Julkaisujen laatu

Keskustelua Sangatsu Mangan julkaisuista. Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi, kinua... Sangatsun toimitus vastailee parhaansa mukaan.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito

Samadhi

Re: Julkaisujen laatu

Viesti Kirjoittaja Samadhi » La Kesä 06, 2009 14:12

Juolahtipas tässä mieleen, että joskus vuonna 2005 ostin Dragonball 20:nen, siinä oli painettu luku 231: "Kamppailua äärirajoilla" kahteen kertaan. Sinänsä siitä ei ollut haittaa mutta tuo toinen kerta menee ikävästi toisen luvun päälle. Vielä hamärämmän siitä tekee se, että kyseisessä luvussa on vielä sekaisin muiden lukujen sivuja.

Tuossa hyllyllä se kuitenkin yhä möllöttää, kun ei ole viitsinyt hankkia uutta.

Allu--

Viesti Kirjoittaja Allu-- » Ma Kesä 22, 2009 17:37

Minusta Sangatsun julkaisujen laatu on todella hyvä... Rakastan uuden pokkarin hajua :twisted: Mut nytkin ku minä vilkasen taakseni ja katon Naruto pokkareitani, niin noitten selkien kuvat välillä pomppii, vaikka mulla on kaikki ensimmäistä painosta... Ja Furubas sama juttu, mutta ei niin paljoo... Mut ei toi oo mikään kuoleman vakava asia... No ei mul oikeastaan muuta... Hyvää työtä! Jatkakaa samaan malliin! :D
Master fucking spark, bitch!

Kire

Viesti Kirjoittaja Kire » Su Kesä 28, 2009 19:09

Pokkarien kannet on ihme heikko materiaalia ja koko on säälittävä joissain sarjoissa (mm. Narutossa, One Piecessä, Emmassa, Furubassa, .Hackissa, FMA:ssa...). Ja painatus menee ahtaalle pienen tilan takia. Sivujen laatu on hyvää. Ja nuista Furubien kansista tulee paljon miinusta, kamalaa söhläystä. :x
Sitten pokkareihin voi tulla joku sellanen kysynurkka, jossa me lukijat voisimme kysellä yleisesti Sangatsuun liittyvistä asioista, että niitä näitä. :mrgreen:

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Kesä 29, 2009 19:59

Kire kirjoitti:Pokkarien kannet on ihme heikko materiaalia ja koko on säälittävä joissain sarjoissa (mm. Narutossa, One Piecessä, Emmassa, Furubassa, .Hackissa, FMA:ssa...). Ja painatus menee ahtaalle pienen tilan takia.
Suomalaisten pokkarien koko ei oikeastaan ole mikään ongelma. Kaikkia noita luettelemiasi sarjoja taidetaan sitä paitsi julkaista meillä alkuperäiskoossa, joka toimii erittäin hyvin, kunhan vain painojälki on kunnossa. Emma tosin on seinen-sarja, joten sen pokkarit ovat saattaneet hyvinkin olla Japanissa hiukan isompia.

Riehuin tuossa muutenkin kameran kanssa, joten otin tästä aiheesta pari esimerkkikuvaakin. Ensin kokovertailussa japanilainen ja suomalainen One Piece -pokkari, jonka jälkeen vielä esimerkki samaisten pokkarien painojäljestä. Tuo suomalainen One Piece 1 on painettu vuonna 2006, joten se ei tietenkään ole mikään esimerkki nykyisestä laadusta.
Spoiler: One Piece -pokkarit
Kuva
Spoiler: Painojälki
Kuva Kuva

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ti Kesä 30, 2009 08:46

One PIece ykkösen painojäljestä: valitettavasti se kirja piti tehdä tanskalaisen materiaalin pohjalta, aikataulusyistä. Jatkossa on käytetty alkuperäismateriaalia, ja jälki on huomattavasti parempaa. (Lukuunottamatta yhtä tiettyä ns. penkin alle mennyttä osaa.)

Shueisha on materiaalijutuissa hyvä yhteistyökumppani. Emme ole joutuneet skannailemaan pokkareita, vaan kaikki sisusmateriaali on saatu digitaalisena.
Jep.

Allu--

Viesti Kirjoittaja Allu-- » Ke Heinä 01, 2009 00:51

Eikä! Nyt mä olen todella pettynyt! Uusimman Naruton painosjälki on todella syvältä! Varmaan joka kolmas sivu on jotenkin tärähtänyt! Ei meinaa välil saada selvää, mitä siin lukee... Anteeksi nyt tommoinen kommentti, mutta olen pettynyt :( Se oli muutenkin myöhässä, ja nyt jälkikin on tollanen..
Master fucking spark, bitch!

