Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Trouble

Re: Kuroshitsuji

Viesti Kirjoittaja Trouble » To Heinä 23, 2009 13:23

Anime on kerran katsottu, ja nyt ajattelin vielä suuremmalla hartaudella käydä sen uudestaan läpi, joten tokan kierroksen neljännessä jaksossa olen.
Sarja on hienosti animoitu, sitä ei käy kiistäminen, ja hahmot ovat ihan sopivalla tavalla omaperäisiä.
Jaksojen suunnittelua tosin tuli ihmeteltyä useammin kuin kerran, jotkut jaksot tuntuivat tulevan aivan väärässä järjestyksessä ja väärässä kohdassa. Muttei sekään katsomista erityisemmin haitannut, ja animen (ensimmäisen tuotantokauden) loppu sai silmäkulmat jotenkin taianomaisesti kostumaan. :'3
Monet miettivätkin jo Grell:in suosiota, josta en itsekkään ole ihan perillä. Tuntuu että aina kun tulee kavereiden kanssa puhe Kuroshitsujista, he alkavat vain hehkuttaa kilpaa Grell:iä. Kaipa se vain on niin 'epäinhimillinen' hahmo, että onnistuu keräämään kaikkien suosion itselleen.
Omat suosikkini ovat Undertaker, Finnian ja no, kaipa myös Lau. (hahmomaku aika laidasta laitaan :''D)
Monesti on tullut ihmeteltyä Laun suljettuja silmiä, kaipa hänen silmäluomensa ovat sisäpinnaltaan niin läpikuultavat, että hän näkee niiden läpi..

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » To Heinä 23, 2009 13:27

Trouble kirjoitti: Monesti on tullut ihmeteltyä Laun suljettuja silmiä, kaipa hänen silmäluomensa ovat sisäpinnaltaan niin läpikuultavat, että hän näkee niiden läpi..
Niimpä niin xD Taitaa olla sama juttu, kuin pokèmonin Brockilla...

Kuroshitsujin animoijat ovat hieman tosiaan sössineet jaksojärjestyksessä, kun ei tajua mitä nyt on tapahtunut ja menee sekaisin. Mutta loistavaa sarjaa se ei saa pilattua ja voihan mangaa seurata.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » To Heinä 23, 2009 14:23

Trouble kirjoitti:Monet miettivätkin jo Grell:in suosiota, josta en itsekkään ole ihan perillä. Tuntuu että aina kun tulee kavereiden kanssa puhe Kuroshitsujista, he alkavat vain hehkuttaa kilpaa Grell:iä. Kaipa se vain on niin 'epäinhimillinen' hahmo, että onnistuu keräämään kaikkien suosion itselleen.
Ihan selkeää. Grellistä on tehty räiskyvä homoisa hahmo joka vetoaa suurimpaan osaan Kuroshitin fanikunnasta, koska iso osa sarjan faneista tykkää myös shounen-aista/yaoista/tms. Mikä vetoaisi tuohon kuntaan paremmin kuin yhtä päähenkilöä alituisesti jahtaava feminiini bishounen, hä?

RecluseGAY

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » To Elo 06, 2009 21:46

Hmm , Jännä animea on tosiaan . Sebastian on kyllä hyvin komea .
En osaa oikein muuta tästä sarjasta sanoa , Tiedän tästäkin vain hyvin vähän . : <
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Pe Elo 07, 2009 11:09

Asagi olet täysin oikeassa siitä, miksi ihana bishonen Grellimme on niin suosittu. Itse sanon hänestä vielä sen, että Grell on muutenkin hauska hahmo ja persoonallinen, kuin kaikki muut Kuroshitsuji hahmot.

