Gintama

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mccormig

Re: Gintama

Viesti Kirjoittaja Mccormig » Ma Kesä 21, 2010 11:08

itsajustaway kirjoitti:Ja sitä pystyy kattomaan kans laillisesti Crunchyrollista subeilla, että siitävain sitten.
Jees, itsekkin rakastan Gintamaa vaikka onkin tässä ollut pitkä tauko välissä (Liika muita animeja mitä katsoa), ja koska en ole löytänyt uusia jaksoja mistään. Kiitosta siis Itsajustawaylle tiedosta että Crunchyrollista niitä löytyy *kiitos ja kumarrus*

Sarjaa koskeva Topic, joten täytyyhän siitäkin jotakin sanoa. Itse seuraan shounenia (Katsoin Narutoa aikoinani, nykyään en enää jaksa. One Pieceä luen mangana, animua en jaksa seurata, ja Bleachia luen mangaa sekä katson animea (Vaikka se tahtookin pullistella fillerijaksoja), joten pidän arceista joissa Gintoki ottaa asiat hieman vakavammin ja taistelee tyylillä. Erityinen suosikkini on Benizakura Arc, ja sen aikana soiva Shura (By Does), sekä jakso jossa Gin, Shinpachi ja Kagura ovat Hosteina eräällä clubilla ("Just do it!"). Mutta ylipäätänsäkkin koko sarja on ihana ja hauskaa katsoa, suosittelen animea kaikille joilla on edes hieman huumorintajua parodioille.
Jyväskylän Anime- ja Mangaseura Tsukiai ry:n varapuheenjohtaja, Timo Nieminen (A.K.A Frett, A.K.A McCormig)
Seuran toiminnasta saa kysellä ja mesehän on McCormig (ät) hotmail.com, lisäilkää pois

Sallalala!!

Viesti Kirjoittaja Sallalala!! » Ti Kesä 22, 2010 01:13

Ah. Um.

Lempisarjani Durarara!!:n ohella. Tutustuin tähän sarjaan noin kaksi vuotta sitten. Katsoin Gintamaa koko kesäloman, mutta siihen aikaan ainoa ryhmä joka tekstitti tätä sarjaa oli Rumbel. Ja koska Rumbel ei ole tunnettu nopeudestaan, se tarkoitti monta pitkää kuukautta ilman Gintamaa. Mutta luojan kiitos crunchyroll alkoi tekstittämään sarjaa. Nyt kun anime on tauolla, tuntuu kauhean tyhjältä. Mutta hemmetti mie haluan nähdä sen elokuvan.
Hahmot ovat omnomn. Kaikki hahmojen idioottimaiset, mutta myös vakavat puolet ja massasta erottuvat luonteenpiirteet ja fetissit tekevät sarjasta niin hauskan ja nautittavan. Oma lemppari on ta-ta-ta-taa-da-daa! hopeisen luonnollisen permin omaava, elämänoppeja ja luentoja lateleva, nenäänsä kaivava Shounen Jump-holisti ja sarjan protagonisti Sakata Gintoki. Hän on niin dorka. Siistein dorka mitä olen ikinä nähnyt. Upein, siistein ja ennen kaikkiaan SEKSIKKÄIN dorka mitä olen ikinä nähnyt. Mutta valitettavasti kuten edellä jossain mainittiinkin, Gintamalla on tapana jättää mielenkiintoisia hahmoja taaksensa. Minulla ainakin on ikävä Sakamotoa. Sadisteja, masokisteja, stalkereita, alieneita, loliconeja... Gintama has is all.
Vaikka mangakin on hirmu hauska, anime on kohtuuttoman hauska. Tämän takaa Gintaman taitavat seiyuut. Tomokazu Sugita, Kazuya Nakai, Kenichi Suzumura, Takehito Koyasu ja paljon muita isoja nimiä. Gintamassa on paljon tilannekomiikka, parodioita ja muita vitsejä joiden ymmärtäminen edellyttää sitä, että tiedetään mistä puhutaan. Alkutunnarit ovat mielestäni kaikki ihan hyviä, mutta Doesin biisit sopivat Gintamaan kuin nyrkki silmään. Taustamusiikit ovat hetkeen sopivia ja mieleenpainuvia. Vain Gintama pystyy tekemään 25 minuutin pituisen jakson tyypeistä. jotka juuttuvat vessaan ilman vessapaperia. Ja tekemään siitä vielä hauskaa. Vaikka Hideaki Sorachin taide on aika yksinkertaista, se tekee siitä mielestäni niin kaunista katseltavaa. Sorachin taide on myös kehittynyt parempaan. Sitä se seitsemän vuotta piirtämistä aiheuttaa.

Ja vain Gintaman OVA, Shiroyasha Koutan saa minun kusemaan housuuni viidessä minuutissa paljastamatta mitään uutta. Vaikka se olikin "Zenbu uso desu"

Gintoki

Gintama

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ti Elo 03, 2010 17:59

Olenkin löytänyt oikeann porukan. Kupolissa kun hehkutin Gintamaa, sen päälle melkein p####ttiin. Täällä on näemmä avarakatseimpaa populaa. Jätte bra...

Itse strollasin Onemangan sivulta jotain lukemista viime vuoden toukokuussa ja törmäsin Gintamaan. Aloinki sittä sit ostelemaan niitä ja ny kaikki enkuks tulleet hyllyssä. Fanitan sarjaa ihan sikana ja myisin sieluni Gintama-julisteesta. Anime on pääosin puhdasta kultaa, mutta paljon on sitä roskaakin seassa. Seiyuut tekevät omat parhaat roolinsa juuri tässä. Hijikataksi en voisi kuvitella ketään muuta Kazuya Nakain sijaan.

Pienenä miinuksena vain tuo pokkareiden laadun vuoristorata. Pitkän saagan jälkeen taas luvassa on usein erittäinkin surkeita juttuja. Osat 16-18 on tähän mennessä mielestäni huonoimmat osat. Niiden jälkeen syvempiä tarinoita taas osaa arvostaa. Pitkät tarinat ovatkin Sorachin hienointa työtä. Siksi odotankin 19sta osaa, koska siinä alkaa Shinsegumin Petturi-saaga. Ja kirjoissa 25-26 odottaa Yoshiwara-storyarc.
Jaksojen nimistä vielä sen verran, että osa iskee oikeasti lukijaa suoraan hermoon. Kuinka monessa muussa sarjassa luvun nimi on "Character polls should fuck off!!"...?
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ti Elo 03, 2010 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty toiseen Gintama-ketjuun.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

graveg
Viesti:

Viesti Kirjoittaja graveg » Ma Huhti 25, 2011 04:16

Ihanaa että vihdoinkin tuli viides tuotantokausi. Minua epäilyttikin, kun sarja loppui niin lyhyeen ja tosi sekavasti (ei yhtä sekavasti kuin neon genesis evangelion mutta silti...)
Sarja on yksi parhaimmista mitä olen nähnyt, rakastan joka ikistä hahmoa siinä.. ainakin joitain asioita heissä :mrgreen:
Oletteko muuten lukeneet samalta authorilta one shotin?
Yhtä vammaantunut, kuin gintama, kertoo pojasta joka oksensi tytön päälle ja tyttö vannoo kostavansa tälle jonain päivänä =_=
(meni yli otsikon, mutta kysyimpähän vain)
Home:
Sisältää sarjakuvaa, jos kiinnostaa.
Grave Grafve

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”