Lucky Star

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nani

Viesti Kirjoittaja Nani » Su Joulu 23, 2007 00:38

Alun jaksot olivat tosi tylsiä, ihmettelin sarjan suosiota ensimmäistä jaksoa tiiratessa, oli meinaan sen verran tylsää tavaraa. Akirasta pidin heti ensimmäisellä kerralla ja loppuun asti. Muiksi suosikeiksi nousi Konata, Tamura ja Misao. Loppunpään jaksot ovat ehdottomia suosikeitani :3 Haruhin mainostus oli mielestäni hupaisaa. Joissain kohdissa mentiin mielestäni liian lähelle Azumangaa. Lucky Star ei mielestäni yllä Azumangan tasolle, on AzuDaioh sen verran hyvä ja omanlainen sarjansa.
Onnea seikkailuun!

Musta-Hilkka

Viesti Kirjoittaja Musta-Hilkka » La Joulu 29, 2007 12:33

Eka jakso oli erittäin huvittava ja se opening :D mutta tylsistyin toisen sakson aikana jo.... katotaan jaksanko seurata enempää~~Akira oli hirveän söpö<3 Ne ihanat vaaleanpounaset hiukset ja ne ihanat liian isot vaatteet<33 Kogami Akira on niin hirveän ylisöpö<33333Sit se äänjikin~ Mjau<3 Sit kun se muuttuu ni nopeesti yhtäkkii niin vihaseks :D ja sit ku tulee se musiikkki se muuttuu taas ihanaksi AKiraksi vaikka se toinenkin pupoli on ihana :DHän taitaa olla lempparini tähän saakka:D Mutta se opening on niin hirveän hyvä!

Mutta pari kysymystä.

Päähenkilöt ovat Miyuki, KAgami, Tsukasa ja KOnata eiks jee?
JA ketkä on TAmura ja Misao? JA HAruhi?

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Joulu 29, 2007 12:42

Musta-Hilkka kirjoitti:Eka jakso oli erittäin huvittava ja se opening :D mutta tylsistyin toisen sakson aikana jo.... katotaan jaksanko seurata enempää~~Akira oli hirveän söpö<3 Ne ihanat vaaleanpounaset hiukset ja ne ihanat liian isot vaatteet<33 Kogami Akira on niin hirveän ylisöpö<33333Sit se äänjikin~ Mjau<3Hän taitaa olla lempparini tähän saakka:D Mutta se opening on niin hirveän hyvä!

Mutta pari kysymystä.

Päähenkilöt ovat Miyuki, KAgami, Tsukasa ja KOnata eiks jee?
JA ketkä on TAmura ja Misao? JA HAruhi?
Sarjan taso nousee huomattavasti, kunhan ohjaaja vaihtuu. Viitosjaksossa, muistaakseni.

Hiyori (Tamura) ja Misao esitellään suunnilleen puolenvälin jälkeen; Hiyori on doujisheja piirtelevä yaoi-fanityttö ja Misao on Kagamin ylisöpis kaveri. Haruhi taas ei ole sarjasta ollenkaan, kunhan KyoAni vaan ahkerasti mainostaa tuota toista hittituotettaan, Suzumiya Haruhi no Yuuutsua.

Musta-Hilkka

Viesti Kirjoittaja Musta-Hilkka » La Joulu 29, 2007 12:47

A.. okei. Mutta siis miun mielestä täs alussa sais olla enemmän näitä kivoja outoja hysteerisiä kohtia. asudaio olisi parempaa katseltavaa..... sentään niittten jutteelut on vähän mukaansa tempavia ku Lucky Starsissa ne vaan on ihan ilmeettömiä ja puhuu:P JA sait siinä sais olla semmosest hahmo esittelyt esim vaikka ohjelman lopussa Akira-chan olis voinu jaksojen lopussa vähän selventää näit hahmoja :P TAi niinku pika esittely.

Miten vanhoja ne oikein on? TAidan muuten skipata kolmannen ja neljännen jakson.. kannattaisko mun skipata ja kattoo vitonen suoraan vai edetä numeroitten mukaan? :3 joku vastakoon miulle :D

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Joulu 29, 2007 13:49

Etpä taitaisi paljosta jäädä paitsi jos hyppäisit suoraan vitosjaksoon. Meininki menee kyllä aika hysteeriseksi kunhan homma pääsee käyntiin, viimeistään vierailu animekaupassa aiheuttaa aivan totaalisen repeämisen, itselläni kuutosjakson Initial D-parodia oli se käännekohta.

