Shugo Chara!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Puuhakka

Re: Shugo Chara!

Viesti Kirjoittaja Puuhakka » To Tammi 20, 2011 06:57

Demmi kirjoitti:Ja olen muuten Kattiw'n kanssa samaa mieltä siitä, että hahmot voisivat olla vähän vanhempia. Pidän sarjasta kyllä muuten tosi paljon, mutta hahmoihin on hiukan vaikea samaistua, kun itse on jo ajokortti-ikäinen ja sarjan päähenkilöt ovat ala-asteen kuudennella luokalla :'D
Sen enempää sarjan sisältöpuolen laatuun puuttumatta (kun en ole sarjaa lukenut/nähnyt pätkääkään) totean vain että et ole sarjan varsinaista kohdeyleisöä. Sarja ilmestyi alunperin Nakayoshi -lehdessä jonka tarjonta on pääosin tarkoitettu 9-15 -vuotiaille tytöille, ja oletettavasti jos sinulla on ajokortti olet jo ylittänyt tuon ikähaarukan. Ei kukaan toki kiellä sarjaa lukemasta jos itse siitä sattuu tykkäämään, mutta ei kannata ihmetellä miksi päähahmot tai heidän ongelmat eivät välttämättä ole kovin samaistuttavia.

Muistaakseni Shugo Chara ei edes ollut otakubait-sarja alá Nanoha?

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Tammi 20, 2011 16:25

Puuhakka kirjoitti: totean vain että et ole sarjan varsinaista kohdeyleisöä. Sarja ilmestyi alunperin Nakayoshi -lehdessä jonka tarjonta on pääosin tarkoitettu 9-15 -vuotiaille tytöille, ja oletettavasti jos sinulla on ajokortti olet jo ylittänyt tuon ikähaarukan. Ei kukaan toki kiellä sarjaa lukemasta jos itse siitä sattuu tykkäämään, mutta ei kannata ihmetellä miksi päähahmot tai heidän ongelmat eivät välttämättä ole kovin samaistuttavia.
En missään nimessä väittänytkään, että kuuluisin sarjan kohderyhmään. Enää - olin nimittäin suunnilleen 15 - vuotias kun aloitin ostamaan sarjaa ja silloinhan se oli enemmän ikäisilleni suunnattu, mutta nyt olen kasvanut ohi sarjan kohdeyleisöstä. Mutta se ei kuitenkaan tarkoita, etten voisi pitää sarjasta tai lukea sitä. Voinhan peilata hahmoja siihen, millainen olin itse nuorempana ja mielestäni juoni ja hahmonkehitys on toteutettu mielenkiintoisella tavalla. Ja piirustustyylikin on oikein soma.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Chiaki!

Viesti Kirjoittaja Chiaki! » Ti Elo 09, 2011 15:15

Siskoni oli lainannut ensimmäisen osan sarjasta. Otin sen heti käteeni ja ryhdyin lukemaan. Pidin hahmojen ulkonäöstä, piirteistä, vaatteista ja charoista. Ensimmäisen osan luin vauhdilla loppuun - ja olin myyty. Etsin netistä sarjan opening - ja ending-kappaleita siskoni kanssa. Pidin niistä mielettömästi. Suosikit kappaleista ovat:

Shugo Chara Opening 1
ja Lotta love (Shugo Chara Doki ed 1)

Kuuntelen niitä päivät pitkät. Harmi vain, että muut osat olivat lainassa. Täytyy odottaa. Olen sillä välin katsonut muutaman videon youtubesta. Ja nauranut. =D

Suosikkihahmoni on Ikuto, ja heti perään tulee Amu. Toistaiseksi ainakin. Amun "suojelushahmoista" suosikkini olivat Ran ja Miki - Miki siksi, koska hän on luova, piirtää ja musisoi, kuten minäkin. Ran oli jotenkin... söpö ja pirteä. Ranin "Hop Step Jump"-mikälie-muutos on niistä chara-change-muutoksista paras... =D Suun muutoksesta pidin vähiten - mutta sekin menettelee. Itse Suukin on kyllä ihan kiva hahmo. Söpö. =D

Joka tapauksessa, ihastuin sarjaan totaalisesti!
(; ・_・)―――――――――C<―_-) Capture!

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ma Joulu 19, 2011 12:03

soinap kirjoitti:
saauuu kirjoitti:On hyvä sarja, en animesta perusta niin paljon koska se on niin piiiiiitkä..vaikkakin hyvä juoni minusta etenee hiukan liian hitaasti.
Niin siis kyllähän se muuten etenisi nopeasti, mutta kun väliin on tungettu kymmeniä fillerijaksoja niin ei ihme kun juoni ei etene.

