Vampire Knight

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

maron-chan

Re: Vampire Knight

Viesti Kirjoittaja maron-chan » Ti Heinä 01, 2008 19:28

Nerueiro kirjoitti: Animehan on tietysti jäljessä ja hyvä niin.En viitsi edes kuvitella minkälaisia fillereitä VK:sta tulisi.... :shock:
Animessa en ole kiinnittänyt huomiotani laatun kokonaisuudessaan,mutta onhan siella jotakin joka pistää silmään.
Esim. hahmojen silmät ovat ,ainakin alku jaksoissa,tehty nopeasti tai sitten silmissäni on vikaa :D .Niin mulla on myös pakkomielle silmiin... :) ja ääneen.... :oops:
Eniten mua häiritsee se,että Zerolla on sama ääninäyttelijä kuin Tamakilla Ouranista ja Raitolla Death Notesta elikä Mamoru Miyano on se henkilö josta puhuin. Mulla on aina näissä jutuissa ongelmia.....

Uusinmasta luvusta (41) en oikein pitänyt..
Olen samaa mieltä.Itse en vain pitänyt luvusta sen takia,koska siinä ei ollut toimintaa,pelkkää puhumista.Heillähän on "sota" meneillään,mutta kuitenkin löytävät aikaa puhua. :x
En kuitenkaan jaksa odottaa seuraavaa lukua!

Todellakin ,hyvä vain että ovat jäljessä. Fillereitä en varmaan pystyisi katsomaan edes...
Tulisi varmaan (eikä vain varmaan) sellainen mitä ih..missämennäänhäh fiilis.. Ja se olisi hoopo tunne (ja erittäin vahva sellainen)

Ylempalttisen vaikeaa on kuvitella ,että sellaisella tyypillä kuin Tamaki Suoh on sama ääninäytteliä kuin Zerolla :shock:
Niin eri planeetalta. Tästä ainakin näkee ääninäytteliöden taitoja..

Ja todellisen tyhmää papatustahan tuo luku oli... toivottavasti seuraavassa luvussa on jo jotain kivaa.. Näytettäisiin vaikka
Zeroakin.

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Wolfie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Heinä 05, 2008 18:31

Olen tässä jo jonkin aikaa voivotellut kun 2. tuotantokausi alkaa vasta lokakuussa. Miten kestän lokakuuhun asti näkemättä Zeroa... Varmaan tulee nuo vanhat jaksot katsottua moneen kertaan uudestaan.
Mitäs mieltä olette muuten onko anime vai manga parempi? Itse en ole mangaan vielä tutustunut (en pahemmin mangasta välitä), mutta tarkoitus olisi.

maron-chan

Viesti Kirjoittaja maron-chan » La Heinä 05, 2008 18:45

Wolfe kirjoitti:Olen tässä jo jonkin aikaa voivotellut kun 2. tuotantokausi alkaa vasta lokakuussa. Miten kestän lokakuuhun asti näkemättä Zeroa... Varmaan tulee nuo vanhat jaksot katsottua moneen kertaan uudestaan.
Mitäs mieltä olette muuten onko anime vai manga parempi? Itse en ole mangaan vielä tutustunut (en pahemmin mangasta välitä), mutta tarkoitus olisi.
Todellakin. Huomasin vasta tänään ,että alkaa Lokakuussa.. :shock:
*vieroitusoireita..* (kertookohan tuo myöhäinen toisen kauden alku jotain mangan lopusta ,ettei fillereitä tulisi..?)
Manga on parempi.
Tosin, tuokin on vain oma mielipiteeni, ja kyllä jo jotain selviää ,jos luet topiccia taakseppäin.
Mangan piirrustustyyli on on yksityis kohtaista ,mutta se ei lässähdä käsiin. :)
Todellkin, miten ilman animoitua Zeroa ilman kestää niin kauan.....

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Wolfie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Heinä 05, 2008 18:58

maron-chan, Siitä tulee yhtä tuskaa odottaa lokakuuhun asti, vaikka tavallaan se on hyvä, että tätä hyvää "kestää pidempään". Itse olen jo ihan paniikissa "enää vain 14 jaksoa", minusta sarja saisi kestää vaikka 5. tuotantokautta... mutta kai se kaikki hyvä loppuu aikanaan.

