Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rizi

Re: Kuroshitsuji

Viesti Kirjoittaja Rizi » La Tammi 28, 2012 00:34

Olen fanittanut Kuroa tässä aikas monta vuotta, ja vuosien varrella on tullut katsottua läpi niin
ensimmäinen kuin toinenkin Kuron animen season, sekä pari OVA:a ja Kuron musikaali numero 2.
Niin, ja mangaa olen lukenut ja luen yhä edelleen. Kamala odotus tälläkin hetkellä päällä, mutta
sitä täytyy vain kestää :D

Alotin ihan animen ykköskaudesta, ja sen loputtua aloin lukemaan mangaa.
Vaikka aluksi olin sitä mieltä, että anime oli ihan jees, nykyisin olen kyllä sitä mieltä, että manga
on monta monta monta monta monta monta monta kertaa parempi kuin anime.
Animessa mielestäni vähän sählättiin hahmojen kanssa. Anteeksi fanit, mutta vaikka mangassakin
Grell, Elizabeth ja muut sivummassa olevat henkilöt vähän välillä sekoilevat sun muuta, animessa
mentiin mielestäni kyllä pariin otteeseen hieman yli. Suuresta osasta tuli vain täyttöhahmoja,
jotka pelleilivät taustalla. Pidän kyllä Grellistä ja Elizabethistä, mutta en vain voi sietää kauhean
paljon sitä animesähläilyä. Mangan kestän kyllä :)
Ja vaikutti se tarinakin mielipiteeseeni animesta. Minä vain pidän enemmän mangan tapahtumista ja
juonenkäänteistä. Oli ykköskausi siis ihan katsottavaa, ja laatu oli myös ihan jees, mutta onneksi
aloin lukemaan Kuroa mangana.

Kakkoskautta odotin aluksi innolla, mutta into hieman hiipui Clauden, Aloisen ja muiden uusien
hahmojen myötä. Kauden juonikaan ei oikein innostanut, ja en pitänyt lopusta oikeastaan lainkaan.
Spoiler: ;(
Se on vaan niin epäreilua/väärin/surullista miten Sebastianin kävi.
Yritän joiltain osin jopa unohtaa kakkoskauden parit kohdat, mutta tiedän, että jos en olisi katsonut
sarjaa silloin kun sen katsoin, olisin varmasti katsonut sen myöhemmin pelkkää uteliaisuuttani.

Toinen musikaali oli aika mielenkiintoinen monella tapaa xD mutta ihme kyllä katsottava.
Yleensä en pysty myötähäpeästä tai jostain vastaavasta tällaisia musikaaleja katsomaan, mutta
nyt ilmestyi ensimmäinen poikkeus. Oli ne OVA:t aika mielenkiintoisia, ainakin osa niistä.

Mutta niin, manga. Mielestäni manga on yksinkertaisesti mahtava. Tai ainakin minä tykkään.
Piirrostyyli on kaunista katseltavaa ja juoni tarpeeksi synkkä ja mukaansatempaava paria hyvää
huumorikohtausta unohtamatta. Tätä mangaa jaksan odotella ja lueskella ihan innoissani,
vaikka olenkin pariin vielä säännöllisesti seuraamaani sarjaan jo kyllästynyt. Joten, koukussa olen
ja tuskin pääsen pitkään aikaan eroon - ei sillä että haluaisin <3

Lempihahmoni ovat Undertaker, Sebastian ja Charles Grey. Kahden ensimmäisen mainitun kohdalla
taitaa olla tasapeli. Ja juu, ei niitä vihaamiani hahmoja kauheasti kyllä ole.

Parille ystävällenikin olen tuputtanut Kuroa suurimmaksi osaksi omien höpötyksieni kautta.
He joutuvat valitettavasti aika paljon kuuntelemaan minun syväanalyysejä ja spekulaatioita juonen
ja hahmojen osalta, sekä kaikenlaista hypetystä erinäisistä tapahtumista ja hahmoista. Toistaiseksi
ovat taitaneet kestää. Pysyvätpähän samalla Kuron mangan tapahtumissa mukana :D
Ainakin osa hahmoista ja tapahtumista on tullut tutuksi, vaikkeivät olekaan mangaa kokonaan
lukeneet, taikka animea katsoneet. Toistaiseksi eivät ole valittaneet höpötyksieni määrästä.

