Pandora Hearts

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crystal

Pandora Hearts

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ke Touko 27, 2009 19:28

Perustiedot animesta ja mangasta:
ANN - manga
ANN - anime

Huhtikuussa ilmestyi siis ensimmäinen jakso Pandora Heartsista. Tässä on hiukan pääjuonta ANN:sta englanniksi, spoilerin peittämänä, lukekaa se vain omalla vastuullanne.
Spoiler:
Oz Bezarius, heir to one of the duke houses, has just turned fifteen. His life is rich and carefree, darkened only by the constant absence of his father. At his coming-of-age ceremony, however, everything changes. For no reason that he can discern, he's cast into the prison known as the "Abyss", only to be saved by a "chain" known as Alice, the bloodstained black rabbit. It is unknown why was he cast into Abyss, how does Alice factor into it all, and what does the organization known as "Pandora" want with him.
Anime News Networkin mukaan jaksoja on siis yhteensä 25 ja jos oikein olen katsonut, niin kaikki kuusi osaa mangasta ovat jo ilmestyneet. Katsoin jo, että täällä oli jo arvosteltu jonkin verran tätä sarjaa, joten ajattelin perustaa tämän, jotta tästä sarjasta voi keskustella varsinaisesti täällä. Katsoinkin jo, että tällaista ei oltu vielä perustettu...

Eli keskustelua: Miten tutustuit tähän sarjaan? Mitä mieltä olet tästä sarjasta? Miksi on / ei ole hyvä sarja? Lempihahmonne? Muutenkin voi keskustella tähän sarjaan liittyen, kunhan peitätte spoilaukset.

Jos aloitettaisiin minun kokemuksestani.
Tähän sarjaan törmäsin sattumalta Livejournalissa, erään ääninäyttelijän yhteisössä, missä kerrottiin että tämä mainittu henkilö ääninäyttelisi yhden Pandora Heartsin päähenkilöistä. Odotin, että tästä sarjasta tulisi ensimmäinen jakso ja minulla oli hyvin korkeat ennakko-odotukset. Sitten kun ensimmäinen jakso tuli katsottua, se veti minut mukaansa. En ole koskaan ennen katsonut sarjaa, mikä liittyisi mitenkään aatelisiin. Toisaalta pari ensimmäistä jaksoa sai minut ihmettelemään sitä, mitä tässä oikeastaan tapahtuu, kun kaikki tuntui menevän liian nopeasti. Nyt kun olen katsonut yhteensä 8 jaksoa, kaikki on selvinnyt minulle. Uskon, että juoni paranee etenemisen myötä, ja itse olen tähän kirjaimellisesti koukussa.
Sitä paitsi, pidän fantasiasta, ja tässä sitä riittää: Aivan toinen maailma, josta ei välttämättä pääse pois, ja osan päähenkilöiden erilaiset voimat... vau, sanon minä. Itse en ole törmännyt tavallisimpaan kliseisiin, mutta toivon että niitä ei tulisi, ainakaan paljoa. Tosin yksi asia häiritsee hiukan minua: Alicen, yhden päähenkilön, osa hiuksista on niin, että ne saa hänessä omistamaan kissankorvat (saatte korjata asian, jos on sittenkin niin, että ne ovat kissankorvat). Toisaalta taas ne ovat ihan ok, niistä minulla on ristiriitaisia tunteita.

