Lucky Star

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Demmi
Viesti:

Re: Lucky Star

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Tammi 15, 2009 19:37

Noh, katselin tätä kesällä ja pääsin 12. jaksoon (tuolla aiemmassa viestissäni olin näköjään menossa 9. jaksossa) asti. Ja tuota, en usko katsovani enempää, ellen sitten ensi kesänä katso uudelleen, animen katsomiseni koneelta ajoittuu aina kesälle, koska silloin minulla on liika vapaa-aikaa. Lucky Star ei ollut todellakaan yhtä hyvä kuin Azumanga Daioh (jota olen tosin lukenut vain mangana) vaan pikemminkin huomattavasti tylsempi. En oikein ymmärtänyt kaikkia vitsejä (ehkä en ole tarpeeksi otaku ymmärtämään sarjaa... mikä on kyllä totta) ja minua häiritsi aivan suunnattomasti se, että hahmot oli piirretty ylisöpöiksi chibityksiksi, vaikka he olivat 17-vuotiaita lukiolaisia. Tsukasakin näytti 4-vuotiaalta... Suosikkihahmokseni nousi Kagami, Miyukikin oli suloinen ^^ Alkumusiikki oli kyllä jotain... no, ei ehkä musiikillisesti mitenkään huippu, mutta sarjan tyyliin sopivana niin paras. Lucky Channelin ystäväksi kyllä ilmoittaudun ^^

Jään ennemmin odottelemaan Lucky Star-mangaa englanniksi. Laiskana animenkatsojana en tuota varmaankaan enää katsomaan tule, mikä on kyllä sääli, sillä loppuun asti haluaisin katsoa, mutta koska olen laiska enkä jaksa koneella istua, jää kyllä Lucky Star minun osaltani 12. jaksoon (mihin se oikeastaan jäi jo yli puoli vuotta sitten).
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Pe Tammi 16, 2009 15:41

Olen tästä yhden jakson nähnyt, enkä innostunut yhtään. Piirrostyyli on mitä mainioin, mutta en juonesta tajunnut hölkäsen pöläystä. Nehän vaan puhui siinä miten kukakin syö eväänsä. Siis mitä järkeä siinä ylipäänsä on? Noh, ehkä se kannattaisi katsoa toisen kerran jos vaikka innostuisi.
''I see you like sweets.''
''Yes, do you?''
''No, I can't stand them!''
''...what? I don't wanna be rude, but I think you should go away!''

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Pe Tammi 16, 2009 17:13

Chiu-chan kirjoitti:Olen tästä yhden jakson nähnyt, enkä innostunut yhtään. Piirrostyyli on mitä mainioin, mutta en juonesta tajunnut hölkäsen pöläystä. Nehän vaan puhui siinä miten kukakin syö eväänsä. Siis mitä järkeä siinä ylipäänsä on? Noh, ehkä se kannattaisi katsoa toisen kerran jos vaikka innostuisi.
Vaikka oma Lucky Starin katsomiseni jäikin vähän vaiheeseen, suosittelen katsomaan enemmän kuin ensimmäiset neljä jaksoa. Näissä jaksoissa meno on nimittäin aivan toivottoman hidasta, mutta ohjaajanvaihdoksen ansiosta vauhti vähäsen nousee tulevissa jaksoissa ja vitsitkin paranevat hiukkasen. Yritä sinnitellä ^^

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Pe Tammi 16, 2009 18:04

Miulla kans on tuo ongelma, että ekat jaksot ovat ihan kuolettavan tylsiä. Vaikka tätä sarjaa olen kuullut kehuttavan, en ole lainkaan vakuuttunut ensimmäisten 3½ ? jakson perusteella.. Ehkä jaksan joskus katsoa enemmänkin, mutta...
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Elyse

Viesti Kirjoittaja Elyse » Ma Tammi 26, 2009 16:06

Azumanga Daiohiin vertauksen myötä päätin aikoinani tutustua tähän kuuluun Lucky Staariin. En päässyt edes ensimmäisen jakson puoliväliin. Tylsää! Kyseiset huumorikohtaukset toimivat ehkä irrallaan mangassa strippeinä, mutta minuun ei purrut. Azumanga Daioh voittaa Lucky Starin minun silmissäni 10-0.

