Inuyasha

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Souseiseki-Chan #

Re: Inuyasha

Viesti Kirjoittaja Souseiseki-Chan # » La Loka 11, 2008 14:02

Tiiän sarjan, ja elokuvien nimet. Jos nyt kuitenkin kirjoittasin ne tähän tulisi kuitekin kirjoitus virheitä. Toisaalta 20 pokkarin jälkeen sarja (ainakin mielestäni) alkaa ehkä jo toistamaan itseään. Muuten onkos teillä suosikki pokkareita tai anime jaksoja? Minulla on pokkari 30 ja on 56 ihan hyvä. Perusteluna 30 se, että
Spoiler:
Miroku kosii Sangoa
ja 56 perusteluna se että se on viimeinen kirja. Animessa parhaita jaksoja ovat 78 ja 132. Perusteluna molempiin että kummatkin käsittelevät Mirokua ja Sangoa... Kun niiden fani olen :oops: :oops:

[Moderaattorin editoima: Tekstiä siistitty, hymiöitä vähennetty, spoilerit piilotettu ja piraattilinkit poistettu.]
- Souseiseki Chan #
Ikuinen otaku.

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » Ma Tammi 05, 2009 16:54

Inuyasha-mangaa aloin lukea kesällä -07. Sarja oli kivaa luettavaa Ranman jälkeen. Luen Inuyashat kirjastossa, olen ostanut omaksi osan 11. Rumikon kynänjälki on muuttunut ensimmäisistä pokkareista, hmm.. hieman huonommaksi. Inuyasha on aika viihdyttävä, en menisi Rumikon ykköseksi sanomaan, mutta kakkonen tai kolmonen Inuyasha on Rumikon sarjoista omasta mielestäni. Pidän erityisesti osista, joissa esiintyy se "seitsemän miehen armeija".
Spoiler:
Jakotsu oli hauska hahmo, mutta kuolihan sekin
Animea olen vähän katsellut, ihan kivaltahan se näyttää. Leffoihin en ole koskenut, olishan nekin kiva nähdä. Lempihahmoni ovat Sango, Kooga, Kagome, Inuyasha ja Shippo.

Gilraen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gilraen » Ke Heinä 08, 2009 21:11

Paras sarja ikinä.

Ensimmäisen kerran kuulin Inuyashasta, kun eräs nettikaverini antoi linkin, jossa oli pätkä animen viidennestä jaksosta. Hän halusi välttämättä näyttää minulle Sesshoumarun. Vaikka kyseinen pätkä olikin englanniksi dubattu ja todella lyhyt ja tietenkin ihan puuta heinää minulle, kiinnostuin aika lailla - hetkeksi. En muista enää, miten kauan aikaa kesti siihen, kun lopulta ostin IY:n pokkarit 1-3. Ostin ne antikvariaatista ja luin täysillä yhteen menoon, ja päätin saman tien hommata kaikki siihen mennessä ilmestyneet pokkarit. Niitä olikin kai 31 kappaletta, ja hommasin kaikki ihmeen lyhyessä ajassa.

Kun olin lukenut pokkarin 34, joka on varmasti sarjan tylsimpiä, ajattelin, että tämä käy todella puuduttavaksi ja hitaaksi (monet ajattelivat noin varmasti jo huomattavasti aiemmin). Ne iänikuiset juoneen kuulumattomat random-taistelut random-youkaita vastaan random-kylissä ottivat vähän aikaa päähän, mutta nyttemmin olen lakannut harmittelemasta niitä. Niillehän ei voi mitään, ne ovat sarjassa ja pysyvätkin, ja ainoa tapa päästä niistä eroon on lopettaa koko lukeminen, mihin en todellakaan rupea. IY:ssa on sellainen määrä loistavia hahmoja ja käänteitä, että se ansaitsee kevyesti paikkansa mangasarjojen ykkösenä.

