Lucky Star

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Bore
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bore » La Syys 29, 2007 22:42

En sarjasta tiennyt etukäteen mitään, kun aloin seuraamaan, mutta nyt 24 osan jälkeen täytyy sanoa, että hyvä kun aloin. Sarjan ironinen ja usein sarkastinen/satiirinen katsaus kulttuuriin ja animeen yleensä oli mukavan rentoa.

Ei ihan samaan luokkaan omasta mielestäni kuulu kuin Azumanga laadullisesti, vaikka tyyliltään ja alkuperältään ovatkin samantyyppisiä. Pienellä viilauksella ja vähemmällä moe-tuksella olisi voinut sarja olla paljon parempikin.

Joka tapauksessa nautittava sarja, mukava lopetus ja hyvä huumori pitivät otteessaan koko kauden ajan helposti.

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » Su Syys 30, 2007 14:16

Nyt kun on tullut katsottua kaikki 24 jaksoa, voin sanoa että oli aivan ihana sarja. Haikeaa nyt on, kun niin kiinnyin sarjan hahmoihin.

Ensi alkuun kun alotin sarjan olin hiukan epäileväinen, koska yleensä en katso tällaista animea. Mutta onneksi kuitenkin jatkoin katsomista. Konatasta tuli auttamatta lempi hahmoni samoin kuin tämän isästä vaikka tätä ei paljoa näytetykkään.'

Jaksossa 22 itkeä tihruutin, että sisko joutu vähän toppuutteleen vieressä.
Jaksossa 21 taasen pidätin hengitystä, mutta päädyin nauramaan kun tilanne kääntyi päälaelleen.
Vapaudesta tehty, vihalla taottu muotoonsa,
viiltää syvältä kuin suru sydäntä.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Loka 02, 2007 03:03

(katsokaa viestin lähetysaika)

...moeeeeeee...
...moeeeeeee...
...moeeeeeee...
...MOEEEEEEE...

MOEEE!!!

KAGAMETSUKASAKONATAMIYUKIPILIPALILUCKYSTAR!

Mielenterveyshän tässä hieman kärsii, mutta sarjassa ei muuten ole mitään vikaa. Vähän niin kuin tämä viesti.

Koko homma on vedetty juuri oikeinpäin nurinpäin, ettei voi kuin nauraa. Suurin osa ajasta menee tyytyväinen hymy kasvoilla ja varsinkin Dating Sim-viittaukset pudottivat tuolilta(ainakin ekalla kerralla).

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ti Loka 02, 2007 16:12

Nähty.

Jaksothan oli aina jaettu periaatteessa kolmeen osaan: Lucky Star, Lucky Channel ja Loppu. Lucky Channel menetti ehkä hieman hohtoaan, kun episodimainen sekoilu vaihtui useamman jakson kestävään juoneen. Ihmettelen myös, miksi tuotantotiimi oli Minoru Shiraishiin niin ihastunut, että miehen miehekkäitä laulu- ja tanssiesityksiä piti esittää näin runsaasti. Ehkä he olivat päättäneet tehdä jokaisesta lopetuksesta erilaisen ja löysivät tämän ratkaisun sopivan kukkaroystävälliseksi.

Ihkun Lucky Channelista sarjan kannalta tekee ehkä ainakin osittain se, että se esittelee Shiraishin sarjan ulkopuolisena henkilönä ja viittaakin Lucky Stariin fiktiona. Shiraishin ohimenevät esiintymiset itse sarjassa muuttuvatkin siten lievän bongailun kohteeksi, Kasvoton Ja Nimetön Kundi #1 saa nimen, kasvot ja ehkä muutakin. Ja sit Shiraishia voi kiusata nakittamalla sen roskisvastaavaksi.

Mielenkiintoisesti sekä Lucky Starissa että Potemayossa yhdeltä päähenkilöltä on äiti kuollut ja se nyyhkismuistelojakso sijoittuu kummassakin öbaut samaan kohtaan sarjaa, eli lähelle loppua. (Ei sillä, että sitä juuri muualle välttämättä kannattaisikaan pistää, lol)

Tykkäsin kyl varmaan Misao Kusakaben designista eniten.

Valitettavasti keskimääräinen kuppikoko oli varsin vaatimaton. :cry:

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Loka 02, 2007 18:06

wice kirjoitti:Valitettavasti keskimääräinen kuppikoko oli varsin vaatimaton. :cry:
A flat chest is a status symbol!

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Loka 08, 2007 00:20

Kagami <3 <3 <3
Minami-chan <3 <3
Kanata & Tsukasa <3

Kona-chan :D :D :D
Tamura-san :D :D
Sōjirō Izumi :D

Viimeinen jakso kyllä räjäytti pankin pahemman kerran. Siis aivan loistava sarja. Vitsit ovat hauskoja ja (ainakin osittain)älykkäitä, hahmot hulvattomia ja musiikit vaihtuvat loistavasti samaan rytmiin kuin keskustelu. Kylmät väreet kulkevat selkää pitkin aina kun ajattelen, että meinasin jättää tämän katsomatta. Eipä muuta, over and out.

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ma Loka 08, 2007 03:15

Paras sarja vähään aikaan. Tilannekomiikka ja otakuhuumori toimi itselläni erittäin hyvin. Hyvin kehittyi loppua kohden (etenkin Lucky Channel): toimiva idea tuoda uutta hahmokaartia sarjaan puolivälin vaiheilla.

IsotPlussat+++ eksessiivisestä MOEisuudesta!
Konata X Kagami = ihQdAAparitus!!
OP-musiikki paras ikinä!
REILUKERHO - Hurray for YURI!

