Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Graus
Viesti:

Re: Kuroshitsuji

Viesti Kirjoittaja Graus » To Heinä 22, 2010 16:01

defia kirjoitti:Toinen jakso erityisesti tympi, aivan niinkuin olisivat fillerin keksineet laittaa heti kauden alkuun.
Itellä meinasi naama sulaa kunnolla tuon jakson aikana, nähtävästi päättivät sitten rohkeasti retconnaa koko sarjan.
Mitähän siellä pukuportaassa on oikein suunniteltu :lol:

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » To Elo 19, 2010 19:58

Törmäsin vähän väliä kaikenlaisiin fanipiirroksiin ja ficceihin joissa aina esiintyi Sebastian ja Ciel. Sehän sitten alkoi häiritsemään että mitä ne kaikki vouhottaa jostain Black Buttlerista/Kuroshitsujista niin päätin sitten itsekin vilkaista animea.

Ensimmäisenä Sebastian: ei ollut kovinkaan yllättävää että kiinnostuin tästä hahmosta. Hetken katseltuani huomasin ajattelevani tätä hieman Hellsingin Alucardina hovimestarin asussa (sattumoisin Alucard on yksi lempihahmoistani ja se hieman nostatti myös Sebbyn pisteitä). Hovimestari+demoni+charmi+kissaihminen (tai no demoni)= jäin tuijottamaan sarjaa (olen kissaihminen joten tietysti se nostattaa pisteitä jos joku on myös sellainen :D).
Kun näin animessa jonkin verran sitä oikeaa Sebastianin ulkomuotoa demonina, en voinut olla ajattelematta Frank N. Furteria -vaikkei se niin haitannut sillä pidän Frankista.
Ciel taas... no, en oikein osaa sanoa mielipidettäni hänestä. Lähinnä kiinnitän vain huomiota hänen asuihinsa.
Undertakerista huomasin pitäväni kovasti, siitä virneestä ja omalaatuisesta persoonastaan.
Grell on ihan huvittava välillä, mutta muuta en osaakaan oikein sanoa hänestä. En silti kuitenkaan inhoa tätä.

Anime oli kokonaisuudessaan katsottava, ainakin ykköskausi. Ihan kiinnostava, jossa selvästi kiusoiteltiin SebastianxCiel parituksella ja loppu oli mielestäni sellainen, ettei sitä olisi tarvittu jatkaa.
Kakkostuotantokausi oli itselleni siis ainakin pettymys, ainakin sen 7 jakson perusteella mitä olen katsonut. En pitänyt Aloisista ja se nostatti Cielin pisteitä vaikkakin Aloisin persoona onkin ns. räväkämpi. Yleensä nämä kahjot hahmot ovat kiinnostavia, mutta Alois oli pikemminkin lapsellisen ärsyttävä. Claude ei ole kovinkaan kiinnostava, mutta odotinkin tältä hieman enemmän. En odottanut että hän olisi samanlainen kuin Sebastian, mutta jonkinlaista charmia odotin myös häneltä. Katsoo nyt jaksanko katsoa viimeiset jaksot.
Yhteenvetona voisin siis sanoa että kaikista kiinnostavinta sarjassa teki Sebastian ja parit sivuhahmot, kuten vaikka se nukke joka soitti sillä ihme härvelillä. En sano että se olisi huono (ainakaan eka kausi), sillä katsoin sen kuitenkin mielenkiinnolla loppuun asti. Huvittaviakin kohtia löytyi sarjasta, joten se ei ollut vain sellaista Cielmäistä vakavuutta.
Ajattelin kuitenkin hankkia edes yhden mangapokkarin, sillä minusta tuntuu että se on parempi kuin anime ja myöskin toivon sitä. Silloin myös on helpompi sanoa lopullinen tuomio sarjasta sillä joskus on käynyt niinkin että anime on surkea, mutta manga huomattavasti paljon parempi. Joten mangaversiota odotellessa siis.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » La Elo 21, 2010 23:51

Kakkoskaudessa olen kyllä edelleen vähän wuuuut?
Ensimmäinen jakso oli ihan hepreaa plus se poika oli liian mielenvikanen mun makuun.......... mutta muuten alku vaikuttaa hyvältä.