Tuli pitkä viesti, pahoittelen.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Tammi 28, 2012 01:42

Tämä on sarja, joka vaani minua kauan ennen kuin iski kunnolla. Animen ykköskauden katsoin kaverin pienoisesta painostuksesta silloin, kun se oli aivan tuore, mutta en mitenkään innostunut siitä. Ihan mukavaa katsottavaa se oli, mutta en pitänyt huumorin ja synkkien hetkien liian suuresta kontrastista. Kakkoskaudelta katsoin ensimmäisen jakson ja siihen se sitten jäikin.

Anime ei siis iskenyt eikä aluksi mangakaan. Hyvin pitkän aikaa hyllyssä oli vain yksi pokkari, jonka olin ostanut uteliaisuudesta, koska kaikki sanoivat mangan olevan parempi. Viime kesänä innostuin ostamaan pokkareita enemmän, mutta kunnolla innostuin sarjasta vasta pari viikkoa sitten, jolloin sain käsiini yhdeksännen pokkarin. Perinteinen whodunit-mysteeri sai päässä naksahtamaan, ja nyt en millään jaksaisi odottaa ensi viikkoon, että saisin osan 10 tilaukseen.

En menisi sanomaan sarjaa millään osa-alueella loistavaksi, mutta peruspalikat ovat kaikki kunnossa, joten lukeminen on sopivan viihtyisää. Huumori on mangassa paljon siedettävämpää ja tarina huomattavasti mielenkiintoisempi ja paremmin kerrottu kuin animessa. Suosikkihahmoni on luultavasti Lau.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sentou Mecha Xabungle 20/50]
Anime- ja mangablogini

Angelrose

Viesti Kirjoittaja Angelrose » Su Maalis 11, 2012 11:50

Minäkin hurahdin tähän jonkin aikaa sitten, luultavasti siitä on useampi vuosi. En muista katsoinko animen ensin vai luinko mangan, omassa hyllyssäni ovat vain mangat 1,2 ja 4, mutta koko sarja on luettu. Toista kauttakin on vilkaistu muutaman jakson verran ellei enemmänkin.

Ensinnäkin vaatii tosi paljon sarjalta, että viitsin mitenkään katsoa paria jaksoa pidempään. Kuroshitsuji veti ihan kunnolla mukaansa ja pidin jokaisesta hahmosta, sekä erityisen ihanasta piirrosjäljestä ja tyylistä ylipäätäänkin. Demonit, enkelit ja kuolemanjumalat mitkälie ovat aina olleet kiinnostukseni huomiossa siinä, missä kaikki yliluonnollinen ja fantasia ylipäätäänkin ja tässä ne vain oli toteutettu ihan mielettömän hyvin. Juoni ylipäätäänkin toimi ja todellakin, pidin hahmoista.

Suosikkeihini kuuluu muutamakin
Spoiler:
Nooan Arkin sirkuksesta olevia hahmoja, ehkä suurimpana suosikkina Jokeri
. Olenko oikeassa, jos muistelisin, että kyseistä osaa ei ollut edes koko animessa? Muistaisin olleeni tosi pettynyt siihen, koska pidin siitä ihan hirveästi.

Animessa esiintyneistä hahmoista Ciel oli yksi suosikeistani, kuinkas muuten, mutta pidin ihan valtavasti Prinssi Somasta hahmona - varsinkin mangassa, jossa tämä oli mielestäni paljon lapsekkaampi kuin animessa :'D Ilmeisesti olen valinnut hieman outoja suosikkeja, mutta 2. kaudelta Alois on myös yksi suosikeistani, tykkään tälläisistä pirullisista hahmoista. Shinigameista Grell on ehdoton ykkönen, figuurinakin löytyy tämä herra hyllystäni ja ansaitsee paikkansa sielä.

