Mahou Sensei Negima

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Su Loka 22, 2006 14:07

Mangassa olen juuri 11. kirjan saanut luettua, oikeastaan yksi harvoista manga-sarjoista joista pidän, kun on näinkin pitkälle kantanut.

Mutta tämä uusi Negima?! anime, onkohan muuten nopein "remake" animen historiassa, aloitetaan alusta kuin ensimmäistä Negima animea ei olisi ollutkaan ja mangastakin otetaan vain pääpiirteet. Animaatio joka häviää oikeastaan vain Kanonille, Tsukuyomista tuttu visuaalinen tyyli (sama ohjaaja) aina päähän putoavia pesuvateja myöten. Jep, koukussa ollaan, jo kahden jakson jälkeen.

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Su Loka 22, 2006 14:29

Kensuke kirjoitti: Mutta tämä uusi Negima?! anime, onkohan muuten nopein "remake" animen historiassa, aloitetaan alusta kuin ensimmäistä Negima animea ei olisi ollutkaan ja mangastakin otetaan vain pääpiirteet.
Noh, tämähän johtui kai siitä kun Akamatsun isäntä otti herneen nenäänsä siitä mitä Xebec oli tehnyt sarjan eteen, tai jättänyt tekemättä. Animaatiotahan korjattiin ensimmäisen sarja DVD julkaisua varten Akamatsun komennosta, mutta ilmeisesti tämä ei riittänyt, joten Studio Akamatsun edustajat marssi Shaftin pakeille ja Negima!?, sekä Negima!? - Haru tuli tullakseen.

Haru OVA ottaa saariloman einekset mitkä jäi käsittelemättä ensimmäisessä sarjassa, ja uusi sarja ei ihan kaikkea uusiksi pureskele, kolmannen jakson jälkeen alkaa tyttöjen kolmas vuosi koulussa, johon kai muistaakseni eka sarja jäi.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » Su Loka 22, 2006 17:54

Kensuke kirjoitti: Mutta tämä uusi Negima?! anime, onkohan muuten nopein "remake" animen historiassa, aloitetaan alusta kuin ensimmäistä Negima animea ei olisi ollutkaan ja mangastakin otetaan vain pääpiirteet. Animaatio joka häviää oikeastaan vain Kanonille, Tsukuyomista tuttu visuaalinen tyyli (sama ohjaaja) aina päähän putoavia pesuvateja myöten. Jep, koukussa ollaan, jo kahden jakson jälkeen.
Noh, jo oli aikakin. Uskalsivat vielä lisensoida alkuperäisen version, Amerikkalaisfaniparat.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ma Loka 23, 2006 00:34

Niko-Kun kirjoitti:
Kensuke kirjoitti: Mutta tämä uusi Negima?! anime, onkohan muuten nopein "remake" animen historiassa, aloitetaan alusta kuin ensimmäistä Negima animea ei olisi ollutkaan ja mangastakin otetaan vain pääpiirteet. Animaatio joka häviää oikeastaan vain Kanonille, Tsukuyomista tuttu visuaalinen tyyli (sama ohjaaja) aina päähän putoavia pesuvateja myöten. Jep, koukussa ollaan, jo kahden jakson jälkeen.
Noh, jo oli aikakin. Uskalsivat vielä lisensoida alkuperäisen version, Amerikkalaisfaniparat.
Mitä nopealla vilkaisulla katsoin, niin itseasiassa ensimmäinen sarja on virkistävämpi, kiitos fanservicen, sen jos minkä japsit osaavat hyvin. Toisen sarjan visuaalinen ilme tosiaan on erilainen, pahempi sanoa mitään enempää, kun kerta nämä kaksi ensimmäistä jaksoa ovat recrap-jaksoja. Jos threadin perusteella voi päätellä, että homma alkaa painua enemmän fantasian sijaan, niin hohhoijaa. Eipä siinä mitään mutta jotenkin itseäni ei vain sytytä japanilaisten hienot ja uljaat näkemykset "länsifantasiasta". No sinänsä ei iso vahinko, ei kaikesta voi pitää.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ma Loka 23, 2006 14:11

Nyt pitää sanoa että tuossa uudessa Negimassa on jotain mennyt jossain vaiheessa pieleen. Ainakin nuo hirvittävät ruutujen kanssa sotkemiset olisi voinut jättää väliin kokonaan. Sekoittavat vain. Alkuperäistä Negimaa jaksoi sentään katsoa, mutta tässä uudessa on tosiaan jotenkin vedetty överiksi tuolla fantasiamaisuudella. Täytyy toivoa että meno paranee myöhemmissä jaksoissa.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Temari-San

Viesti Kirjoittaja Temari-San » Pe Marras 23, 2007 22:11

luettu on,ei tykätty ollenkaan.
Liikaa paljasta ihoa..Yöks! :x
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

Smurfkage

Viesti Kirjoittaja Smurfkage » Pe Maalis 07, 2008 20:58

Ensiksi katoin sen ekan animen ja se jäi jotenkin kesken, tykkäsin kyllä tosi paljon mutta joku siinä jäi tekemättä.