Motteke! Sailor Fuku! on muuten todella hyvä biisi visuaalista puoltaan myöten. Itseasiassa koko sarjaan tutustuin tämän kautta kipaleen. Piristää aina päivän. :)

Azumanga rules the world!

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Tammi 26, 2009 18:11

Wax kirjoitti:Kyseiset huumorikohtaukset toimivat ehkä irrallaan mangassa strippeinä, mutta minuun ei purrut.
No ei todellakaan toimi, manga on antihauskan ruumiillistuma. Animessa kuitenkin parin jakson päästä sarjan tunnelma heittää 180 astetta ympäri ohjaajanvaihdoksen myötä ja se käy ihan oikeasti viihdyttäväksi, suosittelen kokeilemaan vaikka kuutosjaksoa. Mitään ei missaa vaikka jättäisi ne pari ekaa jaksoa katsomatta.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ma Tammi 26, 2009 21:14

Wax kirjoitti:Azumanga Daiohiin vertauksen myötä päätin aikoinani tutustua tähän kuuluun Lucky Staariin. En päässyt edes ensimmäisen jakson puoliväliin. Tylsää! Kyseiset huumorikohtaukset toimivat ehkä irrallaan mangassa strippeinä, mutta minuun ei purrut. Azumanga Daioh voittaa Lucky Starin minun silmissäni 10-0.

Motteke! Sailor Fuku! on muuten todella hyvä biisi visuaalista puoltaan myöten. Itseasiassa koko sarjaan tutustuin tämän kautta kipaleen. Piristää aina päivän. :)

Azumanga rules the world!

On siis ärsyttävää kun ihmiset tuomitsevat animen ensimmäisten parin jakson perusteella ja sitten väittävät sarjaa huonoksi vaikka näin ei välttämättä oikeasti ole.

Lucky Star on ensimmäinen anime jonka ikinä näin, ja vaikka ekat jaksot olivat puuduttavia, onneksi katsoin eteenpäin, ja tykkäsin. Tästä sitten lähdinkin ensin etsimään lisää komediagenreen sijoittuvaa animua ja sitten muita. Jos koko sarja oikeasti muka olisi kuolettavan tylsä, en ikinä olisi ehkä animesta edes lähtenyt kiinnostumaan.

Ja miten tätä voi edes verrata Azumanga Daiohiin... ? Yritin.. kovasti, mutta ei iskenyt. Vitsit, jos niitä voi vitseiksi kutsua, olivat kuolettavan tylsiä. Päähahmot persoonattomia tylsän yksinkertaisen näköisiä tylsiä olioita..huhhuh.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Su Helmi 01, 2009 18:54

Wohoo, olen saanut katsottua jo about 9 jaksoa (eilen tais just yheksäs jäädä puoliväliin, ko kone ei jaksanu enää). : D Ja fangirl kun olen, olen jo aivan ihastunut KonataxKagami -paritukseen : DD Myönnän, paranee sarja kunhan saa ne pari ekaa katsottua. Silti ei Azumanga daiohin tasolle yllä, sanokoot muut mitä tahtoo.

Missä vaiheessa niitä muita hahmoja muuten alkaa tulla noiden Konatan, Kagamin, Tsukasan ja Miyukin lisäksi?

