Darker than Black

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

J

Darker than Black

Viesti Kirjoittaja J » Ti Kesä 26, 2007 00:41

Siis eipa 'Haku' tuottanut tulosta kyseista animesta, joten paatin laittaa topikkia tasta.

Kukaan kuullut tasta animesta? Mielestani talla kyseisella animella on potentiaalia tullu hyvin suosituksi animeksi ja mika parasta, mangaa ei ole tasta sarjasta joten spoilereita ei tule.

Itse ainakin olen aivan koukussa tahan animeen.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=7382

Krypfto

Viesti Kirjoittaja Krypfto » Ti Kesä 26, 2007 07:16

Ensi kertaa sarjasta kuullessani se vaikutti juuri omaan makuun sopivalta. Actionia ja jännitystä ja omituisia mysteerejä ja salaliittoja ja scifiä ja yliluonnollisia omituisuuksia ja vaikka mitä.

Mutta kun ei, kun ei.

Kahteen kertaan yritin päästä sarjaan sisälle. Ensimmäisellä kerralla lopetin jo kesken toisen jakson, toisella kerralla pärjäsin sentään jonnekin kuudennen jakson tietämille. Mutta kun ei niin ei. Inho- ja tylsistymisreaktiot pakottivat lopettamaan kesken. Päähenkilö oli tappavan tylsä, plääh ja pöh, sarja vaikutti rakentuvan kahden jakson mittaisille kokonaisuuksille joiden pääasiallinen sisältö oli satunnaisen naishahmon henkinen ja fyysinen kidutus, ja... hitto, en tiedä. Ei siitä vain saanut otetta, jotenkin se ei vain napannut. Ei ollenkaan. Plääh ja pöh.

Mutta piru vie kuinka mainio se soundtrack olikaan.
Yhteiskunnan vihollinen numero !!!
Illuminated realization number one: You are the only light there is for yourself, my friend.

Tagawari

Viesti Kirjoittaja Tagawari » Ti Kesä 26, 2007 11:43

Nyt on tullut ne 11 jaksoa katsottua, ja ihan mukavalta sarjalta vaikuttaa, mutta jos pääjuoni ei kohta tule esiin niin taidan lopettaa senkin katsomisen. Tuntuu pelkältä filleriltä koko sarja. Soundtrack tosiaan on upea :).
Hi Everyone Meet bunny
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Help Bunny by Copying and pasting Bunny into your signature to help him gain world domination!

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Pe Elo 03, 2007 00:21

Itse aloin sarjaa seuraamaan tuon Yin/Kirsi-kuriositeetin vuoksi (silläkin oli ehkä jotain merkitystä että kyseinen neito näyttää myös aivan Suigintoulta Rozen Maideista jota "ihQtan ihan sikana" / "junk is superior"), ja olen ihan tyytyväinen että aloin.

Soundtrack tosiaan on aivan loistava, ja käsittämättömän hyvin lausuttu englanti on jotain ennenkuulumatonta (NOW I'VE LOST IT). Ensimmäinen ED oli kanssa tosi hyvä, shokeeraavan hyvin lausuttu se 'there isn't a day I don't think about it' - Higurashin ED antoi minulle SYVÄT traumat siitä, kun japanittaret yrittävät laulaa englanniksi. Ja on ne japaniksikin lauletut osuudet varsin mukavaa kuunneltavaa.

Minuakin hieman häiritsee pääjuonen puuttuminen ja yleinen epäselvyys (ei vielä edes mitään ideaa ovatko nämä syndikaatin poppoot 'hyviksiä' vai 'pahiksia' - tosin DtBn maailma ei taida olla ihan mustavalkoinen), mutta kyllä se noissa kahden jakson minitarinoissakin toimii varsin hyvin. Vähän harmittaa kun kaikki sievät tytöt kuolee, mutta minkäs teet, maailma on julma. Joka tapauksessa todella viihdyttävää ja 'cool'-ia katsottavaa, tuo mieleen jonkun agenttisarjan mitä en ole koskaan katsonut. Jotain koherenttia kyllä toivoisi lähitulevaisuudessa.