Hankin apua Haru ja Natsu ovista (vai miten toi OVA taipuu?) Nekin oli viihdyttäviä muttei niistäkään löytynyt sitä pelastusta, joten katsoin Negima!?:n Se oli hauskempi ja jollakin tavala synkempi ja toisella tavalla parempi ja kolmannella tavalla oudompi. pelastusta ei löytynyt.

Ostin mangan ja kaikki kääntyi taas hyvin. Nyt on 7 mangaa ja ostan lisää kun pystyy.

Negima on nyt mun lempparimangoja :)

Onko kukaan huomannut Negimassa mitään HxH:maista? Niissä on jotain samaa mun mielestä.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » La Maalis 08, 2008 12:34

Smurfkage kirjoitti:Onko kukaan huomannut Negimassa mitään HxH:maista? Niissä on jotain samaa mun mielestä.
Tämä on uutta. En ole kyllä itse edes moista mahdollisuutta ajatellut. En tosin mitään suurempia samanlaisuuksia kyllä edes löydä.

Sivuhuomiona vielä sellainen, että nykyinen arcci on ehkä jopa parempi kuin mahtavat Kioto- ja Mahora Festival-tarinat. Aikas yllättäviä käänteitä vielä löytyy sentään Akamatsun päästä. Tosin tämänhetkinen tarina tuntuu etenevän liian nopeasti tai hitaasti aina väärillä hetkillä. Se on hiukan sääli kun miettii miten eeppisiä juonenkäänteitä olisi saatu aikaan pienillä säädöillä.

Negima on kuitenkin mahtava. Nyt ja aina.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Smurfkage

Viesti Kirjoittaja Smurfkage » La Maalis 22, 2008 12:28

K8Skies kirjoitti:
Smurfkage kirjoitti:Onko kukaan huomannut Negimassa mitään HxH:maista? Niissä on jotain samaa mun mielestä.
Tämä on uutta. En ole kyllä itse edes moista mahdollisuutta ajatellut. En tosin mitään suurempia samanlaisuuksia kyllä edes löydä.
1) Kun HxH:ssa gonilla on sen faijan se onki ja se haluu huntteriks että se löytäis faijansa. Negillä on sen faijan keppi ja se haluu magister magiksi että löytäis faijansa...

2) Niilllä on se sama juttu, ku ne tappeleee ni ne ei luovuta vaikka henki menis. Ja Negi ja Gon näyttää ihan samoilta kun ne on hakattu.

3) Kummatkin Negi ja Gon tuntuu järkeviltä mutta onkin loppujen lopuksi tyhmiä.

+Negillä on samanlaiset silmät kun Gonilla.

Siisseli

Re: Mahou Sensei Negima

Viesti Kirjoittaja Siisseli » To Kesä 25, 2009 20:12

Hyvä sanon minä. Huumoria, toimintaa ja paljon hyviä hahmoja. Mangaa on 11 osaa hyllyssä ja lisää hankin.

Ensin tuli katsottua Mahou Sensei Negima!. Animointi oli aivan kaameaa katsottavaa, mutta pakotin itseni katsomaan loppuun. Onneksi. OP Happy Material jää soimaan päähän. :D

Sen jälkeen OVAt Haru ja Natsu. Negima!? oli tosi hyvä. Nauroin joka jaksossa.
Live action Negima!! En pitänyt siitä yhtään. ><" Eikä kaikesta tarvitse pitääkään.

Hahmoista parhaita on kyllä Sakurazaki Setsuna, Konoe Konoka, Asakura Kazumi, Aisaka Sayo ja Nagase Kaede. De gozaru!
"Ei se ole vika, se on ominaisuus."

Sukkasaku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sukkasaku » La Heinä 04, 2009 15:22

On siitä jos jonkin aikaa, kun tähänkin sarjaan tuli tutustuttua.. Netistä lueskelin pari ensimmäistä chapteria kun joskus kaverin hyllystä bongasin ensimmäisen pokkarin tätä, mutta ilkimys ei antanut lainaan. -.-" Ihan kivaa sisältöä oli silloin, en haaremista tai ecchistä niin paljoa välittänyt, mutta piirrostyyli oli sellaista kivan yksinkertaista ja muutenkin sarjassa oli jotain tavattoman hauskaa.

