Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sacchan
Viesti:

Re: Kuroshitsuji

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ke Syys 26, 2012 15:51

Ekan pokkarin olen lukenut suomeksi ja toista odotan innolla. Animea olen katsonut 20 jaksoa, pitäisi katsoa joku kerta loppuun asti. (motivaatio kun on ollut tämän animen katsomisessa miinuksen puolella) Animen alkupuoli oli ihan lupaava, mutta joskus puolen välin kohdilla sitten kiinnostus alkoi hiipua :( Toivottavasti mangasta saan enemmän irti.

Enpä sen erityisempi kuro-fani ole, vaikka ymmärän kyllä miksi Kuro on niin suosittu. Itseäni se ei nyt vain (ainakaan vielä) sen kovemmin iskenyt. Kyllähän sitä mielellään lukee, sitä en sano :DD Pidin/pidän mangan piirrostyylistä....
Suosikkihahmoksi voisin ehkä nimetä Cielin, enpä oikein tiedä mikä hänessäkään on niin viehättävää. Pithän sitä joskus Kurosta jotakuta cossatakin joskus ehtisi/jaksaisi/olisi motivaatiota...

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ke Syys 26, 2012 18:01

Ostin nyt ton tokan pokkarin... Hyvähän se on suomeksikin, mutta Undertaker "hautausurakoitsijana" tuntuu vähän tyhmältä......... :'D
There is no spoon.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Syys 26, 2012 18:23

Minäkin ostin suomennetun kakkospokkarin tuossa pari päivää sitten. En ole vielä ehtinyt lukea, mutta pettymyksen aiheutti jo se, kun huomasin, että ostamani kappale oli viallinen. Puolet luvun 6 sivuista on ylösalaisin. Ovatko muut lukijat löytäneet samaa vikaa? Selailin kyseisen City-marketin kaikki Kuroshitsuji-pokkarit ja sama ongelma oli niissä kaikissa. :(
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Syys 26, 2012 19:35

^Omassani en huomannut moista vikaa. Ehken kiinnittänyt huomiota tai sitten sellaista ei siinä ollut.

Juu, ostin itsekin pari päivää sitten kakkososan. Eipä se mitään uutta ja ihmeellistä tarjonnut, ainoa vain että tajusin kaiken mitä siinä luki, tähän mennessä englanniksi en ole sataprosenttisesti tajunnut kaikkea joten tämä selvensi asioita, pointsit siitä. Ainakin yhdessä kohtaa nyrpistin nenääni: Undertakerin nimi oli käännetty. Ei mitään nimen kääntämistä vastaan, se vain näytti oudolta.

Seuraavaa osaa odotellessa..

tulilintu

Viesti Kirjoittaja tulilintu » Ma Loka 15, 2012 13:09

Aivan ihana sarja! :twisted: Minuun todella uppoo tämmöset synkän sävyiset mangat. Tähän mennessä oon lukenu mangaa kaikki ilmestyneet chapterit ja kattonu animea joku 16 jaksoa. Täytyy sanoa et mangana tämä on vaa niin paljon parempi . Hahmoissa on jotenki enemmän luonnetta. Anime antaa lähinnä vaan värit tälle sarjalle.

Vaikka eihän toki mangakaan ole immuuni virheille ja ärsytykselle!
Spoiler:
Sirkus Juonen loppu oli mielestäni hirveän huonosti toteutettu. Mitä järkeä on luoda monta mielenkiintoista hahmoa esim: Jokeri ja sitten tappaa nämä muutaman chapterin sisällä? Muutenkin koko "siis niin poltetaan tämä kartano joka on täynnä pieniä lapsia, just because"-päähänpisto oli vaan niin hirveän outo etten voinut tämän jälkeen oikeen ottaa mitään aikaisemmin tapahtunutta vakavasti.Mutta hei, seuraava chapterihän on mitä valloittavinta fanserviceä ja muutenkin päätöntä menoa! Mikä olisikaan parempi tapa unohtaa kaikki aikaisempi viattomien lasten tappaminen ja surulliset flashbackit kuin Cielin puolialaston hihhulointi kokonaisen chapterin ajan? Tuli kyllä sellainen what am I reading-fiilis tätä chapteria lukiessa.
Suosikkihahmoihin kuuluu tylsästi Ciel ja Sebastian.
"Loppujen lopuksi Hyvä pärjää, paha ei" Yoshihiro Takahashi

