K-ON! alkaa heinäkuussa 2011!

Keskustele Punaisen jättiläisen julkaisuista. Kommentoi kustannettuja sarjoja, painojälkeä, käännösta, mitä vain. Voit myös esittä ehdotuksia tulevia julkaisuja ajatellen tai kysellä muusta julkaisuihin liittyvästä. Asiakaspalveluasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@punainenjattilainen.fi.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Punainen Jättiläinen / ylläpito

Ryo Asuka

Re: K-ON! alkaa heinäkuussa 2011!

Viesti Kirjoittaja Ryo Asuka » Ma Maalis 21, 2011 14:06

madu kirjoitti: Mielikuvasi on väärä! Kakkuakin toki syödään mutta K-ON on siinä mielessä harvinainen tapaus moderniksi komedialliseksi sarjaksi että se ihan oikeasti naurattaa eikä pelaa pelkästään slice of life/moefaktorilla. Ainakin anime, mangasta en tosiaan tiedä.
No, pitää sitten tosiaan kokeilla, sillä Azumangan ja Yotsuban myötä on tuo slice of life -komedia kolahtanut ja lisää haluaisin.
- What makes you think she's a witch?
- Well, she turned me into a newt!
- A newt?
- [hetken hiljaisuuden jälkeen] ... I got better.

overture

Viesti Kirjoittaja overture » Ma Maalis 21, 2011 18:57

Minkä takia nyt ilmestyy näin paljon hyvää mangaa suomeksi :( Pitää joku sarja jättää ostamatta tai ruveta säästämään rahaa...
icon by amethyst-and-i @ livejournal

=)

Viesti Kirjoittaja =) » Ma Maalis 21, 2011 21:52

-Dist kirjoitti:Niitä osia on kyllä tullut neljä ja manga on päättynyt Japanissa .. Itsehän en suomeksi lue joten minua uutinen ei liikuta suuntaan tai toiseen mutta onhan tuo ikävä että tästäkin tulee nyt ns. massa-sarja ..
Okei, sivut joilta asioita luen ei sitten näköjään pidä paikkaansa :D
Ryo Asuka kirjoitti: Eli suomeksi kääntäminen tekee massa-sarjan? Joo, taas on truu-faneja liikkeellä,
jotka tietävät kaiken paremmin kuin suomeksi lukevat ali-ihmiset. Ei mutta ihan oikeasti,
eikö koko tämä suomennosten perusteeton haukkuminen ole ihan lapsellista touhua?
Minulta ainakin menee into kaikkiin sarjoihin joita suomeksi käännetään, kun menee mangahyllylle ja siellä muutama
10 vuotias pikkutyttö vääntelee neko ja kawaii sanasta kaiken narutosta ja äkkää kyseisen sarjan. Ehkä se sitten johtuu
jonkinlaisesta itseään suurempana pitämisestä, tai minun kohdalla "sarjan vain itsellään pitämisestä" mutta pidemmän päälle ymmärtää että hyötyähän meille kaikille noista pikkukawaiinekotytöistäkin on. Vaikka sitten toivookin että tulisi vain sarjoja joita itse ei lue.
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ma Maalis 21, 2011 23:29

xBloodyhellx kirjoitti:Minulta ainakin menee into kaikkiin sarjoihin joita suomeksi käännetään, kun menee mangahyllylle ja siellä muutama
10 vuotias pikkutyttö vääntelee neko ja kawaii sanasta kaiken narutosta ja äkkää kyseisen sarjan.
Hmm. Ottamatta kantaa itse aiheeseen, siihe jo tartuttiin, tuo argumentti mangahyllyjen pikkutyttöparvista on aika hauska. Muistelen siihen muutaman kerran törmänneeni, yleensä jonkin uuden suomennosuutisen myötä. Mutta nyt joku reipas kertoo minulle, miksen minä ole nähnyt ketään mangahyllyillä kun itse uudet pokkarit käyn vilkaisemassa? Ei niitä kawaii-neitokaisia kai sitten niin paljoa olekaan kuin annetaan ymmärtää. Ainoa mangaa ostanut tapaus jonka muistan on keski-iän ylittänyt rouvashenkilö joka osti NGE:n osan 12. Ei ihan osu esitettyyn kategoriaan?

Lyhyesti siis väittäisin edellisen olevan melkoinen harha. Tapahtumista sitten en tiedä, mutta sanoisin niillä kauppojen mangahyllyillä olevan vielä tilaa. Enemmän vain ostajia!