Elizabethista en pitänyt jostain syystä ollenkaan.

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Pe Maalis 16, 2012 18:40

Oikeastaan sarjan kiinnostus lähti liikkeelle siitä, että hyvä ystäväni kertoi cossaavansa Cielia eräässä conissa, ja sanoi, että sarja on todella hyvä. Ensin ajattelin, että tämähän on ihan pöhkö idea, mutta hahmot olivat niin omaperäisiä ja hienoja, että suorastaan kuolasin näitä henkilöitä. Ciel oli varmaan rakkauteni tätä sarjaa kohtaan ja se piti minut hengissä ja jaksoin katsoa sitä animena että mangana.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Su Maalis 18, 2012 14:18

Sen varmaan jo jotkut tiedättekin, mutta Punainen Jättiläinen suomentaa Kuroshitsujin ainakin äiden tietojen mukaan omalla nimellään. Julkaisu tähdätään kesälle, oletettavasti Animeconin yhteyteen. Nice....

Ja tuossa vielä originaali uutinen.

http://animelehti.fi/2012/03/17/kuroshi ... ilaiselta/
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Maalis 18, 2012 18:31

Gintoki kirjoitti:Sen varmaan jo jotkut tiedättekin, mutta Punainen Jättiläinen suomentaa Kuroshitsujin ainakin äiden tietojen mukaan omalla nimellään. Julkaisu tähdätään kesälle, oletettavasti Animeconin yhteyteen. Nice....

Ja tuossa vielä originaali uutinen.

http://animelehti.fi/2012/03/17/kuroshi ... ilaiselta/
OMG! Viimeinkin suomennetaan sarja, jossa on seksikäs pikkupoika fabuissa vaatteissa. :D
En ole hankkinut sarjaa englanniksi, joten varmasti ostan suomeksi! Toivottavasti painojälki on hyvää.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Su Maalis 18, 2012 19:43

Loistojuttu! Oli vain ajan kysymys, milloin tämä tulee suomeksi. Sarja menestyy varmasti. Itsekin ostaisin, mutta olen jo ehtinyt hankkia kymmenen pokkaria saksaksi, joten en raaski ostaa sarjaa myös suomeksi.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sentou Mecha Xabungle 20/50]
Anime- ja mangablogini

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Su Maalis 18, 2012 21:58

Juuh, mangaa olen lukenut joskus englanniksi ja sittemmin suomijulkaisun mukana ja välillä taas englanniks kun ei ole jaksanut oottaa kahta kuukautta. On ollut kyllä piristävää seurata miten manga on kehittynyt siitä "täydellinen sebu joka ruudussa moi" -väkertelystä ihan oikeeksi, juonelliseksi sarjaksi. Järkytyin kyllä jossain Noah's Arcin kohdalla miten sarja hyppäsi yhtäkkiä huumoripainotteisesti bishounenmömmöilystä synkäksi ja vakavaksi. Ei sillä, kyseiset chapterit on edelleen meikän suosikkeja. :D
Animea ei ole sitten tullut seurailtua niin aktiivisesti, olen jämähtänyt jonnekin ykköskauden loppupuolelle. Tarkoitus olisi tässä kesän aikana viimeistellä se ja jatkaa kakkoskauteen jota odotan pelolla ja ihan pienellä innostuksella. Saas nähdä.
Viimeksi muokannut Horaaneko, Su Kesä 08, 2014 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There is no spoon.

Sango-fan

Viesti Kirjoittaja Sango-fan » Pe Kesä 01, 2012 14:21

Enpä oo ite lukenu, mut kaveri puhuu siitä melkein 24/7... Ja ihan mainittakoon, et se kaveri tekee mut kohta hulluksi.