Sitten lempi-ja inhokkihahmoihin.
Parhaita on liikaa. Ainakin Sesshoumaru, Naraku, Jakotsu, Byakuya, Bankotsu, Kagura, Kanna, Renkotsu, Kouga ja Miroku ovat todella upeita verrattuna kaikkiin muihin, ja heistä Sesshoumaru ja Naraku ovat korkealla noiden muiden yläpuolella. Tässä sarjassa ei ainakaan ole puutetta mielenkiintoisista pahiksista.
Jostain syystä tykkään myös Kikyosta, vaikka hänessä on jotain niin ärsyttävää. Minulla on viharakkaussuhde häneen. Sama juttu Mooryoomarun kanssa.

Inhokkeja taas ovat Kagome, Rin, Kohaku, Inuyasha, Shippou, Myooga ja Kagomen luokkatoverit. Kagomen olen moneen otteeseen julistanut raivostuttavimmaksi fiktiiviseksi hahmoksi, jonka tiedän, joten häntä ei varmaan tarvitse sen liiemmin perustella. Rin, Kohaku ja Shippou ovat turhia (vaikka Kohaku sirpaleensa takia onkin osittain merkittävä), Myooga ja Kagomen kaverit ovat ärsyttäviä. Inuyashassa taas ottaa päähän jatkuva ylivoimaisuus varmaan kaikkia sarjan hahmoja vastaan ja tauoton räksytys, puhumattakaan rakkaussekoiluista Kagomen ja Kikyon kanssa. Hän on kiva vain pelleillessään Kagomen kotona kuin koira, tai silloin, kun sanoo ettei heillä ole aikaa mihinkään ihmisten auttamiseen, kun pitäisi Narakua jahdata. Inuyasha sentään ymmärtää sarjan paikoillaan junnaamisen.

Migreeni

Viesti Kirjoittaja Migreeni » To Heinä 16, 2009 19:36

Inuyasha anime saa jatkoa

Olisin varmaan hyppinyt ja huutanut onnesta ton uutisen luettuani neljä vuotta sitten, kun Inuyasha fanitukseni oli silloin huipussaan. Mutta mikäs siinä, muistelisin että aivan viihdyttävä sarja ja parhaimmistoa näistä shounen-ikuisuus-sarjoista sen monipuolisen hahmoköörin ansiosta. "Osuwaria" pääsee kuulemaan taas pitkästä aikaa

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ma Elo 24, 2009 12:20

Nyt se sitten on varmistunut virallisesti, että Inuyasha anime todellakin saa jatkoa ja ensimmäinen jakso lähetetään lokakuussa.

Inuyasha kanketsu-hen animenews network

Nyanko_chan

Viesti Kirjoittaja Nyanko_chan » Su Elo 07, 2011 16:02

Kysyn teiltä kaikilta, että tietääkö kukaan mistä voisi tilata Inuyashan tuokkareita ja ne olisivat aluekoodiltaan R2? :D Tätini etsiskelee niitä, mutta eipä ole juurikaan onnistanut... :/

Vai onko muita tuokkareita ollenkaan kuin se ykkönen??

aarnipaarni

Viesti Kirjoittaja aarnipaarni » Ti Elo 09, 2011 17:50

Sain tämänkin sarjan mökkiviikonlopun aikana vihdoin katsotuksi.. Tai no, alkuperäistä animesovitusta en muutamaa jaksoa pidemmälle edes jaksanut katsoa; luin sarjaa 36 pokkaria suomeksi mangana ja jatkoin siitä sitten animena. Tuo "uusi" anime, josta ylläkin maininta (Inuyasha Kanketsu-hen) jatkaa siis suoraan mangan pokkarista 36 ja vie tarinan animaatioversionakin arvoiseensa päätökseen; sarjan edellinen animeversio kun jäi kesken mangan ollessa vielä keskeneräinen.

Kanketsu-henin animaatio on todella laadukasta ja kaunista katseltavaa, ja uskollisuus mangalle lähes sataprosenttinen. Myös tutut ääninäyttelijät ovat mukana. Pituutta "uudella" kaudella on 26 jaksoa, joka on juuri sopiva määrä - mangan tapahtumat saadaan esitettyä selkeästi, eikä sarja tunnu rushitulta.

