Inuyasha

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » Ti Heinä 17, 2007 17:38

Itse olen mangana seurannut tätä sarjaa aika pitkälle, kunnes meni maku täysin. -_____- Sarja alkaa toistamaan niin pahasti itseään, että huhhei. Heikompaa hirvittää. Omistan pokkareita siis englanniksi vol. 16 asti ja olette varmaankin huomanneet, että myynnissä ovat. Oli minulla pidemmällekkin, mutta sain jo muutaman usutettua pois hyllystäni.

Sarjan hahmot ja muu on ihan perinteistä Rumikoa, eli itse pidän sitä kohtuu hyvänä. Animena sarja on pitkä, mutta tuplasti parempi minusta äänien kera ja Inuyasha on mahdottoman suloinen. En kuitenkaan ole jaksanut animeakaan katsoa kuin 20 episodeen asti, kunnes luovutin. En sitä koskaan saa katsottua loppuun.

Suosittelen kaikkia faneja lopettamaan keräämisen jossain vaiheessa, vaikka suomeksi se onkin halpaa. Se on ikuisuus sarja ja vaikka ostaisitte joka viidennen pokkarin, ette menetä mitään ainakaan joissain väleissä. Olisikohan neljännentoista pokkarin jälkeen tuollainen ostotahti alkaa olla aika kätevä jo.

Muttakuitenkin. Suomikäännöstä mitä nyt olen seurannut, on sarjassa ihan ok luokkaa. Englanniksi tosin olen tottunut lukemaan - niin aina parempi. :3

Bluemail

Viesti Kirjoittaja Bluemail » Ti Heinä 17, 2007 18:34

Olen itsekin lukenut Inuyashaa mangana, en ole nähnyt jaksoja kuin pari kolme.

Kaverini kerää sarjaa ja hän omistaa kaikki paitsi ykköskirjan (no johan) suomeksi. Tosiaan tulee vähän samanlaisia juonikuvioita tässä Narakun aikana. Mutta enhän sitä itse osta niin mikäs tässä lukiessa :twisted:
On tullut mietittyä että onko Shippoo poika vai tyttökettu? Luulin häntä tytöksi ainakin uusimpaan numeroon mennessä
jossa oli se tyttö jonka veli oli kuollut... Shippoo oli kuulemma ihastunut.
Moderaattorin edit: Spolerisuojat lisäilty ja sääntöjenvastainen maininta poistettu - Kagami

riippukeinu

Viesti Kirjoittaja riippukeinu » Ti Heinä 17, 2007 19:01

Kyllä Shippoo poika on.

Shippoolla ei ole oikeastaan mitään muuta tarkoitusta koko sarjassa, kuin olla söpö ja inujaskan muksittavana.

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » Ti Heinä 17, 2007 19:11

riippukeinu kirjoitti:Shippoolla ei ole oikeastaan mitään muuta tarkoitusta koko sarjassa, kuin olla söpö ja inujaskan muksittavana.
Tuo on muuten täysin totta, on siinäkin merkityksellinen hahmo sarjaan. Vaikka kyllä Rumikon sarjoissa usein tuollaisia hahmoja nähdäänkin.

Edelliseen viestiin lisäen, ettei ihan spämmiä ole voisin sanoa, että Miroku taasen on kyllä suloinen myöskin pervoillessaan naisten kanssa. Kuitenkin juonikuviot Sangon kohdalla (entäs Kagome ja Inuyasha, voisitteko arvata että niistä tulee pari? OMG!) on hänenkin kohdallaan liian arvattavissa.

Siksi en pidä Rumikon sarjoista. Minusta olisi jännempää, jos paritus ei olisi niin selvää, mutta mikäs sille voi.

Szaara

Viesti Kirjoittaja Szaara » Su Heinä 22, 2007 17:46

INHOAN RUMIKO TAKAHASHIN PIIRUSTUSTYYLIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Köh.

Olen lukenut mangan osat 1-8 ja oli ihan siedettävä. Rakastin sitä aluksi, sillä Inuyasha sattuu myös olemaan ensimmäinen mangasarja, jota olen edes vilkaissut. Itse asiassa en ollut edes kuullut mangasta ennen Inuyashaa.. Totanoin. Rumikon piirustustyyli alkoi kuitenkin häiritä (Anatomia ja silmät. Ja hiukset on ihan kamalat. Ei edes kunnon kiiltohommeleita!!!!!). Ja nimien ''suomennokset'' ovat vähän urpoja. Itse käytän myös mieluummin Kougaa, kuin Koogaa. Anime on ihan samanlainen kuin manga, piirustustyyli on vaan parempi.. Muutaman ensimmäisen jakson/pokkarin jälkeen sarja alkaa toistamaan itseään ja kunnolla. Katsoin sarjan ''kokonaan'' loppuun (hyppelin välillä 10 jaksoa...). Melkein joka jaksossa on joku iso tappelu ja lopputulos on aina sama, esim. joku örvelö hyppää pusikosta, tökkii Inuyashaa ja Kagome ihkuttaa taustalla. Inuyasha hakkaa sen, eikä örvelöllä tietenkään ole shikonin palasia. Ja koska sillä ei ole shikonin palasta, stoori ei etene ollenkaan. Ja koko sarjassa on tällaisia kitkutustappeluita varmasti yli 100!
Ja kuten edellinen vastaaja sanoi, sarjan alussakin jo näkee, keistä tulee pari!
Suosikkihahmot ovat Jakotsu ja Miroku.