Lempihahmokseni voin mainita Ravenin, tuon rauhallisen, mutta toiminnallisen ja joskus temperamenttisen miehen. Lempiääninäyttelijäni (Kousuke Toriumi) on sen osassa, se on yksi syy miksi pidän Ravenista, se sopii rooliin todella hyvin. Tunnustan myös sen, että Raven on mielestäni hienoin tyyliltään: mustavalkoinen kaapu, mustat kiharat hiukset, ja se musta hattu! Tulee mieleen oikein herrasmies, sitten kun ottaa hänen aseensa mukaan, niin wow.
Se hämmästytti minua todella paljon, kun katsoin jaksoja:
Spoiler:
Sain selville, että Gilbert, joka on Ozin palvelija sarjan alussa, onkin itse Raven kymmenen vuoden päästä! Myönnän, että heillä oli samaa todennäköisyyttä, kun välillä muisteltiin menneisyyttä ja sitten siirryttiin taas nykyhetkeen. Oz sanoi sen itsekin, että he ovat yllättävän samankaltaisia.
Animen OP:ista ja ED:istä sen verran, että ne ovat mielestäni loistavia. Varsinkin opening sopii hyvin animen teemaan, ja se jää mieleen.
Eli jos fantasia, mysteeri, aatelisaika, ja seikkailu kiinnostaa, suosittelen itse tämän katsomista!

soinap

Re: Pandora Hearts

Viesti Kirjoittaja soinap » Ke Touko 27, 2009 19:56

Eräs kaverini oli mangaan todella hullaantunut ja halusin katsastaa mangaversion ennen animea. Tämä oli joskus maaliskuun puolivälissä. Mangan piirrustusjälki on erittäin huolellisesti tehtyä ja hahmot olivat miellyttävän näköisiä. Juoni vaikutti monimutkaiselta, mutta sehän vaihtuu sarjassa koko ajan niin päätin etten huolestuisi siitä. Kuitenkin viime chapterit ovat olleet aikas tylsiä niin innostus tähän mangaankin on vähän niinkus ... kadonnut.

Noo kun manga vaikutti aluksi niin upealta niin animeltahan odotettiin paljon. Mutta sehän oli sitten hirveä pettymys kun kävi ilmi, että animointijälki oli köyhää ja hahmot eivät näyttäneet läheskään yhtä upeilta kuin mangassa. Ja sitä fanserviceäkin oli laitettu joukkoon. Ääninäyttelijöihin ja soundtrackiin olen kuitenkin tyytyväinen, Yuki Kajiura on tehnyt erittäin hyvää työtä. Mutta sanoisin, että anime menee siellä pohjamudissa ja yksi tämän kauden ehdottomista pettymyksistä. Ja vielä on jäljellä ... 17 jaksoako. D:

Lempparihahmoni on ehdottomasti Alice. Olen aina tykännyt hieman tuittupäisemmistä hahmoista ja hänhän sopii muottiin erittäin hyvin. Onhan hän söpökin (mangassa) ja ääninäyttelijäkin oli onnistunut valinta. Myös Gil ja Break ovat miellyttäviä hahmoja. Oz vaikuttaa vain lellityltä kakaralta eikä muutenkaan järin innostavalta. Myös Jack ja Vincent vaikuttavat kivoilta hahmoilta tähän asti.

Ihan ok sarja mangana, animesta en välitä (anteeksi nyt jos tykkäätte mutta mielipiteitä on erilaisia ~)

KoakumaUsagi

Viesti Kirjoittaja KoakumaUsagi » Ma Kesä 15, 2009 08:59

Itse nappasin ensimmäisen osan sarjasta ihan mielenkkiinnosta Baka-updatesista, kun kuulosti kivalta eikä silloin ollut sillä hetkellä mitään katsottavaa.
Jo heti sarjan alkutunnari veti mukaansa ja olenkin nyt tiukasti seurannut sarjaa ^^

Lempi hahmoni ovat Oz Bezarius ja Gil + tietysti heidän välinen suhteensa on hyvin mielenkiintoinen ;P

Ainut mikä harmittaa on että sarja on luulavasti melko lyhyt ainakin animena, joten pitää näköjään hommata myös manga jostain hyppysiinsä ^.^

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ma Kesä 15, 2009 11:40

Ciel~Chan kirjoitti:Ainut mikä harmittaa on että sarja on luulavasti melko lyhyt ainakin animena, joten pitää näköjään hommata myös manga jostain hyppysiinsä ^.^
Animea tulee 25 jaksoa ja mangaa on ilmestynyt 9 volaa. Yen Press alkaa kääntämään sarjaa ja ensimmäinen vola englanniksi ilmestyy tämän hetkisen tiedon mukaan joulukuussa 2009.

