Shugo Chara!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demmi
Viesti:

Shugo Chara!

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 09, 2008 15:07

Shugo Chara! kertoo Amu Hinamori - nimisestä tytöstä, joka ei ole tyytyväinen imagoonsa. Häntä pidetään koulussa koviksena, koska hän pukeutuu punk-tyylisiin aatteisiin (jotka hänen äitinsä ostaa hänelle) eikä koskaan keksi mitään sanottavaa. Eräänä päivänä Amu näkee televisiosta ohjelman suojelusenkeleistä, jotka voivat toteuttaa toiveita. Niinpä Amu toivoo, että hän voisi muuttua toisenlaiseksi. Aamulla hän huomaa sängyllään kolme munaa, jotka hän ottaa mukaan kouluun. Munista kuoriutuu kolme Guardian Characteria - hahmoja, jotka kuvaavat sitä, millainen Amu voisi olla jos haluaisi. Hahmot pystyvät muuttamaan Amun käytöksen toisenlaiseksi. Sarjan aikana Amu tapaa toisia lapsia, joilla on myös Guardian Charactereja sekä vaarallisia vihollisia, jotka etsivät Embryoa - legendaarista munaa, joka voi toteutta kaikki toiveet.

Onko kukaan lukenut Shugo Charaa ja mitä olette pitäneet sarjasta? Itse löysin kaksi ensimmäistä osaa Helsingissä ollessani ja tykkäsin sarjasta - söpö taikatyttömanga, jossa on kuitenkin hieman tavanomaisesta poikkeava juoni. Oma suosikkihahmoni sarjassa on Ikuto Tsukiyomi ^^

Tästä klikkaamalla pääset katsomaan mangan tietoja Anime News Networkissa.
moderaattorin lisäys: Eikä sovi unohtaa myöskään animen tietoja
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

zany

Re: Shugo Chara!

Viesti Kirjoittaja zany » Ke Heinä 09, 2008 17:12

ite oon vähän matkaa lukenut kyseistä mangaa.. Ihan ok se on. Ei kuitenkaan minuun oikeen kolahda. Animeakin oon parin jakson verran katsonut eikä kolahda sekään... Manga on ihan normia shojo mangaa, jota yleensä luen. En tiedä miksen tästä sarjasta oikein pidä. Sitä saakin miettiä. Ainoa mikä sarjassa on hyvää: Amu Hinamorin vaatteet xD
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » La Heinä 12, 2008 19:55

Animena olen katsonut niin monta jaksoa kuin vain on subattukin englanniksi eli 36. Pidän sarjasta todella paljon, vaikka kamalan usein taikatyttö sarjat eivät iskekään. Hahmot ovat kauniita/komeita ja jokaisella on ihana persoona.

Mangana en ole lukenut, mutta Animeconista olen ostamassa neljä ensimmäistä osaa. Mitä netistä olen katsonut, niin piirrostyyli on hyvin kaunista luettavaa ja mielenkiintoista. Ja mangana kuulemma vielä parempikin kuin animena. Kannetkin ovat oikein kauniit.

Animena olen pitänyt tästä erittäin paljon. Animaatiojälki on kaunista ja Buono! on onnistunut tekemään ihania openingeja ja endingejä. Kaikki ovat koneella ja mukavaa kuunneltavaa ovat. Pidän myöskin siitä, kuinka jokaisella hahmolla on juuri sille sopiva ääninäyttelijä. Erityisesti pidän Tadasen ja Kukain ääninäyttelijöistä. Varsinkin silloin kun Kukai nauraa.

