Nimi uudelle mangasarjalle
Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Sangatsu Manga / Ylläpito
Nimi uudelle mangasarjalle
Sitten paljastus syksyn uutuussarjasta. Kyseessä on キジトラ猫の小梅さん eli Kijitoraneko no Koume-san. Siis "Neiti Koume joka on (väritykseltään) tiikerityypin tabby". Eli raidallinen. Mites tuon kivoiten vääntäisitte suomeksi? Pelkkä "Koume" tai "Neiti Koume" on turhan kryptistä.
Koume muuten on pieni + ume eli japaninaprikoosi. Ja sarja on aika herttainen.
Koume muuten on pieni + ume eli japaninaprikoosi. Ja sarja on aika herttainen.
Jep.
Re: Nimi uudelle mangasarjalle
Neiti Koumen raidat
Herättäisi ainakin oman kiinnostukseni, että mistä tässä nyt on kyse.
Herättäisi ainakin oman kiinnostukseni, että mistä tässä nyt on kyse.
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!
Raitapaita Koume?
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori
Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~
~ MyAnimeList ♠ deviantART ♠ Tumblr ♠ Blogi
Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~
~ MyAnimeList ♠ deviantART ♠ Tumblr ♠ Blogi
Tabbykuvioinen Koume tai Raitatabby-Koume
Näiden nimien pitäisi olla selviä kissaharrastajille, mutta muille vähän kryptisempiä. Pelkkä "toraneko" olisi japanilaisenkin helppo tajuta, mutta "kiji-toraneko" lienee hankalampi.
Tristanixin ehdottama "Neiti Koumen raidat" kuulostaa hauskalta ja hyvältä, jos raidat pääsevät johonkin näkyvämpään rooliin itse sarjassa.
Näiden nimien pitäisi olla selviä kissaharrastajille, mutta muille vähän kryptisempiä. Pelkkä "toraneko" olisi japanilaisenkin helppo tajuta, mutta "kiji-toraneko" lienee hankalampi.
Tristanixin ehdottama "Neiti Koumen raidat" kuulostaa hauskalta ja hyvältä, jos raidat pääsevät johonkin näkyvämpään rooliin itse sarjassa.
A, nandemo nai.
Nonnih. Kiitos ideoista. Kaikkia näitä ja muualla ehdotettuja harkittu sarjan sisällön ja kätevyyden yms. pohjalta. Kaksi kärjessä ovat:
Raidallinen neiti Koume
Neiti Koume, tiikeriraita
Kumpi?
JK. Oikeastaan tuo "Neiti Koumen raidat" oli tyylikkäin, mutta raidat eivät ole kummoisessakaan osassa itse tarinassa.
Raidallinen neiti Koume
Neiti Koume, tiikeriraita
Kumpi?
JK. Oikeastaan tuo "Neiti Koumen raidat" oli tyylikkäin, mutta raidat eivät ole kummoisessakaan osassa itse tarinassa.
Jep.
Ääneni menee nimelle "Neiti Koume, tiikeriraita".
Piirrustuksiani, kuvia Ginga-kokoelmastani:
http://methpring.deviantart.com
http://methpring.deviantart.com
Minusta "Raidallinen neiti Koume" on parempi
Kivoja vaihtoehtoja molemmat. Kuitenkin todella vaikea saada keksittyä kyseiselle sarjalle, joka samalla sekä kuvailee sarjaa jotenkin että edes jollain tasolla heijastuu alkuperäiseen nimeen 
Itse tykkään molemmista vaihtoehdoista. Itse olisin varmaan laittanut vielä tuohon neiti-sanan eteen sanan kissa, koska sillä tavalla sarjasta saisi välittömästi tarkemman mielikuvan jo nimen perusteella. Eli "Kissaneiti Koume, tiikeriraita" olisi ollut oma ehdotukseni näiden kommenttien perusteella

Itse tykkään molemmista vaihtoehdoista. Itse olisin varmaan laittanut vielä tuohon neiti-sanan eteen sanan kissa, koska sillä tavalla sarjasta saisi välittömästi tarkemman mielikuvan jo nimen perusteella. Eli "Kissaneiti Koume, tiikeriraita" olisi ollut oma ehdotukseni näiden kommenttien perusteella