Sayonara zetsubou sensei

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Su Syys 02, 2007 16:38

Hm, yritin nyt toistamiseen ensimmäistä jaksoa (ekalla kerralla luovutin viiden minuutin jälkeen), ja vaikka nyt pääsinkin loppuun asti, en oikein tiedä mitä ajatella. Itsemurha ei henkilökohtaisista syistä ole todellakaan vitsin aihe, ja mitään muuta "hauskaa" ei tuosta ykkösjaksosta tuntunutkaan löytyvän. Toisesta SHAFTin sarjasta, jota olen katsonut, eli Hidamari Sketchistä on tähänkin tuntunut siirtyvän erikoinen animaatiotyyli, jollaisesta en oikein pidä (tosin SZS on nyt hieman parempi kuitekin), ja se, että jakson katsominen saa 20 minuuttia tuntumaan todella pitkältä ajalta.

Periaate kuitenkin on, että en langeta tuomiotani ensimmäisen jakson perusteella, muuten olisi jäänyt kovin moni hyvä sarja katsomatta.

Drasa

Viesti Kirjoittaja Drasa » Ma Syys 03, 2007 00:48

madu kirjoitti:Periaate kuitenkin on, että en langeta tuomiotani ensimmäisen jakson perusteella, muuten olisi jäänyt kovin moni hyvä sarja katsomatta.
Hyvä periaate ;D. Ainakin omalla kohdallani Sayonara zetsubou sensein hienous avautui toisessa tai viimeistään kolmannessa jaksossa. Eka vaikutti kyllä omaperäiseltä, mutta kovin hauska se ei ollut sen jälkeen tulleisiin verrattuna.
Sang Drake

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ke Syys 12, 2007 20:44

Uusi OP on rautaa, vitsit naurattavat ja Dragon Ballin fuusiotanssi yms on hauskaa bongattavaa. Huumori on juuri sellaista kuin sen pitäisikin olla. Ei olekkaan vähään aikaan tullut seurattua komediaa(paitsi Gurren-Lagannia).

torchi

Viesti Kirjoittaja torchi » To Joulu 06, 2007 18:05

Olen katsonut jo 9 jaksoa ja minun mielestäni tämä on paras anime pitkiin aikoihin. Repeilen kaikelle mahdolliselle siinä, varsinkin kun kolmannessa jaksossa näkyi Phoenix Wright-pelisarjasta tuttu Psyche-Lock Itoshiki-senseillä :lol:. Nerokasta oli varsinkin juttu "Neljän ruudun sarjakuvastripissä on viides, kielletty ruutu, nimeltä "pimeys" ".

Toivottavasti manga julkaistaisiin englanniksi. Jos tämä anime tulisi Suomeen, niin toivottavasti he edes suomentaisivat myös liitutaulujen humoristiset tekstit ja muut sellaiset.

Murokulho

Viesti Kirjoittaja Murokulho » To Joulu 06, 2007 19:23

En tykkää yhtään uusimmasta OP-leikkeestä. Tulee mieleen että sitomisleikestä tykkäävät isot miehet innostuivat seuraamaan sarjaa OP:in perusteella mutta pettyivät, kun SZS ei ollutkaan hentaita ja valittivat studiolle :? Ja tilalle pistettiin tuo ylivärikäs kamaluus...

Jakso 11 jäi aika cliffhängeriin. Ja enkä tiedä pitäisikö tuosta sattuneesta nyt iloita vai surea.

umae

Viesti Kirjoittaja umae » Ma Joulu 10, 2007 13:54

Olen katsonut 9 osaa Zetsubou Senseitä ja tietenkin olen aivan myyty. Muistaakseni neljännen osan kohdalla rakastuin tähän sarjaan. Kuinka hulluksi se voikaan mennä?! Minua ei harmita se ettei animea ole kuin 12 jaksoa, lyhempi voi olla myös parempi. Toivoisin vain löytäväni jostain viimeiset 3 jaksoa joita en vielä ole nähnyt. Olisipa lopetus hyvä!!

Mangasta en voi sanoa vielä mitään, kun en ole sitä lukenut, mutta uskoisin tarttuvani siihen jossain vaiheessa. Onko se todella yhtä hyvä kuin anime?