Lempikohtaukseni on varmasti se, kun Ikuto ja Utau suutelevat. Se on hyvin kaunis kohtaus kylläh ~ Lempihahmoni on Ikuto, sellainen komea, seksikäs sekä muutenkin mystinen persoona. Hänelläkin oikein hyvä ääninäyttelijä. Toinen suosikkini on Kukai ja sen jälkeen tulee Utau. Charoista pidän eniten Yorusta, Erusta, Kisekistä sekä Mikistä. Yoru on vain niin hellyyttävä ja ääninäyttelijä mahtava, Eru on ihanan höpsö, varsinkin jaksossa 29 en voinut olla nauramatta hänelle. Kisekillä taas on ihana persoonallisuus ja Miki taas katselee aina poikacharojen perään. Inhokkihahmoni taas pÄrsyttävää animessa kyllä on se, kun fillereitä on laitettu lähes joka väliin. Näin sarja pitenee kertaheitolla. Uudet guardianit, eli Rima ja Kairi, eivät ole saaneet sympatioitani puolellensa, pidin enemmän vanhasta kokoonpanosta, missä on myöskin Kukai ja Nadeshiko. Inhokkihahmoni taas on ehdottomasti Yaya ja hyvänä kakkosena tulee Kairi. Yayan persoonallisuus on ärsyttävä, sellainen pikkuipana. Kairin ääninäyttelijä on taas ainoa josta en pidä eikä herra itsekään ole mikään komistus. Myöskin persoonallisuus on ärsyttävä. Ehkä sekin vaikuttaa, että
Spoiler:
jätkä on pahis.
No ei voi mitään, sellaista animanga on ~

Oikein mukava sarja, jota on ilo seurata. Suosittelen kyllä lämpimästi myös niille, jotka eivät yleensä pidä taikatyttö sarjoista. Ainoa ärsyttävä kohta, jonka itsekin myönnän, on se kuinka jokainen poika ihastuu päähenkilöön. Tyypillistä shoujoa.

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » La Elo 23, 2008 20:22

Olen lukenut vain ensimmäisen osan tästä. Piirrustustyyli söpö, myöskin Amun vaatteet <3 Tavallaan pidin, tavallaan en. Ei ole ihan sitä mitä yleensä luen ja juoni ehkä hieman sekavaa. Mangana en varmaan jatka lukemista mutta katson ehkä animen. Pitää vähän vertalla mangaa animeen. Taaskin jos anime on hyvä niin pitäähän se mangakin lukea.. :mrgreen:

Kimmy

Viesti Kirjoittaja Kimmy » Ke Joulu 03, 2008 20:14

Shugo Chara! on kyllä todella ihana sarja, itselläni ei sitä ole vielä ollenkaan mangana, mutta toivottavasti pian on.. ^^ Itse olen katsonut sarjaa kuitenkin animena aina jaksoon 48 saakka :D sitähän löytyy ainakin Veoh TV:stä ihan 1 kauden viimeiseen jaksoon saakka eli jaksoon 51.. :D Ilo uutinen on myös se että sarjaa tulee toinenkin kausi! ^^ (ainakin näin olen itse ymmärtänyt)

Rakastan kyseistä sarjaa<3 vaikka välillä se onkin ehkä hiukan lapsellinen niin silti<3 ja varsinkin Ikutoa<3 (kyllä, kissapojat ovat ihania<3)

Temari-San

Viesti Kirjoittaja Temari-San » Su Joulu 07, 2008 13:17

Tutustuttua on tullut vain ekan sarjakuvaosan kautta ja parilla jaksolla ja openingilla. Hyvä sarja minusta siitä tulee, jos se kasvaa hiukan isommaksi. Pää osa on söpö. Mutta onko punkkarigootti se ainoa tapa... Minua häiritsee se, että tyttöä ei kiinnosta olla punkkarigootti vaikka pukeutuukin niin. Ei se iso asia ole, mutta häiritsee silti. Ja kun sarja on Rozen Maidenin tekijöiltä.
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Su Joulu 07, 2008 13:46

Temari-San kirjoitti:Mutta onko punkkarigootti se ainoa tapa... Minua häiritsee se, että tyttöä ei kiinnosta olla punkkarigootti vaikka pukeutuukin niin. Ei se iso asia ole, mutta häiritsee silti.
Juuri näinhän se on, Amun vanhemmatkin pitävät häntä "cool and spicy" henkilönä, ja hänen äitinsä haluaa pukea lapsensa gothic lolitan ja sweet lolita teemojen mukaisesti. Ja juuri pukeutumistyylikin lisää Amun ulkoisen henkilöllisyyden vahvistumista, jolloin kukaan ei edes ajattele hänen olevan oikeasti ujo. Amun äiti siis ei ole ostanut Amulle muunlaisia vaatteita kuin gothic teemaisia, joten ei siinä oikein muita vaihtoehtoja ole.