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Ti Maalis 22, 2011 19:25

xBloodyhellx:
Turhaan spekuloit tuleeko tästä massasarjasta massasarja, joka tunnetaan jopa siinä metsäläisten kansoittamassa Nokia-maassa myös muutaman 10-vuotiaan mangaharrastuksen aloittaneen seassa. Kun ei tiedä mikä iskee. Emmasta tai Nausicaästa ei tullut niin suurta puheenaihetta kuin olisi ehkä toivonut. Niistä voi hyvin nauttia ilman pelkoa, että joku 10-vuotias tulisi kysymään: "lueks säkin tota??". Toisaalta K-onilla on ehkä paremmin sopiva piirtotyyli tähän päivään.
Pointti oli, että ei sitä vielä tiedä. Ainoastaan Hopeanuolesta ja Narutosta tietää, että myy. (Kai?) :P

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ti Maalis 22, 2011 22:20

Tämä nyt menee täysin offtopiciksi, mutta ette te kokiksenkaan kittaamista lopeta vaikka joka puolella on teinejä, jotka kittaavat tyyliin pullon päivässä kun se on niin hyvää ja mainostavat asiasta kavereilleenkin. En tiedä oliko kaukaa haettu vertaus, mutta se että joku asia on yleisesti suosittu ei tee mistään yhtään vähemmän hyvää. (sanoo ihminen joka ei ole tarttunut Twilight-sarjaan sormellakaan, koska se on niin suosittu ja teinityttöjen ihkuttama. :'D)

Mutta pointti tässä on se, että mitä se oikeasti ketään haittaa? Jos pidän jostain sarjasta, niin tarkoittaako se sitä, ettei kukaan muu saa pitää siitä? Ei joku tietty sarja ole kenenkään oma, minun mielestäni on pelkästään hienoa että sarjalle löytyy uusia lukijoita. Vaikka ne sitten olisivatkin "neko kawaii" -pikkulikkoja.

Mutta itse sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta, saatan päätyä ostamaan ensimmäisen osan tai sitten en. Who knows.

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Ti Maalis 22, 2011 22:44

Chiharu kirjoitti:se että joku asia on yleisesti suosittu ei tee mistään yhtään vähemmän hyvää.
<3

..Mutta ihana yllätys tämä tieto. Just olen animen kattonu ja tykästyin kovasti, säälin vaan lompakkoani XD

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » To Maalis 24, 2011 16:18

Chiharu kirjoitti: En tiedä oliko kaukaa haettu vertaus, mutta se että joku asia on yleisesti suosittu ei tee mistään yhtään vähemmän hyvää.
En usko, että ongelma olisi siinä, että sarjasta tulisi huonompi vaan siinä, että sen lukemisesta osittain katoaa hohto, kun ei enää voikaan tuntea olevansa erikoinen ja jotenkin parempi harrastaja seuraamalla sarjoja, joita kaikki Suomessa eivät tunne. Vähän samaan tapaan kuin mitä jotkut ihmiset voivat kuunnella vain underground-bändeja tai katsoa vain indie-elokuvia. Jos haluaa olla erilainen, ei enää riitä se, että lukee mangaa tai katsoo animea, koska ne ovat nykyään niin yleisiä harrastuksia. On erotuttava muista lukemalla jotain vähän erikoisempaa. Samalla saa tuntea olevansa osallisena jossain salaisuudessa tai kuuluvansa niihin harvoihin valittuihin, jotka ovat tarpeeksi älykkäitä/kielellisesti lahjakkaita/hyvän maun omaavia pitääkseen harvinaisemmasta sarjasta X.

Huvittavaa tosin on se, että nämä sarjat, joiden muuttumista massasarjoiksi pelätään, ovat usein jo valmiiksi massasarjoja maailmalla. Jos oikeasti haluaa pönkittää itsetuntoaan sillä, että lukee jotain erikoista, kannattaisi valita sarja, jota ei saa englanniksi. Tai mennä vielä pidemmälle ja lukea jotain, mikä on Japanissakin vaihtoehtokamaa.

Tämä asenne ottaa minua pahasti aivoon. Antaisin mitä tahansa, että monet minua kiinnostavat sarjat olisivat massasarjoja, koska sitten ne ehkä julkaistaisiin kielellä, jota ymmärrän. En ymmärrä, miten jotkut kehtaavatkin valittaa siitä, että heidän suosikkisarjansa tulee helposti saataville. Kokeilkaapa joskus fanittaa sarjaa, jota ei ole julkaistu kuin japaniksi ja kiinaksi joskus 80-luvulla, josta ei ole fanikäännöksiä ja jota kukaan ei tule koskaan julkaisemaan.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Record of Lodoss War: Chronicles of the Heroic Knight 0/27]
Anime- ja mangablogini

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » La Huhti 02, 2011 20:51

Varsin muikea uutinen tämä. Animen eka kausi on parhaillaan menossa ja mangaankin tekisi mieli tarttua. Nyt siihen on vihdoin mahdollisuus. Approovaan täysillä, eikä yhtään haittaisi vaikka K-ON!ista tulisikin mangan suomentamisen myötä vähän tunnetumpi sarja. "Oikeat otakut" voivat luultavasti huokaista helpotuksesta, sillä tästä sarjasta tulee tuskin yhtä ihkutettua kuin vaikkapa Narutosta -- eihän se sisällä yhtään komeita miehiä joita voisi parittaa keskenään. :wink:
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Huhti 08, 2011 17:58

VampireNaomi kirjoitti:Tämä asenne ottaa minua pahasti aivoon. Antaisin mitä tahansa, että monet minua kiinnostavat sarjat olisivat massasarjoja, koska sitten ne ehkä julkaistaisiin kielellä, jota ymmärrän. En ymmärrä, miten jotkut kehtaavatkin valittaa siitä, että heidän suosikkisarjansa tulee helposti saataville.
Täysin samaa mieltä. Mitäpä tähän enää lisäämään.