KoakumaUsagi

Viesti Kirjoittaja KoakumaUsagi » Ma Kesä 15, 2009 13:39

soinap kirjoitti:
Ciel~Chan kirjoitti:Ainut mikä harmittaa on että sarja on luulavasti melko lyhyt ainakin animena, joten pitää näköjään hommata myös manga jostain hyppysiinsä ^.^
Yen Press alkaa kääntämään sarjaa ja ensimmäinen vola englanniksi ilmestyy tämän hetkisen tiedon mukaan joulukuussa 2009.
Kiits tiedosta ^^ Joulukuuta siis odotellessa ;P

Trouble

Viesti Kirjoittaja Trouble » Ti Elo 11, 2009 16:07

Pakkohan tänne on tulla hehkuttamaan. Löysin itse sarjan jonkin aikaa sitten. Niinkin kummallisella tavalla, että japanintunnilla katsoimme lukuharjoitukseksi fuji tv:n japaninkielisiä sivuja, joilla näkyi Pandora Heartsin mainos.
Pidin mainoksen asetelmasta. Kolme animehahmoa dramaattisesti selät vastakkain. Gilbertin, joka on nykyään lempihahmoni, asu vaikutti myös paljon siihen että aloin ylipäätään kotona selata netistä tietoja tästä animesta, herran vaatetus kun osaa olla juuri sellainen, joka miellyttää minun silmääni.
Ja ihastuin heti ensimmäisessä jaksossa. Vasta nyttemmin olen huomannut, miten paljon sarja oikeastaan muistuttaakaan Liisa Ihmemaassa- satua. Juoni on kerrassaan kiehtova.

Mangaa olen lukenut hieman mangafoxista, mutta kuten todettu, kaikkea on mukavampi lukea pokkarina kuin tietokoneen ruudulta.
Joulukuuta odotetaan siis tälläkin taholla. : 3

SIRUL

Viesti Kirjoittaja SIRUL » Ti Elo 25, 2009 20:19

Kun luin ensikertaa pandora hearts mangaa ihastuin siihen täysin =) mut sit unohdin sen vähäks aikaa mut sit taas muistin et se oli jääny kesken mulla nytten luen mangafoxista aina joka chapun kun ilmestyy :D . Animenakin olen joka jakson kattonu :D :D

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Elo 30, 2009 12:01

Kun aloitin Pandora Heartsin seuraamista animena luulin parin ensimmäisen jakson jälkeen, että jättäisin tämän kesken tai katsoisin sen kaamealla pakkosyötyllä loppuun saakka. Mutta kappas, näin ei kuitenkaan käynyt.

Lähempänä kymmentä jaksoa, jolloin juoni pääsi käyntiin kunnolla, aloin tykästyä sarjaan entistä enemmän. Juoni alkoi muuttua mielenkiintoiseksi, kun se ei enää keskittynyt niinkään pelkkään Aliceen, ja löysin minun makuuni hyviä hahmoja, kuten Gil ja Break. Lisäksi tykkään tuosta aatelismeiningistä, etenkin hahmojen vaatteet ovat ihania.
Animessa on kuitenkin ollut jotain vähän tönkömpiä kohtia. Ehkä löysin ja huomasin niitä enemmän sarjan alkuvaiheessa, kun en ollut siitä vielä näin intona. Esimerkiksi animen alkupään huumorijuttuja en jotenkin niellyt, mutta tässä 20 jakson paikkeilla olen aina ihan jutussa mukana. On se niin kummaa.
Lisäksi minua mietityttää, kuten aina mangasta tehtyä animea katsellessani, että kuinkahan paljon anime eroaa alkuperäisestä teoksesta. Olen nimittäin sitä tyyppiä, joka vannoo alkuperäisen nimeen. Nään oikein kauhukuvia esmes Kuroshitsujin animeversiosta, siitä loppupäästä. En ole kuitenkaan vilkaisuja enempää selaillut mangaa, odotan nääs kiltisti Yen Pressin enkkulaista käännöstä. Ostan ensimmäisen osan, ja jos tykkään, niin sarja päätyy hyllyyni sitä mukaa kuin sitä ilmestyy. Mitä animen juoneen tähän mennessä tulee, olen tykännyt siitä suht paljon ja voisin kuvitella mangaversion menevän jotakuinkin samalla tavalla. Vai olenko täysin väärässä(?) Ei spoilausta kiitos. Ainakaan minusta ei tunnu, että anime olisi menossa mitenkään kehnoon suuntaan, kuten yleensä käy animelle, jonka alkuperäisteos on vielä kesken.
Mitä taas musiikkiin tulee, ainakin OP ja molemmat ED:t ovat olleet mielestäni kehnoja. Tai OP vielä menee, mutta en kylläkään katso sitä kovin usein, lopputunnareita lähes koskaan. Ainoa musiikillinen ilo on se kohtalokas insert song, joka on vissiin myös Yuki Kajiuran käsialaa. Juuri se kipale, joka oli myös ko sarjan trailerissa.

