Pandora Hearts

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Riyoko
Viesti:

Re: Pandora Hearts

Viesti Kirjoittaja Riyoko » La Marras 28, 2009 23:33

Venia, tässä sulle hyvä todiste siitä miks mun mielestä Gilbert ei oikeasti välitä Ozista niin paljon....
http://www.youtube.com/watch?v=hSCPFeMl8_8

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Heinä 29, 2010 09:42

Nyt minä sitten tutustuin tähänkin sarjaan. Ensimmäinen osa tuli ostettua n. viikko sitten nätin piirustustyylin ja ihan mielenkiintoiselta vaikuttaneen takakansitekstin perusteella. Olin kuullut sarjan nimen aikaisemmin ja tiesin Xerxes Break - hahmon myöskin nimeltä, mutten sarjasta muuta tiennyt. Serkkuni tosin oli edelliskesänä maininnut lukeneensa Pandora Heartsia netistä, mutta ei kertonut juonesta tarkemmin.
Pandora Heartsissa hurmaa varsinkin piirustustyyli, joka on tosi nättiä ja melko yksityiskohtaista. Nuket ja muut hirvitykset on osattu tehdä niin, että ne näyttävät tarpeeksi karmivilta mutteivät kuitenkaan liian pelottavilta. Hahmoissa vaikuttaa tämän ensimmäisen osan perusteella olevan tarpeeksi luonnetta useampaankin osaan, joskin Alice alkoi jotenkin rasittamaan heti alkumetreillä. Ozista sen sijaan tykkäsin ja myös Break oli varsin hauskanoloinen hahmo. Juonesta ei nyt tuon 1. osan perusteella voi ihmeitä vielä sanoa, mutta jotenkin tästä jäi hieman geneerisen maku suuhun. Pitänee ostaa seuraavia osia ja katsoa, mihin lähtee kehittymään. Liisa Ihmemaassa-viittauksille en muuten kovin lämmennyt, sillä en juuri välitä tarinasta (kirjaa en tosin ole tullut lukeneeksi, mutta Disneyn leffassa ja näkemässäni näytelmässä oli jo tarpeeksi). Onneksi näitä näkyy lähinnä hahmojen nimissä ja Abyss-maailman designissä. Ja onpahan sinne saatu kreikkalaista mytologiaakin tungettua tämän Pandoran muodossa, joskin tuo voi tarkoittaa muutakin kuin sitä kuuluisaa laatikkoa.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Inu-cchi

Viesti Kirjoittaja Inu-cchi » To Syys 27, 2012 19:11

Aloitan oman lausuntoni lempisarjastani ikinä toteamalla, että jokaisen fanin taikka edes uteliaan kannattaa Lukea Manga. Sillä anime oli alkujaan ihan hyvä, mutta päättyy aivan liian nopeasti, jättäen pimentoon sarjan, uskallanko sanoa, suurimpia juonikaaria.
Päivyttääkseni hieman on osia nyt virallisina enkkujulkaisuina ilmestynyt noin 11 kappaletta (jotka on muuten hyvin mielenkiintoisia verrattuina fanikäännöksiin, m.m. Rufus Barman puhuessa vanhahtavaa englantia, mikä on hauska mutta samalla totuttelemista vaativa lisäys omalla kohdallani : D) Mitä olen googlannut on peräti 19 osaa tulossa ja miksipä ei enemmän mangan yhä jatkuessa siitä ilmestyttyä jo noin 76 chapterin verran.
Menetin sydämeni Pandora Heartsille hieman myöhempään, animen alkaessa koitin seurata sarjaa, mutta jostain syystä se ei napannut ja jäi minulla unholaan kunnes minua kannustettiin lukemaan mangaa (anime eroaa tyyliltään kyllä mangasta niin paljon, harmittaa etteivät näköjään isompaa budjettia olleet saaneet ettei animaatiolaatu olisi ollut mikä nyt on..) Siitä ei enää ole paluuta kun kerran uppouduin Pandora Heartsin maailmaan. Kaikki ne juonenkäänteet, hahmot jotka kaikki ovat niin omanlaisiaan ja joilla on enemmän tai vähemmän tärkeämmät osat juonen kuluessa. En ole törmännyt vastaavaan sarjaan joka niin onnistuneesti punoisi yllättäviä käänteitä toisensa jälkeen.

Ilokseni olen myös huomannut että cosplayssa PH:n suosio on huomioni mukaan kasvanut täällä Suomessa, ja pidän sitä merkkinä että yhä useammat ihmiset Suomessa löytävät tiensä sekä menettävät sydämensä Pandora Heartsille. : ) Toivon hartaasti että fanikuntaa tulee lisää ympäri koko maailmaa, niin huomaa PH:n alkujaan animeksi adoptoinut studio, että toista seasonia halutaan ja kaivataan Kipeästi. Sitä koko sydämestäni odotellessa.

Nippelitietoa: Yllätyin myös muuten huomatessani, että englanninkielisen 8:si pokkarissa on noin 1/3 pokkarin sisällöstä Jun Mochizukin debyyttia (jota hän nuoruudenvuosillaan ystäviensä kanssa ahersi), hänen lyhyt tarinansa josta Pandora Hearts sai alkunsa hänen ymmärtämäni mukaan vasta myöhemmin aseteltua juonta uudestaan käyttäen kyseisen lyhyt-sarjan henkilöitä uudestaan, Gilbertin ja Ozin ollessa hyvin tunnistettavina, tosin esim. itse "hirviö" chainien yhä siinä sarjakuvassa kulkiessa nimellä "Abyss", eikä Chain.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”