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Pe Loka 12, 2007 22:13

Finnleolle ja miksei muillekin suosituksena - Lucky Starin character songit, varsinkin Tsukasan ja Kagamin on tosi hyviä. Tsukasalla a-puoli tosi tarttuva pop-biisi ja Kagamilla varsin psykoottista meininkiä.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Ti Loka 30, 2007 15:07

Vaikkei mitään virallista ilmoitusta ole (vielä) tullut, Bandai on näköjään hankkinut Lucky Starin. Haruhin neljännellä levyllä on lyhyt pätkä sarjasta ja ilmoitus että se olisi tulossa "pian". Itsekin sain levyn ja nappasin kuvan tästä.

Täytyy myöntää että hieman olen yllättynyt, mutta ilmeisesti uskovat että Lucky Star myy, varsinkin näin Haruhin siivellä. Noh, allekirjoittanut nyt ainakin odottaa innolla.

Temari-San

Viesti Kirjoittaja Temari-San » To Marras 01, 2007 21:24

Yep Yep..
Joskus mukava katsoa ja sen pariin voi palata.
Mutta ongelma onkin se,että siinä on liikaa tylsiä kohtia! :o
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Pe Marras 02, 2007 10:58

madu kirjoitti:Finnleolle ja miksei muillekin suosituksena - Lucky Starin character songit, varsinkin Tsukasan ja Kagamin on tosi hyviä.
Olen samaa mieltä. Erityisesti Kagamin Kenka Yohou no Jikan Dayo on yksi animebiisien all time- suosikeistani. Emiri Katoun ääni vain on jotain aivan uskomattoman moea ja ihastuttavaa.
Harmi vain että olen usein aika yksin tämän mielipiteeni kanssa.

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Pe Marras 02, 2007 16:34

Guildenstern kirjoitti:
madu kirjoitti:Finnleolle ja miksei muillekin suosituksena - Lucky Starin character songit, varsinkin Tsukasan ja Kagamin on tosi hyviä. Tsukasalla a-puoli tosi tarttuva pop-biisi ja Kagamilla varsin psykoottista meininkiä.
Olen samaa mieltä. Erityisesti Kagamin Kenka Yohou no Jikan Dayo on yksi animebiisien all time- suosikeistani. Emiri Katoun ääni vain on jotain aivan uskomattoman moea ja ihastuttavaa.
Harmi vain että olen usein aika yksin tämän mielipiteeni kanssa.
Kagamin cd on mielestäni paras noista character songeista ja siten juuri tuo "Kenka Yohou no Jikan Dayo" nousee biiseistä ykköseksi. :) Kyseinen kappale on melkoisen mielenkiintoinen, vastaavaa "sekamelskaa" kun ei joka nurkalla tule vastaan. Ei "100% nai nai nai":kaan mikään huono ole.

Toinen kommentti näistä cd:istä menee sitten Shiraishi Minorun puolelle :D Vihdoin saatiin "Koi no Minoru Densetsu":n pitkä versio ^^

EDIT/ Sen verran että Shiraishihan sai ihan oman "kokopitkän" cd:n... Ei kuulu character songien joukkoon.
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Pe Marras 02, 2007 17:22

Suosittelen myös tuota Patricia Martinin (Sasaki Nozomi) character cd:tä. Biisit sopivan meneviä ja tuo "western otaku" -parodiointi on vaan niin hauskaa :)
Tipahti tuossa pari päivää sitten postiluukusta myös tuo Aruhi no Karaoke Box, jolta löytyy niiden ekan 13 (?) jakson karaokelopetukset kokonaisina. Hervottomia vetoja löytyy kyllä siitäkin. "Monkey magic!"

Urara-senpai

Viesti Kirjoittaja Urara-senpai » Pe Marras 09, 2007 09:41

Lucky ☆ Star on yksi minun lempi animeita!!! Kun aloin katsomaan, olin että "mitä hittoa?!"... Nykyään olen suuuri fani :lol:
Haliminen. FFFight ja itse cosplay on vuosien koho kohta!

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » La Joulu 01, 2007 22:33

Okei. Olin nähnyt tämän sarjan alkutunnarin aikoja sitten ja tunnelma sen jälkeen oli suuri WTF!?
Nyt sitten tuossa perjantai-iltana olin TAS:in leffa illassa ja aiheena oli sitten tietysti Lucky Star.
Voi luoja, kun niiden kuuden jakson aikana tuli naurettua. Kaikki Initial D, Death Note, Haruhi ym. viittaukset... XD
Alkaa naurattaa kun vain ajattelen niitä.

Sitä oikein alkaa ihmettelemään miksen tätä aiemmin seurannut. Kenties alkulaulun pirteys oli minulle liikaa.
Mutta sitten tuli tuossa illalla jatkettua jaksoon 10 saakka, vatsalihakset ja leukanivelet nauramisesta kipeinä.

Aivan loistava sarja näin harmaan talven alla. Ja kuten leffa illassa tapaamani Pave totesikin;
"Sitä ei voi pitää yhtenä animesarjana. Se on animeiden anime."

Joka jakson lopun karaoke tempaukset sekä Lucky Channel tuon iki-ihanan Akira Kogamin kera ovat huippuja.
Ne mielentilan vaihtelut ovat uskomattomia.
Hihittelin hulluna koko 5 jakson loppulaulun aikana. XD

Todellakin haluan nähdä lisää ja ellei aikaisemmin pysty niin sitten talviloman aikana.
Lucky Star on loistava päivän piristys.
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”