopuheisuus sikseen ja miettimään Conanin mahtavaa maailmaa (ja murhatapauksia :D )!
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Enwiriel

Viesti Kirjoittaja Enwiriel » Ke Joulu 12, 2007 15:03

Aivan upea sarja! Jäin heti ensimmäisestä lukemastani pokkarista koukkuun ^^ Kiitos siitä että julkaisette kyseistä sarjaa :)

female Itachi

Viesti Kirjoittaja female Itachi » Ma Joulu 17, 2007 12:49

Aivan mahtava sarja! Aluksi en ollu kiinnostunu, mutta sitten ku lainasin kirjastosta ja rupesin lukemaan, nii jäin lopullisesti ja ikuisiksi ajoiksi koukkuun! Oon sittemmin ruvennu oikeen ostelemaan niitä.

Parhaat hahmot on varmaan Ai Haibara ja Heiji Hattori. Ai siksi ku se on niin "mystinen" ja Heiji siks ku se on niin hölmö (ja vain hyvässä mielessä tietenkin ^______^) Sonoko on kans hauska hahmo.
Omen i-Estel Edain ú-chebin estel anim.

only__

Re: Salapoliisi Conan

Viesti Kirjoittaja only__ » Ma Elo 25, 2008 18:54

Mahtava sarja! Lainasin pari ekaa osaa kaveriltani ja jäin heti koukkuun! On kiva tietää miten sarja loppuu. En malta odottaa että saan lukea seuraavan osan. :D
Viimeksi muokannut only__, Ke Syys 24, 2008 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ma Elo 25, 2008 19:08

Jaa, ihan kiva sarja, välillä. En aio itselleni tätä sarjaa hankkia mutta luen kaveriltani. Kiinnostaa tietää miten sarja loppuu mutta yleensä tarina on melko tylsähköä ja joka pokkarissa jauhetaan melko samaa. Aina ne samat ilmeet kun joku kuolee ja aina Conan ratkaisee kaikki tapaukset.. Mutta joo, luen sarjan loppuun kun ne loputkin osat joskus ilmestyy ja kommentoin sitten lisää. :>

Sinu

Viesti Kirjoittaja Sinu » Ma Elo 25, 2008 20:19

Itse olen kerännyt Conaneita ihan alusta asti ja se onkin tällä hetkellä ainoa sarja jota kerään. Conanisaa on oma koukkunsa ja siihen joko jää, tai sitten ei.
Yleensä Conanin osat ja käännökset ovat olleet laadukkaita, mitä nyt jotkin seikat ovat pompanneet silmille (kuten Kidin kutsuminen mestarietsiväksi). Pokkarit näyttävät kivoilta (yksinkertainen on kaunista), vaikka vähän enemmän pidän noista tiilikuvioinneista näissä uusimmissa ja sen takia harmittaa, ettei ensimmäisissä ollut niitä.
Juonellisesti Conan on hyvä ja on piristävää, ettei kaikissa tapauksissa suinkaan kuole joku. Hahmot ovat omanlaisiaan, niin vahvuuksineen kuin heikkouksineen. Hieman hitaastihan se juoni tosin etenee, mutta toiset tykkää. Ainoa mikä mättää on se että hyllystä loppuu kohta leveys, jos Conaneita tulee vielä toiset viitisenkymmentä lisää... (tai Japanissahan taidetaan olla jo kuudessa kymmenessä...)
Kiitos siis kovasti kun tätäkin sarjaa julkaisette!
Hides my true shape, like Dorian Gray.

only__

Re:

Viesti Kirjoittaja only__ » Ke Syys 24, 2008 20:25

Heaven kirjoitti:Mä oon aika suuri Conan-fani, mun lempimanga^__^ Mä kyllä vaan seuraan sitä täältä saksasta (joo, asun saksas). Täällä meillä ilmesty viime kuukautena 48. manga^^ Mutta pitää kyll sanoo, että ne käännökset on aika useesti menny väärään täällä XD
esimerkiks niissä kirjoissa, joissa on Shuichi Akai mukana (onks se suomes jo olemassa?^^' en tiedä miten mones kirja teillä on. ._.')
Se puhuu nimittäin kokoajan jostain vihollisesta, vaikka siinä okeastaan puhuttiin välillä sen entisestä tyttöystäväst (pikkunen ero XD) Saatiin se yhes saksalaises foorumis selville o,,,o Aoyama oli kirjottanu siihen "koibito", joka voi tarkottaa sekä vihollista että rakastettua ^^" Mun mielest tällasia virheitä tulee vähän liian usein >< vaikka ne ei oikeestaan voi sille mitään...

Mutta muuten mä rakastan sitä mangaa ^___^ eteenkin nyt ku ei tuu enää niin useesti niitä lukitun huoneen tapauksii~.~ ne ärsytti hieman ><
Ai niin, mun lempi-henkilöt on muuten Shinichi, Ai, Ran ja yks lady in black joka tuli ekaa kertaa #48:sa^^

Suomeen ilmestyi vasta tässä kuussa 48 osa... -_-'

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » Su Joulu 28, 2008 13:54

Conan on hauska sarja. Luin sitä aluksi miten sattuu, ensin osan 4 sitten 12 jne. Mutta pidän todella paljon Conanin huumorista. Tapaukset ovat ihan hyviä. Mutta sarja on kamalan pitkä! Eihän se paljoa haittaa, lainaan kirjastosta näitä tai sitten ostan parhaat yhdestä edullisesta kirjakaupasta lähialueellani.

Enwiriel

Viesti Kirjoittaja Enwiriel » Pe Tammi 16, 2009 21:52

Missä viipyy 52? Ei ole näkynyt.... :(

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Egmont Kustannus”