Sarjatoiveita Sangatsulle

Keskustelua Sangatsu Mangan julkaisuista. Kysy, kommentoi, kiitä, kritisoi, kinua... Sangatsun toimitus vastailee parhaansa mukaan.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito

Hopeanuoli-fan

Re: Sarjatoiveita Sangatsulle

Viesti Kirjoittaja Hopeanuoli-fan » To Loka 15, 2009 20:38

Toivoisin, että Suomeksi julkaistaisiin jompaa kumpaa mangaa: Yamato the white fighteria tai Wolf's rainia, huomasin että wolf's rain on tullut kyllä englanniksi,muttei suomeksi. Ostaisin heti,jos jompaa kumpaa tulisi Suomeksi. :P
Hiljalleen suljen silmäni,Pimeys on ympärilläni ja pieni valo tuikkii kaukana edessäni.Kuulen äänen,Se huutaa nimeäni.Hiljaa seison paikallani,mutta jalkani pakottavat minut juoksuun.Tuska katoaa,kipu antaa periksi.Tunteet eivät kanna kaunaa.Olen poissa.

Allu--

Viesti Kirjoittaja Allu-- » To Loka 15, 2009 21:25

Hopeanuoli-fan kirjoitti:Toivoisin, että Suomeksi julkaistaisiin jompaa kumpaa mangaa: Yamato the white fighteria tai Wolf's rainia, huomasin että wolf's rain on tullut kyllä englanniksi,muttei suomeksi. Ostaisin heti,jos jompaa kumpaa tulisi Suomeksi. :P
Kyllä,kyllä! Ainakin Wolf's Rainiä suomeksi!
Ja olis kivaa saada myös Zombie-Loan suomeksi ;D
Master fucking spark, bitch!

Monako

Viesti Kirjoittaja Monako » Pe Loka 16, 2009 13:14

micchi kirjoitti: -Kitchen Princess

Kyllä kiitos! Sata kertaa parempi kuin horoskooppi mysteerit...Ja leipomisvinkit on ihania<3
Älä anna vastoinkäymisten masentaa sinua enempää! Elämä on jo tarpeeksi masentavaa!

NewMoon

Viesti Kirjoittaja NewMoon » Ti Loka 20, 2009 17:11

Itse haluaisin näitä suomeen:
Kitchen Princess
Kamichama Karin (ja myös Chu)
Rozen Maiden
Ja tietysti DearS :D

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » La Loka 24, 2009 11:59

Jaa no chobitsin suomennos olisi siinä mielessä hyvä kun sen painos on lakkautettu jenkeissä mutta mielestäni CLAMPIN mestariteokset saisi jättää suosiolla suomentamatta,Ne eivät vain ole hyviä suomennettuna!
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » La Loka 24, 2009 12:35

Kyubi kirjoitti:mielestäni CLAMPIN mestariteokset saisi jättää suosiolla suomentamatta,Ne eivät vain ole hyviä suomennettuna!
Mistä sinä sen tiedät, kun niitä ei kerta ole suomennettu?
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Su Loka 25, 2009 20:03

Tounis kirjoitti:
Kyubi kirjoitti:mielestäni CLAMPIN mestariteokset saisi jättää suosiolla suomentamatta,Ne eivät vain ole hyviä suomennettuna!
No olen tottunut liikaa lukemaan englanniksi,ja valitettetavasti voin kuuvitella chobitsin suomennettuna.
Eihän ne välttämätkään hyviä ole.
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Ma Loka 26, 2009 20:16

Kyubi kirjoitti:
Tounis kirjoitti:
No olen tottunut liikaa lukemaan englanniksi,ja valitettetavasti voin kuuvitella chobitsin suomennettuna.
Eihän ne välttämätkään hyviä ole.
That's the point: Olet tottunut. Sulla on kaikki mahdollisuudet tottua suomeksi lukemiseen ja tukea samalla kivasti kotimaisia kustantajia.
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Hanhis

Viesti Kirjoittaja Hanhis » Su Joulu 13, 2009 21:01

CLAMP:in tuotannosta jokin sarja olisi ihan kiva.
Sitten myös Sgt. Forg, Dr. Slump, Hunter X Hunter, Soul Eater, Reborn! tai D. Gray Man olisi todella mukavaa luettavaa suomeksi. =) Ihan vain sen takia, koska näistä sarjoista olen kuulut hyvää ja ne kiinostaisivat minua. Harmikseni ei myöskää rahat riitä enkku mangaan. :/

Toivottavasti saataisi joku edes ehdoteuista suomeksi ensi vuona. :)

Miss White Dragon

Viesti Kirjoittaja Miss White Dragon » Ti Joulu 15, 2009 00:13

Hanhis kirjoitti:CLAMP:in tuotannosta jokin sarja olisi ihan kiva.
Sitten myös Sgt. Forg, Dr. Slump, Hunter X Hunter, Soul Eater, Reborn! tai D. Gray Man olisi todella mukavaa luettavaa suomeksi. =) Ihan vain sen takia, koska näistä sarjoista olen kuulut hyvää ja ne kiinostaisivat minua. Harmikseni ei myöskää rahat riitä enkku mangaan. :/

Toivottavasti saataisi joku edes ehdoteuista suomeksi ensi vuona. :)
Olisi todella harmi, jos kukaan ei alkaisi kääntää DGMää. Hyvällä suomennokselle ja laadulla se menisi varmaan hyvin. Itse ainakin olen valmis ostamaan jos vaan tulee. :D
Blog//MyAnimeList

Minkä taakseen jättää, se selkään puukottaa.

pappis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pappis » To Tammi 21, 2010 21:29

D.Gray man ois siisti saada Suomeen :D :D :D Ja sille ois varmana ostajiakin! Jooko? :(
Your old lady seems to be kicking the bucket soon,
but until that day
I will protect her for you.