EDIT:// Insert song, kyseessä siis "Pandora Hearts" -niminen kappale, esittäjänä WAKANA (joka kuuluu siis Yuki Kajiuran poppooseen). Kipale löytyy OST:in ekalta raidalta.

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Ke Marras 04, 2009 13:30

Siitä ei ole kovinkaa kauaa kun katsoin Pandora Heartsin ensimmäisen jakson ja silloin ajattelin että onpas tämä kehno. Mielenkiinto ei herännyt ja huumorit ei osunut minuun sillä olin ajatellut että sarja olisi vakava ja säilyttäisi myös sitä. Tässä myöhemmin sitten tekemisen puutteessa päätin katsoa toisen jakson, jolloin mielenkiintoni heräsi vähän enemmän. Nyt useamman jakson jälkeen voin myöntää jopa pitäväni tästä sarjasta ja hiljalleen alan tottua noihin huumori osuuksiin, pystyen jopa hymyilemään niille.

Olikohan se kolmas jakso, kun huomasin pitäväni Alicesta. Silmään kyllä pistävät ensimmäisenä tytön hiukset, koska näyttää siltä kuin tällä olisi kissankorvat. Sitten myöhemmin aloin miettiä, että ehkäpä se onkin tarkoituksella tehty näyttämään jonkin eläimen korvilta? Joka tapauksessa pidän Alicen temperamentista, hiuksista ja asusta.
Myös Break ja Raven ovat mielenkiintoisia hahmoja ja näiden kahden välillä taivun ehkä enemmän Break puoleen joka on kyllä sinänsä yllätys. Useimmiten pidän Ravenin tapaisista hahmoista mutta nyt tulikin pieni yllätyskäänne itselleni. Pidän siitä kuinka Breakin hihat ovat ylipitkät ja hymystä, joka on pikemminkin ilkeään taipuva tai ivaava.
Trouble kirjoitti:Vasta nyttemmin olen huomannut, miten paljon sarja oikeastaan muistuttaakaan Liisa Ihmemaassa- satua.
Tämä tuli myös minun mieleeni! Liisa Ihmemaassa-satu on aiheuttanut minulle aina ristiriitaisia tunteita, sillä en osaa sanoa että pidänkö siitä vai en, mutta toisaalta se on jopa kiehtova. Useimmiten pidän kuitenkin niistä, kuinka joissain animeissa yms. otetaan vaikutteita kyseisestä sadusta. Ja tästä sarjasta minullehan tuli heti mieleen Liisa Ihmemaassa Alice-nimestä, B-Rabbitista (johtuen siitä että kyseessä on jänis), kellosta ja siinä vaiheessa kun näki millainen tämä Abyss on.
(Jostain kumman syystä animea katsellessa minulle tulee myös aina mieleen ensimmäisen Godchild-mangan Mad Tea Party-luku, joka luultavasti johtuu Liisa Ihmemaassa yhtäläisyydestä. o.O)

