Bleach Sangatsulta heinäkuussa

Keskustelua Sangatsu Mangan julkaisuista. Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi, kinua... Sangatsun toimitus vastailee parhaansa mukaan.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito

Sun Summer

Bleach Sangatsulta heinäkuussa

Viesti Kirjoittaja Sun Summer » Su Maalis 29, 2009 13:34

Tänäänhän on se päivä jolloin Tampere Kuplii tapahtumassa kerrotaan vihdoin Sangatsu mangan kesäuuduuten sarjan nimi.
Ja toivottavasti se tieto ehtii tännekkin (tain Sangatsun sivuille) tämän päivän aikana kiiruhtaa, sillä kärsimättömästi odotan sitä tietoa. ^^
Pannukakku on litteä, maapallo pyöreä, pannukakun reunalta tippuu, mutta maapallon reunalta ei.

haplo
Viesti:

Re: Sarjatoiveita Sangatsulle

Viesti Kirjoittaja haplo » Su Maalis 29, 2009 13:48

Julkistettu sarja on Bleach. Viralliset tahot kertokoon jaksaessaan enemmän. :wink:

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Su Maalis 29, 2009 14:03

Siis Bleach?! Uskomatonta, ihanaa, vihdoinkin! Odottelinkin jo tämän suomentamista. Rupean melko varmasti ostamaan. (Siis jos sarja on hyvä, tietysti.)
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Sun Summer

Viesti Kirjoittaja Sun Summer » Su Maalis 29, 2009 15:37

Itse en oiekastaan ole kovin innoissaan... Juonihan sarjassa ei kuulosta miltää super hyvältä ja sarjaahan on tullut monta osaa. (Joka on tietynlainen rasite) Mutta varmaan ainakin ekan osan tulen ostamaan ja lukaisemaan.
Mutta sinänsä on kiva, että monelle Bleachin julkaiseminen on voiton paikka, vaikka itse en ole kovinkaan mielissäni sarjan julkaisemisesta. (Olisin toivonut lyhyemmän sarjan ja CLAMPin tuotantoa...)
Pannukakku on litteä, maapallo pyöreä, pannukakun reunalta tippuu, mutta maapallon reunalta ei.

mmmmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mmmmm » Su Maalis 29, 2009 16:22

Käsi ylös kuka yllättyi... see it coming etc.

Mutta joo, sinänsä yllättävää, että Bleach on se sarja itselleni, joka on näistä tusinashoonen-sarjoista on eniten iskenyt ja jota poikkeuksellisti jaksoin jopa johonkin 300 chapterin tietämille lukea. Ollaksemme tosin rehellisiä niin, ei niin pienoinen pettymys, koska Naruto jo meillä on; olisin toki toivonut jotain lyhyempää sarjaa (ne markkinat, ne markkinat...), mutta poikkeuksena se toki, että Bleachia voinee jopa sitten ostaa.

Mihinkään ikinä tyytyväisiä yaddayaddayadda, mutta vielä parempia aikoja odotellessa.

Sun Summer

Viesti Kirjoittaja Sun Summer » Su Maalis 29, 2009 16:37

Vrykyli kirjoitti:Käsi ylös kuka yllättyi... see it coming etc.
Itse jopa saatoin odottaa Bleachia Sangatsulta, vaikka en mitenkään halunnut sitä.
Ja olen huomannut, että Sangatsu julkaisee aika tusina sarjoja, ja joita "ruinataan"
suomeksi, kuten Fruits Basket ja Naruto ja nyt tämä Bleachkin.

Cidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cidi » Su Maalis 29, 2009 17:03

okei, siis Bleach? no se oli odotettavissa, mutta jos käännökset on samanlaisia kuin narutossa niin en kyllä hehkuisi, että kaikki ostamaan :lol:
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Himsu

Re: Bleach Sangatsulta heinäkuussa

Viesti Kirjoittaja Himsu » Ma Maalis 30, 2009 19:51

mutta jos käännökset on samanlaisia kuin narutossa niin en kyllä hehkuisi, että kaikki ostamaan
Mikäs niissä Naruton käännöksissä nyt niin kamalaa on? Ei ne minusta niin huonoja ole... Päinvastoin, ihan hyviä ovat.

Mutta jooh, Bleach. Saattoi arvata... ja vähän olen odotellutkin, että milloin tämä tulee. ^^ Olen kavereille lupaillut, että alkaisin lukea sarjaa, sitten kun sitä aletaan julkasta suomeksi, mutta pitää silti vähän harkita, viitsinkö pistää rahaani toiseen todella pitkään sarjaan, kun Narutoa kerään jo.