Lukuisat cameot ovat myös aika viihdyttäviä, tuo aikaisemmin mainitsemani Yin - Suigintou-homma, yhdessä alkujaksoista oli yksi aivan Sylvester Stallonen näköinen äijä ja 15-16 sisältävät Code Geassin CCn ja Rozen Maidenin Souseisekin seikkailuja, Souseisekikin on tällä kertaa ihan oikeasti miespuolinen eikä vain toivo olevansa.

Jatkuva mainonta tosin häiritsee vähän, joka kulmalla aina @NIFTY ja PIZZA HUT.

tilli

Viesti Kirjoittaja tilli » Su Elo 05, 2007 15:37

Tykkään aika paljon sarjasta, 17 tai 18 jaksoa olen tähän saakka katsonut, koukkuun jäin aika nopeasti. Tuo yhdessä jaksossa esiintynyt Eelis Kastinen oli aika yllättävä nimi, mahtoikohan olla suomalainen? Skandinaviasta tuli ainakin. :roll: Hei on yksi suosikkihahmoistani, mitä on aika paljon, kun on niitä animesarjoja tullut katsottua roimasti yli sata.. (tosin ei kaikkia kokonaan, vielä :wink:)

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Elo 20, 2007 13:22

tilli kirjoitti:Tykkään aika paljon sarjasta, 17 tai 18 jaksoa olen tähän saakka katsonut, koukkuun jäin aika nopeasti. Tuo yhdessä jaksossa esiintynyt Eelis Kastinen oli aika yllättävä nimi, mahtoikohan olla suomalainen? Skandinaviasta tuli ainakin. :roll: Hei on yksi suosikkihahmoistani, mitä on aika paljon, kun on niitä animesarjoja tullut katsottua roimasti yli sata.. (tosin ei kaikkia kokonaan, vielä :wink:)
Kyllähän tämä koti-Suomi tuonnäköiselle ja nimiselle hirsimökissä aikaansa viettävälle sällille taitaa se todennäköisin asuinpaikka olla.

Heistä en itse osaa vielä jotenkin hirveästi välittää, mutta etsivä Gai Kurosawa on aivan loistava hahmo. Hänen debyyttijaksonsa oli jotenkin niin.. erilaista kuin mitä olen tottunut näkemään.

Jaa. Yleensä sarjoja katsoessani odotan innolla loppuratkaisua ja sitä, mitä se tuo tullessaan, ja 26 jakson sarjat tuntuvatkin liian pitkiltä, mutta kun Darker Than Blackissa alkaa loppu häämöttää, tuntuu, että olisi tuota enemmänkin katsonut.

Ensimmäisten kymmenen jakson aikana pääjuonen puute vähän häiritsi ("milloin se alkaa?", mutta nyt olen tottunut nauttimaan näistä "novellipätkistä". Toisaalta kun ne kaikki ovat tähän mennessä olleet kahden jakson mittaisia ja Wikipedia ainakin ilmoittaa sarjan kestoksi 25 jaksoa, ehkäpä lopussa on sitten joko kolmen tai yhden jakson mittainen kunnollinen lopetus.

Onko kakkoskauden olemassaolosta mitään tietoa? DtB taitaa olla siinä mielessä harvinainen tapaus, että se on originaali-animaatio eikä perustu mihinkään mangaan tai peliin, joten lähdemateriaalin riittävyyden pohjalta on mahdoton sanoa mitään.

moderaattodin editoima: Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty.

Mi-Yu

Viesti Kirjoittaja Mi-Yu » Su Elo 26, 2007 16:56

Itse kuulin animesta kun sattui tuo Antic Cafè:n biisi olemaan tunnarina. Katsoin OP:n ja oli melkoinen pettymys. Ei näyttänyt kiinnostavalta ei sitten yhtään. Katsoin muutaman musiikkivideon kyseisestä animesta eikä innostanut.
Royal Pain
Gaman Shiro~

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Syys 01, 2007 13:39

Senverran juonipohjainen tarina kuitenkin kyseessä, että en tiedä miten hyvin välittyy jostain AMV:stä se fiilis.. suosittelen kyllä ehdottomasti tutustumaan, koska DtB on tähän mennessä varmaan parasta, mitä tänä vuonna on tehty (tai mihin olen itse törmännyt :P). No joo, tietenkään kaikki ei tykkää samoista asioista mutta you get the point :roll:

Ja vitsi että se eka OP single on hyvä. Toi kakkosbiisikin on ihan jees ja animaatiot on ehkä vielä paremmat, mutta HOWLING on kyl varmaan paras animetunnari minkä olen kuullut (tai no, jaettu ykkössija higurashi no naku koro ni:n kanssa).

edit: ai niin ja jaksossa 21 aletaan taas jahtaamaan koherenttia pääjuonta - zomg!