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Joulu 10, 2007 13:58

umae kirjoitti:Minua ei harmita se ettei animea ole kuin 12 jaksoa, lyhempi voi olla myös parempi.
Kakkoskausi alkaa ensi vuoden alussa :wink:

umae

Viesti Kirjoittaja umae » Ma Joulu 10, 2007 14:09

Kakkoskausi alkaa ensi vuoden alussa

Auts! Hmm... toivottavasti on yhtä hyvä kuin ykköskausi. Mutta onko se ylipäätänsä mahdollista? Pitää olla tekijöillä erittäin hyvä mielikuvitus että Zetsubou Sensei säilyy yhtä hyvänä

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Su Joulu 30, 2007 22:22

Sain vihdoin sarjan katsottua loppuun ja se on helposti Potemayon jälkeen vuoden hauskin komedia anime. Ihan hyvää SHAFTia, mutta jää silti Pani Poni Dashille kakkoseksi. Zetsubou Sensein toinen kausi on kuitenkin toistaiseksi alkavan animekauden ennakkosuosikki.

chinor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chinor » Ma Maalis 17, 2008 00:27

Katsoin tänään ensimmäisen kauden kokonaan putkeen, ja olen täysin myyty. Sayonara Zetsubou Sensei on ensinnäkin tyyliltään aivan ihana; värit, viivat, kaikki! Ah, tällaista kuuluu mielestäni Hyvän Animen ollakin. Toiseksi, huumori (myös se musta) oli nerokasta, kaikki viittaukset eri sarjoihin ja hahmoihin saivat minut hekottelemaan useammin kuin kerran (varsinkin Yaranaika-viittaus :D). Pakko sanoa, että Itoshiki on kyllä lempihahmoni, ja vaikka haaremi-asettelu häiritsi vähän, sitä ei käytetty kuitenkaan liikaa. Sarjan ylilyönnit, randomit heitot ja mahtava visuaalinen tyyli saivat kaikki yhdessä aikaan sen, että olen nyt aivan haltioissani ja minun on pakko saada lisää, tarkoittaen, että rahavarani tulevat hupenemaan taas kerran johonkin mangaan. Mutta se on sen arvoista.
誰にも優しく愛に生きる人~ あにき~!! | ミカンせいじん | 「森の安藤」

myshachu

Viesti Kirjoittaja myshachu » Ma Maalis 17, 2008 12:23

Katsoin tässä ensimmäisen kauden just äsken. Heti ensimmäisen jakson jälkeen olin jo että "lisää tätä!!" Rakastuin syvästi piirrostyyliin ja sekopäiset hahmot ovat aina vedonneet minuun. Äärimmäisyyksiä se olla pitää!
Mutta harmikseni ne alkupään jaksot oli jotenkin parempia. Niissä oli mukana kauhua, mutta loppupäässä se tuntui menevän vain siihen että lähdettiin luokkaretkelle.
Kuitenkin siellä oli taas pari suosikkihahmoa kuten vaikka hikikomori, Meru ja Chiri. Oli pakko leikata se "merumeru"-ääni animesta ja laittaa se viestiääneksi. Huomaan itsessäni myös hikikomorin vikaa ja minusta oli todella söpöä kuinka Komori oli ties missä kaapissa aina piilossa.
Täytyy sanoa, että tämä kyllä pääsi suosikkianimeiden listalle ja aion tyrkyttää sitä kaikille, jotka eivät sitä vielä ole nähneet.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Su Huhti 20, 2008 04:08

Kyllä, näin se käy.
Nyt saadaan sitten englanniksi sitä alkuperäistä ja paljon parempaa surullista senseitä, kun Del Rey alkaa julkaisemaan Zetsubou-mangaa ensi vuoden maaliskuusta lähtien. Anime-versiossakaan ei tosin suoranaista suurempaa vikaa ole, mutta jotenkin se tuntuu massoille sopivammaksi editoidulta. Monet epäsuorat ovelat näpäytykset nykypäivän tilanteista ja todellisille ihmisille kun on animesta napsaistu kadoksiin...
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Su Huhti 20, 2008 08:27