Tuosta Dokista ... Siis nyt on tullut 37 jaksoa ja niistä ehkä viisi ei ole ollut fillereitä. Ehkä alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun nytkin puitiin vain Amun ja Lulun (lue: fillerihahmo) suhdetta. Mikseivät ole vielä esitelleer Hikarua, hahmoa joka on hyvin tärkeä ? Kuinka kauan ne aikoo pitää Ikutoa siellä vankina kun mangassa se on siellä ehkä päivän kaksi.
Samaa mieltä, silloin se ihmetytti myös. Miksi jättää tärkeitä hahmoja pois? Miksi pitää Ikutoa siellä ikuiuuden?
Katoimme ne jaksot aikaisemin silleen, että päättelimme siskoni kanssa seuraavan jakson esittelystä onko se turha vai ei. Joissakin tapauksissa jätimme jakson väliin, jos se ei tuntunut hyvältä esittelyn perusteella (esimerkkinä jaksot 26 ja 27, emme vain olisi kestäneet sitä tiettyä kohtaa mangassa. Miten olisimme animessakaan?) tai jos jakso oli vain turha fillerijakso (kuten jakso 10, siinä ei todellakaan edetty mihinkään, ne etsi vaan sen Kiranin omistajaa...) Säästimme aikaa muiden jaksojen katsomiseen ja samalla hermojamme ärsyttäviltä kohdilta.

Cinderela// Samaa ieltä. Party-kausi on ihan turha, jos multa kysytään. Juoni oli löysempi kuin koskaan olen nähnyt. Pääpahiksen puuttuminen vaikuttaa aina koko sarjan kiinnostuvuuteen ja hahmoja olisi saanut kehittää enemmän. Pituus oli aivan liian lyhyt (puolet jaksoista oli randomlöpinöitä joita ei tietenkään jaksanut kuunnella), ja loppu oli sellainen kliseinen töks-loppu. Loppua kohti se huononi ja huononi... :evil:
Tuon jälkeen luovuimme "katotaan kaikki jaksot sarjasta, vaikka se olisikin tylsä"-periaatteesta.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Waratte

Viesti Kirjoittaja Waratte » Pe Tammi 06, 2012 17:49

Mielestäni shugo chara on erittäin mukava.itse pidän molemmista.Anime ei aluks ollut kiva mutta sitten se alkoi käydä mielenkiintoseksi. Pidin siitä kauhean paljon, mutta sitten se loppu. voisin katsoa vielä monta shugo chara jaksoa, mutta ei oo enempää :(. Mangassa ei ollu kivaa se että se loppu aina mielenkiintosessa kohassa. Lempi shugo charani on tietysti Dia.

TarteTatin

Viesti Kirjoittaja TarteTatin » Ma Tammi 09, 2012 19:57

Sattuiko manga loppumaan hassusti vai onko se jäänyt multa kesken? Jotakin kummaa siitä muistelisin, pitäisi varmaan uudestaan mennä selailemaan... Ikuto on nimittäin niin ihana kissapoika että sitä tulee helposti ikävä. (muuta positiivista en kyllä sarjasta keksi..)
Olet nuori ja minä rakastan vain sinua.
Vanhenet ja minä vain rakastan sinua.
Olet vanha ja vain minä rakastan sinua.

Waratte

Viesti Kirjoittaja Waratte » Ti Tammi 10, 2012 19:27

siis tarkotin sitä että ne kirjat loppu aina kivas kohassa

MoonViolin

Viesti Kirjoittaja MoonViolin » Pe Tammi 27, 2012 21:15

Olen katsonut sarjan ja lukenut mangan. En osaa sanoa kumpi oli parempi.. Ehkä anime.. Oma suosikkihahmoni on ehdottomasti Ikuto. Lempi Shugo Charani on Miki. Onko muuten Shugo Charan, Shugo Chara Dokin ja Shugo Chara Partyn jälkeen vielä lisää animea? Kun mangassa tapahtui lopussa asioita jota animessa ei... :?:

