Shugo Chara!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Epputin

Re: Shugo Chara!

Viesti Kirjoittaja Epputin » Ti Heinä 21, 2009 18:14

soinap kirjoitti:
saauuu kirjoitti:On hyvä sarja, en animesta perusta niin paljon koska se on niin piiiiiitkä..vaikkakin hyvä juoni minusta etenee hiukan liian hitaasti.
Niin siis kyllähän se muuten etenisi nopeasti, mutta kun väliin on tungettu kymmeniä fillerijaksoja niin ei ihme kun juoni ei etene.

Tuosta Dokista ... Siis nyt on tullut 37 jaksoa ja niistä ehkä viisi ei ole ollut fillereitä. Ehkä alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun nytkin puitiin vain Amun ja Lulun (lue: fillerihahmo) suhdetta. Mikseivät ole vielä esitelleer Hikarua, hahmoa joka on hyvin tärkeä ? Kuinka kauan ne aikoo pitää Ikutoa siellä vankina kun mangassa se on siellä ehkä päivän kaksi.
Tässä olen itekin vähän miettiny, että olisikohan dokille parempi nimitys Shugo Chara Filler? Täytejaksoja on ainakin kauniisti liikaa. Lulu on mielestäni aivan turha hahmo, eihän sitä koko mangassa ole esiintynyt (kyllä, olen viimeinkin saanut aloitetuksi shugiksen mangana, hyvä minä) ja muutenkin... Ne fillerijaksot kestäisi paremmin, jos ne edes käsittelisivät enemmän muita henkilöhahmoja kuin Amua, mutta ei, Amua ja Luluahan siinä vaan puidaan. Mutta ehkä arvoisat animen tekijät kohta jo saisivat vähän kunnon jaksoja kehiin...
Kitisijä on puhunut. Ja lähtee nyt piipittämään jonnekin lisää.

Minna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna » To Elo 06, 2009 15:13

Katsoin ensimmäisen jakson ja loppujaksosta rukoilin että se loppuisi jo. En koskisi enää pitkällä tikullakaan. Ainoa mikä ärsytti enemmän kuin päähenkilö oli se pieni mikälie jonka avulla päähahmo muuntautui tai näin.
Njoo en tosin ole shoujon ystävä yleensäottaenkaan. Kokeilin jonkun ilmeisesti pahiksen kuvan nähtyäni.
"Q. The title of the game is Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean. HOW DO YOU LOSE AN OCEAN?!? HOW?!?
A: It falls out of your pocket."

andreixu

Re: Shugo Chara

Viesti Kirjoittaja andreixu » To Elo 27, 2009 16:03

Noh, tuota mä tykkään tästä sarjasta :D Tää on ehdottomasti paras One Piecen lisäksi! Näen joskus päähenkilön itsenäni, Ikuto on vaan niin söde (No, ei se meiän luokan Tomia voita :lol: ), Yaya hassu ja pähkähullu ja niin edespäin. Jäin koukkuun nähtyäni ensimmäiset jaksot. Doki on vaan aika turha kausi, eihän siin oo muuta ku flirreleitä (vai miten se nyt kirjotetaan.). No, olen muutenkin Shoujon ystävä.
Animefanin kosto PART 2 - Haruhi Suzumiya - parodia

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Pe Elo 28, 2009 22:00

According to Toradayo. magazine vol.103, the third season Shugo Chara! was announced to start on October 3rd. The title is "Shugo Chara Party!".

Source: Toranoana

Updated on Aug 26
According to Nakayoshi, the new program "Shugo Chara Party!" is composed of an anime part and a live-action part. The title of the anime part is "Shugo Chara!!! Dokki Doki". A short spin-off anime series "Shugo Chara Pucchi Puchi!" will also be started.
Eli toinen kausi tulee loppumaan 27. syyskuuta.