Leraye

Viesti Kirjoittaja Leraye » Ma Elo 23, 2010 16:05

Kuroshitsuji on omasta mielestäni kovin mielenkiintoinen sarja. Juoni on suht helppo ymmärtää, hahmot on ihastuttavia ja tunnelma on muutenkin sellainen... jännä, joka saa pysymään kiinni sarjassa. Ensimmäinen anime oli loistava, ja nämä kaksi Fantasiapeleiltä saatavaa mangapokkaria ovat vielä loistavampia! Kolmas pokkari tulee myyntiin Amerikassa lokakuussa, joten sitä odotellessa~! (ja sitten ensi vuonna tulee nelonen, vitonen ja kutonen muutaman kuukauden välein)

Tosin, nyt tämän Kuroshitsuji 2 -animen alettua, olen mennyt aivan sekaisin. Enkä mitenkään hyvällä tavalla. Oikeasti, Alois on maailman ärsyttävin hahmo koko maailmassa, Claude on kunnon Sebastian-ripoff ja se tarina on jotenkin... outo. Toka jakso koko sarjasta oli kunnon mindfuck. Toki, onhan kakkosessakin paljon hyvää, kuten Hannah ja se, että Sebastian/Ciel/muut on mukana. Muuten tämä sarja ei olisi Kuroshitsujia nähnytkään.
Spoiler:
Katsoin kahdeksannen jakson ja olin samaan aikaan todella iloinen että todella järkyttynyt. Hienoa oli se että Claude listi Aloisin (ainakin toivon niin), mutta kaikki mitä sitä ennen näytettiin oli... randomia D8 Kunnon pedo se vanha mies. Rumakin kuin perkele...
I hate being bipolar. It's awesome.

Guardian-Of-Rain

Viesti Kirjoittaja Guardian-Of-Rain » Ke Syys 08, 2010 19:12

Luovutin kasijakson jälkeen tuon kakkoskauden kanssa.
Tätä uutta tuotantokautta kaupataan pelkällä fanservicellä ja nimellä "Kuroshitsuji".
Kuten Raykenstain tuossa mainitsi, sarja ei ole Sebastianin/Cielin lisäksi Kuroshitsujia nähnytkään. Pää ei kestä. |'D Alois on ärsyttävä, Claude on ärsyttävä, juoni (ja sen suuri puute) on ärsyttävä, suurin osa muista uusista hahmoista (paitsi Aberlinen veli) on ärsyttäviä ja aivan tuhoton liikamäärä fanserviceä ja yliampuvuutta on ärsyttävää. Siinä vaiheessa kun nelosjaksossa Sebastian kiskaisi sen junan katon irti olin jo tekemässä vähintään kuudetta facepalmia koko siihenastisen tuotantokauden osalta, ja huonompaan suuntaan on mennyt.
Yksi huonoimmista animeista, joita olen katsonut.

...ja silti olen lupautunut tekemään Alois/Claude -paricossin kaverini kanssa. Minä tulen olemaan tuo ihana *kröhömhyperärsyttäväkröhöm* Alois Trancy. Jippii. *aistikaa suuri määrä sarkasmia*

BananaFairy

Viesti Kirjoittaja BananaFairy » To Syys 09, 2010 15:01

Oijoi sekä manga että anime ovat ihania~<3 Animesta olen katsonut kaikki jaksot sekä ekalta kaudelta että Monoshitsujin/Kuroshitsuji II:n :3

Lempihahmoni on Cieruuuu~ [asd no tietty :roll:] Alois oli aikaaas rasittava, tosin AloisxCiel = loveloveawwwasdhihiii~<3 X'D

Njaa, mielestäni eka kausi oli animessa eehkä parempi.... ^^) Rakastan muuten sitä jaksoa kun Cieruuu pukeutui siihen pinkkiin mekkoon <33

Mangaa en valitettavasti ole lukenut kokonaan, nyt kun se on vissiin netistä poistunut tekijänoikeuksien takia or something :roll:

Mutta mahtava sarja tosiaan, ei ihme että sai Japaninpopin arvostelusta 5/5 tähteä ^^
Mangamursu BananaFairy valmiina hyökkäykseen! >:D