Mutta sitten itse uutiseen: OHO! Tämä oli ehdottoman positiivinen ensireaktioni, kun tämän topicin tuossa pari minuuttia sitten huomasin. Pitäisi varmaan selata näitä kustantajien alueita useamminkin läpi jotteivät tämän kaltaiset uutiset jää huomaamatta. K-ON! animena jäi minulla aikanaan kesken ja pohdiskelinkin mangan ostamista, mikäli se tulee joskus englanniksi. Yllätys olikin todella iloinen, kun sain tietää tämän tulevan suomeksi! Onneksi jätin sen enkunkielisen K-ON!:in Fantasiapelien hyllyyn siellä viimeiksi käydessäni :') Olenkin odotellut jotakin tämän tyylistä julkaisua jo pitkään ja kun julkaisijana on Punainen Jättiläinen, voin odottaa kaikinpuolin laadukasta lukuelämystä. Ja nyt sitten vain heinäkuuta odottelemaan!

...ja mitä tähän massasarjaväittelyyn nyt voisi vielä lisätä, niin minun ymmärtääkseni K-ON! jo valmiiksi melkoisen suosittu "massasarja". Ei välttämättä Suomessa, mutta maailmalla ainakin. Eikä välttämättä niiden pikkunekokawaii-fanityttöjen suosikki, vaan hieman toisenlaisen harrastajakunnan.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Pyon

Viesti Kirjoittaja Pyon » La Huhti 16, 2011 14:48

Yay, kiva uutinen c:

Animen olen kattonut niin kiva tutustua sarjaan myös mangan muodossa. ^^
Viimeksi muokannut Pyon, Ti Huhti 26, 2011 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Su Huhti 17, 2011 15:15

Pitipä täälläkin päässä lukaista ketjun otsikko kahteen kertaan ennen kuin uskoi näkemänsä. K-ON anime oli aivan hirveää tuubaa, mutta jos tätä kerta vaan on tuo neljä osaa niin kait sitä ykköstä ainakin voisi vähän kaupassa pläräillä ja päättää sitten, antaako sarjalle mahdollisuuden.

Kunhan nyt ensin edes se Planetes ilmestyisi kauppoihin...

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Heinä 02, 2011 10:22

Joo-o, on se KyoAnin animesovitus vaan ihan omaa luokkaansa, manga on aika mitäänsanomaton. Julkaisullisesti taas yllätti noinkin pienestä läpyskästä seitsemän euron hinta, mutta kai ne värisivut sitten maksavat, ja toisaalta eipä tuo näytä olevan englanniksi yhtään sen halvempi. Käännös oli pääosin varsin hauska ja toimiva, mutta tuo Ritsun lempinimi "Rit" ei kyllä toimi niin yhtään. Sinänsä ymmärrän täysin miksi siihen on päädytty, ja "Ricchanin" kääntäminen ilman -chan päätettä toki on varsin haastavaa, mutta ei tuo "Rit" ainakaan ole hyvä vaihtoehto, hahmot ja nimet kun ovat kuitenkin selkeästi japanilaisia ja tuo taas ei sopisi japanilaiseen suuhun millään. Ei sillä että itse keksisin yhtään parempaa vaihtoehtoa.

Mutta kyllähän tämä pitää kerätä hyllyyn kokonaan, vaikkei animeversion tasolle ylläkään.

jodwin

Viesti Kirjoittaja jodwin » La Heinä 02, 2011 17:15

Yllätyin kun K-On! löytyikin jo kaupan hyllyltä heti kuun alusta! "Vihkosen" koko hieman yllätti, mutta itse käännös oli pääosin melko hyvää. Tosin tuo Ritsun "Rit"-käännöksen olisi voinut jättää Ricchaniksi ja selittää selitesivulla (jollaista koko kirjassa ei yllättäen ollut...). Samoin Sawa-chanin lempinimen olisi voinut antaa olla, sillä merkitysero "Sawako-sensein" ja "Sawa-chanin" välillä on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin "Sawakon" ja "Sawan" välillä.

Anyway, itse pidin tästä mangasta enemmän kuin animesta (vaikka tässä ei animen musiikkia olekaan :) ). Suurin osa animeversion vitseistä olivat omasta mielestäni hieman "vesitettyjä" ja ne kestivät liian kauan; 4-koman nopeampi ja töksähtelevämpi tyyli toimii ainakin täällä paremmin (poikkeus: Mugin kitarantingintä, joka mangassa kesti yhden ruudun).

Milloin seuraava osa on odotettavissa kauppoihin? En tuota tietoa löytänyt itse pokkarista. :)

Antti Grönlund

Viesti Kirjoittaja Antti Grönlund » Ma Heinä 04, 2011 07:48

jodwin kirjoitti: Milloin seuraava osa on odotettavissa kauppoihin? En tuota tietoa löytänyt itse pokkarista. :)
Tulee ensi kuun alussa. ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Punainen jättiläinen”