Viesti
Kirjoittaja Chiharu » Ma Marras 15, 2010 23:44
Ohhoh, minäkään en ole tänne kommentoinut vaikka olen lukenut sarjaa jo aika pitkään, olisikohan päälle vuoden. Nyt vasta huomasin, tosin olen tiputtanut tuon animen katsomisen keväällä. Mangaa luen innolla vieläkin, varsinkin kun uusi S-class arc on niin mielenkiintoinen. ^^
Ravea en ole lukenut, joten en voi verrata, mutta Fairy Tail on taidokasta työtä ja jotain poikkeavaa siinä mielessä että kantavaa juonta ei tosiaan ole. Pikkutarinat ovat minun mielestäni todella hyvä asia tässä sarjassa, koska vaihtuvuutta on niin paljon ja jokainen tuntuu kertovan jostakin yksittäisestä hahmosta enemmän. Esimerkiksi Greystä kertoi se tarina, jossa yritettiin herätellä jään sisässä oleillutta hirviötä (en nyt muista nimeä äkkiseltään), Erzasta kertoi se yksi tarina, jossa oli tämä... Gerard! Hitto kun meni kauan selata nimi jostain sivujen syövereistä. Mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan, tietyillä tarinoilla on tarkoituksena kertoa enemmän jostakin tietystä henkilöstä.
Pääkolmikko sen sijaan, hmm. Lucy on hyvä päähenkilö siinä mielessä, että tarina kulkee näppärästi mukana hänen ollessaan tarinankertoja. Jos jotain vikaa päähenkilöstä pitäisi löytää, niin sanottaisiinko se, että Lucy ei tunnu olevan jatkuvasti se oikea päähenkilö sarjalle, vaan Natsu vie niin paljon ruututilaa, että voisi ennemminkin päätellä Natsun olevan päähenkilö sarjassa. Fairy Tail on pikemminkin tarina Natsusta, jonka Lucy kertoo olemalla vaihtelevasti mukana. Grey ja Erza ovat myös aika vaihtelevia päähenkilöitä, Edolasissa kyseisiä hahmoja ei näkynyt ollenkaan, mikä oli melko ärsyttävää. En oikein pitänyt koko edellisestä tarinasta, mutta usko on palannut taas tuon S-class kokeen myötä. Myös Gazillea on mukava nähdä tapahtumissa vähän enemmän.
Hahmodesign, kuten Nuti jo tuossa edellisessä viestissään mainitsi, on omaperäistä ja hauskaa. Hahmot tosiaan erottaa toisistaan, ainakin ne hahmot joilla on merkitystä sarjan seuraamisen kannalta. Jopa Edolasissa olevat kopiot erottuivat aidoista, vaikka olivatkin lähes identtisiä. Ainoa ongelma sarjassa ovat nimet, joita en millään pysty muistamaan. XD tietysti pääjutut muistan nimeltä hyvin, mutta kuten varmaan viestistä huomaa, kaikki muut nimet ovat autuaasti unohtuneet. Mutta ehkä se tästä kun jatkan sarjan seuraamista.
Erinomainen sarja kaiken kaikkiaan, ja olen jopa harkinnut animen katselemisen jatkamista, koska olisi hauska nähdä miten tietyt kohtaukset on toteutettu animena. Mutta katsellaan jos aikaa ja innostusta riittää.
edit.
Niin, ja Fairy Tail rope kuulostaa loistavalta ajatukselta! Mashiman FT-maailma on mielenkiintoinen ja riittäisi hyvin monipuoliselle ropelle. Innostuisin asiasta, jos olisi vähääkään ropettamisinnostusta, mutta tuntuu koko inspis kadonneen johonkin. -.-"