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Pe Syys 17, 2010 17:24

Kuroshitsuji 2 viimeinen jakso ilmestynyt ja katsottu... Olo on hiukan Wooth? Mutta... Se oli ihan kiva...
Spoiler:
Olisin rakastanut toisen kauden loppua ellei Sebby olisi näyttänyt niin surulliselta!! Tai no pettyneeltä Ciel demonina oli aikas hiano juttu, ja Clauden, Aloisin ja Hannahin kuolemaa oli toivottu kauan... Kaiken lisäksi olen CielxSebby fani... Jos vain olisi ollut hiukan enemmän happy ilme niin olisi ollut ihanaa~ <3
Mitä uskotte, onko kolmatta kautta tulossa? Lopun perusteella niin uskaltaisi vaikka toivoakkin..~ :mrgreen:

Haru-kun

Viesti Kirjoittaja Haru-kun » Ma Loka 18, 2010 23:13

HUI kamala! En kyllä missään nimessä haluaisi että tulisi kolmas tuokkari... en ikimaailmassa.

Enkä kyllä katsois vaikka tulisikin jos ei olis Seb tai Ciel mukana menossa.... .w.
Vaikka uskollinen fani olenkin mangalle/animelle niin se kakkoskauden loppukin oli ihan kuraa ;;w;;
Tell me why I can't be me...

cocismaha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cocismaha » La Loka 23, 2010 13:55

mä tykkään kyllä paljon kyseisestä sarjasta :) tosi hauska ja sit ku ne tutkii kaikkia murhia, on mielenkiintoinen.

Oli pakko laittaa...sebastianin old spice mainos xP http://www.youtube.com/watch?v=xK9GHbTcKWU

Moderaattorin mutinat: Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty.

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Ti Marras 30, 2010 19:39

aloin juuri kattomaan sarjaa, mutta oon kuullu siitä useamminkin ja jopa ennen sarjaan perehtymistä opin piirtämään grellin :D <---vanhaa hölpötystä

:EDIT:
no siis kauan aikaa sitten tuli anime katsottua kakkoskautta myöten läpi, ja voin sanoa ihan suoraan että Kuroshitsuji oli kuin minulle tehty, ja jälkikäteen ja luettuani magankin netistä menin ja ostin ensimmäiset pokkarit. Minullahan on monia syitä pitää sarjasta, koska Toboson tyyli on niin herkkua silmille... ja Sebastian on syntisen kaunis mies.
Spoiler:
Kakkoskauden hahmoista en erityisemmin pitänyt koska Claude näyttää Sebastianin ja Grellin lovechildilta xD, ja alois.... alois alois pieni on kyllä luonteeltaan aivan kertakaikkisen ihastuttava, (huomatkaa sarkasmi) mutta hänen outo pakkomielteensä Cieliin saattaa aiheuttaa järkytystä siinä sisälläni asuvassa kukkahattutädissä.
Ja Kaikkihan rakastavat sarjan ensimmäistä naispuolista fanservice-lähdettä, eli esitelkäämme: Hanna, Uskokaa tai älkää mutta oli naurussa pidättelemistä kun Claude ( vai olikos se Sebastian?) tunki sormensa Ihanaisen Hannan kurkkuun ja tämä ties kuinka vanha neiti vain kiemurtelee eroottisesti kun jostakin vatsan sisätaskuista ilmestyy noin kaksimetrinen miekka.
Siis en kakkoskaudesta pitänyt en, mutta olen yhä ylpeä Kuroshitsuji kangasjulisteen omistaja.
Viimeksi muokannut Yotsu, Ke Kesä 29, 2011 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Jokirapu

Viesti Kirjoittaja Jokirapu » Ke Joulu 01, 2010 19:32

Olen varmaan hieman poikkeava kuroshitsuji fani, kun kaikki muut tuntuvat inhoavan Aloisia, joka on oma lempihahmoni, vaikka osaakin välillä olla aika ärsyttävä. Mutta hyvä sarja, pakko myöntää.
Kolmas kausi olisi periaatteessa mukava, mutta ei mielestäni silti aivan pakollinen.