Wedu

Viesti Kirjoittaja Wedu » Ke Heinä 01, 2009 15:42

Meikän uusimmassa FMA:ssa (21) oli kannessa joitain pieniä tahroja, näytti ihan samalta maalilta mitä kannen "Fullmetall"-tekstissä käytetään. Eikä omani ollut ainoa, jokaisessa/lähes jokaisessa tämän kylän kauppojen kirjoissa oli sama homma. Ei siinä mitään, kun tahrat lähti hankaamalla pois eikä lukemista mitenkään haitannut, mutta...
Arumi kirjoitti:Eikä! Nyt mä olen todella pettynyt! Uusimman Naruton painosjälki on todella syvältä! Varmaan joka kolmas sivu on jotenkin tärähtänyt! Ei meinaa välil saada selvää, mitä siin lukee...
...Miulla kun oli juuri tämä sama hommeli omassa pokkarissani. Luulin kyllä et se miun kipale olis ollut ainoa tuollainen kun kaverin pokkari oli ihan kunnollinen... Kyllä tästäkin lähes selvää saa noista suttuisistakin sivuista (paitsi yhdestä niistä), mutta olisihan se ollut mukavampi lukea selväjälkisempänä.

...ja miusta alkaa tuntua et miust on tulos jotenki epäpidetty kun joka viestissäni sangastun osastolla vaan valitan jostain... : 'D

Muuten kyllä pidän sangatsun sarjojen laadusta todella paljon. :3
Y
A
Y
!

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ke Heinä 01, 2009 17:17

Wedu kirjoitti:
Arumi kirjoitti:Eikä! Nyt mä olen todella pettynyt! Uusimman Naruton painosjälki on todella syvältä! Varmaan joka kolmas sivu on jotenkin tärähtänyt! Ei meinaa välil saada selvää, mitä siin lukee...
...Miulla kun oli juuri tämä sama hommeli omassa pokkarissani. Luulin kyllä et se miun kipale olis ollut ainoa tuollainen kun kaverin pokkari oli ihan kunnollinen... Kyllä tästäkin lähes selvää saa noista suttuisistakin sivuista (paitsi yhdestä niistä), mutta olisihan se ollut mukavampi lukea selväjälkisempänä.
Tsekkaan asian toimistolla. (Kun olen lomaillut vielä pari päivää.) Jos vikaa tuntuu olevan kaikissa, teemme painolle valituksen. Jos taas vikaa on vain yksittäisissä kappaleissa, pystymme tarvittaessa vaihtamaan ne uusiin.
Jep.

The Vegito

Viesti Kirjoittaja The Vegito » Su Heinä 05, 2009 13:48

Meikän uusimman Naruto pokkarin painojäljessä ei ollut valittamista.
Sen sijaan loppupäästä oli neljältä sivulta revennyt puolen sivun mittaisia suikaleita. Eihän sitä tietenkään silloin kaupassa huomannut, mutta lukiessa ei ollut erityisen mukavaa kun välistä tippuu sivun palasia.
Onneksi olivat kuitenkin sen verran reunasta ne suikaleet lähteneet etteivät lukemista haitanneet, mutta ei se ole erityisen mukavan näköistä, kun osa sivuista on "suikaloitu".
Muuten olen kyllä ollut varsin tyytyväinen Sangatsun julkaisujen laatuun, että jatkakaan vaan samaan malliin.
So glad for the madness

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ti Heinä 07, 2009 11:15

avalkama kirjoitti:
Wedu kirjoitti:
Tsekkaan asian toimistolla. (Kun olen lomaillut vielä pari päivää.) Jos vikaa tuntuu olevan kaikissa, teemme painolle valituksen. Jos taas vikaa on vain yksittäisissä kappaleissa, pystymme tarvittaessa vaihtamaan ne uusiin.
Hou. Ei ole löytynyt vikaa toimituksen kappaleista. Kyseessä on siis yksi tahi muutama virhekappale. jollaisia tulee lähes aina kun painetaan tsiljoonia... Jos haluat vaihtaa pokkarin virheettömään, lähetä se osoitteeseen

Asiakaspavelu
Tammi
PL 410
00101 Helsinki

Liitä mukaan lyhyt kuvaus ongelmasta, jotta tietävät heti mistä on kyse. Ja laita oma osoitteesi myös, niin saat tilalle uuden kirjan!
Jep.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ti Heinä 07, 2009 21:51

Minun pokkareissani ei ole ollut mitään vikaa, tähän mennessä. Narutoissa ei ole ollut mitään häikkää, ei Fullmetalleissakaan eikä Trinityssä. Trinitystä sen verran, että monet ovatkin varmaan huomanneet, ainakin kutospokkarissa, että tekstiä on tullut väärään kohtaan tms. ja pari kirjoitusvirhettä löytyy useammin Trinitystä, kuin Narskasta. Muuten ei ole ollut mitään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sangatsu Manga”