Luin My anime lististä, että se toinen kausi tosiaankin tulee...
Spoiler:
Ja Ciel ei pakosti ole kuollut siinä, kun luin jonkun prologin siihen liittyen niin ei ainakaan ollut. En lukenut tosin ihan kokonaan, joten on mahdollista, että Sebastian vain pussas x3 <3
Olisi mukavaa, jos sarja alkaisi ilmestymään mangana suomessa, jota tuskin tapahtuu lähiaikoina. Joku nettikamuni kertoi, että tänä vuonna Kuroshitsuji alkaa ainakin jossain amerikassa ilmestyä (vai oliko jo alkanut...). Toivotaan, että se rantautuisi suomeenkin. Jotain vaihtelua tähän ylisöpölle shojo-valinnoille.

hillemon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hillemon » Ti Elo 11, 2009 01:28

Koji, tuo sun laittama teoria voi hyvinkin olla mahdollinen, uskon että siinä on käynyt just noin ja sarja jatkuu siitä :D

Täällä on hirveästi arvosteltu kuron animeversiota, itse kuitenkin pidän siitä kovasti ajoittaisesta sekavuudesta huolimatta, ihana piristysruiske koko sarja vaikkakin tuo loppu vähän masensi <3 ...toisaalta mä olen vasta aloittanut lukemaan mangana, joten mielipide voi muuttua kun tässä on päässyt pidemmälle.
"demons to some, angels to others"

Guardian-Of-Rain

Viesti Kirjoittaja Guardian-Of-Rain » Ti Elo 11, 2009 20:25

Luin alunperin KuroShitsujista Animelehdestä ja sitten kaverini lähetti aiheesta AMV-linkin.
Ensimmäinen reaktio oli puhtaasti :shock:
Katsoin ensimmäisen jakson animea ja jäin koukkuun :D Suosikkihahmoni on ehdottomasti Ciel, jostain kumman syystä. Sebastian tulee (yllättäen) vasta kolmantena, toisena loistaa Finny. ^^ Se on niin suloinen. Pluto on kanssa aivan mahtava, sekä koirana että ihmisenä. Tai sudelta se kyllä enemmän vaikuttaa.

Tänään sain animen loppuun ja melkein itkin. Loppu ei mitenkään erityisesti koskettanut, mutta kun se loppu. :cry:
Onneksi sitä (ilmeisesti) tulee lisää. Ja mangaan aion iskeä kynteni heti kun sitä saa Suomessa englanninkielisenä.
Moni kysymys, jotka on kyllä toistettu edellä, jäi kyllä hyvin avoimeksi... Ei siitä sen enempää, etten spoili. Hieman offia, mutta mulla tää spoilimisen rajan hahmottaminen tuppaa olemaan vähän hataraa, kun aina ajattelee että muut on animessa/mangassa yhtä pitkällä tai pitemmällä kuin itse...

EDIT:// Niin, unohtui oikein asiaa sanoa, että tuosta kaikkien tuntemasta englantilaisesta lastenlaulusta London Bridge is falling downista tuli hieman aiempaa merkityksellisempi. Kun sen kuuli about 120 kertaa sarjan aikana, siihen tuli melkein kammo. Siitä huolimatta etenkin KuroShitsujin katsomisen jälkeen laulelen sitä vähän väliä hieman Elizabethmaisella äänellä... O___O
Viimeksi muokannut Guardian-Of-Rain, Ke Elo 12, 2009 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ti Elo 11, 2009 21:15

Ihmiset. Ottakaa nyt tuon animen lopun kanssa huomioon se, että animaattorit ovat taas pitäneet sarjan kanssa omaa kivaa eivätkä ole seuranneet mangaa kuin murto-osan verran koko animesarjasta. Muunmuassa Angelaa ei ole mangassa ollenkaan.
Koji kirjoitti:
Spoiler:
Ja Ciel ei pakosti ole kuollut siinä, kun luin jonkun prologin siihen liittyen niin ei ainakaan ollut. En lukenut tosin ihan kokonaan, joten on mahdollista, että Sebastian vain pussas x3 <3
Spoiler:
Siis Cieliähän ei yksinkertaisesti voida animessa tappaa lopullisesti sen takia, että sitä ei ole tapahtunut mangassa. Joten jos tuo nyt oikeasti olisi delannut, niin pakko se on herättää henkiin koska muuten animaattorit saisivat pitää vielä entistä enemmän omaa kivaa juonikulun kanssa.