Toivon että saisin mangan hyppysiini, sillä voisin veikata sen olevan parempi. Olisi ollut sääli, jos en olisi päättänytkään katsoa sarjaa enempää sillä se osoittautui yllättäen mielenkiintoiseksi. Luulin ensin että katsoisin sen pakkosyötöllä vielä muutaman jakson, mutta toisin kävi ja olen siihen tyytyväinen.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Damatris

Viesti Kirjoittaja Damatris » Ma Marras 09, 2009 15:40

Voihan... olin viimeistelemässä pitkää viestiä, kun kone irtisanoutuu ja kadottaa sen... >:(
Eli aloitetaan sitten alusta. Tutustuin tähän sarjaan noin kaksi viikkoa sitten ja rakastuin heti. Noin kolmessa/neljässä päivässä kaikki jaksot katsottu ja nyt odottelen innokkaana uusinta lukua ilmestyväksi. Ja joulukuuta, jolloin sen ekan osan voisi saada pokkarina omaan hyllyyn.

Pandora Hearts on todella mielenkiintoinen sarja ja minun mielestäni se vain paranee paranemistaan mitä pidemmälle ja syvemmälle juoneen päästään. Itse juonen lisäksi sarjassa on aivan uskomattoman hyvät hahmot, joista vaihteeksi ainutkaan ei ärsytä minua lähes tulkoon yhtään.

Jopa Oz, jonka hahmotyyppi nostattaa minulla useimmiten karvat pystyyn ja pahasit, varsinkin jos on laitettu päähenkilöksi, on itseasiassa hyvinkin mielenkiintoinen. Tosin tämä puoli hänestä on vasta muotoutumassa ja muuttumassa parempaan suuntaan. Alussa hän nimittäin oli hieman turhan pintaliitäjä, jota mikään ei tuntunut koskettavan. Sarjan edetessä hän on kuitenkin kokenut kasvua ja muuttunut moniulotteisemmaksi. Myös Alice on todella hyvä hahmo. Yleensä mangan naishahmopt ovat ärsyttäviä, mutta tältä tytöltä löytyy asennetta vaikka muille jaettavaksi. Sen lisäksi hänellä on aidosti omanlaisensa persoona, joka on yhtä aikaisesti herkkä ja hieman verenhimoinen. ;) Lisäksi hänen menneisyytensä ja yhteytensä
Spoiler:
Will of Abyssiin
on erittäin mielenkiintoisia.
Break ja Gil ovat minunkin suosikkeja tässä sarjassa.
Olenko muuten ainoa joka oikeasti
Spoiler:
arvasi heti, että Raven on Gilbert? Ensimmäinen asia mikä minulle tuli päähän Ravenin nähdessä oli "Ohmygod! Gil on kasvanu hemmetin hyvännäköiseksi!". Tämän jälkeen tuli pieni epäilyvaihe kun näin Sharonin. Sitten päädyin taas Raven=Gil ajatukseen, josta vaihdoin ajatukseen että Raven on Gilin isoveli. Sitten ajattelin taas, että on sitä oudompiakin asioita tapahtunut ja juurruin ekaan teoriaani. Sitten tanssinkin melkein voitontanssin eritäin omahyväisenä nähdessäni miten vanhan ja huonosti hoidetun näköinen se kartano oli, josta kaikki alkoi.
xD Gil on myöskin hyvin mielenkiintoinen (taidan käyttää liikää tuota sanaa...) ja hänestä vain tahtoo lukea lisää.
Ja Break on... ihana! Se hymy, se käytös, ne hihat, se makeanhimo, se voima, se persoona, se ulkonäkö, se menneisyys... aahh! Break on yksi jännittävimmistä hahmoista koko sarjassa ja hänestäkään ei vain saa tarpeekseen. Mutta (tuossa on sitten ihan kunnon paha spoileri. Toivottavsti olet mangan viimeisimmän luvun tasalla)
Spoiler:
mitä hänelle nyt käy kun hän on sokea!? Toivottavasti se on vain ohimenevää...
Muista hahmoista on tosiaan vielä mainittava, että Jack, Vincent, Glen, Eliot ja The will of the Abyss (äh, nopeampaa sanoa Abyssin tahto) ovat sieltä mielenkiintoisimmasta päästä.
Ja manga on jälleen animea parempi tässäkin sarjassa. Manga ja anime ovat varsin lähellä toisiaan aina jonnekin 20-22 jaksoon asti, jos muisti pelaa. Niitä lopussa olevia fillereitä ei oikein voi olla huomaamatta...
OP ja ED eivät tässä sarjassa mitään maata järisyttäviä ole, mutta OST kyllä paikkaa sen asian. Varsinkin Pandora Heats ja Lacie ovat ihanat (ja paljon esiintyvät xD). Yuki Kajiura kyllä osaa asiansa.
“Their eyes went to the flickering fire, then back to me. I was one of those. I meddled with dark powers. I summoned demons. I ate the entire little cheese, including the rind.”

