Vampire Knight

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ruu

Re: Vampire Knight

Viesti Kirjoittaja Ruu » Ti Marras 17, 2009 10:56

Kiinnostuin tästä sarjasta vampyyreiden takia. Aluksi seurasinkin sarjaa ihan mielenkiinnolla, vaikka päähahmo, Yuuki, ottikin hermoilleni, koska hän ei herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa ja oli tyypillinen kiltti tyttö. En tiedä miksi monet eivät pidä Kanamesta, mutta itse en sanoisi pitäväni tästä mutten myös inhoakaan. Joissain kohdissa Kaname vaikuttaa imelältä ja ärsyttävältä, etenkin kun animessa kuulee herran sanovan sanan "Yuuki", mutta välillä tämä tuntuu ihan siedettävältäkin. Kanamesta taidan kuitenkin pitää enemmän kuin Zerosta.

Katsoin aluksi mielenkiinnolla sarjaa, kunnes tajusin ettei mielenkiinto enää riittänyt ja ainakin Vampire Knight Guilty-jaksot menivät lähinnä kelaamalla, katsomalla satunnaisia pätkiä. Loppujen lopuksi jäin miettimään että mikä tässä olikaan niin mielenkiintoista?
Pidän lopputunnareista, sillä mielestäni Kanon Wakeshiman kappaleet sopivat hyvin sarjaan melankolisella tavallaan.

Yuukista ja Kanamesta:
Spoiler:
Kun paljastui että Kaname on Yuukin veli, en ollut kauhean hämmentynyt - tuollaista saattoi lähes odottaa. Sitten sekin vielä, että asia tuntui niin hyväksyttävältä nopeasti. Jos minä kuulisin että poikaystäväni olisikin veljeni, niin sitä en pystyisi sulattelemaan nopeasti (mutta onneksi poikaystäväni ei ole eikä voisi olla veljeni).
Ehkä tarinassa halutaankin päästä vain eteenpäin, eikä töksähtää siihen kuinka järkyttynyt Yuuki on kuultuaan että on Kanamen sisko. Toisaalta se on hyvä, koska sitten lukijat/katsojat eivät ärsyyntyisi siihen kuinka Yuuki voivottelee ettei pysty enää jatkamaan Kanamen kanssa jne.
Ostin joskus jopa Vampire Knightin ensimmäisen pokkarin ja siihen se jäi. En ole lukenut sen kuin vain kerran ja sen jälkeen se on ollut hyllyssä keräämässä pölyä.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 20:30

Aa~<3 Vanmppyyri sarjoista jotain niin parasta. Mukaansa tempaava sarja jota jaksaa katsoa uudellen ja uudelleen. Hahmot ovat persoonia ja juoni etenee kivaan tahtia. Vampire Knight kuuluu suosikki sarjoihini ehdottomasti. Kaname on ehdoton suosikkini hahmoista, sillä tämän persoona kiehtoo.

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ke Touko 19, 2010 18:12

Manatsu kirjoitti:Mutta en tajua yhtä juttua, nimittäin _aina kun katson Vampire Knightiä mua alkaa ärsyttämään ihan kauheesti :D Johtuu varmaan siitä että sarjan päähenkilö on ihan helvetin ärsyttävä.
Näin on. Vaikka päähenkilötytöillähän ei tunnetusti tarvitse olla minkäänlaista persoonaa, riittää (meinasin laittaa s-kirjaimen tuohon ärrän tilalle :shock: ) että silmät vie puolet päästä ja ääni on kimeämpi kuin Kippari-Kallen Olgalla.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Vilukissa

Viesti Kirjoittaja Vilukissa » Ma Kesä 28, 2010 14:55

Aivan loistava sarja ja manga! Suosittelen kyllä katsomaan! Eteenkin lukemaan. Mangahan tosin on viellä kesken.

Animen katsoi joskus viimevuonna ensimmäisen kerran kokonaan. Tykkäsin, mutta loppu oli hyvin kökkö. Onneksi hoksasin, että mangaa on tehty paljon pidemmälle, ja olen nyt lukenut kaikki tähän mennessä tulleet luvut. Kannataa lukea tarina muuttuu hyvin jännäksi mangassa, sekä moni ainakin minun odottamani asia tapahtuu siinä. Odotan innolla uutta lukua mangaan, ja tulevia tapahtumia.

Zero on ehdoton suosikki hahmo <3 Kanamesta en tykkää yhtään, yuuki on ihan kiva.