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Su Elo 16, 2009 17:42

Spoiler: loppu
Niin on mahdollista, kun Ciel ei tosiaankaan voi kuolla animessa. Eihän olisi järkeä jatkaa edes sarjaa... Joten toivotaan, ettei tämä ole kuollut ja jos on niin herätetään henkiin. Toivotaan kanssa, että samat ääninäyttelijät pysyy ja ei tule vammasia uusia hahmoja x)
Tänään viimein aloitin mangan lukemisen... Melkein 2 pokkaria luin yhteen menoon, mutta pidän pientä taukoa. Manga on kyllä hyvä... Undertaker on jotenkin söpömpi siinä xD
Viimeksi muokannut madu, Su Elo 16, 2009 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lisätty spoilerit.

Ankka-chan

Viesti Kirjoittaja Ankka-chan » To Elo 20, 2009 22:03

Todellakin ehkäpä lempianimeni. Huomasin sen ensimmäisen kerran Anime-lehdessä, ja jäin siihen koukuun heti. Tänään sain katsottua viimeisen jakson. Minua (ja varmasti monta muutakin) kosketti se loppu, ja melkein itkin ;__; Se nyt vain jotenkin oli niin.. surullinen. Mutta iloisimpiin asioihin! Lempihahmoni on Grell, ja Sebastian tulee hyväksi kakkoseksi. Undertaker on kolmannella sijalla ja Ciel sitten seuraavana. Grell on mielestäni erittäin hauska hahmo, ja ihana hinttihomo moottorisahamies, niinkuin kaverini sanoisi. XD
Ankka-chan desu~

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » Ti Syys 15, 2009 16:49

Jospa viimein pitkästäaikaa jotain kirjottaisin ja Kuroshitsujista on hyvä aloittaa, kun animen vasta katsoin loppuun. . .

Elikkäs aloitetaan mangasta johon törmäsin ensimmäiseksi... Itse pidän mangasta enemmän, koska juoni menee järkevämmin. Jotenkin animessa se juoni häirihti minua mutta en tiedä miten. Kuroshitsuji-animen katsoin tosiaan vasta muutama päivä sitten loppuun, sillä olin kuukausia sitten aloittanut kyseistä sarjaa. Tämä johtui kokonaan siitä, kun mangassa sain pysyvät traumat prinssistä enkä ollut varma kestänkö sen vielä toiseen kertaan. Hyvin sen kesti loppujen lopuksi. Animen loppu jäi pikkuisen pännimään, mutta kerta tähän tulee jatkoa niin saa nähä.

Puvut oli osasyynä miksi aloin seuraan tätä sarjaa ja noooh, tottakai Sebastianinkin takia. Aluksi en voinut sietää edes Grelli:ä, mutta lopulta totuin siihenkin hahmoon, mutta en vieläkään suoranaisesti pidä. Ciel:stä en ole vielä oikein mitään mieltä vaikka animessa kävikin hiukan minun hermoilleni.

Mutta siinä on pitkä aika,kun joku animesarja on onnistunut yllättämään minut niin että tipun tuolilta, joten sen takia jo olin ilosesti yllättynyt animen kannalta.
Vapaudesta tehty, vihalla taottu muotoonsa,
viiltää syvältä kuin suru sydäntä.

raidat

Viesti Kirjoittaja raidat » Su Syys 20, 2009 20:05

Milloinhan toinen kausi mahtaa alkaa? Se ei mitä ilmeisimmin kuulu tämän syksyn sarjojen joukkoon, joten joudutaanko sen avausta odottamaan ensi vuoden puolelle asti? En ole ainakaan itse löytänyt juuri lainkaan vahvistettua infoa kakkoskaudesta, mutta eiköhän sitä tässä lähiaikoina jo saada.