..Jaa sitten se upposi muutamaksi vuodeksi jonnekin, enkä muistanut sitä ollenkaan. Randomilla joskus jotain vanhaa Anime -lehteä lueskelin ja sitä kautta taas sarjan muistin ja sen pariin palasin - kirpputorilta kun sattui löytönä esiin toinen ja kolmaskin pokkari sarjasta~

Ehkä on joidenkin makuun liika fanservice tämä sarja, mutten mie sitä ainakaan sillä tavoin ajattele.. Vaikka se onkin sitä, en kiellä. Mutta itse tätä lukiessa keskityn enemmän tuohon harem -toteutukseen, joka kyllä toimii ja siihen ecchiin, jota sattuu vastaan joka nurkan takana tätä lukiessa, vaikkakaan siinäkään ole mitään vikaa. Tarina on peruskiva, ei siinä mitään uutta, mutta tämä on toteutettu jokseenkin paremmin, kuin tämän tyyliset sarjat yleensä - ainakin ne, mihin min olen tutustunut.

Joskus tunnustaa olevan vähän raskasta luettavaa tosin, mutta huumoria tästä löytyy ja Negin ilmeet on parhaimmillaan sellaisia ylisöpön repeilyttäviä. :"D Ja hyvin toimii. Animena en ole katsellut, mutta eiköhän senkin aika sitten joskus koita, kunhan tästä nyt enemmän animen puolelle joskus mieli alkaisi kallistella. Jaa-a.
Saigo no teikō tarvitsee juuri sinua! Japsihömppää ja muuta asiallista keskustelua hyvässä seurassa ja lempeässä ilmapiirissä!

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Su Joulu 13, 2009 22:25

...Negiman latinassa on kielioppivirheitä. :D

...Öhöm. Siis Negimasta. Kiinnostuin sarjasta joskus viime vuonna luettuani Animelehden tai JapanPopin artikkelin, ja luin mangaa netissä johonkin pokkarin 2 tienoille. Jotenkin sitten kyllästyin sarjan alun fanservicepainotteisuuteen, jätin sen kesken ja unohdin kokonaan Negiman olemassaolon. Noin kuukausi sitten puhuimme kaverin kanssa suosikkimangoistamme ja hän mainitsi Negiman omana lempparinaan. Päädyimme sopimukseen: lainaan hänelle Tsubasaa ja hän kärrää minulle Negimaa. Nyt olen lukenut pokkariin 23 asti ja on kova hypetys päällä. :D

Aluksi tuo pervoilu ja fanservicepainotteisuus häiritsi ja kovasti, mutta siihen tottuu kyllä vähitellen ainakin jossain määrin. Sarja on kyllä selvästi tarkoitettu miespuolisille henkilöille, ainakin kylpyläkohtauksien ja alushousuvilautuksien määrästä päätellen... -_-' Onneksi tämän ohi voi yrittää katsoa. (On sitten eri asia, onnistuuko se...)

Sarjassa on aivan mahtava ja loistavasti toimiva juoni. Joka välissä tapahtuu yllättäviä käänteitä, joista sitten selvitään odotusten mukaisesti tai niiden vastaisesti, mutta kuitenkin yleensä selvitään ja vielä kohtalaisen eeppisestikin. Ja hahmoistakin paljastuu vähän väliä uusia piirteitä ja salattuja menneisyyksiä... Pokkariin 23 asti lukeneena en ole onneksi vielä spoilaantunut tulevista tapahtumista, mutta toivon, että kohta saadaan lisää tietoa Asunan menneisyydestä. Setsunankin taustasta olisi mukava tietää lisää.

Hahmot ovat pääosin mukavia ja mielenkiintoisia, vaikka jotkut luokkakavereista jäävätkin hieman latteiksi, sivuhahmoja kun ovat. Lempihahmoni on ehdottomasti Yue Ayase. <3 Muita lemppareitani ovat Asuna, Setsuna ja Nodoka. Aluksi olin ihan pihalla siitä kuka kukin on, kun Negin ympärillä pyöri koko ajan kolmisenkymmentä tyttöä. Pari pokkaria luettuani päätin opetella kaikkien nimet ja naamat, ja nyt olenkin jo paremmin kärryillä asioista. Välillä on vieläkin vaikeaa muistaa, että kukas nyt olikaan Yuna tai Sakurako tms., mutta onneksi pokkarin lopussa on yleensä se istumajärjestys, josta on helppo tarkistaa.