Itse sarjasta.. Aika perus shonen mättöä pienellä romantiikalla höystettynä. Ei tosiaan mitään tajunnanräjäyttävää oikein millään saralla. "Turhat", fillerimäiset juonikuviot (tai niiden puute) alkavat jossain kohtaa puuduttaa, Takahashi olisi minun puolestani saanut lopettaa sarjansa hiukan aikaisemminkin.. Kyllä tätä kuitenkin pienissä erissä nautittuna jaksoi loppuun asti seurata ja "helpon" viihteen ystäville tätä voisi jopa suositella.

Jos Inuyasha ei siis vielä ole tuttu niin suosittelen tutustumaan mieluiten mangaan ja tähän uuteen animekauteen ja skippaamaan vanhan animen kokonaan.

pilkkukatti

Viesti Kirjoittaja pilkkukatti » Ma Marras 28, 2011 19:12

Inuyasha oli ensimmäinen anime johon tutustuin netin kautta. Siitä on nyt kuusi vuotta... silloin olin kymmenen, nyt 16. Katsoin silloin noin 15 jaksoa ja ihastuin sarjaan heti! :) Sitten en löytänyt enempää jaksoja ja katselu jäi. Jouduin myös katsomaan enkkudubeilla, japanidubbeja ei löytynyt mistään ja en osannut silloni varmaan edes arvostaa niitä. Nyt huomasin että joku ihana on laittanut Inuyashan youtubeen hyvällä laadulla ja japaniksi! :D Aloinkin heti katsomaan. Olen taas rakastunut. ^^

Inuyasha on aivan ihana sarja! En olisi uskonut katsovani sitä taas näin pitkän ajan jälkeen. Mutta se on vain niin ihana, varsinkin tämä Kagomen ja Inuyashan välillä kehittyvä suhde vaikka onkin aika klisee, olen myyty. : ) Miroku on myös aivan mahtava! <3 >D

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Ti Tammi 17, 2012 13:28

Inuyasha on aina ollut minulle se rakkain sarja, jota olen koskaan katsonut. Nyt kyllä en muista milloin olen aloittanut katsomaan kyseistä sarjaa, mutta heti ensimmäisissä jaksoissa olin totaalisen koukussa siihen! ^__^ Mangoja minulla on/oli aika paljon (viimeisin taisi olla 39 tai 40?) ja kun nyt olen katsonut Inuyashat uudestaan, olen edelleen ihan love tähän sarjaan. Tämä saattoi olla ensimmäisin anime-sarja, jonka ansiosta tämä anime hullutukseni laukesi raketin lailla käyntiin.

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ma Elo 20, 2012 14:21

Animeen en ole jaksanut kajota, mangan olen lukenut n. yheksän vuotiaana kerran kokonaan (siihen saakka mitä sitä oli silloin tullut), mutta koska siitä on nyt about. reilut kolmisen vuotta niin olen nyt ostamassa/lukemassa koko sarjan uudelleen. Kakskytä pokkaria möllöttää nyt hyllyssä :DD

Alunperin luin silloin kolmisen vuotta sitten Inuyshaa ollenkaan tiedostamatta että se olisi ollut mangaa. luultavasti ajattelin että tätä sarjista nyt vain sitten luettaan tästä suunnasta-tyyliin.

Mutta siis joo jälleen, asiaan. Inuyasha pidän, kyllä, erittäin paljon. hahmot, juoni, huumori erittäin jees :DD
Mutta siihen se kyllä oikeastaan jääkin. Itselläni ei mitään erityistä "fanituskautta" Inuyashan suhteen koskaan tullut, ainakaan mitään esimerkiksi Evangelion kaltaista fanituskautta. Enpä tiedä tuleeko, mutta kyllä silti sarjasta pidän :3

=)

Viesti Kirjoittaja =) » Ti Elo 21, 2012 00:09

Tää keskusteluhan alkaa olla yhtä massiivinen kuin itse sarjakin X)

Asiaa minulla ei ollut joten kommentoin nyt että on hyvä! Vaikkakin aika itseään toistava saadaan sirpale, naraku vie sen, saadaan toinen, joku toinen vie sen plaa plaa plaa.
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”