SoniBe

Viesti Kirjoittaja SoniBe » Pe Heinä 09, 2010 11:16

Vampire knight on kyllä yksi lempisarjoistani. Animena olen katsonut muutaman jakson ja omistan mangana ykkösen ja kolmosen. Harmittaa etten enempää omista ja otankin tavoitteeksi kerätä kaikki pokkarit tämän vuoden puolella. Taisiis kaikki ilmestyneet. Katsoo nyt onnistuuko. Lemppari hahmoja (ekan kirjan perusteella) on jo nyt ainakin Zero ja Idol-senpai. :'DD
Kaikkien mielestä Yuuki on ärsyttävä. :'o Itse en ole ainakaan vielä ehtinyt häneen ärsyyntyä.
Peeäs rakastan sarjan musiikkeja.

Hayechin

Viesti Kirjoittaja Hayechin » Su Heinä 11, 2010 15:53

Tykkään >.> !

lukenu mangaa siihe asti mitä on ja animen kattonu kahesti :]
Team Zero Cx ! ~
täydellistäää en muuttais mitää :]
IIIZAAAYAAA KUN

wyverna

Viesti Kirjoittaja wyverna » Ma Heinä 12, 2010 00:18

Vaikuttaa aikas mukavalta. 8D
Mangaa olen lukenut yksinäisen pokkarin ja animea sen 7 jaksoa. Pitäis jostain katsoa/ladata lisää hihi.

Kaname vaikuttaa kyllä hiukan omistushaluiselta vanhalta pervolta, mutta joo XD Tykkään kyllä hänestä. Kaname x Yuuki ja Yuuki x Zero ovat kyllä tasapelissä minulla :''D hih Zero on kiva.
長寿と繁栄を。

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » La Heinä 17, 2010 11:49

Omistan 3 ensimmäistä pokkaria ja olen katsonut molemmat kaudet animea. Manga on ihan nätin näköistä mutta Yukin suuret silmät on vähän pelottavat... :/ Kaien, Kain, Hanabusa, Zero ja Yagari on lemppari hahmot~

awkward

Viesti Kirjoittaja awkward » Pe Elo 17, 2012 22:13

Animena olen katsonu, mutta mangaa en ole lukenu.
Yhessä välissä olin koukussa ja pahasti, mutta siitä on parisen vuotta ku kattonu, nii en muista enää ihan 100% asioita.
Suunnitteila on ollut että lukisin tuon manganaki heti ku sais itteä niskasta kiinni ja lotettua vaa. Animena kans haluttais kattoa uudemman kerran.
if you don't live for something, you'll die for nothing

Clamour

Viesti Kirjoittaja Clamour » La Elo 18, 2012 00:21

Minäki ny tuppaudun tänne tunkemaan oman mielipiteeni.
Animesta molemmat kaudet ja kirjoista kolmoseen asti plus toi fanikirjan roikale. Ihana sarja tosiaan OwO
Jäi koukkuun heti ja cossasin myös hätäpäissäni Yuukia Kawacon 2012:ssa. Seuraavaan conii ois sitte tarkotus olla Rima Toya joka on oma lempparini...Heti Kanamen ja Zeron jälkeen. Kyll tuo Yuki on välillä hieman kammottava isoine silminee muutamassa kohtauksessa. Muuten se ei käy niin paljoo hermoille.
Jos joku ois järkkäämässä Vampire Knight cossia jonnekkin suomeen nii mulle viestiii

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Pe Elo 31, 2012 17:26

Tätä mangaa aloin kyllä seuraamaan jännällä tavalla.
Olimme nimittäin tulossa Comenius-reissulta Saksasta Münchenista. Matka oli hienosti edennyt jo Helsingin lentokentälle, josta lennettäisiin Rovaniemelle.
Minullahan oli tylsää, ja menin R-kioskille ja ostin Vampire Knight 1:sen sieltä... Sitten päätin ostaa kakkosenkin kun se tuli kauppoihin.
Näiden kahden pokkarin perusteella :
MINUSTA sarja menee vähän yli. Siis hei, miksi jonkun Yuukin veri on niin jessshh. Sitten vielä SATTUMOISIN joku Zero sattuu olemaan vampyyri, joka sattuu olemaan tänäm Yuukin ainoa 'kaveri' jonka kanssa hän hengaa. Sitten vielä joku niin ihana Kaname sattuu olemaan vaarallinen vampyyri, johon Yuuki sattuu olemaan ihastunut. Minä itse vihaan Kanamea yli kaiken. Joo, eihän tästä saisi mangaa ilman tämmöisiä tapahtumia. Mutta silti, menee vähän yli-draama-teini-angstiksi koko hörsmä. Lopetin sitten seuraamisen 2:sen jälkeen.
Sori kaikille ^^''

Lempihahmoni muuten oli se yksi tyttö, joka oli Yuukin kaveri. En nyt muista hänen nimeään, kun aika pienessä roolissa oli. :3
Mutta tykätköön ken tykkää, minä en heitä häiritse tämän enempää =w=''