Täytyy tuohon mangaan sitten tutustua, jos vaikka innostuisi ;)

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Ke Heinä 09, 2008 22:35

Wolfe kirjoitti:maron-chanItse olen jo ihan paniikissa "enää vain 14 jaksoa", minusta sarja saisi kestää vaikka 5. tuotantokautta... mutta kai se kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Itse taas olen iloinen että sarjaa ei varmasti pitkitetä liiaksi. Että jos menisi koko ajan vain pitemmällä niin olisihan se hieman sarjan pilaamista, tai no ei, väärät sana valinnat. Kuitenkin, sarja on koko ajan mennyt mukavasti eteenpäin niin ei sitä kannata hirveästi pitkittää.
:3

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Su Heinä 27, 2008 20:40

4 ensimmäistä volumea olen mangana lukenut ja animesta katsellut melkein kaikki tähän mennessä ilmestyneet jaksot. Mangan piirrostyyli on aivan ihana, silmiähivelevän kaunis.<3 Suosikkini on ehdottomasti Kaname Kuran, jotenkin tekee vain koko ajan mieli tietää hänestä lisää, hänen ajatuksiaan ja motiivejaan. Ehkä se on se salaperäisyys, mikä kiehtoo.
Muutenkin sarjassa on kiintoisa juoni ja vampyyrit ovat lähestulkoon aina plussaa. Lisäksi ainakin minua miellyttää se, ettei tässä jäädä junnaamaan paikoilleen samaan tapaan kuin vaikkapa Inujaskassa on käynyt, vaan tarina etenee hyvällä vauhdilla ja ilman mitään ylimääräisiä juttuja siinä välissä hidastamassa kaikkea. Neljään pokkariinkin jo mahdutettu niin paljon kaikkea... ei kuitenkaan ihan ähkyyn asti tai liian nopeasti. :)
Ennen ensimmäisen animejakson katsomista ehdin pelätä että onkohan tässä tapahtunut samanlainen sarjanraiskaus kuten joissain tapauksissa on käynyt, mutta ei onneksi. Animehan on lähestulkoon yhtä hyvä kuin manga, vaikkakin jotenkin terävämmin piirretty, tai no, mangan tyylistä tykkäilen enemmän. Animen plussana ovat, kuten aina, värimaailma, liikkuva kuva ja onnistuneet äänet. Hoo niin ja opening & ending ovat myös aikasen ihanaiset.

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » Ke Heinä 30, 2008 00:22

Olen pahoilla ni sanoessani tämän mutta mielestäni anime raiskasi mangan ja pahasti....(ja silti katsoo sitä) Kuulin alkutunnarin ennen kuin näin alku videota ja odotin jotain ihanan synkkää tunnelmaa, ketjuja, lepakoita ja jada jada jada. niin nähdessäni sen alkutunnarin sitten ekan jakson alussa meinasin pudota tuolilta ja ampua koneen paskaksi. ainut ajatus oli WTF! mutta sarja on mangana aivan ihana ja piirrostyyli on palvottavaa. mutta anime....liika annostus koituu kuolemaksi. ihan vain etukätis varoituksena niille jotka pitävät sarjasta mutta eivät ole katsoneet sitä. fanityttöillä pitää vähän ja sanoa että Aido on kyllä aika lutunen molemmissa.
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » La Elo 02, 2008 17:44

Ei juma mitä kama(la)a tämä sarja on.

Heti alusta asti on selvää, että tämän sarjan viehätys tulee perustumaan muutamiin jo ennestään tehokkaiksi todettuihin elementteihin:
1) Söpö pääsankaritartyttö, jonka tunnekuohuihin ei kyllästy ikinä. Rakkaus repii suuntaan jos toiseenkiin ja niin edespäin.
2) Kasa totaalisen kuumia hahmoja, joista yksi on jopa oikeasti aika cool(Kaname). Urosheterona en hirveästi yöluokan pojista innostu, mutta voin tajuta tyttölukijoiden huutavan "Kyaa!"(kuvittelin juuri mielessäni tytön, joka oikeasti huutaa "Kyaa!" lukiessaan mangaa ja meinasin tukehtua purkkaani).
3) Synkät ja kiehtovat teemat. Vampyrismiä ynnä muuta mystistä siis.
4) Drrrramaattiset kohtaukset, joissa lukijat jäävät haukkomaan henkeään kun juonenkäänne iskee niin lujaa että tajunta meinaa räjähtää.
5) Yksinkertainen mutta hieno visuaalinen tyyli.

Ajatus siitä, että sortuisin näin yksinkertaiseen juoneen, jossa suhteellisen vähällä sisällöllä onnistutaan koukuttamaan minunlaiseni kriittinen lukija, sai minut nauramaan. Nykyään se saa minut pikemminkin itkemään, sillä olen kuin olenkin sortunut tähän(kin) manga-addiktioon.

Animeen en ole vielä tutustunut, mutta screenshottien perusteella varaudun keskinkertaisuuteen(jotenkin anime vaikuttaa liian värikkäältä ja tyylikään ei ole pysynyt aivan samana). Jos seiyuut ja soundtrack osuvat kohdalleen niin saattaa olla jopa ihan hyvä, mutta jotenkin epäilen.