J

Viesti Kirjoittaja J » Su Syys 02, 2007 17:22

madu kirjoitti:
Ja vitsi että se eka OP single on hyvä. Toi kakkosbiisikin on ihan jees ja animaatiot on ehkä vielä paremmat, mutta HOWLING on kyl varmaan paras animetunnari minkä olen kuullut
QFT!

Kyseinen biisi on aivan mahtava ja animaatio on loistavasti tehty.

Tuossa tuli viikko tai kaks sitten lukastua eräältä foorumilta että olis mangakin tekeillä ja taisihan siitä muutama scanlation loytyä netistä, mutta taidanpi odottaa että käännetään mangaa englanniksi, niin saisi sarjan komeilemaan tuonne hyllyyn.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Su Syys 02, 2007 17:31

Jaahas, en osaa edes kuvitella että mitenkä ne Darker Than Blackin parhaat palat kääntyy mangamuotoon.. no, ehkä koko aukeaman kokoiset isot kuvat kaupungista näyttävät hyviltä mustavalkoisenakin, mutta noita Matrix-tyylisiä taisteluita en kyllä osaa kuvitella ilman liikkuvaa kuvaa. Jaksossa 21 se yksi kohtaus missä Hei ja Zhijun Wei ottaa yhteen ja Hei väistää täpärästi veriroiskeen ja Wei taas potkun leukaan oli kyllä niin nätisti koreografioitu (onkohan tuo olemassaoleva sana?) että.

J

Viesti Kirjoittaja J » Ti Syys 04, 2007 16:52

madu kirjoitti:Jaahas, en osaa edes kuvitella että mitenkä ne Darker Than Blackin parhaat palat kääntyy mangamuotoon.. no, ehkä koko aukeaman kokoiset isot kuvat kaupungista näyttävät hyviltä mustavalkoisenakin, mutta noita Matrix-tyylisiä taisteluita en kyllä osaa kuvitella ilman liikkuvaa kuvaa. Jaksossa 21 se yksi kohtaus missä Hei ja Zhijun Wei ottaa yhteen ja Hei väistää täpärästi veriroiskeen ja Wei taas potkun leukaan oli kyllä niin nätisti koreografioitu (onkohan tuo olemassaoleva sana?) että.
Juu, nytten kun on itse katsonut jakson niin täytyy myöntää, hyvin nättiä jälkeä oli tosiaan. Toivonpi vain että sarjaa löytyisi mangana tai animena fantsusta, ainakaan tänään ei ollut vielä kumpaakaan tuolla kaisaniemessä. :C

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Pe Syys 14, 2007 19:40

Ai että kun menee eeppiseksi. Yleensä animesarjat aina latistuu loppua kohden, mutta DtB:ssä jokainen jakso on aina edeltäjäänsä parempi. Ellei lopetus tule olemaan aivan surkea (minkä uskon olevan melko mahdotonta), sarja on kyllä ehdottomasti ansainnut paikan top-kolmosessani.

Harmi ettei kukaan muu tunnu fanittavan kun me kaksi :lol:

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Pe Syys 14, 2007 22:32

madu kirjoitti:Harmi ettei kukaan muu tunnu fanittavan kun me kaksi :lol:
No yksi sarjaa melkoisen aktiivisesti seurannut vaivautuu vihdoin ilmoittautumaan :P Jaksoon 15 asti tuo aktiivinen seuraaminen kesti siitä lähtien ollut taukoa johtuen koulukiireistä. Tarkoitus katsoa ylppäreiden ja koeviikon jälkeen melkein putkeen loppuun ;)

DtB on yksi niistä harvoista (=kahdesta) sarjasta joihin olen tutustunut kaverin suosittelemana tämän kevään aikana. Muut sarjat olen aloittanut googletuksen tai hetken mielijohteen takia/ansiosta :P

Sarja ei ainakaan alkuun ollut niitä mielenkiintoisimpia, mutta silti sitä jaksoi seurata joka viikko. Jaksot tuntuivat irrallisilta 2 jakson pätkiltä ja kokonaiskuvaa ei oikein saanut muodostettua. Juoni on kuitenkin siinä mielessä hyvä ettei kaikkea kerrota kerralla, mutta sentään vähän enemmän olisi voitu paljastaa.