Inujaska pähkinänkuoressa: Kaikilla pahiksilla pitää olla pakkelia! Ja kaikkia, joilla on hirveän paksu pakkeli, täytyy hakata!!! HIIHIIHII. Hupsista, se olikin vain mummeli.

Keskivertoa huonompi fantasiamätkintä, johon on väkisin yritetty lisätä jotain tökeröä romantiikan tapaista ja tarina toistaa itseään. En suosittele kenellekään.

+ Ööh. En oikein keksi mitään. Se on pitkä?
- Se on pitkä.
- Kliseet!
- Piirustukset hutaistuja, itse pystyisin samaan. Ei ihme, että sarja on niin pitkä.
- Ah, romantiikkaa. Vai onko?
- Toistaa itseään

43/100

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Su Heinä 22, 2007 20:05

Szaara kirjoitti:INHOAN RUMIKO TAKAHASHIN PIIRUSTUSTYYLIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuo lause alkaa päteen minuunkin.
Alku oli kyllä hyvää ja silloin Inuyasha oli minunkin lempi manga sarjoja, mutta kun sitä sitten alkaa lukemaan pidemmälle ja yhe pidemmälle, alkaa pikku hiljaa tuntumaan, että tosiaan itse olisi parempi piirtämään... (ehkä hieman itserakkaasti sanottu..)
Tuntuu kuin Takahashi ei enää oikein jaksaisi hirveänä keskittyä piirtämiseen,
esim. hyvin usein Kagomen sormet ovat erikokoiset. Pieni mutta näkyvä ja ärsyttävä virhe...
Ranmassa taas jostain syystä tämä tyyli sopi paljon paremmin ja siinä taas ei ollut niin isoja ja ärsyttäviä silmä tikkuja...

Haruhi

Viesti Kirjoittaja Haruhi » Su Heinä 22, 2007 21:53

_Kagome_ kirjoitti:
Szaara kirjoitti:INHOAN RUMIKO TAKAHASHIN PIIRUSTUSTYYLIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuo lause alkaa päteen minuunkin.
:o Asiasta voidaan olla montaa mieltä. Minä ainakin pidän Takahashin piirtotyylistä, mutta ei se kuitenkaan mitään parasta ole. Esimerkiksi pokkarin 21 sivulla 164 esiintyvät Sango ja Miroku olivat erittäin hienoja. Plus sitten sen jälkeiset sivut. Ja onhan se tyyli ihan hienoa.
Mutten kuitenkaan väitä, että hän olisi parempi kuin esimerkiksi Yuu Watase(AI MITEN NIIN MUKA?! Muiden sarjojen henkilöt muistuttaa ERITTÄIN paljon Fushigi Yuugin hahmoja. Liiankin paljon.)
Eli, kuten aiemmin sanoin, asiasta voidaan olla eri mieltä(Rakastan ääntäni, joten rakastan myös itseni toistamista. :D ). Jotkut olisivat valmiita menemään Takahashin luo Banderollien kera, joissa lukee '' Inuyasha on paras '', tai '' Inuyasha is LOVELOVE! '' :o
Toiset taas menisivät mielellään buuamaan Takahashille. -- Älkää minusta välittäkö. n_n
Eikun.. Oli mulla asiaakin(?). Ei ollutkaan. n_n'
Get away, hide in the moonlit night and be silent

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ma Heinä 23, 2007 11:18

Szaara kirjoitti:- Piirustukset hutaistuja, itse pystyisin samaan. Ei ihme, että sarja on niin pitkä.
Oikeasti? Laita heti näytettä osaamisestasi!!!

Jakotsua ja kumppaneita odottaville tiedoksi: Osassa 24 alkaa tapahtua. Roppakaupalla uutta verta framille sen tarinakokonaisuuden myötä...
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Heinä 23, 2007 18:03

Kai se on pakko olla taas jotain mieltä. Ja sitähän tässä ollaan, on hyvä muistaa että parhaat perustelutkaan eivät muuta jonkun varsin luvallista mielipidettä siitä, että tämä teos yksinkertaisesti nappaa/ei nappaa.