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Ti Marras 10, 2009 19:02

Damatris kirjoitti: Break ja Gil ovat minunkin suosikkeja tässä sarjassa.
Olenko muuten ainoa joka oikeasti
Spoiler:
arvasi heti, että Raven on Gilbert? Ensimmäinen asia mikä minulle tuli päähän Ravenin nähdessä oli "Ohmygod! Gil on kasvanu hemmetin hyvännäköiseksi!". Tämän jälkeen tuli pieni epäilyvaihe kun näin Sharonin. Sitten päädyin taas Raven=Gil ajatukseen, josta vaihdoin ajatukseen että Raven on Gilin isoveli. Sitten ajattelin taas, että on sitä oudompiakin asioita tapahtunut ja juurruin ekaan teoriaani. Sitten tanssinkin melkein voitontanssin eritäin omahyväisenä nähdessäni miten vanhan ja huonosti hoidetun näköinen se kartano oli, josta kaikki alkoi.
No, tähän ei voi vastata kuin tällä tavoin : D
Spoiler:
Itselläni se oli siinä ja siinä. Kun olin nähnyt ensimmäisen jakson animea ja aloin katsomaan toista jaksoa, niin näin OP:ssa Gilin aikuisena. Siinä kohtaa OP:ssa, kun Gil näytetään yhdessä Ozin kanssa niin olin että "Hetkonen, onko tuo Gil vai miksi se näyttää yhtäkkiä noin paljon isommalta?" No ajattelin sitten että näin vain omiani.
Kartanon huonokuntoisuutta en pistänyt itse oikein merkille, sillä luultavasti ajattelin että se huonokuntoisuus oli tullut siitä häslingistä Alicen ja muiden takia.
Sitten kun paljastui että Raven ja Gil ovat yksi ja sama henkilö, niin en pitänyt sitä mitenkään yllätyskäänteenä. He olivat niin samannäköisiä, toinen vain aikuinen ja toinen lapsi. Olisihan sitä voinut yhtä hyvin luulla että kyseessä olisivat vaikka sukulaiset, mutta todennäköisempänä pidin itsekin sitä että Gil ja Raven ovat yksi ja sama henkilö sillä jotenkin aavistelin että kyllä se Gil vielä jostain putkahtaa esiin.
Ja niin, voin itsekin myöntää että Jack on mielenkiintoinen hahmo, vaikka aluksi en oikein pitänytkään. Mutta mitä enemmän Jackista sai tietää, sen mielenkiintoisemmaksi kävi. Yksi hahmo joka puolestaan ärsyttää minua, on Ada. Yleensäkin tyttöhahmot ovat sellaisia joita en kauheasti siedä, elleivät ne sitten ole jollain tapaa erilaisia tai sitten sitä asennetta muuten vain löytyy. Alicehan tekee tässä kohtaa poikkeuksen, kuten aiemmin olenkin jo maininnut.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Pe Marras 13, 2009 14:20