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Syys 01, 2012 11:30

SouAisu kirjoitti:MINUSTA sarja menee vähän yli. Siis hei, miksi jonkun Yuukin veri on niin jessshh. Sitten vielä SATTUMOISIN joku Zero sattuu olemaan vampyyri, joka sattuu olemaan tänäm Yuukin ainoa 'kaveri' jonka kanssa hän hengaa. Sitten vielä joku niin ihana Kaname sattuu olemaan vaarallinen vampyyri, johon Yuuki sattuu olemaan ihastunut. Minä itse vihaan Kanamea yli kaiken.
Minusta tässä sarjassa vain käytetään samoja vampyyrikliseitä ja muita juttuja joita on selkeästi esillä muissakin nykypäivinä niin suosituissa vampyyrijutuissa. Esimerkiksi tuo Yuukin veren erityinen herkullisuus, mihin viittasit, on aika tyypillinen juttu vampyyritarinoissa. True Bloodissa Sookie Stackhousen, täysin tavallisen etelävaltiolaisen tarjoilijatytön veri sai kaikki vampyyrit aivan villeiksi (tälle nyt tosin löytyi selitys myöhemmin) ja Twilightissäkin muistaakseni Bellan veressä oli jotain erikoista, ainakin Edwardille (en tiedä juuri mitään Twilightistä joten voin olla väärässäkin). Kolmososassa muuten selitetään tarkemmin tuota Yuukin ja Kanamen suhdetta - ei se ihan silkkaa sattumaa ole, että Yuuki on ihastunut juuri Kanameen.

Olen itse ostanut tähän mennessä kolme suomennettua osaa (olin tosin aikaisemmin lukenut ensimmäisen osan englanniksi) ja minusta sarja on ihan toimiva. Romansseja, hyvännäköistä piirtojälkeä, hiljalleen auki keriytyviä juonitteluja ja juonia, koulunkäyntiä ja niin edelleen. Eli mitä tällaiselta koulu/fantasiasarjalta nyt voi odottaakin. Piirustustyylistä tykkään ja hahmot ovat sen verran kiinnostavia, että sarjaa jaksaa heidänkin puolestaan seurata. Kehenkään erityisen rasittavaan en ole vielä törmännyt. En ole mikään vampyyrifani (True Bloodiakin seuraan ihan muista syistä kuin siitä että siinä on vampyyreja) mutta eivät vampyyrit minua häiritsekään enkä terävähampaisten hiippareiden takia sarjaa osta muutenkaan. Hyvä veto kustantajalta muuten julkaista tämä, sarjakuva saattaa kiinnostaa niitä vampyyrifaneja, jotka eivät muuten mangaa lukisi.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Su Syys 02, 2012 16:57

Mun mielestä sarja on sellasta nojoo, voishan tän kattookki, mut ei sellanen et rupeisin ihkuttamaan. No oikeestaan mä oon vähän toiminnallisempien mangojen ystävä ja tän pariin päädyinkin sitten sen teiniangsti kauden takia. Koska mun mielestä Vampire Knight on melkeimpä omistettu pelkälle teiniangstille, ja rakkaus/ystävyyshuolille ja vähän fantasiaa pistetty mukaan.
Kaikki suomeks ilmestyneet pokkarit löytyy hyllystä ja kaikki animet oon kattonu. Jotenki sarja ei oo iha mun tyylinen, vaik oikeestaan rakastan sellasia traagisia menneisyyksiä nii jotenki ainoo hahmo josta tykkään on Zero ja seki sellanen erakko, mikä ärsyttää välillä. Ja oikeestaan sarja menee munki mielest pikkasen yli täs kaks poikaa, sama tyttö kliseessä. (Ja animessa muuuten selostettiin miks Yuukin veri on nii hyvän tuoksusta) Mut siis kuitenki iha mukiinmenevä sarja. (Paitsi että vihaan kun niitten poikien kädet on vaa iha helvetin isot!!)

PS. Team Kaname Haters

^^Sebby^^

Viesti Kirjoittaja ^^Sebby^^ » La Joulu 15, 2012 21:00

Itse olen lukenut 5volaa mangaa ja täytyy sanoa että iskee kovaa:DD
Todella mielenkiintoista luettavaa ja piirustustyyli on todella tyylikästä:D.
Juuri itsenityylinen, tämän jälkeen olenkin etsinyt kaikkea tämäntyylistä:D
Animesta en osaa sanoa mitään, sillä luen mangan aina ensi, mutta enköhän tule katsomaan sen.
Älä ny, ei ne edes tunne sua

^^Sebby^^

Viesti Kirjoittaja ^^Sebby^^ » Su Joulu 16, 2012 18:02

Parhaita lukemiani mangasarjoja!!
Älä ny, ei ne edes tunne sua

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”