Oravan seikkailut (Seaton Doubutsuki Risu no Banner)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

NoJopas
Viesti:

Oravan seikkailut (Seaton Doubutsuki Risu no Banner)

Viesti Kirjoittaja NoJopas » La Kesä 30, 2007 15:14

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2068

http://www.nipponanimation.com/catalogue/025/index.html

Tämä Nippon animationin sarja vuodelta -79 on Suomessa nähty tietääkseni vain kerran, Ylen toimesta joskus 90-luvun alussa.

Sarja kertoo oravasta, jonka kissaemo on adoptoinut. Kuitenkin jo ensimmäisessä jaksossa Pörriksi nimetty orava joutuu eroon emostaan ja aloittaa elämän metsässä. Oravan tavoille oppiminen vie aikansa ja sopeutuminen on muutenkin hieman hankalaa. Muut oravat vierastavat outoa tulokasta, mutta lopulta Naavaparta, Hopeinen, Myrtsi, Tuivero, Lilli ja Savenharmaa hyväksyvät Pörrin joukkoonsa, toiset enemmin kuin toiset.

26-osan aikana ehtii tapahtua kaikenlaista, iloista ja surullista. Itse ainakin pyyhin kyyneleitä sarjaa katsoessani. Sarja muuten perustuu Ernest Thompson Setonin kirjoihin, kuten toinenkin Nipponin Suomessa esitetty sarja, Jaki vuoriston karhu.

Suomenkielisen puheen hoiti aikoinaan Inkeri Wallenius, mielestäni erittäin mallikkaasti.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Kesä 30, 2007 16:00

Tarkoitukseni on ties kuinka kauan ollut tilata sarja Saksasta, mutta en vain ole saanut sitä aikaiseksi. Oravan seikkailut oli yksi lapsuuteni ehdottomista suosikkisarjoista ja nauhallakin taitaa olla pari jaksoa.

Itse muistan ehkä parhaiten Pörrin ensitapaamiset pöllön kanssa (oliko sillä nimi) sekä jonkin jakson, joka liittyi jotenkin kaniiniin ja Pörrin kissaemoon. Niin, ja jossain jaksossa Hopeinen opetti Pörriä liitämään, ja he söivät mansikoita ja tanssivat kukkien seassa. Jossain jaksossa taisi olla myös hanhenpoikanen, jota käärme jahtasi.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Le Chevalier D'Eon 21/24]
Anime- ja mangablogini

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » La Kesä 30, 2007 16:17

VampireNaomi kirjoitti:Itse muistan ehkä parhaiten Pörrin ensitapaamiset pöllön kanssa (oliko sillä nimi)
Juu-u, Pöllovaari. Itse en niinkään muista ensitapaamista, vaan viimeisen. :(
VampireNaomi kirjoitti: sekä jonkin jakson, joka liittyi jotenkin kaniiniin ja Pörrin kissaemoon.
Tämä mulla on säästynyt videolle. Eli kaniini oli hukannut poikasensa ja Pörri halusi lohduttaa surullista kania ja alkoi esiintyä tämän kadonneena poikana. Lopulta kani kuitenkin lähti pois. Kissaemoon tuo ei liittynyt muuten kuin että Pörrin oli helppo omaksua jäniksenpoikasen rooli, kun oli aiemmin ollut kissanpentu.
VampireNaomi kirjoitti: Niin, ja jossain jaksossa Hopeinen opetti Pörriä liitämään, ja he söivät mansikoita ja tanssivat kukkien seassa.
Tämä kohta on aivan ihana! Tai se kun Pörri oppii liitämään ja tausta muuttuu vaaleanpunaiseksi ja Pörri ja Hopeinen lentelevät kukkasilla ym. tosi sööttiä ja romanttista. :wink: Ja tausta musiikki on ihana!

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » To Heinä 12, 2007 00:12

Voi EI! Minä muistan kun katoin tätä pienenä (muistelee kuin vanha mummu -__-'') Muistan siitä vaan jonkun sellasen kun ne etti suojaa talvella lumimyrskyssä ja sitten oli se soittorasia juttu! Tää oli aivan ihana! tykkäsin tästä aivan hirveesti. ^-^

Ikiraudus

Viesti Kirjoittaja Ikiraudus » To Heinä 12, 2007 19:45

Oih tämähän on klassikko =D
olenkin miettinyt että milläs nimellä tätä Pörriksi suomennettua piirrettyä mahtaisi löytyä ^^'' On pari jaksoa jossain kaseteilla siellä täällä... mm. sellainen missä oravat muuttaa johonkin uuteen metsään, joku syntymäpäivä jakso, sekä semmoinen missä maaorava Möttönen muka tappaa ketun XD

Ah niitä aikoja...

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » To Heinä 12, 2007 22:46

Ikiraudus kirjoitti:sekä semmoinen missä maaorava Möttönen muka tappaa ketun XD
Oliko sen nimi tosiaan Möttönen? :D Ihana! Nimien suomennokset kyllä loistaa tässä sarjassa: Tuivero on niin paras nimi. Ja Pörrin kilpakosija: Alfons(o?) Suippokorva.