Lumikki

Viesti Kirjoittaja Lumikki » La Kesä 02, 2012 21:39

Pakko sanoa, että hypin riemusta kun kuulin, että Kuroshitsuji suomennetaan. Omistan ensimmäisen voluumin mangasta englanniksi, mutta potenttiaalinen ostajaehdokas on jo löytynyt (aka poikaystäväni). Heti kun ilmestyy Prisman hyllyille niin nappaan heti.

nakkisankari

Viesti Kirjoittaja nakkisankari » Pe Heinä 06, 2012 05:22

Oh hell yeah me gusta. Toi kuvaa aika hyvin meikän suhtautumista sarjaan. :--D Mutku. Kivoja miehiä? Check. Kiva piirtotyyli? Check. Kiva huumori? Check. Joten miksi turhaan kieltäytyisin.

Vaikka joo pakko myöntää, että sarjan magnaversio hakkaa animen suunnilleen 9000-0, vaikken oo lukenut kuin viitisen pokkarin verran netistä ja animen oon katsonut kokonaan, mutta hei srsly jotkut Claude ja Alois? Siis joo rakastan niitä hahmoja ja ne on seksikkäitä ja paritettavia ja ihkuja ja traagisia mut silti pakko miettiä et mitä ihmettä ne animentekijät trollaa? Ja miten Yana Toboso suostu tohon. :--D Vaikka joo tykkäsin siitä kakkoskauden tarinasta kaikessa kauneudessaan mut siis no... eh. Ja mikä se ykköskauden loppukin oli olevinaan.

Enihuu tää sarja nousee ihan fanipalvelunsa ja yaoivibojensa takia suosikkilistalleni ja kun tätä suomennetaan niin pakko kyllä ruveta keräämään. Ainoo vika tässä sarjassa (tai oikeestaan sarjan fandomissa) on se, että Undertakerista ei oo ku yks doujinshi. Mut kai se ihkumainstream SepaSielkin menee.

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ti Elo 07, 2012 19:19

Eka osa on kai ollu kaupoissa nyt, odotan kakkosta. Ykkösen luin aiemmin enkuksi, enkä aio ostaa sitä enään toisella kielellä. Siis, ykkösen oon lukenu ja pidin!
Barasuishou

Matti

Viesti Kirjoittaja Matti » La Elo 11, 2012 20:45

Suomennos on kaupoissa ja erinomaisesti käännettynä! Ostakaa, OSTAKAA!

Annazu

Viesti Kirjoittaja Annazu » Su Elo 19, 2012 12:40

En muista milloin ensimmäisen kerran tuota sarjaa katsoin, siitä ei varmaan ole vuottakaan. No, parin ensimmäisen animejakson jälkeen ystävän kanssa katsottiin koko ensimmäinen tuotantokausi. Toisen tuotantokauden katsoin seuraavana päivänä ja pidin sarjasta yhä enemmän. Sen jälkeen päätin lukea mangaa, ja sen teinkin. Pidin animesta ehkä enemmän, mutta se on sanottava että olen enemmän animeihminen. Piirrostavasta minä pidän, eikä siinä siis mitään. No, nyt sitten on tosiaan tuo ensimmäinen pokkari tullut suomennettuna. Oma mielipiteeni suomennoksesta on se, että se on mukiin menevä. Pystyn lukemaan ilman että hermot menee epämääräisten sanojen lukemisessa. Odotan siis jo innolla toista osaa suomeksi~

Phalene

Viesti Kirjoittaja Phalene » Su Elo 19, 2012 17:31

Minulle riitti että näin kannen ja heti tuli sellainen fiilis että pakko saada!!!!!!!! En ole kyllä tullut ostaneeksi hinnan takia mutta luetuksi on tullut kauppakierrosten aikana ;)
Ja se oli aivan yhtä hyvä miltä vaikuttikin!! :D Ootetaan vain että tulee kirppiksillä vastaan. Ja tietenkin toista osaa. Sit taas kamppaillaan aina sarjis hyllyllä että ostaako vaiko eikö, ikuinen ongelma.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”