Hyvä sarja ja olisi ihan täydellinen jos Alice ja Will of Abyss potkaisis tyhjää. Niin rasittavia, itsekkäitä ja heikkoja kuin olla voi. >/ Ja Oz:kin ärsyttää jos se hihkuu Alicen perään...no sitähän se tekee...-___-
No Gilbert ja Break on parhaita. x3 Molemmilla ihanat luonteet....
BreakxGilbert on mielestäni paras paritus sarjassa...^^''
En pidä GilxOz parituksesta pätkääkään. >___< Enkä varsinkaan niistä parituksista joissa Alice on. -__-

Venia

Viesti Kirjoittaja Venia » Pe Marras 13, 2009 19:24

Ihan toimiva ja hyvin tehty sarja, mutta minusta juoneeltaan ja hahmoiltaan aika mitäänsanomaton. Vaikka niin onkin, niin kyseinen anime oli todella viihdyttävää katsottavaa ja Yuki Kajiuran musiikki pelasti ne hieman tylsemmät kohdat, joita varsinkin loppu jaksoissa oli. Hassua, että miten se 1800-luku teema jaksaa aina innostaa vaikka onkin niin hitonmoisen kulutettu miljöö. Animaatio ei ollut mitään huippulaatua, mutta kyllähän se menetteli. Piirrustustyyli ei ole kovin mieleenpainuvaa tai persoonallista, mutta Pandoran kaltaiseen yksinkertaiseen sarjaan se soveltuu oikein hyvin.

Lempihahmoni on Break. Siihen varmasti vaikuttaa iso kiintymykseni Akira Ishidaan. Break on myös mukavan eloisa hahmo, jossa on sentäs edes jotain mieleenpainuvaa. Oz-kun puolestaan on sanoinkuvaamattoman rasittava. Joitain muita vielä kestänkin, mutta Oz vain on niin stereotypinen tämän tyylisten fanityttöjen sarjojen sankari shotamaisella ulkonäöllänsä, eikä kyseisessä henkilössä yksinkertaisesti ole minkäänlaista persoonallisuutta. Alice on tsundere. Hänestä muuta tuskin tarvii sanoa. Gil oli aluksi ihan okei, mutta sitten hieman alkoi ottamaan aivoon se 'rakkaan mestarin' palvonta. Ei näin! GilxOz on muuten kurjimpia parituksia, johon olen vähään aikaan törmännyt. Mutta suurinpiirtein (muutamaa edellä mainittua poikkeusta lukuun ottamatta) hahmoihin kiintyi melko lailla.

Kaikenkaikkiaan ihan katsomisen arvoinen sarja, tosin en sitä miksikään loistavaksi kutsuisi. (Tuntuu, että suurimmassa osassa tätä viestiä vain haukun sarjaa, vaikkei se minusta huono ole!) Erittäin toimiva, tuttu ja turvallinen juonenkaava, mutta voisihan sitä välillä soveltaa jollain hieman omalaatuisemmallakin tavalla.
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Pe Marras 13, 2009 21:32

Venia kirjoitti: Gil oli aluksi ihan okei, mutta sitten hieman alkoi ottamaan aivoon se 'rakkaan mestarin' palvonta. Ei näin! GilxOz on muuten kurjimpia parituksia, johon olen vähään aikaan törmännyt.
Yhdyn tuohon mielipiteeseen Ozista ja myös GilOz parituksesta, mutta...oletko lukenut mangaa (sitä vaan tuon Gilin kohdalla)
Spoiler:
nyt loppuvaiheessa mangassa Gilhän on alkanut erkaantua Ozista ja etsii sitä oikeaa jota tarvitsee....hän ei oikein nyt ole varma tunteistaan, mutta ei kuitenkaan enää palvo 'rakasta mestariaan' ^^

Venia

Viesti Kirjoittaja Venia » Pe Marras 13, 2009 22:12

Olenhan minä lukenut, mutten ihan niin ajatuksella, että kiinnittäisin huomiota ihan kaikkeen. No, kai Gilin suhteen sitten on vielä toivoa^^'
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”