Mioo

Viesti Kirjoittaja Mioo » Su Tammi 20, 2013 04:32

En tiiä... Ostin tänään 4:n volan, mutta jotenkin ei vieläkään uppoa. Kaiken järjen ja saatavissa olevan tiedon mukaan pitäisi oleman hyvä sarja, onkohan nyt lukijassa vika? :/ Te jotka olette englanniksi ym. lukeneet, oletteko tykänneet alusta asti vai alkaako jotainvielä mielenkiintoisempaa tapahtua tässä myöhemmin?

hidi

Viesti Kirjoittaja hidi » Su Tammi 20, 2013 14:19

siis... parhauttahan koko sarjassa on se, kun mangalla on oma, mielenkiintoinen ja ehkä hieman karu juonensa.
ikäväkseni katsoin ensin animen ja sitten aloin mangaa lukemaan. Nyt on kyllä pakko myöntää että manga on varastanyt itselleen erityisen paikan meikäläisen sydämessä.
Tässä on nyt 10 pokkaria enkuks luettu ja seuraavat on menossa justiinsa tilaukseen, kun palkka tulee X3

Mutta kauhulla odotan 2013 valmistuvaa live action leffaa, jonka tarkoitus sijouittua 130 vuotta mangan jälkeen, ja sillä olisi oma, itsenäinen, päätarinasta irrallinen juoni. Ensinnäkin.... MITEN SE ON MAHDOLLISTA, kun manga on vielä keksen. ja sehän tarjoittaa että se sijoittuisi meidän tulevaisuuteen!!?! (jos Cielin on syntynyt joulukuun 14, 1875 ja on 3 pokkarin jälkeen 13 vuotias, niin silloinhan päätarina sijoittuu vuoteen 1888 + 130 = 2018 !?!?!!? )
eikä mulla vielä ole yhtäkään positiivista kokemusta animeen/mangaa persutuvasta live action sovituksesta. *hrrr*

mutta mangaa rakastan ja koko sarjan kerään kyllä hyllyyni. Odotan nyt jo innolla jatkoa tuohon tarinaan, joka ei ole vielä kokonaan auennut minulle. ^-^

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Ke Tammi 23, 2013 11:23

Itse olen vasta aloittanut lukemaan suomijulkaisuna, mutta pitäisi alottaa tuon animenkin katsominen, vaikuttaa ihanalta sarjalta! Kolmannessa osassa Madam Redin tapaus / menneisyys sai kyllä kyyneleet silmiin. joo olen yliherkkä. jos näin voidaan ilmasta. .///.
Tykkään kovasti piirtotyylistä-ja jäljestä, juonikin vaikuttaa todella hyvältä.
Vähän kyllä mietityttää, että kannattaisko vaihtaa englantiin... Tuntuu, että menetän jonkin verran, kun suomeksi luen. :'D ( Näin tosin käy kohdallani aika useankin mangan kanssa. )

Sen verran vielä hahmoista, että olen aii~iivan hurahtanut Elizabethiin, ja cossikin oikeastaan suunnitteilla. Sinänsä ehkä jopa outoa, kun söpöileviä nais/tyttöhahmoja lähes vältän.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Ke Tammi 23, 2013 11:38

Kannattaa vaihtaa japaniin, jos pystyy lukemaan sitä sen verran hyvin että tajuaa myös sävyt ja ei-niin-suorat viittaukset.

Mitä tulee käännöksiin, en ole verrannut juuri Kuroshitsujin jenkkikäännöstä alkuperäiseen. Mutta tähän mennessä selaamani manganenglanninnokset eivät ole näin käännösammattilaisen näkökulmasta olleet suomennosten veroisia. Ja tämä ei ole vain markkinoinnin vuoksi sanottua vaan ihan oikea mielipiteeni. Jenkit tuntuvat usein ottavan turhan paljon vapauksia mutta joskus sitten säilyttävän ihan outoja juttuja vain siksi että japani on cool, kawaii neko nyan.
Jep.