On ärsyttävää, kun Del Reyn virallisen enkkukäännöksen laatu vaihtelee suuresti pokkarien välillä. Esimerkiksi nimien kirjoitusasut, joidenkin iskujen nimet ja latinankieliset termit vaihtelevat suuresti kääntäjän vaihtuessa. (Fei Ku? Ku Fei? Kumpi on etunimi?)

Negiman latinasta (joo, olen outo) on mukava bongailla kielioppivirheitä ja yrittää korjailla niitä. :D Erityisesti sanojen sukuvikoja, latinan kielen vastaisia kirjoitusasuja ja vääriä taivutusmuotoja on jonkinverran ja ne huomaa helposti, vaikka olisikin lukenut vain yhden kurssin latinaa (niinkuin minä). Opiskelemani latina oli klassista latinaa, joten tuo Negiman latina saattaa tietty olla keskiajan latinaa ja kieliopillisesti sitten niiden sääntöjen mukaan ihan oikein...

Animeen en ole tutustunut ~Ala Alba~ -OVAn 1. osaa lukuunottamatta, mutta voisi kai sitä joskus katsoa, jos ei ole parempaa tekemistä. Muutenkin pidän enemmän mangan lukemisesta kuin animen katsomisesta. Häiritsevää, kun Konokan äänenä on Clannadin Fuuko. Odotan koko ajan, että hän alkaa selittää jotain meritähdistä... >w< ...Happy Material on hyvä kappale. *lataa parhaillaan mp3:ta*
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

Esaz

Viesti Kirjoittaja Esaz » La Tammi 01, 2011 13:04

Noi uudet ova oli ihan loistavia toivottavasti rakan vs negi animoidaan.

DarkEvangel

Viesti Kirjoittaja DarkEvangel » Ke Tammi 19, 2011 13:23

Temari-San kirjoitti:luettu on,ei tykätty ollenkaan.
Liikaa paljasta ihoa..Yöks! :x
Hyvä sanoa luettu on jos ei manga ole vielä lähellekkään loppuun asti julkaistu ;D
Huilistia komppaan kovasti (itse hänet Negimalla saastutin kivasti ;D). Aloitin Negiman lukemisen tuossa noin kuusi vuotta sitten ja on ollut suurta huvia seurata Akamatsun kehittymistä piirtäjänä. Ensimmäisiä muutamia volumeja ei voi verratakkaan näihin uusimpiin, mahtaviin juonenkäänteisiin.
Eniten ärsyttää kun suurin osa ihmisistä, jotka ovat lukeneet ensimmäisen ja ehkä toisenkin pokkarin ovat sitä mieltä että sarja muistuttaa Pottereita. Itsehän pidän molemmista kyllä, mutta come on, loppujen lopuksi yhteistä Negillä ja Potterilla on se että ovat molemmat poikia ja velhoja ja ovat joskus käyneet koulua -.- (varsinkin kun saatuaan magic boost sormuksen Negi ei enää tarvitse sauvaa taikomiseen) Ulkonäöllisesti eivät oikeastaan muistuta toisiaan yhtään, sillä Harryllä on "musta, sekainen tukka" ja Negillä keskipitkä PUNERTAVA tukka :D Laseja Negi ei käytä myöhemmissä chaptereissa ollenkaan.

/rant

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » To Tammi 20, 2011 11:15

Mä jaksoin istua kyydissä about chapteriin 302 asti. Hyppäsin Negima-kelkasta, koska sitä Suurta Välienselvittelyä vain lykättiin ja lykättiin. Just kesken taistelun alettiin pohtia "tykkäänks mä siitä oikeesti vai enkö sittenkään?!"...3 chapterin edestä. Tappelut alko olla sellasia "potkaistaan vuoret maan tasalle ja ki-energia repii puut maasta"-tasolla heiluvia aivottomia mättöjä. Ja silti Negi oli liian heikko voittamaan järjestyksessä seuraavaa pahista. Tai sit se voitti sen jonkun 15 sivua pitkän moraalisaarnan jälkeen...yhdellä iskulla.

Pahoittelen, sarjan fanit, mutta Negima on menettänyt mun mielestä sen teränsä, minkä takia sitä alkoi lukemaan. Vielä chapterissa 160 mentiin tosi lujaa, mutta sitten... Älkää hirttäkö mua. Kerron vain rehellisen ja suoran arvioni sarjan tuoreimmista 40 luvusta.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”