Ja ne päähahmot on 16 ja/tai 17 sarjan alussa, Konata ainakin täyttää 18 sen aikana (joo, ulkonäkö voi hämätä), suunnilleen puolessavälissä mukaan tulevat juniorit on vuoden nuorempia.

Cinnamon

Viesti Kirjoittaja Cinnamon » Su Joulu 30, 2007 17:59

Olen nähnyt ensimmäisestä seitsemänteen. Kahdeksasjakso on meneillään.
Lucky Starsissa ei ole mitään tiettyä juonta. Mutta kyllä se niinkin kelpaa. Lucky Star muistuttaa Azumanga Daioh:a joten kuten. Mutta Lucky Star, öh.. Se ei ole loistava muttei kauheakaan. Ihan hyvää katsomista. 2-4 oli vähän tylsiä. Viidennestä jaksosta alkaen olen saanut makeita nauruja.
Lempihahmoni taitaa olla Akira Kagami, vaiko Kogami. Hänen luonteensa on hyvin vaihteleva. Mutta kyllä Akiran söpöys valloittaa minut. Näiden päähenkilöiden ulkonäkö hämää aika hyvin. Luin teksityksessä jossain vaiheessa lukio, eli hehän ovat jo lukiolaisia. Aloin jo jossain vaiheessa alkaa ajattelemaan että he ovat vielä ala-asteella, kun ovat aika lapsellisia käytöstapoihinsa verraten. Lucky Star muistuttaa hirveän paljon Azumangaa, mutta Azumangan jaksot ovat alusta alkaen hilpeitä ja huvittavia.

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Su Joulu 30, 2007 18:26

Itse asiassa on vähän kömpelöä verrata Lucky Staria Azumanga Daiohiin vain sen perusteella, että ne molemmat ovat yonkomiin perustuvia huumorisarjoja koulutytöistä.

Siinä missä Azudain huumori on yleensä puhdasta slapstickiä ei Lucky Star ole useimmiten vitsihuumoria lainkaan; sen hauskuus perustuu lähinnä tilannekomiikalle (joka ilman samaistumista vahvistavaa otakuaspektiaan olisi suurimman osan aikaa hyvinkin tylsää sellaista).

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Su Joulu 30, 2007 19:00

tämä azumanga vastaan lucky star asetelma tuntuu näköjään uudestaan nostavan päätänsä puolella jos toisella, joten ei tietenkään voi malttaa olla omasta mielipiteestä hiljaa.

Azumanga ja lucky star ovat päällepäin kyllä hyvinkin samanlaisia, kummatkin kun ovat lukiolais kaverussarjoja, mutta tällä perusteella voisi tietenkin heittä vaikka To heartinkin vielä kisaan mukaan, mutta jos ei kuitenkaan.

Mutta tosiaan, se huumori.

Itse en henkilökohtaisesti pitänyt paljoa azumanga daiohista. Syynä oli lähinnä se että huumori perustui pitkäli helppoihin dysfunktioiden hyväksiköyttöihin. Azumangassa ei ole ensimmäistäkään ns. normaalia henkilöhahmoa (tai no, Yomi nyt sellaisesta kai käy näin jälkeenpäin ajatellen, mutta kuitenkin...). Toki tämä tietenkin on ehkä muhkeampi ja mehevämpi huumorin lähde, mutta jokin vain tökki itselläni. En siis arvostanut.

Kuten jo olen pariin otteeseen sanonut Lucky starista, se on enemmän sarkastinen. Ilkeämielinen jopa. Hahmokaartikin on ihan normaalia tyyppejä täynnä, Tsukasa on ehkä hieman hidas sytytykseltään muihin verrattuna, mutta huomioikaa että tästä ei koskaan suoraan väännelty vitsiä, tämä on melko olennainen seikka lucky starin huumorissa, mitään halpoja vetoja ei harrasteta.
Tämä ei tietenkään kaikkiin uppoa. Mutta jotenkin tuli vain hykerreltyä kun kaverukset laukovat toisilleen täyslaidallisia, paikoin jopa avoimen piruilevasti käyttäen patruunoina jotakin ihan rehellistä ongelmakohtaa hyväksi, olkoon se ylensyönnistä, peli/animeriippuvuudestä, koulukäytöksestä, tai jotain muuta sellaista.