Note

Viesti Kirjoittaja Note » To Tammi 21, 2010 21:45

CLAMP:ilta olisi iiiihana saada jotain suomenettua, vaikka Tsubasa. Ja Kitchen Princess olisi myös kiva, itselläni on kaikki 10 pokkaria englanniksi.^^
Rozen Maiden ja Ouran high host(mikälie) olisi myös mukava saada suomennettua.
Flai laik 'n äpl.

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Su Tammi 24, 2010 21:40

Olisi ihanaa jos Amatsuki sarjaa alettaisiin suomentaa. Tässä kolme syytä miksi tätä sarjaa pitäisi kääntää:
1. Sarjaa ei saa suomesta edes englanniksi
2. Suomessa ei ole käännetty vielä yhtäkään josei-lajityyppistä mangasarjaa
3. Tämä sarja on japanissakin suosittu joten uskon että se saisi suosiota suomessakin

Tässä lista japanin vuoden 2009 mangamyynnistä aikavälillä 24-30 Maaliskuuta jossa Amatsuki on sijoittunut 17. --->> http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... arch-24-30

Ja tässä taas Maaliskuun 31.- Huhtikuun 6. aikavälillä olleen mangamyynnin listaus jossa jälleen sama Amatsuki on 17. --->> http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... 31-april-6

Tässä todistaen siis Amatsukin suosion japanissa. ^^
Kauhean pitkä viesti...no toivottavasti ei turhaa... =/

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Su Helmi 14, 2010 20:37

Nyt saisi Suomen mangamarkkinoilla ilmestyä pitkästä aikaa jokin uusi, kiinnostava, ostettavan arvoinen sarja. Pitemmittä puhteitta omat toiveeni ovat:

1) Galaxy Express 999: Kysyntää on ollut vuodesta 2005 lähtien [1], eikä alkuperäistä sarjaa oikein saa Englanniksi, vaikka Wikipedia väittää, että se on joskus julkaistukin [2]. Lisäksi olen melko varma, että sarjalla on potentiaalia upota sekä nuoriin että vanhempaan harrastajaporukkaan.

2) Kindaichi Case Files (alkuperäinen tai jatkosarja): Tähän mennessä paras mangasarja, jota olen lukenut. Animena tämä ei täysin vakuuta, mutta mangaformaatti on mitä parhain. Eiköhän Suomesta dekkarin ystäviä löydy, jotka tykkäävät ratkaista rikoksia. Realismi ja huumori toimivat hyvin.

3) Chobits - Anime Comic: Vaikka olen nähnyt Chobits animen että lukenut mangan, niin värillinen versio Chobitsista kelpaisi vallan mainiosti.

4) Mikä tahansa Yoshihiro Takahashin manga. Vaikkapa uusin, eli Ginga Densetsu Weed: Orion.

LÄHTEET
[1] =34&fid[]=30&fid[]=33&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi]Haku

[2] Wikipedia

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ma Helmi 15, 2010 10:58

nakano kirjoitti:1) Galaxy Express 999: Kysyntää on ollut vuodesta 2005 lähtien [1], eikä alkuperäistä sarjaa oikein saa Englanniksi, vaikka Wikipedia väittää, että se on joskus julkaistukin [2]. Lisäksi olen melko varma, että sarjalla on potentiaalia upota sekä nuoriin että vanhempaan harrastajaporukkaan.
Wikipedia tarkoittaa myöhemmin julkaistua GE 999: Eternal Fantasya, josta VIZ on julkaissut englanniksi viisi osaa ja joista ensimmäinen löytyy onnekkaasti omastakin hyllystä. Toinen osa on noista oman kokemuksen mukaan kaikkein pahimmin kortilla, muita verkkokaupat jopa jonkin verran ovat väittäneet myyvänsä. Jotain tosin kertonee se, ettei esimerkiksi Fantasiapeleillä ole näitä tarjonnassaan.

Mutta enivei. Jotta ei aivan menisi huuhaaksi, uudistan minäkin toiveeni Galaxy Expressin suhteen, olkoonkin vain kuinka tahansa toiveajattelua. Lisäksi kiitän Sangatsua Emman tulevasta jatkosta ja samaan hengen vetoon mangun julkaistavaksi myös Kaoru Morin Shirleytä ettei tarvitsisi sitä mennä englanniksi ostamaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sangatsu Manga”