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ma Helmi 04, 2013 15:57

Kolme ensimmäistä osaa hyllystä löyttyy. Lähinnä sen takia kun kaveri on vouhottanut sarjan "ihanuudesta", todettakoot jälleen että en tule sietämään sarjoja jotka kaverini minulle pakko luettaa. Ja niin kävi jälleen. No onneksi en alkuunkaan ollut tajunnut sarjan suosiota joten menetystä ei tapahtunut... Sentään suhkot hyvää piirrosjälkeä eikä suomikäännöskään hassumpaa ollut... :)
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

sinisterlilium

Viesti Kirjoittaja sinisterlilium » To Huhti 04, 2013 21:35

Minun pitää heti kättelyssä tunnustaa häpeilevin katsein, että aloin tutustuttaa itseäni sarjaan kunnolla vasta kun sitä alettiin julkaista suomeksi. (Tätä nykyä olen vaihtanut omatunnollisista ym. syistä englantiin, ja lisäksi pystyn seuraamaan sarjaa suht reaaliajassa koska mahtavat skannaus- ja kääntötiimit.) Kiinnostusta oli ollut aikaisemminkin, mutta se ei saanut minua toimimaan arvonsa mukaisesti.

Aloitetaan vaikkapa siitä että kyllä, pidän. Pidän todella paljon. Toboson piirrostyyli on ihastuttava ja hänessä on juonen sarallakin potentiaalia moneksi, vaikka toisinaan esiintyykin hivenen hermostuttavaa paikallaan junnaamista (kuten tällä hetkellä) tai lukijoiden tahallista kiusaamista - en sitten tiedä ovatko kaikki fanit kärsimättömiä vain koska odottavat selvennystä aukinaisiksi jääneille sivujuonille. Ajoittaiset muihin fandomeihin suuntautuvat viittaukset ovat nekin ihan hauskoja (Sherlock Holmes, Titanic, Harry Potter...) eivätkä varsinaisesti pakolla päälle liimatun omaisia, vaikka sellaisista ei saakaan koskaan mitenkään erityisen raikkaita - lainailuahan nekin ovat.

Aluksi sekavuutta herättänyt aihe eli lempihahmo on selkiytynyt omalla kohdallani, ja Undertakerhan se on. Hän oli alkuun lähinnä piristävä taustahahmo, mutta nousi yhdessä vaiheessa juonta hyvin olennaiseen, kiehtovaan asemaan. Grellistä taas olisi mukava tietää enemmän. Fanitytön perikuville on kyllä tilaa, mutta uskon että hänestä on muuksikin - ja onkin, Jack the Ripper arcin esiin tuoman pohjalta arvioituna. En tiedä miten olin alkuun niin kovin Cielin ja Sebastianin hahmojen kannalla - muita ei kai oltu tuotu esiin vielä tarpeeksi, ja olisihan heidän, ainakin Cielin, taustoistakin kiva kuulla lisää. Sebastian saisi mielestäni pysyäkin vähän hämäränä hahmona menneisyytensä ja mahdollisten isompien motiiviensa suhteen, hän voi muuten uhata menettää vähäisenkin kiinnostavuutensa. Cielin tarina on toki traaginen ja hahmo itsessään melankolinen, kyllähän hänessä on kiehtova puolensa (ja päähahmona on ihan hyväkin olla~).

Suosittelen tosissani tutustumaan englanninkieliseen versioon, ellei peräti japani ole aivan hallussa. Suomennos on ihan peruspätevä, mutta suomeksi lukiessa sarjasta jää puuttumaan jotakin olennaista. Jos minulta kysytään, mielipiteitähän on monia.

Kerään pokkareita joka tapauksessa sekä suomeksi että englanniksi, mutta vähän harmittaa että englanninkielistä mangaa on saatavilla helpommin US & Kanada-versiona kuin brittienglantisena. Mitä nyt olen britti- ja jenkkiversioihin tutustunut, kieliasussa on huomattavia eroja ja brittiversio on maailmanlaajuisesti virallisempi tai ainakin levinneempi, mitä nyt erinäisiin yleisimpiin skannauksiin ja muihin julkaisuihin on luottaminen.

Anime on nähtynä myös, mutta kuten tiedämme, mangaa ja animea voi verrata toisiinsa suhteellisen harvoin.