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Su Helmi 08, 2009 20:10

Itsekin ensimmäisiä jaksoja nähdessäni olin aivan pöllämystynyt sarjan suhteen, mutta lopulta enemmän nähtyäni jaksoja lopulta mielipiteeni muuttui. Sarja oli hyvä ja hauska, vaikka piirrosjälki olikin hieman liian yksinkertaista, mutta silti. :D
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Ti Helmi 10, 2009 21:30

Olen katsonut kyseistä sarjaa sekä animena että lukenut mangana. Pidän enimiten mangasta koska siinä vitsit toimii ja animessa samaiset vitsit ei toimi oikein. Animeenkin kyllästyn aika nopsaan mutta mangaa jaksan silti lukea. Ok animessa hahmot ovat suloisimpia ja pirtsakat värit tuovat lisää kiinostusta, mutta kyllästymisvaara on jo ensimmäisessä jaksossa todella hilkulla. Pidän alkutunnarista, koska se on mukaansa tempaava ja pistää jalankin koreaksi xD Mangasta pidän hyvinkin paljon =3

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » Ke Helmi 11, 2009 22:23

Lucky Star :) yksi mahtavimmista sarjoista. Se voi tuntua tylsältä tasapaksula sonnalta ellei huumori iske ja sitä tajua, mutta kun sen älyää sille vain nauraa ja myhähtelee ainaa kun muitelee hauskoja juttuja :D. Ainoa miinus on lopussa oleva pakollonen lucku channel -_-. Siinä olevat jutut ovat hieman köykäisiä.

Kannattaa katsoa jos kielitaito riittää, joko japaniksi tai enkuksi :)
おねがい☆ティーチャー

Zirdante

Viesti Kirjoittaja Zirdante » To Helmi 12, 2009 15:39

Ikaryaku kirjoitti:Lucky Star :) yksi mahtavimmista sarjoista. Se voi tuntua tylsältä tasapaksula sonnalta ellei huumori iske ja sitä tajua, mutta kun sen älyää sille vain nauraa ja myhähtelee ainaa kun muitelee hauskoja juttuja :D. Ainoa miinus on lopussa oleva pakollonen lucku channel -_-. Siinä olevat jutut ovat hieman köykäisiä.

Kannattaa katsoa jos kielitaito riittää, joko japaniksi tai enkuksi :)
Lopussa oleva lucky channel antaa katsojalle hieman aikuismaisempaa satiiri viihdettä, joka on ihan mukava tasapaino itse pääsarjan tempolle. Muistakaa katsoa OVA myös!

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Pe Maalis 06, 2009 18:12

Waaah! Just katsoin koko sarjan loppuun + ovan. Nyt on vähän haikea olo, kyllä se oikeastaan hyvä sarja oli^^, Pidin kaikista hahmoista, jopa Akira alko loppuakohden oleen ihan sulonen. Misao taisi kuitenkin olla suosikki, ääninäyttelijä oli vain niin paras : D Ja Hiyoriin pystyin samaistumaan aikas hyvin.

OFF// Hmph.. Mikähän on kun ei järkevää tekstiä saa aikaan >__<''

HDMika

Viesti Kirjoittaja HDMika » Pe Maalis 06, 2009 20:13

Yksi parhaista sarjoista mitä olen nähnyt. Sarjan huumori vain iski itseeni ja varsinkin Misaon ääninäyttelijä teki upean suorituksen. Sarja oli mukavan helppo lähestyä ja hahmoihin pystyi samaistumaan helposti, koska he olivat suht. arkipäiväisiä hahmoja hieman liioiteltuina tosin. Viittauksia muihin sarjoihin ja teoksiin löytyi vaikka kuinka paljon ja oli ihan hauska bongata niitä pitkin sarjaa :)

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Maalis 26, 2009 20:52

Heiheihei, minun toiveeni enkunkielisestä Lucky Star-mangasta ovat käymässä toteen! Kävin tänään hetken mielijohteesta Fantasiapelejen sivuilla ja aloin vain haeskella randomisti mangoja sarjojen nimillä. Päätin kokeilla Lucky Staria, ja kuinka ollakaan - sivu antoi vastausta! Käsittääkseni (siis jos en ymmärtänyt nyt väärin) tämä olisi tulossa 2009 kesällä, eli jo tänä kesänä. Täytyy kyllä noukkia pokkari hyllyyn, jos tämä todella tulee julkaisuun. Toiveet ovat ainakin korkealla!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”