...Ellei sitten sisko halua alkaa ostelemaan Bleachia, se kun on lukenut sitä jo jonkun aikaa englanniksi. :)

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Maalis 30, 2009 20:14

No Bleach oli aika selvä tapaus, onhan kyseessä yksi suosituimmista sjounen sarjoista. Mutta kattoo nyt että tuleeko itse ostettua kyseistä sarjaa. Ihan riippuu riittääkö varat jälleen uuden sarjan hankkimiseen. Varsinkin kun kyseessä on taas tälläinen pitkä tapaus.

HDMika

Viesti Kirjoittaja HDMika » Ma Maalis 30, 2009 20:19

Hienoa, että saadaan tääkin hieno sarja suomen kielelle. On tullut tätä sarjaa jonkun vertaa luettua englanniksi ja varmasti tulee ostettua suomeksi, kunhan käännös on laadultaan hyvä ja painojälki kunnollista sekä tietenkin hinta pysyy siedettävänä. Tosin nämä seikat ovat oletettavasti kunnossa, varsinkin kun kyse on Sangatsusta.

Itse soisin, että näiden eri Zanpakutō:iden (eng. soul cutter sword) eri nimet jätettäisiin suomentamatta itse kuviin, ja suomennos olisi sitten vaikka sivun reunassa tai kirjan takana. Ihan vain selkeyden vuoksi siis. Mitä olen englannin kielisiä käännöksiä katsonut [en osaa japania tarpeeksi hyvin vielä, että voisin ihan alkuperäiskielestä kääntää] noista eri miekoista, niin turhan pitkiä suomennoksia tulisi vert. useimmiten yhden tai kahden japanin kielisen sanan sijaan. Tähän tosin vaikuttaa, se kuinka tarkan käännöksen kääntäjä haluaa.

Eipä pahemmin muita toiveita ole suomennoksen suhteen. Kunhan suomennos on tyyliltään sopiva ja asiat saadaan järkevän kuuloisiksi niin luultavasti olen tyytyväinen, ei voi tietää :D

Vaikka loppupeleissä itse kääntäjä tekee kaikki ratkaisut niin silti tässä oli oma mielipiteeni asiasta.

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Ma Maalis 30, 2009 20:29

Joo oltiin paikalla kun Antti-setä tuon paljasti :3 Kaveri sekos sitte jälkikäteen ku ei siinä viittiny.

Öh, onhan tästä tullut paljon kuultua. Ehdottomasti ostan ekan osan, katotaan sitten että miten jatkuu. Kuitenki kyseessä on piiiiiitkä sarja, Narutonkin kanssa pitää ny pitää taukoa, katotaan sitten että ostanko taas, ku on täs pari osaa ehtiny ilmestyä.

Oho eksyin aiheesta. Niin joka tapauksessa, kyllä tässä on semmonen sarja joka on vähän pakko saada Suomeen jossain vaiheessa. Eli kiitos kiitos, varmasti tulee ostajia! 8>
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Ma Maalis 30, 2009 23:52

Ihan hieno uutinen, vaikka tämä onkin ensimmäinen sarja, jonka Sangatsu on päättänyt suomentaa, ja jota jo hyllystä löytyy toista kymmentä. Nythän meillä on Suomessa kaikki shounen rautakolmikon nimet. The Kreisi one, the normal one and now, the cool one.

Kunhan tämä ei anna syytä pitkittää The Kreisi Onen julkaisuja yhtään enempää, kuin jo tähän asti joutuu odottamaan. : /

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ti Maalis 31, 2009 10:48

Ruinaus kuin ruinaus auttaa jossain vaiheessa ;) itselläni ei ole mitään ongelmaa Bleachin suomentamisesta, hyvä vaan. Olen katsonut animena kaikki tähän asti ilmestyneet jaksot ja chaptereita lukenut jostain volan 22 tienoilta. Eli itseäni kiinnostaa mangana etenkin tämä sarjan alku.

Chouko

Viesti Kirjoittaja Chouko » Ke Huhti 01, 2009 14:57

Vai että Bleach. Vasta viime viikolla mietin, että milloin Sangatsu julkistaa suomentavansa tämän sarjan. Alan kerätä, koska hyvä sarja kyseessä.

Morndulin

Viesti Kirjoittaja Morndulin » To Huhti 02, 2009 11:04

No voihan..

ei siinä mitään, hyvä sarjahan tämä Valkaisuaine on, mutta jos hyllystä löytyy jo valmiiksi kaikki englanniksi ilmestyneet, hieman ottaa nuppiin. :D Ei se tietenkään teidän vika ole..

Sanoisin samaa, että kannattaisi jättää zanpaku-toiden nimet kääntämättä, kuten myös perustermistö shinigami, shunpô, reiatsu jne. Suomiversiot ovat hieman.... karuja, mutta teette miten tykkäätte. :D
Homoilla on hauskempaa.

DeviantArt

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sangatsu Manga”