Michi-chan

Viesti Kirjoittaja Michi-chan » La Syys 26, 2009 14:06

Kuroshitsuji on rakkaus! ^3^ Ehdottomasti yksiä parhaimpia sarjoja mitä on tullut vastaan. Ja GRELL! *iik*

Mutta. Anime on toisaalta toisinaan aika kökkö. En ole katsonut vielä kokonaan, mutta kun olen, tulen ehkä muuttamaan mielipiteitäni. Ehkä. Siis olen kuullut sarjan sisältävän fillereitä ja todistuksen tästä olen nähnyt omin silmin. Fillerit äkkää aina, olkoon mistä tahansa sarjasta kyse. Aina. Sarjan täydellisyyden keskelle tulee yllätäin joitain ihme jaksoja tosi surkealla käsiksellä ja siinä alkaa vaan miettimään, että "hetkonen missäs se äskeisen jakson pääjuoni?". Angela on häiritsevä. Angela-jaksot on häiritseviä. Onko alkuperäinen hahmo? En nimittäin halua kestää sitä naista mangassa. En aio kysyä mitkä jaksot tarkasti on fillereitä, vaan katson ensin animen kokonaan ja aloitan tosiaan sitten mangan, minkä kuvittelen olevan vähintäänkin seitsemän kertaa animea parempi.
Ja loppujaksot on kuulemma joko täysiä floppeja, ja jotkut sanovat niiden olleen täydellisiä. Mitä ihmettä?
We can all have individual holes!
Much like we have individual rooms in the castle,
we would have our individual holes in the ground.

Venia

Viesti Kirjoittaja Venia » Su Loka 04, 2009 13:26

Tämä sarja tuli katsottua talvella, ja kyllä minä siitä ihan pidin. Animointi oli aika hyvää laatua, seiyuut hoiti hommansa ja soundtrack menetteli.
Tarina oli ihan toimiva ja piti otteessaan. Ensimmäiset kymmenen jaksoa olivat kylläkin melkoisen puuduttavia. Sebastian oli vähän ärsyttävänkin
täydellinen, eikä omannut kovinkaan erottuvaa persoonallisuutta. Grellin tehtävä oli vain viihdyttää yaoi-fanityttöjä. Mielestäni Madame Red oli sarjan paras hahmo.

Sarjan huumori ei ollut minusta kovinkaan hauskaa. Enemmänkin vain päätöntä kohellusta, ja niille nimenomaisille yaoi-fanitytöille suunnattua fanipalvelua.
No, olenhan itsekin tyttö, mutta minun kohdallani huumorin täytyy olla jotain oikeasti hauskaa.
Sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestäni loppujaksot olivat sarjan parasta antia. Eihän sitä Angelaa oikein osannut tosissaan ottaa, mutta tapahtuihan sentään edes jotain.
Mangaa en ole lukenut, enkä taida lukeakaan. En oikein pidä sen piirrustustyylistä.

Sarjassa on hyvää muuten ainakin se, että sen kautta tutustuin Kalafinaan (Kajiura tosin on minulle ennestään tuttu) ja loistavaan Kara no Kyoukaihin.
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Seri

Viesti Kirjoittaja Seri » Pe Loka 16, 2009 05:11

raidat kirjoitti:Milloinhan toinen kausi mahtaa alkaa? Se ei mitä ilmeisimmin kuulu tämän syksyn sarjojen joukkoon, joten joudutaanko sen avausta odottamaan ensi vuoden puolelle asti? En ole ainakaan itse löytänyt juuri lainkaan vahvistettua infoa kakkoskaudesta, mutta eiköhän sitä tässä lähiaikoina jo saada.
Luin jostakin, että toinen kausi tulee ulos jo ensi vuoden tammikuussa. Odotin kylläkin vähintään jotain puolen vuoden odotusta, juttu tuli minulle sen verran puun takaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”