Wild Adapter

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Weylin

Wild Adapter

Viesti Kirjoittaja Weylin » Ma Syys 10, 2007 10:51

Eli kyseessä on Kazuya Minekuran kädestä lähtemä tarina, hän on piirtänyt myös mm. hiukan tunnetumman Saiyukin.

Wild Adapter on nykyaikaan perustuva, synkkä sarja. Synkkyyttä on lisätty mangan sivuilla: ne ovat kokonaan mustat. Piirtotyyli on yksinkertaisempaa, taustat jätetään hyvin usein piirtämättä. Tämä sarja on enemmän shonen-ai vivahteista ja ei ihan nuoremmille tarkoitettu.

Sarjan tiedot löytyy täältä:
http://www.animenewsnetwork.com.au/ency ... hp?id=4340

Itse löysin Wild Adapterin sattumalta: olen Saiyukin innokas lukija ja kansikuva näytti niin tutulta, että oli pakko katsastaa sarja. Ensimmäinen osa on enemmän ja vähemmän esinäytöstä, vasta kakkososassa sarja pääsee oikeuksiinsa ja todella alkaa tapahtumaan jotain. Aluksi vieroksuin tätä yksinkertaisempaa piirtotyyliä, kun olen tottunut Saiyukin taiteellisuuteen.

Silti Minekura saa pidettyä lukijan (ainakin minut) otteessaan salaperäisillä henkilöhahmoillaan, jotka eivät ainakaan vielä ole paljastuneet paperinohueksi massaksi.
-Elämä on peliä-

Kappa

Viesti Kirjoittaja Kappa » Su Syys 23, 2007 13:28

Mitäpä tuohon vielä lisäisi. WA on Minekura-tädin synkkä sarja, siinä on paljon tummia elementtejä, mutta en välttämättä siltikään väittäisi sitä paljon Saiyukia synkemmäksi. Niissä vain käsitellään eri asioita ja eri tavalla. Toki, Saiyukilla on sen varran suuri fanikanta, että siihen mahtuu sitä nuortakin porukkaa, jotka saattaisivat ehkä ahdistua WA:n konkreettisesta synkkyydestä. Ehkä. Vaikka eihän se välttämättä ikää katso.

Mistä itse todella paljon Minekuran töissä pidän, on juuri se, ettei ne oikein mahdu mihinkään tiettyyn genreen. On sekä shoujo että shounen aineksia, tiedä sitten kumpaa se on. On sen verran androgyyniä, että kaikki voivat sitä lukea ja sopii kaikille.

Jep jep. Elikkä itse olen WA:ta 3 volaa lukenut saksaksi *ylpeä omistaja* ja on todella hyvä sarja, WA:n kaltaiseen huumeeseen jää todellakin koukkuun. :)

Sode-poika

Viesti Kirjoittaja Sode-poika » Su Helmi 24, 2008 21:41

Itse olen nyt hyvin koukussa Wild Adapteriin, koko ajan haluan vaan lisää ja lisää.

Wild Adapterin minäkin löysin sattumalta. Etsin kerran joitan Saiyuki-kuvia netistä ja löysinkin Wild Adapter-kuvia. Vielä silloin en tiennyt nimeä, mutta
löysin mangan sitten Fantsun myyntipisteestä Helsingin Kirjamessuilta tyttöystäväni kanssa, kun piirros tyyli näytti niin kovin tutulta ^^
Oli aivan pakko saada sitä, ja ensimmäisen pokkarin ostinkin sitten Tsukiconista.

Ihanat hahmot (vaikka paljon muistuttaakin ulkonäöltään joitakin hahmoja Saiyukista) ja ihanan salaperäiset.

Kolme pokkaria jo, ja innolla odotan että saan sen nelosen käsiini sieltä Fantsusta *_*

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”