Itse en ole kovinkaan innoissani näistä uutisista. Doki oli muutenkin jo niin fillereitä täynnä ja mielestäni 102 jaksoa 10 volan sarjalle on aivan liikaa. Toivon todellakin ettei tämä kausi kestä montaakaan jaksoa D:

Rie-chan

Viesti Kirjoittaja Rie-chan » Ti Syys 08, 2009 15:24

Olisi varmaan ollut hyväkin anime, mutta kun siinä ei vähänä aikaan tapahtunut mitään jännää niin jymähdin johonkin jakson 6 paikkeille..
For the Earths future, at your service ~Nya!

Kyubi

Viesti Kirjoittaja Kyubi » Ke Loka 14, 2009 10:50

Itseni mielestä tämä sarja kuullostaa hiukan massashoujolta.
(Vain henkilökohtainen mielipide ei tarvitse ragettaa ^^¨)
Minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,minulla on purkki likaa,Ja arvaa mitä on sisällä.

Kyubi alias Kaguya Houraisan

Cinderera

Viesti Kirjoittaja Cinderera » Pe Loka 30, 2009 00:00

//pientä varoitusta, saattaa olla pieniä spoilereita

Tykkään Shugo Charasta. Olen katsonut animena ja mangaakin on tullut luettua.
Tosiaan sarja tuntuu välillä hiukan massashoujolta, ja päähenkilö on kokoajan osassa. (tiedäntiedän, sehän on PÄÄHENKILÖ, mutta olen auttamaton sivuhenkilö 'fani') Anime on suhteellisen pitkä, ja puolilleen täynnä filleri jaksoja.
Ensimmäinen kausi oli ihan hyvä, ja toinenkin (Doki) oli sekin ihan mukavaa katsottavaa, mutta partya suorastaan vihaan. Yli puolet joka jaksosta on jotain punchi punchia tai vastaavaa. Muutenkin Party on tähän mennessä ( neljä jaksoa tullut) ollut suuri pettymys. Ne pienet pätkät jolloin itse kunnon shugo charaa näytetään ovat pelkkää filleriä. Jaksot eivät liity mitenkään juoneen, vaan pitää katsoa näitä 'amu opettaa tulevia guardianeja..' - jaksoja, otka ovat erittäin tylsiä.

Manga puolestaan on mennyt ihan ihme poluille.....Tadase ja Amu hyppii jossain ihme valo mestassa,jossa ne näki amun menneisyyttä jne. oli sitten pakko menneisyyttä näyttää, kun se on jo nähty?

Ennen oli hyvä, mutta huonoon suuntaan mennyt.
Life is like a work of art
you gotta pain it COLORFUL

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » Pe Joulu 18, 2009 13:19

olen jo montakertaa aatellu ostaa shugo Caraa, en ole O_O.
Tällä viikolla kävin fantasia peleissä ja MEINASIN ostaa, 11e maksoi, en ostanut.. -,-"
Ajattelin mukavasti säästää ne rahat joululahjoihin xD
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Syys 24, 2010 14:32

Varmaan monet tietävätkin jo, että Shugo Chara! julkaistaan suomeksi. Ehkäpä tämä söpöilyshojo saa nyt lisää ystäviä Suomenmaalta :3

Mutta olihan minulla asiaakin. Tiedättekö, mikä minua ottaa tässä sarjassa päähän? Se, että kaikki sarjan miespuoliset henkilöt ovat yksiselitteisen ihastuneita/rakastuneita Amuun ja pyörivät muuten vaan sen ympärillä. Älkää ymmärtäkö väärin - minä pidän kovasti Amun hahmosta, mutta onhan siinä sarjassa herranjestas muitakin tyttöjä jotka ovat yhtä söpöjä! Onneksi sentään Kukai tekee virkistävän poikkeuksen.
Spoiler:
Mielestäni Nadeshikon/Nagihikon "sukupuolenvaihdosta" olisi voinut käsitellä paremminkin kuin pelkässä lisätarinassa. Päätarinassa tämä puoli ei oikein ole päässyt kunnolla esille, ainakaan vielä. Tietysti lisätarinat on ympätty jopa päätarinan keskelle, mutta silti.
Kannatan itse eniten Amu x Ikuto. Tietty eihän Tadasessakaan mitään vikaa ole, mutta Ikuto on vaan huomattavasti coolimpi ja jotenkin sopii paremmin Amun kanssa yhteen. Jäähän sinne vielä Rima ja Yaya muille pojille piiritettäväksi >D Niin ja tämähän tosiaan kohta englanniksi päättyy, 2 osaa 11:sta enää jäljellä.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