Toivon mukaan tuo selvensi hieman o_____x

Mitsuki^^

Viesti Kirjoittaja Mitsuki^^ » Ke Maalis 04, 2009 16:04

Musta Shugo charassa on ihanat värit, ne shugo charat on ihanii. Miki, Ran ja Su ja tietty Yoru. Ikuto ja Amu on ihana pari. Se on mielenkiintonen sarja, koska siin tapahtuu paljo kaikkee. Mä vihaan siin sarjas Tadase Hotoria. Sori, jos jotkut tykkää siit...
Mitsuki-chan

Raisuki

Viesti Kirjoittaja Raisuki » Pe Maalis 20, 2009 22:44

Tutustuin Shugo Charaan ensin animen kautta, mangaa en ole vielä ehtinyt saamaan valitettavasti käsiini. Sarja on mielestäni mukavan erilainen ja hieman omaperäisempi, kuin aikaisemmat taikatyttö mangat joihin olen törmännyt. (H-kohtaisesti en voi sietää Tokyo Mew Mew:n ja Sailor moonin tapaisia sokerityttömangoja, mistä lie sitten johtuukin.) Shugo chara oli poikkeus, niin ihastuttavien pahis-hahmojensa ja päähenkilön ansiosta. Välillä näen päähenkilössä itseni, joskus tuntuu, että muut eivät tunne todellista minääni ja Amu sekä muu poppoo auttaa sen tunteen lievittämisessä.
(kyllä, anime on minulle pääosin terapiaa. :"D)

Suosikkihahmoni on kyllä ehdottomasti kissapoikamme Ikuto, jota ihannoin syvästi. Tunnun aina tykästyvän sinertävähiuksisiin poikiin. Ajattelimme kahden kaverin kanssa toteuttaa myös chara-cosplayt (kaikki Amun charat ja mahdollisesti muiden ihmisten), mutta saa nähdä miten käy.
私は本当に爪をしたいのですが
I'd really like to nail you~

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » Ma Huhti 13, 2009 11:44

Olen Shugo Chara!:aa lukenut ja katsonut. Kaikki ilmestyneet luvut ja jaksot ja hermoja raastaa kun ne tulee niin hitaasti.
Lempicharojani ovat Ran, Miki, Yoru, Dia, Eru, Iru ja Daichi. Amu ja Ikuto ovat mielestäni ihana pari :3
長寿と繁栄を。

Epputin

Viesti Kirjoittaja Epputin » Ma Huhti 13, 2009 15:48

Olen katsonut kaikki tähän mennessä nettiin ilmestyneet jaksot ja lukenut mangaa aina satunnaisista kohdista, mutta jotenkin netistä luettuna ei manga ainakaan sytyttänyt. Nyt aion lainata muutaman Shugo Chara!-pokkarin kaveriltani ja kokeilla, että josko sytyttäisi vähän enemmän kun ei tarvitsisi koko aikaa tihrustella tietokoneen näyttöä lukiessani.
Mutta anime on hyvä, vaikka fillerijaksoja onkin ehkä turhan paljon. Hypin aina ensin riemusta uuden jakson tullessa mutta riemu yleensä laimenee siinä vaiheessa kun huomaan jakson fillerijaksoksi muiden joukossa.

