Inuyasha

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anile

Inuyasha

Viesti Kirjoittaja Anile » La Helmi 14, 2004 20:10

Mä oon ihan uus täällä ja en tiedä mistä ootte keskustellu, mut mä nyt haluisin kysyy että tietääkö kukaan niitä inuyasha elokuvien nimiä? ja kauan ne kestää?? ja tietty ois kiva saada mielinpiteitä niistä onko ne parempii kuin sarjajaksot?

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=159
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... .php?id=76

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Helmi 14, 2004 21:33

Ensinnäkin ihan yleisgeneerinen vinkki tiedon hakua varten:
http://www.animenfo.com/search.php

Itse en ole jaksanut katsella kun kymmenkunta jaksoa Inuyashan sarjaa, en oikein ajatellut alentua tuohon Vizin "reiluun hinnoitteluun".
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Hecatonchires

Viesti Kirjoittaja Hecatonchires » La Helmi 14, 2004 22:37

Heille, jotka eivät jaksa etsiä mitään:

Elokuva 1: Love that transcends time
Kannattaa katsoa sen jälkeen kun Inu oppii Bakuryuuhan (noin jakson 50 paikkeilla, jos oikein muistan)

Elokuva 2: Castle beyond the looking glass
Katsomista suosittelen noin jaksojen 80-90 välillä...tai jotain niillä main

Elokuva 3: Swords of an honorable ruler
En ole vielä nähnyt, kun se tuli Japanissakin ulos vasta hiljattain...niin että ei tästä sen enempää ^^;

Kaikki leffat ovat muistaakseni noin 100 minuuttia pitkiä pläjäyksiä.

EDIT:
Ja vielä niitä mielipiteitä...

Omasta mielestäni nuo leffat, etenkin ensimmäinen, olivat oikeastaan vain venytettyjä sarjan jaksoja. Kiva niitä oli katsoa, mutta ei siinä mitään suurta eroa sarjaan ollut, eivätkä ne edes ole sarjan juonen kannalta olennaista kamaa. Irrallisia tarinoita, joskin ihan viihdyttäviä.

Kolmosleffa voi olla kiinnostavampi. Siinä pitäisi olla vähän tarinaa Inun ja Sesshin isäpapasta ja hänen miekoistaan...
Animecon V:n päävastaava ja Tsukiain sihteeri jo neljättä vuotta
--------------------------------
Alcohol and calculus don't mix; don't drink and derive.

Anile

Kiitti...

Viesti Kirjoittaja Anile » Su Helmi 15, 2004 08:59

juu... kiitos, noi autto tosi paljon.. pittäkin tässä mennä kavereille kattoo noita jaksoja vähän eteenpäin :roll:

Fenuski90

Viesti Kirjoittaja Fenuski90 » Pe Helmi 27, 2004 17:20

Inu Yasha leffat olivat mahtavia! (siis se eka ja toka leffa)
Kolmatta leffaa en ole vielä kattonu.

Mutta suosittelen ne leffat vaikka kaikille!

:D

sinikettu

Viesti Kirjoittaja sinikettu » Ma Maalis 01, 2004 22:34

Mä en ole niitä vielä nähnyt,mutta muuten olen Inuyashaa katsonut.
Pitää kai jostain niitä elokuvia hommata? :)

Hennie

Viesti Kirjoittaja Hennie » Su Huhti 10, 2005 15:13

Ja neljäskin Inuleffa on Japanissa menossa, en sitten tiedä, milloin tulee Eurooppaan/länsimaihin.
Joo, itse pidän Inuleffoista todella paljon, 1 ja 2 olen katsonut (molemmat ennen kuin aloitin itse sarjan katsomisen), joten siinä sitten spoilaantui aika pahasti. Vaihtelua tuo erilainen piirrostyyli.

Farfeght

Viesti Kirjoittaja Farfeght » La Huhti 23, 2005 00:01

Ihan näin nopeasti haluaisin esittää mielipoiteeni ja sanoa, että kolmas noista leffoista on ehdottomasti se katsomisen arvoisin.

Mad Tsemi ||

Viesti Kirjoittaja Mad Tsemi || » To Touko 05, 2005 11:38

Miekin oon kattonu Inuyasha-leffoja^^.....ihan parhaita, mitä olen nähny....(noh, ei tiiä, jos kohtaa joitakin vielä hienompia animeja....^^)
Suosittelen katsoa Inuaysha movie 3, koska siellä Inuyasha ja Sesshoumaru tekee yhteistyötä^^......(ainenkin kuulin. En ole oikein katsonut sitä, mutta sain tietää :oops: )
"I want you to scream while you sing, so I can hear you... while listening music."