Syunikiss

Viesti Kirjoittaja Syunikiss » Ti Huhti 16, 2013 08:40

Fani olen, fanaattisimmasta päästä :D

Luonnollisesti Sebas-chan on ihana, Ciel on suloinen, Grell on ihan pusipusi~ Jopa Alois onnistuu sulattamaan mun sidämeni ihan täysin!
...Selvä, aluksi ajattelin että se on vain yliseksuaalinen kamala kakara, mutta jotenkin.... Se on ihana :D

Tuntuu hassulta että itse juonen ohella hyvin tärkeää on se, kuinka paljon fancerviseä kuuluisasta Seba/Ciel parituksesta oikein tulee. Ja sitä on aina, onneksi <3 Fujoshina tiedän kuinka kivaa parittaminen on, ja Sebaa voi kyllä käytännössä parittaa _kaikille_ (Omat suosikkini; Cielille, Grellille, Undertakerille, Claudelle.)

Mangaa olen lukenut suomijulkaisuna, seuraavassa kirjassahan aukeaa se 'Sirkus- juonikaari?' Sitä odotan enemmän kuin innolla!

Kesädesussa ajattelin cossata "OVA 2 - Ciel in wonderland"sta tuttua Sebastian the Bunny'a ^^
...Mutta en sitten cossaakkaan, koska muita hetalistejakin olisi kova bongailla ._.
KolKol~

ama-chan

Viesti Kirjoittaja ama-chan » Ti Kesä 04, 2013 15:09

Ensin kun animen katoin niin fanitin oikein kunnolla ja ajattelin että yks parhaiste animeista ikinä, mutta sitten kuulin että manga on erilainen joten päätin alkaa lukemaan, ja kyllä se manga todellakin on sataa kertaa parempi mun mielestä. Mangan jälkeen en kyllä uudestaan lähtis animea kattomaan, koska se vaan yksinkertaisesti ei ole edes hyvä mangaan verrattuna. Toki siinä oli hyviä jaksoja ja hahmoja, mutta kokonaisuudessaan se on pettymys mangan rinnalla, ainakin mulle. Tosin se että mangasta ei löytynyt esim Drocellia ei haittaa, koska mangassa on paljon enemmän uusia hahmoja, ja yksinkertaisesti se vaan on paljon parempi. Luen tosiaan mangaa englanniksi ja oon lukenu jo kauan, ja kun näin että se on käännetty suomeksi niin facepalmasin. Sori, mutta kun kaupassa avasin sen ja lukasin muutaman sivun niin kyllä se vaan mun mielestä oli jotenkin tökeröä ja kiusallista xD Ja toki englanniks pääsee lukemaan paljon nopeemmin kun suomeksi :D
Piirtytyyli tosin on ihan mahtava, ja kaikki hahmot on niin... Ah. *Fangirl*
Nyaaaan~

agate

Viesti Kirjoittaja agate » Su Kesä 09, 2013 00:12

Ite luen Kuroshitsujia mangana englanniks. Aivan loistava sarja, hienosti piirretty ja kaikki yksityiskohdat! Asut! Hahmo-designit!

Aluks koko mangan idea tuntu mun mielestä vähän hölmöltä mutta hurahdin siihen kyllä aika nopeesti. Visuaalisesti se vaan on just semmosta mistä tykkään ja pian pääsin mukaan juoneenkin. Mun mielestä Ciel on aivan mahtava sellasella "ärsyttävä kakara" -tavalla ja Sebastian on salaperäinen ja charmantti :'D En ite oikein oo lämmenny Cielin ja Sebastianin shippaamiselle, johtuen aika pitkälti Cielin nuoruudesta. Tykkään niistä kuitenkin semmosena vähän kierona parivaljakkona joka ei oo ihan ystäviä keskenään mutta ei vihollisiakaan...

Mutta joo, Kuroshitsuji on yks mun lemppareista. Mahtava!
rex duodecim angelus

Mirryy

Viesti Kirjoittaja Mirryy » Ma Kesä 17, 2013 20:59

ama-chan, samat mulla! Manga on rakenteellisesti paljon mielenkiintoisemi ja järkevämpi kuin animet, mutta en sanoisi että anime olisi huonokaan. Piirtojälki on siinäkin upeaa, mutta sitten tarina ei ole niin upea, varsinkin kun koko sarjan paras pala, Noah's ark circus on jätetty käyttämättä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”