Yinin paljastuminen suomalaiseksi tai ainakin suomalaisia sukujuuria omaavaksi oli hauska yllätys :) Hauskaa oli myös kuunnella kun se omituinen salapoliisi Gai Kurasawa yritti lausua Eelis Kostisen nimeä xD
Sarjahan on samanlaista Pizza Hutin mainostusta kuin Code Geasskin, mutta eräs viittaus DtB:ssä oli "ainutlaatuista". Nimittäin Death Note viittaus kun se pinkkihiuksinen (Hayano Makiko?) tyttö suuttui jollekulle käsikirjoittajalle ja uhkasi kirjoittaa tämän nimen vihkoonsa.

Sekin että oli tottunut sarjan "synkkyyteen" alusta alkaen ja sitten pamahtaa ruutuun jakso nro. 7 preview ja sitten viikon kuluttua itse jakso niin sitä kyllä oli _hieman_ ihmeissään kieltämättä :D

OP musiikit ovat hienoja, pidän molemmista. Howlingissa (1. OP) on jopa englantia josta saa selvää ilman arvailuja :) Aijai... pitääkin katsoa tämä sarja mahdollisimman pian loppuun. "Reaaliajassa" katsomisessa on se hyvä puoli että en ehdi spoilaamaan itseäni, olenhan varsinainen spoilerisieni jota kadun toisinaan jälkeenpäin. :P
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » La Syys 15, 2007 11:37

Todennäköisesti vuoden paras sarja.

Juuri kun kirosin sitä, miten animen joukosta ei näytä löytyvän kuin hektisiä pikkutyttöjä ja lukiosankareita, pari ensimmäistä jaksoa DtB:tä katsottuani olin ällikällä lyöty. Mitä ihmettä, sarja jossa on käsikirjoitus ja joka ei tee kaikkea valmiin ja ennalta-arvattavan kaavan mukaan. Sarja, jossa on ideaa.
Pitkästä aikaa näen animen, joka ei aliarvioi katsojaansa ja joka herättää oikeasti ajatuksia ja tuntemuksia. Henkilöhahmot ovat kerrankin oikeita ihmisiä, jotka käyttäytyvät inhimillisten ajatusten ohjaamina, eivätkä edusta vain yhteiskunnasta eristäytyneen yläastenörtin ihanneminää.

Vaikka useimmat sivuhahmot kestävät sarjassa vain sen kahden jakson tarinakokonaisuuden ajan, heistä ehditään rakentaa silti persoonallisuuksia, joiden kohtaloista jaksaa kiinnostua. Tarinat itsessään ovat hyvinkin syvällisiä ja koskettavia kertomuksia, joissa on jokaisessa vahva sanoma mukana. Sountrack on piristävän erilainen ja eka tunnari rokkaa.

En keksi tästä sarjasta yksinkertaisesti mitään pahaa sanottavaa. Se ei ole lastensarja, eikä avaudu helposti, mutta palkitsee seuraajansa.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Syys 15, 2007 11:57

Jes, rakastan teitä molempia!

Ja tosiaan nyt on tuo episodimaisuus heitetty alas kaivosta, ja vihdoinkin ollaan päästy siihen "pääjuoneen" kiinni (tosin jossain 13-15 jaksojen paikkeilla aloin jo tottua ajatukseen, että toimintasarjakin voi olla episodinen). Toivottavasti tulee sellainen loppu, että kakkoskausikin on mahdollinen :P Vähän vaan pelottaa, että kaikille päähenkilöille ei käy ihan hyvin.

Guildenstern muuten, mikäli et ole vielä sarjaan tutustunut, suosittelen Baccano!-nimistä animua. Saattaisi vedota sinuun, ja November 11 tekee comebackin (eikö olekin ihan saman näköinen :wink: )

November 11-stä puheen ollen, hänkin on kyllä äärimmäisen loistava hahmo. Kiva että löytyy vähän tällaisia harmaan sävyjä, eikä kaikkien tarvitse olla puhtaasti "hyviä" tai "pahoja".

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”