Mielestäni piirtotyyli etenkin hahmojen osalta, kuten myös hahmosuunnittelu yleisesti on Takahashin suuri vahvuus ja Inuyasha on parhaita ellei paras osoitus siitä. Yllätyksetöntä se ehkä hieman on, mutta loistavasti tasapainoitettua ja siten toimivaa. Itse asiassa, sekä Naruton että Inuyashan osalta löytyvät samat tekijät hyvän menestyksen takaa - ja tämän uskallan sanoa vaikka Naruto ei ole useista yrityksistä lukuunottamatta napannut. Suurin ero ehkä on Naruton suurempi bonushahmojen määrä, Inuyashan osalta ollaan ehkäpä vähän konservatiivisempia sivuhahmoissa.

Ja tuostahan se miinuskin tulee, tasapaksuus. Jotta sarja miellyttäisi monia, se ei saa vetää liian rajusti omille poluilleen. Tasapainon ylläpitäminen pakottaa tekemään jokaisen palan jatkoa ja laajennusta edellisten ehdoilla. Ja sitä kautta taas päästään plussiin, eli siihen että tarinaa on helppo seurata.

Puhtaasti piirtoanalyysiin en osaa ruveta, mutta Takahashin selkeys on ehdotonta plussaa. Esimerkiksi Tanemuran tekemän mangan seuraaminen on ajoin hikistä touhua kun pitäisi jaksaa kaikki detaljit tajuta, hahmoja ei aina tahdo edes erottaa toisistaan ja pikkubonusta on niin maan julmetusti sivuilla. Tyylikästähän se on ja mukavaa luettavaa, mutta ajoittain turhankin haastavaa lukijalle. Sen jälkeen Inuyashaa lukee ihan vain rentouttaakseen silmiään. Ei siis ehkäpä suurta taidetta, mutta sarjakuvaahan tässä oltiinkin tekemässä ja nimenomaan sarjakuvana lopputulos Takahashin kynästä on erittäin toimivaa. Selkeän tyylikästä, muttei yliampuvaa.

Koska minuun kuitenkin IY:n hahmopaletti (etenkin Rin ja Inuyasha) iskee, sitä lukee ja katselee ihan mieluusti vaikka Suurta Juonta (tm) on turha odottaa. Ei se päämäärä vaan se matka...

Luova Hullu

Viesti Kirjoittaja Luova Hullu » Ti Heinä 24, 2007 11:00

Minusta se on varsin nättiä ja selkeää, mutta yksi asia tökkii silmään: otsat. Ne kaartuvat sillain kummallisesti ulospäin kun aletaan kulkea kohti hiuksia, ikäänkuin hehkulampun muotoon. Se vain on kumman näköistä, mutta jos en siihen kiinnitä huomiota, ei se häiritsekkään.
http://iEevee.deviantart.com

Tracon 2013 (hope so) - Amanecer (oma hahmo)
Tracon 2014 (again, Hope So) - Inuyasha

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ti Heinä 24, 2007 20:03

kyuu kirjoitti:Ja tuostahan se miinuskin tulee, tasapaksuus. Jotta sarja miellyttäisi monia, se ei saa vetää liian rajusti omille poluilleen. Tasapainon ylläpitäminen pakottaa tekemään jokaisen palan jatkoa ja laajennusta edellisten ehdoilla. Ja sitä kautta taas päästään plussiin, eli siihen että tarinaa on helppo seurata.
Ja avainsana on: "tasapaksu". Sarja todellakin yrittää miellyttää mahdollisimman monia, mutta se on mielestäni pahin kompastuskivi juuri sen yksinkertaisen syyn takia, että kun yrittää miellyttää monia, ei onnistu miellyttämään juuri ketään. Jokainen pikku seikka, joka veisi Inuyashaa jonkin tietyn tyylin suuntaan, mutta samaan aikaan loitontaisi toisesta, terminoidaan ja tuloksena on niin uskomattoman yllätyksetön juoni, että tulevia tapahtumia voisi ennustaa noin kymmenen volan päähän erhtymättä kuin jossain pikkuriikkisissä detaljeissa. Kuitenkin olen hämmästynyt siitä miten suosittu sarja (kaikesta huolimatta) on, kun ottaa huomioon miten paljon täälläkin on kuullut onpa-tosi-huono-sarja -kommentteja. Ehkä yllätyksettömyys ja "aivot narikkaan" -tyyli on kuitenkin loppujen lopuksi hyväksi.
Mitäh?! Miksi ihmeessä?! Toisaalta, kyllähän tämänkin ymmärtää. Verrattuna Tanemuran piirrosjälkeen Takahashin työt ovat lievästi sanottuna pelkistettyjä ja simppeleitä. Toisaalta se on kätevää, jos ei halua jumittaa yhdessä ruudussa puolta tuntia yrittäen selvittää kaikki yksityiskohtia (ei yhtään että allekirjoittanut tätä harrastaisi). "Silmä? Ei toki, se oli suu. Eikun... se paljastuikin tauluksi. Gomen!"