Waratte

Viesti Kirjoittaja Waratte » Ma Helmi 06, 2012 21:34

MoonViolin kirjoitti:Olen katsonut sarjan ja lukenut mangan. En osaa sanoa kumpi oli parempi.. Ehkä anime.. Oma suosikkihahmoni on ehdottomasti Ikuto. Lempi Shugo Charani on Miki. Onko muuten Shugo Charan, Shugo Chara Dokin ja Shugo Chara Partyn jälkeen vielä lisää animea? Kun mangassa tapahtui lopussa asioita jota animessa ei... :?:
en oo ihan varma jotkut sanoo et tehään viel sellai lyhyt juttu (tais olla encore) mut toisaalta yleensä anime ja manga on jonkin verran erilaisia keskenään, joten ei ole varmaa mutta epäilen sitä että tehään sellai. oishan se kiva jos sellai tehtäis :D

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ti Touko 29, 2012 15:03

Ihan jees sarja, yksi ekoista jota katsoin innoissaan. Lempihahmoni ovat Nagihiko/Nadeshiko, Rima ja Utau. Inhokeiksi pääsivät Easterin tiimi (Ikuto ja Utau poislukien, ne olivat siellä pakotettuna), Kairi, Lulu sekä Yaya. Charoista lempparit ovat Rhythym/Temari, Dia ja Daichi, ja ei-lempicharat Musashi ja Pepe.

Juonellisesti sarja oli hyvä ekassa kaudessa ja Dokissa, mutta Party meni metsään. Dokin puoli kautta myös meni pilalle Tadasen ilmoituksen takia.
Spoiler:
Olisi ollut edes vähän normimman oloinen muiden seurassa, niin Guardianit eivät olisi alkaneet epäilemään mitään. Myös jakso 24 jäi katsomatta samasta syystä. Yksi repliikki typerällä äänensävyllä "Are you hurt, Amu-chan?" ja en kestänyt enempää. Piti jättää jakso kesken, koska en voinut lopettaa nauramista.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ke Heinä 11, 2012 13:04

shugo Chara taitaa olla niitä harvoja mahoushoujo-sarjoja (Madoka Magican ja Alice 19th:n lisäksi) joista pidän vieläkin vaikka kaikki muu hattaramahoushoujo-hömppä menee yli hilseen.

Shugo Chara on tosi kauniisti piiretty ja hahmot ovat ihania. Suosikkini on Ikuto ja Nagihiko/Nadeshiko, shugo charoista Yoru ja Daichi^^ On taas pakko sanoa että Tadasesta en tosiaankaan pidä... (pikkuprinssit ottavat kaaliin -''- ) Tutustuin sarjaan mangan kautta, animea tuli joskus vuosi sitten 30 jaksoa katsottua, mutta sitten katsominen jäi... pitäisi katsoa joskus loppuun.

Mutta joo, pidin ja pidän edelleen^^

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » To Heinä 12, 2012 13:16

Sarja oli vähän lapsellinen mielestäni, kun ostin ensimmäisen osan. Hahmot olivat toki hellyyttäviä ja charat olivat oikein suloisia! :3 Mutta sanon vain, että petyin hieman tähän sarjaan, enkä sitten ostanut tätä sarjaa enempää. Charoista Ran on suloisin. Ärsyttävin hahmo on Amu, ehkä siksi, kun en pidä sen pinkistä tukasta.

Mutta erityisesti pidän Chiisana Hoshi ~ laulusta.

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ti Elo 07, 2012 19:12

Mulla on kaikki pokkarit, ja oon kattonu animen Partya myöten. Utaun laulut on ihania, ja ikuto on IHANA <3

/Lunalina; Mun mielestä se 10 oli söpö jakso :)
Viimeksi muokannut Barasuishou, Ti Elo 07, 2012 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Barasuishou

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ti Elo 07, 2012 19:13

Sacchan kirjoitti:shugo Chara taitaa olla niitä harvoja mahoushoujo-sarjoja (Madoka Magican ja Alice 19th:n lisäksi) joista pidän vieläkin vaikka kaikki muu hattaramahoushoujo-hömppä menee yli hilseen.

Shugo Chara on tosi kauniisti piiretty ja hahmot ovat ihania. Suosikkini on Ikuto ja Nagihiko/Nadeshiko, shugo charoista Yoru ja Daichi^^ On taas pakko sanoa että Tadasesta en tosiaankaan pidä... (pikkuprinssit ottavat kaaliin -''- ) Tutustuin sarjaan mangan kautta, animea tuli joskus vuosi sitten 30 jaksoa katsottua, mutta sitten katsominen jäi... pitäisi katsoa joskus loppuun.

Mutta joo, pidin ja pidän edelleen^^
"Don't call me prince!"
Barasuishou

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Ma Elo 13, 2012 21:48

Ujuj, Utau ja Ikuto Tsukiyomi on kyllä ihanimmat hahmot :3
Barasuishou

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”