Muistatteko jakson jossa Pörri syö kärpässieniä ja sekoaa? :D

NoJopas
Viesti:

Re: Oravan seikkailut (Seaton Doubutsuki Risu no Banner)

Viesti Kirjoittaja NoJopas » Su Elo 09, 2009 10:02

Juniori alkaa näyttää Pörriä. Ehkä jossain vaiheessa voi olla toivoa saada sarja myös dvd:lle...?

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ma Elo 10, 2009 19:27

Mahtavaa! Toivottavasti sarja viimein alkaa saada ansaitsemaansa huomiota eikä aina jää Tao Taon, Nils Holgerssonin yms. varjoon. Itseltä varmaan jää mahdollinen DVD ostamatta, sillä saksalainen julkaisu riittää minulle, mutta toivon mukaan sarja julkaistaan. Sitä olisi kiva näyttää serkkujen lapsille.

Katselin sarjan loppuun joskus viime syksynä. Olin aivan unohtanut, että Pörri tapaa kissaemon uudestaan myöhemmin sarjassa. Voi, että minä itkin siinä jaksossa. On se vaan kumma, että tällaiset lastenohjemat saavat minut aina kyynelehtimään.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Le Chevalier D'Eon 21/24]
Anime- ja mangablogini

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » To Elo 13, 2009 15:18

Parit Juniorin mainokset olen tv:stä taas nähnyt, mutta Pörriä ei niissä mainittu. Ja nettisivuillakaan ei ole mitään infoa, ja kyllä olen miettinyt oliko tämä vain lauantaiaamun unta. :D Mutta mielestäni olin hereillä.

Kauankohan sitten kestää jos dvd:kin tulee... Esitetäänkö sarja kokonaan tv:ssä ensin?

Kun en malttaisi odottaa! Luulen että muistan aika hyvin kaikki "isommat" käänteet, mutta moni yksityiskohta sarjasta on varmasti unohtunut. Voi sitä nostalgiaa kun sarjan taas vuosien jälkeen näkee!

silverynova

Viesti Kirjoittaja silverynova » Ti Elo 25, 2009 17:43

Tänään näin Juniorilla tään kyseisen mainoksen missä mainittiin Pörri. Siirryin heti Juniorin sivuille tutkimaan että ei kai minulta ole mennyt sarjan alku ohi, mutta en löydä ohjelma-oppaasta mitään mainintaa Pörristä. Ainakaan vielä. Ihmettelen o_o

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » Ma Elo 31, 2009 22:16

En minäkään ole löytänyt Juniorin sivuilta mitään mainintaa kyseisestä sarjasta, eli se tuskin on vielä alkanut. Syksyksi se kuitenkin mainoksessa muistaakseni luvattiin. Mutta mukavaa että joku muukin on nähnyt mainoksen. (Se ei siis ollut maailman paras uni...)

MUOKS: Nyt Juniorin sivuille oli ilmestynyt jo jotakin:

PÖRRI ORAVA JUNIORILLA
Iki-ihana, koskettava ja hauska Pörri Orava pyörii Juniorilla 21.9. alkaen klo 18:35.
Tarina kertoo kissaemon kasvattamasta oravasta ja sen metsäneläinkavereista.

Yosaku

Viesti Kirjoittaja Yosaku » Ma Syys 21, 2009 18:57

Täähän tulee juniorilta. Ja tosi surullinen ainakin alussa, meinasin itkeä.

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » La Loka 03, 2009 10:48

Onko kukaan katsonut Juniorilta? Minkälainen dubbaus sarjassa on, onko tehty uusi vai onko Inkeri Wallenius saatu kertojaksi niinkuin ennen vanhaan?

silverynova

Viesti Kirjoittaja silverynova » La Loka 03, 2009 22:10

NoJopas kirjoitti:Onko kukaan katsonut Juniorilta? Minkälainen dubbaus sarjassa on, onko tehty uusi vai onko Inkeri Wallenius saatu kertojaksi niinkuin ennen vanhaan?
Yhtään jaksoa en ole vielä päässyt näkemään, mutta en ehkä enää haluakaan, sillä näin Juniorilla mainoksen joka sisälsi pätkiä Pörristä kaameiden äänien kera. Eli kyseessä ei ilmeisesti ole se vanha hyvä dubbi :cry:

NoJopas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoJopas » Su Loka 04, 2009 17:00

silverynova kirjoitti:Eli kyseessä ei ilmeisesti ole se vanha hyvä dubbi :cry:
Vanha alkuperäinen dubbi se ei voisikaan olla, sillä tuskin Yle antaisi omaa dubbiaan Juniorin käyttöön. Olisin vaan toivonut että tässä olisi saata aikaan sama ratkaisu kuin Peukaloisen retkissä, eli Inkeri Wallenius vaan tekisi dubin uudestaan. Vaan ilmeisesti ei. Pelottaa kyllä hieman, vaikka Juniorilla tunnutaan tekevän jostain syystä hieman parempaa jälkeä kuin maikkarilla dubbauksissa...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”