Samurai Champloo

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Dertion

Viesti Kirjoittaja Dertion » Ma Marras 28, 2005 15:19

Minä pidän, omistan ensimmäisen DVD:n eli 4 jaksoa, en mikään iso fani ole. Mutta ostan jos löydän jostain (ja saan rahaa)

Nakki

Viesti Kirjoittaja Nakki » To Joulu 01, 2005 13:31

Pitääpä nyt oikein erikseen tulla tänne ihkuttamaan jakson 13 (vai oliko se 12? 14?) kohtausta, jossa
Mugen on lentänyt meren huomaan ja hallusinoi siellä jorpakossa, musiikkina naishenkilön esittämä kansanlaulunomainen kipale. En siinä silmäänikään kehdannut räpäyttää!
moderaattorin editoima Rikkinäinen spoileri-tagitys korjattu.
Olemassaolo - loassa melo
- Alivaltiosihteerin palindromirunokirja

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » To Joulu 01, 2005 14:42

Nakki kirjoitti:Pitääpä nyt oikein erikseen tulla tänne ihkuttamaan jakson 13 (vai oliko se 12? 14?) kohtausta, jossa
Mugen on lentänyt meren huomaan ja hallusinoi siellä jorpakossa, musiikkina naishenkilön esittämä kansanlaulunomainen kipale. En siinä silmäänikään kehdannut räpäyttää!
Kyseinen pätkä sai oman hengenkin haukkomaan ja kyyneleen silmäkulmaan, jotain niin kaunista yhdistettynä sellaiseen musiikkiin ja lauluun..
Ei siinä voinut kuin liikuttua ja hymyillä.

moderaattorin muokkaama: puuttuvat quote-sulkutagi lisätty.

Cloudberry

Viesti Kirjoittaja Cloudberry » Ke Joulu 07, 2005 20:00

Yhdyn edelliseen..Todella liikkuttava kohtaus. Myös kyseisen jakson loppu jäi kyllä vahvasti mieleen

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » Su Joulu 18, 2005 13:19

Minusta Samurai Champloo on hyvä anime. Mangaan saatan joskus tutustua.
Päähahmot ovat mukavan persoonallisia. Pidin eniten Jinistä. Viimeisessä jaksossa hän on todella bishi :33
Minusta sarjassa hienointa oli se kun siinä paistoi aurinko. Silloin värit olivat todella hienosti esillä.

MiK-KuN

Viesti Kirjoittaja MiK-KuN » Ma Joulu 19, 2005 20:08

sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikka olen nähnyt vasta pari jaksoa. Tunnari on kieltämättä erilainen mitä odotin :lol:

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Ma Joulu 19, 2005 22:41

MiK-KuN kirjoitti:sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikka olen nähnyt vasta pari jaksoa. Tunnari on kieltämättä erilainen mitä odotin :lol:
Minä en ole nähnyt yhtään jaksoa, mutta muuten olen samaa mieltä. Tuo tunnari on pelottava...
Mutta jos saan rahaa tarpeeksi, voisi tuohon vaikka sijoittaakin.

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Ti Joulu 27, 2005 01:33

Olen nähnyt ekan levyn ja jäin koukkuun.

Moon Yan

Viesti Kirjoittaja Moon Yan » Ma Helmi 13, 2006 19:54

Samurai champloo on aivan huippu! :D Tietääkö kukaan mitä
"champloo" tarkoittaa?

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Helmi 13, 2006 21:51

Moon Yan kirjoitti:Samurai champloo on aivan huippu! :D Tietääkö kukaan mitä
"champloo" tarkoittaa?
Q: What does "champloo" mean?
A: Champloo, also spelled Champuru, is an Okinawan word meaning "mixed up" or "stirred together". It's usually applied to a kind of stir-fry dish, but in a more general sense it's used to mean "improvised, made up as you go along". In the context of the show it's probably intended to evoke the sampled, scratched sound of hip-hop music and the show's own combination of old, new and invented elements into an entirely original whole.

It's also been pointed out (by takkun) that the titles "Cowboy Bebop" and "Samurai Champloo" are exact counterparts to each other. Both "cowboy" and "samurai" are romantic, solitary warrior figures with a strong mystique and mythology attached to them; "bebop" is a form of jazz music characterized by improvisation and free-form experimentation with much importance given to the player's individual style, and "champloo", as described above, has a lot to do with improvising and mix-and-matching disparate elements into a new creation.
aim sou kuukle!½"¤!11
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Kikyou

Viesti Kirjoittaja Kikyou » To Helmi 23, 2006 19:22

Yhtäkään jaksoa en ole nähnyt mutta kiinnostaisi kyllä...Pitäisi tosiaan varmaan tähän sijoittaa nyt kevään aikana! :D

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » To Helmi 23, 2006 20:34

Kikyou kirjoitti
Yhtäkään jaksoa en ole nähnyt mutta kiinnostaisi kyllä...Pitäisi tosiaan varmaan tähän sijoittaa nyt kevään aikana! Very Happy
Siis kannattaa aivan ehdottomasti hankkia tätä sarjaa. Se on mielestäni yksi parhaimmista animeista mitä olen nähnyt. Ja paranee paranemistaan :D

Kikyou

Viesti Kirjoittaja Kikyou » La Helmi 25, 2006 12:48

widseek_ kirjoitti:Kikyou kirjoitti
Yhtäkään jaksoa en ole nähnyt mutta kiinnostaisi kyllä...Pitäisi tosiaan varmaan tähän sijoittaa nyt kevään aikana! Very Happy
Siis kannattaa aivan ehdottomasti hankkia tätä sarjaa. Se on mielestäni yksi parhaimmista animeista mitä olen nähnyt. Ja paranee paranemistaan :D
Ostoksille siis! :D :)

Masa-kun

Viesti Kirjoittaja Masa-kun » Su Maalis 05, 2006 20:37

Tosi hyvä sarja,oon kattonu tällä hetkellä 5 jaksoa.

Nibezu

Viesti Kirjoittaja Nibezu » Ma Maalis 06, 2006 18:06

Hyvä sarja!Ehkä vähän erilainen anime niihin verrattuna mitä on itse tullut katseltua,mutta hyvällä tavalla erilainen!!!!Hahmot oli veikeitä ja tunnari hyvä :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”