SoniBe

Viesti Kirjoittaja SoniBe » Su Syys 26, 2010 10:35

// varoitan etukäteen että tässä viestissä saattaa olla pieniä spoilereita, lukekaa omalla vastuulla

Itse olen lukenut tämän sarjan kokonaan ja omistan neljä osaa, tarkoituksena olisi ostaa loputkin. Animeakin koitin kerran katsoa mutta nääh, pidän mangasta enemmän. Itse en aio ostaa suomennosta, koska haluan ostaa samalla kielellä loppuun millä aloitinkin. Silti on ihan kiva että Shugo chara suomennetaan, saapahan sarja enemmän faneja täältä suomestakin. :3

Minua ärsyttää ihan sama juttu kuin Demmiäkin, eli siis tuo että kaikki on ihastuneita/rakastuneita Amuun. Taitaa tosin olla ihan yleinen ongelma shojossa että päähenkilöstä tykätään niin paljon... :/ Minäkin olen ihan alusta asti pitänyt eniten Amu x Ikutosta, Tadase ei jotenkin vaan sovi Amulle. Muut lempiparitukset on Rima x Nagihiko ja Kukai x Utau. (:

Lempparihahmoni ovat Ikuto, Kukai, Yoru ja Utau. ~~

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ti Loka 05, 2010 23:04

Eikös tämä ole H!P alainen manga, vai olenko erehtynyt?
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Kattiw

Viesti Kirjoittaja Kattiw » Pe Tammi 07, 2011 22:50

Shugo Chara on yks mun suosikki manga sarjoista :D Ikuto ja Amu on parhaat hahmot! Ainut juttu mikä sarjassa vaan häiritsee on niiden ikä... mun mielestä hahmot vois olla vähän vanhempia.
Tykkään lukee mangana ^^ ja animeki on iha ok.
Omistan jo neljä osaa ja loputki kyllä ilmestyy mun hyllyyn kunhan ne tulee ensin kauppoihin :3

Anju

Viesti Kirjoittaja Anju » Ke Tammi 19, 2011 17:18

Itse tutustuin sarjaan kun sain synttärilahjaksi sarjan kaksi ensimmäistä osaa. Nyt olen ostanut kaikki suomeksi ilmeestyneet osat (1-4) ja aijon todellakin kerätä sarjan loppuun, siinä onki vain 11 osaa. Animea olen tässä lähiakoinona alkanut katsoa, mutta se ei kolahda yhtä paljon kuin manga. Muutenki tykkään ennemmin lukea sarjat mangana, kuin katsoa animena. Mutta todellakin lukemisen arvoinen sarja! :)

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Tammi 19, 2011 21:19

mijummi kirjoitti:Eikös tämä ole H!P alainen manga, vai olenko erehtynyt?
En ole asiasta täysin sataprosenttisen varma, koska en erityisen hyvin tunne H!P:n toimintaa, mutta sen tiedän, että H!P:n alainen kokoonpano Buono! esittää sarjan alku- ja loppulaulut. Manga ei tietääkseni liity millään tavalla H!P:hen, mutta animeen he ovat osallistuneet laulujen tekemisellä.

Ja olen muuten Kattiw'n kanssa samaa mieltä siitä, että hahmot voisivat olla vähän vanhempia. Pidän sarjasta kyllä muuten tosi paljon, mutta hahmoihin on hiukan vaikea samaistua, kun itse on jo ajokortti-ikäinen ja sarjan päähenkilöt ovat ala-asteen kuudennella luokalla :'D
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Pyon

Viesti Kirjoittaja Pyon » Ke Tammi 19, 2011 22:55

SC!:n manga on kyllä ihan Kodanshan alaisena.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”