K-chan

Viesti Kirjoittaja K-chan » Ti Elo 05, 2008 15:47

Tein itselleni klassisen virheen ja tutustuin animeen ennen mangaa. Jaksoja olen katsonut yksitoista ja en tiedä viitsinkö enempää aikaani tähän sarjaan tuhlata, kun alusta asti on ollut sellainen olo, että katson vain siksi etten ole löytänyt mitään parempaakaan. Positiivisia tunteita piirretyssä herättävät alkuteema ja visuaalisuus, joka on oikein silmiähivelevää. Sen sijaan sarja kärsii pahasti hitaasta juonesta ja kömpelöstä kuvakerronnasta, jotka koin suurimmiksi ongelmiksi sarjaa katsoessani.

Alkuasetelmaltaan Vampire Knight on kiinnostava: on koulu, jossa on sekaisin ihmisiä ja vampyyrejä. Sopivasti vampyyrit ovat kuvankauniita bishounenkomistuksia, jotka saavat tavistytöt kuolaamaan kieli pitkänä. Sitten meillä on perinteistäkin perinteisempi sohjosankaritar, jolla on jotakin juttua vampyyreistä kaikkein kunnioitetumman kanssa. Onhan sarjassa myös se antikomistus, Zero joka angstaa joka välissä ja saa monen sattuman kautta Yukin huomion puolelleen...ja sekös salaa ketuttaa Kanamea. Kolmiodraama on valmis ja voidaan vain arvailla kenen syliin Yuki Cross päätyy. Vampyyrien ja ihmisten väliset suhteet sinällään ovat kiehtovia, ehkä jopa hekumallisia ja vaarallisiakin. Valitettavasti animessa ei ole osattu tätä elementtiä hyödyntää ja se harmittaa suuresti. Liian vähän dramatiikkaa, liian vähän verta ja kaulakohtauksia, jotka aiheuttavat sydämentykytyksiä tunnelman voimakkuuden vuoksi. Animesta puuttuu täysin se niin sanottu "ah...", ei lainkaan jännitystä tai draamaa. Yhdentoista jakson jälkeen haukotuttaa, koska juoni on saatu liikkeelle vasta sarjan neljän viimeisen jakson aikana. Käsittääkseni manga on kuitenkin melko pitkä ja sen koko tarinaa ei saada mahtumaan 13 jaksoon. On siis oletettavissa, että samanlainen kura jatkuu vielä toisellakin kaudella...

Manga on minulle vieras ja olen pelännyt lähestyä sitä sen pituuden vuoksi. Ilmeisesti täytyy tehdä poikkeus, mikäli haluaa saada vastauksen tuohon kolmiodraamaan ja kaikkiin muihin ongelmiin, joita sarjassa on herätelty. Harmillista, mutta en tunne vetoa kumpaankaan sarjan mieshahmoista xD Zero on kamala angstiteini ja Kaname...liian mellevä. Puolisilmäinen vanha vampyyrinmetsästäjä on paljon mielenkiintoisempi tapaus. Hehaa...joo pakko ihan näiden syiden takia hankkia mangaa.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Elo 05, 2008 17:09

Joo, eli 7 jaksoa animea takana ja pitäähän sitä hieman vertailla. Kuten odotinkin, manga on animea paljon parempi.

Mangan tunnelma ei ole välittynyt animeen ollenkaan, ja vaikka seiyuut on valittu mielestäni hyvin, eivät animeversion hahmot tee kunniaa mangalle. Vampyyrit eivät ole pelottavia, Zero on liian ärsyttävä ja Kaname ei tarpeeksi päheä. Kaulakohtaukset ja vastaavat eivät hohkaneet sitä kaivattua dramaattisuutta läheskään tarpeeksi, eivätkä "hauskat" kohtaukset ole hauskoja.

/rant

LunarCry

Viesti Kirjoittaja LunarCry » Ke Syys 10, 2008 19:31

Joo joo: Liian imelä, liian dramaattinen, liian "jotain-kaikkea-mahdollista-mitä-ei-tule-nyt-mieleen", mutta LIIAN KOUKUTTAVA! En normaalisti edes pidä vampyyrisarjoista, mutta addiktio on iskenyt ja pahasti. xD Tässä sarjassa on hyvä juoni ja hyvännäköisiä tyyppejä. :D (Kaname= Seksikkyyden perikuva) Zero ei oikein iskenyt "pienenä angstipoikana" ja Aido... Sen vois polkea suohon. xD
Manga on paljon parempi kuin anime. Jotenkin vierastan hieman animen ääninäyttelijöitä. Taita viimeksi animen katsomisesta olla liian paljon aikaa. :D
The leaves they fall
upon the day that makes a memory
those pleading eyes,
echoing, silently in me
*Sonata Arctica: Under your tree