K8Skies kirjoitti:Nyt saadaan sitten englanniksi sitä alkuperäistä ja paljon parempaa surullista senseitä, kun Del Rey alkaa julkaisemaan Zetsubou-mangaa ensi vuoden maaliskuusta lähtien.
Uutinen on mitä parhain, mutta pitkä aika tämän hetken ja ensi maaliskuun välillä tuntuu jo nyt tuskalta. Näin hyvää mangaa kyllä kannattaa odottaa vaikka ajan ääriin asti.

alkimohap

Re: Sayonara zetsubou sensei

Viesti Kirjoittaja alkimohap » La Maalis 07, 2009 05:06

Kaikki animen päättömyyksistä ja kuvahassuuksista pitäneet lienevätkin jo löytäneet kakkoskauden Zoku Sayonara Zetsubou Sensei. Eka jakso oli hyvinkin sekava, mutta täytyy vain todeta, että vaihtelua jaksojen välillä on enemmän ykköskauteen verrattuna. Seitsemännessä jaksossa on lolitaikatyttöjä (arvatkaa ketkä), animaatiotekniikat vaihtelevat vähän väliä, ja saamme tutustua "piirustuksia laulun avulla" -nimiseen TV-ohjelmaan. Ja yhtä lailla Zetsubou Channeliin. Juu, ehkei sitä piikikkäintä yhteiskuntakritiikkiä kannata etsiä kaiken maailman moepiirretyistä...

Tounis

Re: Sayonara zetsubou sensei

Viesti Kirjoittaja Tounis » Pe Maalis 13, 2009 00:28

Vois jopa postata. Animesta, siis.

Ittelleni SZS oli ensimmäinen kunnollinen komedia-anime, ja nyt muitakin katsoneena olen hyvin pitkälti sitä mieltä, että SZS on tummahkoa japsihuumoria parhaimmillaan. Omana ongelmani vaan on, että enkkusubeilla menee osa vaikeimmin ymmärrettävistä jutuista ihan ohi, animeparodiat ei tietenkään toimi, jossei ole nähnyt runsaasti ja monipuolisesti eri sarjoja, sekä jotku läpät tuntuu olevan niin perijapanilaista häröilyä, ettei suomalaisella ole mahdollisuuksia tajuta sellaista. Vai onko?

Ykköskausi oli hyvä. Siinä keskityttiin selkeesti enemmän itse oppilaisiin ja niitten esittelyn kautta tehtiin hyvää läppää, ja joka jakso toimi erittäin hyvin. Kakkoskaudessa taas esittelyt jätettiin jo vähemmälle, ja siirryttiin siihen, missä SZS on parhaimmillaan - parodiat, ironiset läpät ja pienet kannanotot nyky-yhteiskuntaa kohtaan. Zoku Sayonara Zetsubou Sensei on takuulla parempi tuotantokausi kun ygönen, mutta tosiaan - läpät menevät ohi. Joskus jostain olen löytänyt jotain taustanootteja noille ZSZS:n jutuille, mutta eihän ne selitettyinä naurata.

ns. "kolmas tuotantokausi", Goku SZS on kans ihan jees, kolme OVA-jaksoa ei vaan oikein riitä mihinkään, eli minkäännäköstä kokonaisuutta ei oikeen oo kasassa. Jutut on silti hyviä, ja hyvin SZS-tyylisiä.

SHAFT takaa tietysti visuaalisen häröilyn - joka toimii SZS:ssä paremmin, kun mitä esmes tuoreessa SHAFTisarjassa Maria+Holic. Kauheesti en oo SHAFTeja nähnyt, EFit tietysti ja niissä häröilyä ei juuri ollut, mutta ammattitaito paistaa SHAFTin kaikista töistä. Persoonallista ja hienoa jälkeä.

Sarjan kohtuuhyvistä musista vois myös mainita, etenkin se "surullinen musa", joka ei sovi sarjaan sitten yhtään toimii erittäin hauskasti, openingit on hyviä ja ZSZS & GSZS -tuotannoista tuttu drawing song soi varmasti kaikilla päässä.

Erinomainen sarja, mangaakin voisin tarkistaa.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”