Lempihahmojani ovat nykyään Nagihiko ja Kukai (sekä vähän Ikuto ja Utaukin) mutta ennen lempihahmoihin lukeutui myös Tadase. Eipä lukeudu enää, ei sen jälkeen kun
Spoiler:
Tadase ja Amu myönsivät tykkäävänsä toisistaan ja koko homma meni siirapiksi. Pari viimeisintä jaksoa tosin ovat olleet mukava piriste tässä muuten niin siirappisessa suhteessa
Ehdoton inhokkihahmoni on Amu, vaikka en häntäkään nyt niin kovasti vihaa. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että tykästyn lähes joka sarjassa aina enemmän sivuhenkilöihin kuin päähenkilöön/henkilöihin ja päähenkilöt vain sattuvat viemään pirun paljon esiintymistilaa sivuhenkilöiltä... Onhan se tietty tarkoituskin, että päähenkilöt ovat enemmän esillä, mutta kyllästyn usein taikatyttösarjoissa ynnä muissa siihen, että tarinan päähenkilö on lähes aina se päivänsäde, joka pelastaa kaikki kaverinsa ja randomitkin.
Kitisijä on puhunut. Ja lähtee nyt piipittämään jonnekin lisää.

Ttwizted

Viesti Kirjoittaja Ttwizted » La Huhti 25, 2009 22:27

Olen katsonut kaikki jaksot Shugo chara!:sta ja Shugo chara! Dokista ne jaksot mitkä nyt ovat nettii tähän mennessä ilmestyneet. Ja omistan kaikki tähän asti ilmestyneistä mangoista. Lempi hahmoni ovat Kusukusu<3, Amulet Spade, Miki ja moni muu. Tietysti sarjassa on hahmoja joita en voi sietää mutta on se niin hyvä sarja että heidät on sitten vain kestettävä ::D:D::D:D.
There is a sky, illuminating us,
Someone is out there, that we truly trust.

saauuu

Viesti Kirjoittaja saauuu » Ma Kesä 22, 2009 01:03

On hyvä sarja, en animesta perusta niin paljon koska se on niin piiiiiitkä..vaikkakin hyvä juoni minusta etenee hiukan liian hitaasti. mutta siitähänkin jotkut myös pitävät. mangaa on kiva ja rentouttava seurata. tyyli on muikean suloista. Juoni on hauska ja tietenkin päähenkilö on normaali koulutyttö ja muuttuu sitten pahaa vastaan taistelevaksi supersankariksi. :D
jotenkin niin tuttua, mutta se vetää puoleensa.
" I truly don't believe you can call yourself a fan of a character unless your willing to laugh at them as well."
"Taasko sää katot noita vihasia silmiä"
..katsoin Hellsing:iä

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ma Kesä 22, 2009 14:39

saauuu kirjoitti:On hyvä sarja, en animesta perusta niin paljon koska se on niin piiiiiitkä..vaikkakin hyvä juoni minusta etenee hiukan liian hitaasti.
Niin siis kyllähän se muuten etenisi nopeasti, mutta kun väliin on tungettu kymmeniä fillerijaksoja niin ei ihme kun juoni ei etene.

Tuosta Dokista ... Siis nyt on tullut 37 jaksoa ja niistä ehkä viisi ei ole ollut fillereitä. Ehkä alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun nytkin puitiin vain Amun ja Lulun (lue: fillerihahmo) suhdetta. Mikseivät ole vielä esitelleer Hikarua, hahmoa joka on hyvin tärkeä ? Kuinka kauan ne aikoo pitää Ikutoa siellä vankina kun mangassa se on siellä ehkä päivän kaksi.

Nanami123

Viesti Kirjoittaja Nanami123 » Ma Heinä 13, 2009 22:14

Juu oon katsonu kaikki tähän mennessä tulleet jaksot ja sit lukenu kaikki luvut jotka on ilmestyneet sarjasta. Ihuna sarja pakko myöntää ^^ Muaki vaan sattuu ärsyttää se että anime etenee niin hitaasti ja sit manga taas paljon nopeammin.
No kumminki tämä sarja on minusta paras mangana että animena. ^^
Amuto 4ever

Nanami<3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”