Loppukommentti (ennen kuin menen yläkertaan seuraamaan Kellyn seikkailuja Japanissa): Jotenkin kumma sarja. Fillereitä animessa noin 90% ja mangassakin voisi vähemmän olla enemmän (pokkareita varmaan yli 50, muistaakseni. Huimaa ajatellakin tarkkaa määrää). Animen loppuratkaisusta en edelleenkään pidä. Jos sarjan pitää olla yli 160 jaksoa pitkä, niin lopun kannattaisi olla HIUKKASEN parempi, näin kiltisti sanottuna. No mutta eniwei, makunsa kullakin ja yritetään mekin elää kuin kissat ja koirat.
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

popper

Viesti Kirjoittaja popper » Ti Heinä 24, 2007 21:03

Inu-Jaskasta tykkään kyllä, vaikken koko sarjaa ole lukenutkaan/katsonutkaan. Hahmokaarti on tietenkin Takahashin kädenjälkenä upea, ja Ranma½n tavoin löytyy sekä hauskoja että tunnelmallisia kohtia. Mutta Ranmasta tämä sarja eroaa sillä että inu-Jaska on vähän synkempi.

Rumiko Takahashi:n piirtotyyli: tottakai, kaikesta voidaan olla montaa mieltä. Mitään erikoista ja päänräjäyttävän ihmeellistä ei Takahashin kuvituksessa ole, mutta hahmot ovat helposti ymmärrettävissä ja tunnistettavissa. Itse kuitenkin pidän Takahashin tyylistä, siinä on jotain vetävää. Jos takahashi haluaa tehdä kauniin hahmon hänhän sen sitten kanssa piirtää. Sama pätee hauskoihin, pelottaviin, synkkiin, arvoituksellisiin tai minkälaisiin tahansa hahmoihin. Siinä vain on se jokin.. Yksinkertaisuuden kauneus ehkä?
visp 'n' over

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ti Syys 04, 2007 20:36

Hmm...tässä kun otitte piirustyylin esiin, niin on totta että Takahashin piirustyyli on surkea näillä maisemilla. :( Se oli selkeästi parhaimmillaan sarjan ensimmäisessä osassa, mutta kun olen seurannut viimeisimpiä Suomessa ilmestyneitä, olen kyllä huomannut että se tekee sarjan vähemmän kiintoisaksi, kun ei tarina kulje eteenpäin ja piirustyyli kärsii! :? Mutta Takahashilla on kyllä kokemusta, eiköhän prinsessa saa taas aisoista kiinni :D
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Liutti

Viesti Kirjoittaja Liutti » Ti Syys 04, 2007 21:14

Itse pidän Takahashin piirustustyylistä. Jotenkin niin omaperäistä, ja minulle ainakin mahdotonta piirtää. No juu - en kiellä, etteikö siellä olisi paria silmään ottavaa yksityiskohtaa, mutta jos niistä osaa olla välittämättä niin mikäs siinä. Itse olen vain jäänyt koukkuun sarjaan kaverini kanssa ja ostellaan aina uudet. Tosin nyt olen päätynyt siihen, että ostan enemmän käytettyjä kuin kaupasta (niin hyviä kokemuksia käytettyjen ostamisesta).

Suurin ja ehdottomasti ärsyttävin puoli on se, että se toistaa aina ja vain itseään. Koko ajan. Aina vain. Aina on jotain poikkeavaa, ja se antaa jotain intoa, mutta ää. Jotain muuta voisi keksiä kuin tyyliin: Kagome palaa kotoa -> demoni hyökkää -> käy kimppuun -> rökittää sen -> riitelee -> loppu. Mutta jotenkin tykkään silti hirveästi tästä sarjasta. n___n <3

Ja kaiken kukkuraksi Jaska on niin suloinen että aww.

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » To Syys 20, 2007 20:22

Inuyashalla on kunnia olla tämän hetken aamiais anime! Tulee katsottua sitä ainakin kaksi jaksoa aamulla ennen kouluun lähtöä. Ihan mukavaa on ollut sitä seurata. Ei mikään todellinen helmi, mutta varsin viihdyttävä silti. Kyllä vain Rumikolla näyttää tarinaa pukkaavan kun manga kerran jatkuu VIELLÄKIN jaappanissa...
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”