Wolfie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Syys 11, 2008 22:19

Itse en edelleenkään ole mangaan koskenut, mutta aijon sen lukaista, kunhan vaan olen ensin katsonut animen loppuun. Itse mangaa lukemattomana suosittelen VKta kaikille jotka ovat kiinnostuneet vampyyreistä sekä shoujo -sarjoista. Omasta mielestäni hahmot ovat mitä täydellisimmät (okei Kanamen saisi haudata johonkin suohon.) Ja juoni kulkee mielestäni mukavasti. Kuitenkin olisi kiva, jos animessa olisi enemmän kuin se 27(?) jaksoa. Itse ainakin haluaisin sarjasta ainakin vielä pari OVAa. Suurin haave olisi PS2 peli, joka käännettäisiin myös englanniksi. Se kuitenkin taitaa jäädä ikuiseksi haaveeksi.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Su Syys 21, 2008 03:00

Olipa kerran tylsä ja yksinäinen viikonloppu, ja siksi täytyikin etsiä jotain katseltavaa ajankuluksi. No kävipä niin, että Vampire Knight sattui ns. ensimmäiseksi silmään ja pianhan se katseluputki lähti käyntiin. Olin nähnyt pieniä pätkiä sarjasta aiemminkin, mutta ennakkoluuloni olivat niin korkealla, etten olisi millään edes jaksanut tutustua sarjaan paremmin. Vampyyrejä, koulupukuja ja joku suurisilmäinen tyttö, "no just" ajattelin ensimmäisten jaksojen kohdalla. Kuitenkin, kun olin katsonut kolmannen jakson janosin vain lisää. Ja kauniissa putkessa menivät ne loput 10 jaksoa. Nyt ei vain millään jaksaisi odottaa sitä Guiltyä!

Suosikkihahmokseni nousi ylivoimaisesti Zero, ja kumma kyllä en vihaa tarinan sankaritartakaan, kuten yleensä tuppaan tekemään. Yuuki oli siis ihan mukiinmenevä tyttönen. Kaname taas on liian lipevä makuuni, ja täyden sympatiani vienyt Zero voittaa täysiverisen kuus - nolla. Sivuhahmoista Shiki vaikuttaa kivalta ulkonäkönsä ja hieman välinpitämättömän luonteensa puolesta.
Juonipuolikin miellytti, vaikka siitä kovin epäluuloinen aluksi olin. Siksi odotankin nyt malttamattomasti Guiltyä, jotta juoni pääsisi eteenpäin ja kolmiodraama täysillä kehiin. Ja fanityttönä sitä tietenkin haluaa tietää, kuinka ihanaiselle Zerollemme käy.
Olen myös melko tyytyväinen animen piirtojälkeen, pitkästä aikaa jotain vähän laadukaampaa. Tosin kyllä niitäkin kohtauksia oli, jotka olisi toivonut paremmin tehtäviksi. Lisäksi osa kohtauksista oli ehkä toteutettu vähän kehnosti, tuolloin vain ajattelin, että mangassa sama kohtaus on varmasti tehty huomattavasti paremmin. Tunnetta enemmän mukana jne. Siksi kävinkin jo katsastamassa, montako osaa tästä sarjasta on mahdollisesti julkaistu englanniksi, ja mikä kustantaja on julkaisujen takana. Yllätyin, kun huomasin enkkupokkareiden määrän olevan noin vähäinen, ja tietenkin tuli kamala hinku saada ne itselleen. Eli heti kun vain ylimääräistä rahaa liikenee, niin Vampire Knight -mangat tilaukseen!
Sarjan OP ja ED saavat kyllä myös lähes täydet pisteet. Aluksi en oikein tykästänyt kummastakaan, mutta loppujen lopuksi sorruin katsomaan OP:n joka ikinen kerta, ja ED:nkin miltein joka jakson lopuksi. Nyt molemmat soivat päässäni tasaisesti vuoron perään.

Bali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bali » To Loka 02, 2008 16:11

Katsoin animen, hyvältä vaikutti! :D Pitäisi myös lukea manga... Haluan LISÄÄ! Kaname on kyllä lempihahmoni, se on niin cool. 8)

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » La Loka 04, 2008 21:21

IIhana sarja. Hee. ^^ Eli joo, aloin seuraamaan sarjaa mangana vähän aikaa sitten ja lukenut kolme osaa vasta(nyyh) mutta juonesta pidän, erityisesti juuri niistä vamppyyreistä ja verestä ja ja(: D), ja päähenkilötkään eivät vaikuta yhtään ärsyttäviltä muihin sarjoihin verrattuna. Niin ja ne söpsit koulupuvut ja ihanasti piirretty muutenkin. <3 Katsotaan nyt miten sarja mahtaa jatkua. Varmasti jaksan kuitenkin seurata. Mutta osaako kukaan neuvoa, kannattaisiko ensin lukea mangaa vai katsoa animea? Itse ainakin pidän enemmän mangan lukemisesta mutta siis pysyykö juoni samanlaisena animessa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”