Chi-90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Ke Touko 25, 2005 08:22

Voiko elokuvia saada dvd:lle? TOiovttavatsi voi ettie pidä odotella.. ^^
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

erwil
Viesti:

Viesti Kirjoittaja erwil » Ke Touko 25, 2005 08:37

Hennie kirjoitti:Ja neljäskin Inuleffa on Japanissa menossa, en sitten tiedä, milloin tulee Eurooppaan/länsimaihin.
Joo, itse pidän Inuleffoista todella paljon, 1 ja 2 olen katsonut (molemmat ennen kuin aloitin itse sarjan katsomisen), joten siinä sitten spoilaantui aika pahasti. Vaihtelua tuo erilainen piirrostyyli.
onko näin?! ykkösen olen vasta itse nähnyt (hävettää...) kakkonen ja kolmonen on ollut tarjolla, mutta en ole kerinnyt katsoa..

onko tietoa nelosen nimestä?
Chi-90 kirjoitti: Voiko elokuvia saada dvd:lle? TOiovttavatsi voi ettie pidä odotella.. ^^
wiz muistaakseni julkaisee tämän (inun) animea yhtä lailla kuin mangaakin, joten ehkäpä niiltä löytyy elokuvatkin.

kerewin

Viesti Kirjoittaja kerewin » Su Marras 06, 2005 18:44

siirrytään siis tämän otsikon alle- yrittelin tuossa aiemmin luoda keskustelua kaikenlaista inu&co:sta(lue otsikolla inu-yasha): vaikka ko. aihe on lukittu voitaneen keskustelua jatkaa tällä palstalla.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Marras 06, 2005 19:03

Olen nähnyt kaikki TV-jaksot (167) elokuvat (4) ja mangaa lukenut kymmenisen osaa. Voisi siis väittää, että jonkinmoinen fani olen.

Vaikka antaisin nykyään sarjalle arvosanaksi 8 (en sitä kymppiä), niin puutteistaan huolimatta yksi rakkaimmista näkemistäni animesarjoista. Vuonna 2003 tuli nähtyä AMV Nicki Frenchin coverilla Total Eclipse of the Heart ja se riitti. Niitä koirankorvia ei voi vastustaa :twisted:

Sarjan vahvoihin puoliin kuuluu se, että huumori ja draama pysyvät hyvin tasapainossa ja sarja tarjoaa yhtä hyvin toimintaa ja kauhua kuin romantiikkaa ja yleistä häröilyä :)
Myöskin hahmot ovat mielenkiintoisia ja tarpeeksi uskottavia.

Miinukseksi tulee ehdottomasti sarjan turha vitkutus. Koko tarinan olisi voinut kertoa vaikka viiden mangakin aikana ilman ylimääräisiä pahiksia, sivuhahmoja ja piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä ja helvetin eeppisiä taisteluja (joiden lopputulos on kuitenkin aina tiedettävissä..).

Mutta kaikki virheet annetaan anteeksi, kun kyseessä on se lempisarja :)

editto~
Live action Inuyashasta on muuten vielä näkemättä.

kerewin

Viesti Kirjoittaja kerewin » Su Marras 06, 2005 19:25

Totta turiset Laurel- ne taistelut ovat niin ennalta-arvattavia, että vähemmälläkin selviäisi. Vaan eikös sarja olekin suunnattu actionista pitäville, joten toimintaa pitää löytyä, jotta sarja myy...kaupallisuus kunniaan, feh.
Toistan varmaan itseäni, mutta kerrottakoon taas, että sarjan animessa minua häiritsee hahmojen erilainen piirrostyyli mangaan verrattuna. Tokihan ymmärrän, ettei Ms. Takahashi itse millään voisi/ehtisi piirtää edes osaa animesta mangan lisäksi- mutta kun ne henkilöhahmot menettävät jotain itsestään ja muuttuvat hitusen! Onko joku muu mahd. huomannut samaa?

Tracey

Viesti Kirjoittaja Tracey » Ti Marras 08, 2005 15:34

Oon huomannu, mutta mun mielestä aimen hahmot o hienompia kuin Mangassa.... Johtuu varmaan siitä että näin aimen ensin ja sitte vasta mangat joten ehdin tottua niihin hahmoihin....

Neljäs leffa oli parempi kun odotin, mutta kolmonen on silti paras... :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”