En rupea väittämään sitä ensimmäisen jakson suklaakranssivitsiä maailman parhaimmaksi tapaukseksi, mutta tietynainen huvittavuus iski kun maailman yksinkertaisimmista asioista voidaan tehdä vaikeaselkoinen. Tämän ketjun alussakin oli mielestäni tehty osuva vertaus suomalaisesta ruokakaupastakin löytyvään tapaukseen.

Otakuviittauksia tietenkin oli riittävästi, ja rehellisen miinuksenkin olin jo antanut tähän liittyen myös LS'lle, se hävytön haruhin melankolian mainostaminen kyoto ani'n toimesta. Tosin jos kerran Yoshimizu itse oli viimeisen jakson kässärin kirjoittanut, ja oletan hänen senkin sisältämän haruhi-viittauksen laittanut paperille, niin olkoon sitten näin.

Mutta kansa siis jakautukoon. jotkut pitävät azumangasta, jotkut tästä, jotkut kummastakin ja jotkut ei kummastakaan.

Päättäkää mielummin itse, ja olkaa tyytyväisiä päätökseenne.

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Su Tammi 06, 2008 00:09

Lucky Star seisoo ja kaatuu intertekstuaalisuutensa varassa. Vain vähän animea katsoneet koehenkilöt eivät empiirisissä kokeissa erityisemmin pitäneet sarjasta; he lähinnä ihmettelivät miksi sen dialogi tuntui olevan niin randomia, melkein tajunnanvirtamaista. Tässä piilee jutun juju: jos ei tunnista Kanon-viittauksia, ei tiedä eeppisen aurinkolippahepun olevan Animaten maskotti, ei tiedä "Timotei"-hiustensukimisen olevan viittaus 80-luvun TV-mainokseen, ei tajua seiskajakson aloittavan kohtauksen hauskuuden piilevän siinä että Marimite-anime on suunnattu otakuille mutta manga nuorille tytöille, jne, jne, niin eihän siinä näe muuta kuin slice-of-lifea ja moea. Niin, ja Haruhia.

Muutenkin moeen tunnutaan lännessä kiinnittävän ylipäätään huomattavasti enemmän huomiota kuin Japanissa, jossa siihen näytetään suhtautuvan kohtuullisen välinpitämättömästi: sitä joko on tai ei, mutta fleimisotia siitä ei synny. Teoriani on se, että ero piilee otakun määritelmässä Japanin ja lännen välillä; länsiotakut ovat heterogeenisempää porukkaa.

Cick

Viesti Kirjoittaja Cick » Su Tammi 06, 2008 20:33

Vai Lucky Star...

Itse asiassa sarja alkoi kyllästyttää minua 10 jakson jälkeen.
Mutta taidan katsoa kuitenkin sarjan loppuun ettei jää kaivelemaan.

Paras on Miyuki :P

Daiekis

Viesti Kirjoittaja Daiekis » Ma Tammi 21, 2008 00:07

Lucky Star on yksi hauskimmista sarjoista, joita olen koskaan nähnyt. Azumanga Daioh ei taasen iskenyt, sillä sen huumori vaikutti tekohauskalta. Monet ovat täällä haukkuneet ja valittaneet kuinka tylsiä Lucky Starin ensimmäiset jaksot olivat, koska niissä vain keskusteltiin ruuasta. Itse kiinnostuin kyseisestä sarjasta juuri näiden ensimmäisten jaksojen perusteella, enkä nähnyt niissä mitään valitettavaa. Ehkä nykyinen animekansa ei vaan enää jaksa katsoa normaalia animea, jossa ei ole taikatyttöjä pelastamassa maailmaa (Tokyo Mew Mew on kauheimpia sarjoja, joita olen koskaan nähnyt).