L'Jiti

Viesti Kirjoittaja L'Jiti » Ke Joulu 15, 2010 20:01

Pidän Kuroshitsuji mangasta tosi paljon <3. Anime taas... Noh, voisihan se olla vähän muutakin kuin fanserviceä. Ei sillä, fanservice on hyvää, mutta se on mangassa paljon paremmin tasapanossa. Joku oikein viaton voisi vaikka luulla, että mangassa vain pilaillaan, koska se keskittyy muuhunkin, kuten nyt esimerkiksi sellaiseen sivuseikkaan kun juoneen. Piirrostyyli, asennot, ilmeet (ah~) ja muu tosin paljastavat, että sarja on selvästi fangirleille suunnattu. Se on silti loistava.
Täytyy sanoa animen puolesta, että ääninäyttelijävalinnat on kohtuullisen hyvät. Toka tuotantokausi on tosin vain keskittynyt kaikkixCiel paritukseen, joten se laskee pisteitä aika lailla.

Siis, manga on loistava, olen seurannut sitä jo kauan (... ainakin yli vuoden xD), mutta anime ei ole hyvää. Jätin kummankin tuotantokauden vikat jaksot katsomatta =1. Suosittelen mangaa, jos sitä sattuu käsiinsä saamaan. Juoni on mukava plussa missä sarjassa vaan...

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ti Tammi 04, 2011 02:47

No nyt on sitten tämäkin sarja katottu. Mangaa en ole lukenut, mutta ehkä joskus, jos jostain löytyy. Kakkoskausi oli hivenen outo. Komeita tyyppejä ainakin piisaa. Suosikkihahmojani ovat Grell ja Undertaker. Ash/Angela oli kuin Lucemon ja Yubel yhdessä, mutta komea se ainakin oli(Minä ja minun valkohiuksiset pahikseni). Sebastian ei oikein iskenyt. Vähän liian täydellinen. Kuten on jo aiemmin todettu Hellsingin Alucard ja Integrahan Sebastianista ja Cielistä tuli mieleen. Alois ja Claude taas toivat hieman mieleen Tohman ja Gaomonin, mikä johtunee siitä, että Alois ja Tohma ovat liiankin paljon toistensa näköisiä.

Ao-chan

Viesti Kirjoittaja Ao-chan » Ti Tammi 04, 2011 12:26

katoin sarjan loppuun noin kuukausi sitten..minun ja niinkuin monen muunkin tähän topiciin kirjoittaneen mielestä kakkoskausi jäi selvästi ensimmäisen varjoon. luulin esin, että mangakin on jo loppunut, mutta on suuri helpotus, että se jatkuu vielä :D jäi liian jännään kohtaan. en jaksa odottaa seuraavaa chapteria ;A; tykkäsin mangasta paljon enemmän kuin animesta. Aloisin halusin kuristaa ja heti kun näin kakkoskauden ekan jakson (pyydän anteeksi Aloisin faneilta). mutta näkemäni ja lukemani perusteella (lievästi sanottuna) rakastan Kuroshitsujia<3
Da-sivunih
you look fabulous my dear

Suiggari-Tou
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou » Ti Tammi 04, 2011 23:08

Kiinnostuin tästä suunnillee puolitoista vuotta takaperin, ja katsoin animen hurjaa kyytiä. Piirrosjälki ja miljöö miellyttivät silmää, mutta mitään uutta sarja ei tuonut paitsi hienoja pukuja (cosplay-mahdollisuuksia?) sekä Grell Sutcliffin. Miksi? Punaista, punaista kaikkialla, omituinen luonne, pahis jossain mielessä sekä terävähampainen virne nappasivat, ja oikeastaan Grellin voimalla jaksot menivät nopeasti.

Mutta loppujen lopuksi sarja ei tuonut mitään uutta: kiva katsoa, pari hienoa hahmoa, piirrustustyyli sulava (myös mangan kohdalla nyt kun sitäkin olen tutkinut) ja juoni... Animessa tapahtui suuri töksähdys ja dramaattisia muutoksia kun tuotiin fillerihahmoja ja ties mitä siihen loppuun mukaan. Mangaa voisin yrittää lukea enemmänkin, varsinkin kun sitä käännetään vihdoin pokkarimuotoon englanniksi joten Fantasiapeleihin matka käy.
Without love, it cannot be seen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”