Lucky Channel kävi ehkä hieman puuduttavaksi välillä, mutta loppu Ono Daisuken kanssa oli varsin viihdyttävä. Haruhi viittaukset eivät häirinneet, sillä olen kovan luokan Haruhitard. Loistava sarja.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ma Touko 05, 2008 22:51

ANN uutisoi: Lucky Star OVA Greenlit in Japan

Uutisessa ei mainita KyoAnin tai vanhojen ääninäyttelijöiden paluusta puoleen tai toiseen, joten täytyy vain toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Kitt

Re: Lucky Star

Viesti Kirjoittaja Kitt » La Kesä 28, 2008 22:48

Pakko sanoa, että rakastin Lucky Staria alusta loppuun, mutta kun katsoin ekan jakson uudestaan, se oli tosiaan aika tylsä. Varmaan enimmäkseen siksi, koska se oli jo nähty kerran. Suloista se joka tapauksessa oli. (Aika huvittavaa, että millaisessa elämäntilanteessa pidin sitä hienona...)

Kun avasin OP:n videon ekan kerran tarkistaakseni, että uskallanko koko sarjaa katsoa, kuuntelin puolet ja totesin ettei polla kestä, mutta se jäi soimaan päähän, joten palasin asiaan.
Kaksi viikkoa myöhemmin, ainoastaan ajatus siitä, että on pakko päästä katsomaan LS:in seuraava jakso sai minut nousemaan pleikkarin edestä ja tulemaan koneelle. (tavallisesti tulen jostain "suuremmasta" syystä kuten, että Hare Hare Yukai soi päässä.)

Lempihahmoikseni kiilasivat jo alussa aika rankasti Konata, Hiyori ja Yui-serkku. (Se on niin kuin mun sisko ja veli samassa paketissa.)

Monia Slice-of-life anime sarjoja verrataan toisiinsa, mutta ehkä se vain johtuu siitä, että idea on sama?
Tai siis jos ajatellaan niistä suurinta osaa, niin onko asetelmassa mitään toisistaan eriävää? Loppujen lopuksi ne on tehty komedia mallilla, jos katsoo jotain amerikkalaista komediaa, niin niissä on sama juttu.

Mutta kuten kaikilla muillakin, minullakin otti välillä päähän se, että Haruhiin viitattiin koko ajan.
"Okei, Haruhi on mahtava - "get over it!" tätä tapasin vähän väliä hokea mielessäni.
Silti, kun viimeinen jakso loppui niin pääsi aika haikea huokaus, ja vaikka siihen asti olin ajatellut vain, että Lucky Star on tosi hyvä anime, niin heti tämän jälkeen se nousi ehdottomaksi suosikiksi.

Yoshen

Viesti Kirjoittaja Yoshen » La Kesä 28, 2008 23:28

"Jos joku jannu lähestyisi minua tai Yutakaa, olisiko hän silloin lolicon?"

Lucky Starissa on niiiiiiin monta hauskaa kohtaa. 8D Ja kerrankin jatkuvasta moe-skeidan seuraamisesta oli jotain hyötyä. Parhaita olivat ainakin Initial D-ajot ja se kun Konata haaveili, että koulu olisi samanlaista kuin Da Capossa.

Sen sijaan Lucky Channel ei ollut juuri yhtään hauska ja ainakin Kagami oli todella rasittava hahmo. Kagamista ja Tsukasasta tuli jotenkin mieleen muuan siskokset Clannadista...

Shewon

Viesti Kirjoittaja Shewon » Su Kesä 29, 2008 18:22

Ensimmäiset kolme minuuttia puhutaan vain miten kannattaisi syödä leivonaisia... Jos pinnistää hiukan niin näiden kolmen minuutin päästä tulee vain hauskoja juttuja. Lucky Starissa on mainostusta niin Haruhista Japanin manga messuihin. Lucky Starissa voi bongata ihmisiä jotka cossaavat eri sarjoista esim. Ed fullmetal alchemista, one piecen Robin ja tietenkin Haruhista
Spoiler:
kuten Konata cossasi Haruhia ja Yukia. Haruhia cosplay kahvilassa ja Yukia koulun kultuuri juhlassa
.
En ole pettynyt että katsoin lucky staria. En suosittele niille jotka eivät kestä söpöilyä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”